Gå til innhold

Alle dere som ikke er harry?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo de som bare har pene møbler fra designerbutikker. Spisestuebord til 40000, 12 stoler til 5000 pr stk. Smakfull sofa fra horse of Oslo osv. Ingen Nips, pyntegjenstander, eller Gud forby, bilde av ungene på veggen ( eller noe de har laget) Ingen bokstaver/ord på veggene såklart.

Anonymous poster hash: 0e6c9...3b2

Jeg døøøør!!! Horse of Oslo!  :ler:  :ler:  :ler:

Jeg er forresten av de som mener at enkelte ting er harry, eks MK vesker, LV vesker, shabby chic, joggebukse på juletrefest osv... 

Samtidig har jeg sikkert masse som er harry selv (bla MK veske, sko, klokke osv...)

Min definisjon på Harry er ting som "alle" har, som er veldig prangende feks. 

Interiøret hjemme hos meg er en blanding av nytt, hjemmelaget, gammelt og veldig gammelt. Jeg har ikke en spesiell stil, her er alt blandet, og mest sannsynlig er det kun jeg som liker det ;) 

Anonymous poster hash: 9402f...33d

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

På dette forumet brukes "harry" på en måte som jeg aldri hører ellers i samfunnet. Her på forumet betyr det f eks skinnsofaer, tights og lisseslips. Men hvis man ser litt nærmere på de tingene, er de jo bare "umoderne". Samme med veggordene, de har vært populære en stund, nå er de bare sååååå 2009.

Når vi ellers snakker om at noe er harry, i den betydningen av ordet som kom opprinnelig, så var "harrygutter" medlemmer av et bestemt miljø. De hadde det til felles at de ikke var urbane og elegante, men mer opptatt av bil og motor, råning og fyll. Øystein Sunde beskriver det med kjærlighet i sangen "Gammal Amazon", han bruker også begrepet "Odals-rigga Volvo" :)

Min opplevelse er ikke slik. Harry brukes her inne på lik linje som i resten av samfunnet, bortsett fra de som sier at det som er harry er å si at andre er det..hehe.

Harry er jo nettopp ting som har vært litt eksklusivt eller uvanlig, men som over tid mister sin "glans" og blir allemannseie, da gjerne også produsert i billige kopier. " Umoderne" som du sier.

Jeg mener å ha lest at du bor i nord, og jeg tror dette er mye av grunnen til at vi opplever det forskjellig.

Mannen min er fra Troms, og der han er fra bruker ingen harryuttrykket.

Harrymiljøet lever i beste velgående, men gatebilene og campingvognene har tatt over for de gamle "harrygutta".

Jeg kjenner opphavet til ordet harry fra Østlandet. Da er man mer harry jo nærmere man kommer svenskegrensen... Men at det brukes om alt som er allemannseie, mener jeg er et nytt bruksområde for det ordet. Da blir også borgerskapets diskrete sjarm harry så snart flere overtar den, og det tror jeg ikke blir helt korrekt...
Jo, det mener jeg blir korrekt. Det nevnes også i flere definisjoner av ordet. Du henger igjen i den "gamle" definisjonen synes jeg.

Pokker. Jeg er lingvistisk harry! (Hvis harry betyr alt som er litt etterlatt på perrongen da trendtoget gikk!)

Skrevet

Det er jo de som bare har pene møbler fra designerbutikker. Spisestuebord til 40000, 12 stoler til 5000 pr stk. Smakfull sofa fra horse of Oslo osv. Ingen Nips, pyntegjenstander, eller Gud forby, bilde av ungene på veggen ( eller noe de har laget) Ingen bokstaver/ord på veggene såklart.

Anonymous poster hash: 0e6c9...3b2

Horse Of Oslo. Hahaha!!!

Anonymous poster hash: 56c57...ccd

Skrevet

Nå kan det jo godt tenkes at mine ting og kan oppfattes som harry, men tenker vel at de som slavisk følger trender, ikke tenker utenfor kjedebutikkene når de velger interiør, kjøper heller ti designkopier enn den ene originale, liksomantikviteter. Hvis de i tillegg aldri er innom et galleri eller bruktbutikk, muligens fordi man er usikker på det å velge noe annet enn resten av vennekretsen, så ender man opp med å havne i 13 på dusinet kategorien og bli det som kalles harry. Personlig går jeg aldri ut for å handle pynteting og det kan gå år mellom hver gang jeg kjøper noe til huset. Det siste som kom i hus her var ett akrylmaleri av trær til 80kr på Fretex. Likte motivet, selv om signaturen ikke ga noe særlig treff på Google:)

Glemte egentlig noe vesentlig. Det er minst like harry å ha det dyreste, fordi "alle" vet at det er dyrt, ikke kunne bruke koppen man fikk av guttungen til morsdagen fordi den var kjøpt på nille og droppe dorullnissen fordi den ikke matcher resten av juleynten.

Skrevet

For meg betyr harry noe som er billig som var moderne en gang, så nå har etternølerne eller de som ilke følger med i timen fått det også.

Jeg er ikke harry, men har selvfølgelig noen harry ting. Enkelte perioder av livet har jeg vært langt fremme på trender,og i andre faser har jeg vært langt bak mål. Jeg tviholdt feks på mine sorte tights alt for lenge.

For ikke å være harry må du følge med på trender og bruke en liten formue, eller kjøpe klassiske ting som er dyre og ikke går av moten. Det er en grunn til at klassikere er klassikere.

