Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #1 Skrevet 4. januar 2015 Hva har dere? Hva slags klær, interiør, mat? Jeg er en av de som ser ting hos andre, og tenker at det var fint, det har jeg lyst på. Og så skjønner jeg etterhvert(etter å ha lest her?) at jeg er harry. Og da lurer jeg på; hvordan blir man ikke harry? Og er man ikke har harry hvis man har ting ingen andre har? For alt er pr def Harry dersom mange andre har det samme, eller? I samme slengen lurer jeg på hvor dere som er "tidlig" ute med trender og moter, finner ut alt dette? Jeg er i grunnen fornøyd med tingenes tilstand jeg altså, jeg har ting jeg syns er pent og kan ønske meg ting og kjøpe ting etter hva jeg selv vil, men merker jo at jeg blir påvirket etterhvert som jeg ser ting oftere og oftere på og hos andre. Er det det som er harry, kanskje? Anonymous poster hash: 95945...360
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #2 Skrevet 4. januar 2015 Det samme lurer jeg også på Anonymous poster hash: 3d13e...b63
Gjest deterbaremeg:):) Skrevet 4. januar 2015 #3 Skrevet 4. januar 2015 Det er harry å være opptatt av å sette merkelappen "harry" på andre mennesker, deres smak og meninger. Alle gjør det nok i ny og ne, og det betyr at enhver har harryfaktoren i seg.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #4 Skrevet 4. januar 2015 http://no.m.wikipedia.org/wiki/Harry_%28slang%29 Anonymous poster hash: 2d3d8...46a
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #5 Skrevet 4. januar 2015 Det hadde vært gøy hvis noen av de som faktisk mener at noe er harry, hadde tort å svare på denne tråden, for jeg er oppriktig interessert Anonymous poster hash: 95945...360
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #6 Skrevet 4. januar 2015 Det er harry å gå med klogger på foreldremøte. Det er harry å gå med hvit tights. Anonymous poster hash: 508d5...aac
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #7 Skrevet 4. januar 2015 Jeg tenker det er masse usikre folk her inne og de er i to kategorier. De som ikke har råd til de nye trendene og da må de rakke ned på dette. Og så har du de som er opptatt av å være originale og da må de selvsagt rakke ned