Ikke flash logo, for du er ingen levende reklameplakat. Følg med i ex Elle. De har ofte gode matideer der syntes jeg, som kan imponere vennegjengen. Det svinger liksom ikke helt av taco og pizza. Ha litt klasse. Kjør på med ordentlig (les dyrt) service.

Det teller jo ikke bare å kjøpe noe dyrt da, man må også ha estetisk sans. Det kan ikke kjøpes for penger, men det går ann å etterligne andre.

Mange fine tips i boka til Maria Hovtun.

Følg med på hva som rører seg ved å lese blogger, følge med på populære tv-serier.

Les interiørblader og finn den stilen som tiltaler deg. Jeg er glad i Maison, Vakre hjem og interiør og Interiørmagasinet. Kanskje appellerer KK Living mer til deg? Det er jo bare å etterape stilen.

På 90 tallet var gule stuer tingen. 2000 tallet hvite vegger, og nå altså beige, greige,grå.

HM og Zara har jo mye oppdatert og kul mote, men det hjelper jo ikke å kle seg i det aller siste om kroppen er litt for stor. De fleste ser best ut normalvektig, så trendikoner er sjelden overvektige.

Anonymous poster hash: 8b282...3d9

Skrevet

Hvis Harry er å ikke følge moten slavisk, men har det de selv liker (selv om det er under massiv påvirkning, så man liker det som var mote i fjor ) så er jeg helt for Harry!!

Skal du være trendsettere, mådu bytte ofte, og det er sløsing synes jeg...

Anonymous poster hash: b1ea9...cf0

Skrevet

For meg betyr harry noe som er billig som var moderne en gang, så nå har etternølerne eller de som ilke følger med i timen fått det også.

Jeg er ikke harry, men har selvfølgelig noen harry ting. Enkelte perioder av livet har jeg vært langt fremme på trender,og i andre faser har jeg vært langt bak mål. Jeg tviholdt feks på mine sorte tights alt for lenge.

For ikke å være harry må du følge med på trender og bruke en liten formue, eller kjøpe klassiske ting som er dyre og ikke går av moten. Det er en grunn til at klassikere er klassikere.

Ikke flash logo, for du er ingen levende reklameplakat. Følg med i ex Elle. De har ofte gode matideer der syntes jeg, som kan imponere vennegjengen. Det svinger liksom ikke helt av taco og pizza. Ha litt klasse. Kjør på med ordentlig (les dyrt) service.

Det teller jo ikke bare å kjøpe noe dyrt da, man må også ha estetisk sans. Det kan ikke kjøpes for penger, men det går ann å etterligne andre.

Følg med på hva som rører seg ved å lese blogger, følge med på populære tv-serier.

Les interiørblader og finn den stilen som tiltaler deg. Jeg er glad i Maison, Vakre hjem og interiør og Interiørmagasinet. Kanskje appellerer KK Living mer til deg? Det er jo bare å etterape stilen.

På 90 tallet var gule stuer tingen. 2000 tallet hvite vegger, og nå altså beige, greige,grå.

HM og Zara har jo mye oppdatert og kul mote, men det hjelper jo ikke å kle seg i det aller siste om kroppen er litt for stor. De fleste ser best ut normalvektig, så trendikoner er sjelden overvektige.

Phu! Blir sliten bare av å lese :roll:  Kjenner at jeg er veldig glad for at jeg holder meg til interiør og  klær som jeg selv liker. Jeg føler at denne "harry fobien" først og fremst handler om hvordan man ønsker å bli oppfattet av andre.

Og ja da, jeg har veggord: "You must be the change you wish to see in the world."  Jaggu har jeg hatt svart skinnsofa også ,som jeg nektet å hive ut før den var ubrukelig. Jeg har et gammelt furu spisebord med en utebenk og ulike stoler til. 

Jeg elsker hjemmet mitt. Det er rart, uhøytidelig og personlig -  og sikkert harry :tongue:

Skrevet

Phu! Blir sliten bare av å lese :roll: Kjenner at jeg er veldig glad for at jeg holder meg til interiør og klær som jeg selv liker. Jeg føler at denne "harry fobien" først og fremst handler om hvordan man ønsker å bli oppfattet av andre.

Og ja da, jeg har veggord: "You must be the change you wish to see in the world." Jaggu har jeg hatt svart skinnsofa også ,som jeg nektet å hive ut før den var ubrukelig. Jeg har et gammelt furu spisebord med en utebenk og ulike stoler til.

Jeg elsker hjemmet mitt. Det er rart, uhøytidelig og personlig - og sikkert harry :tongue:

Det veggordet hadde jeg også, da det var på moten såklart, nå er det kahler lyshus som gjelder 😜

Skrevet

Phu! Blir sliten bare av å lese :roll: Kjenner at jeg er veldig glad for at jeg holder meg til interiør og klær som jeg selv liker. Jeg føler at denne "harry fobien" først og fremst handler om hvordan man ønsker å bli oppfattet av andre.

Og ja da, jeg har veggord: "You must be the change you wish to see in the world." Jaggu har jeg hatt svart skinnsofa også ,som jeg nektet å hive ut før den var ubrukelig. Jeg har et gammelt furu spisebord med en utebenk og ulike stoler til.

Jeg elsker hjemmet mitt. Det er rart, uhøytidelig og personlig - og sikkert harry :tongue:

Det veggordet hadde jeg også, da det var på moten såklart, nå er det kahler lyshus som gjelder

Kahler lyshus får vente til det har blitt umoderne :laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...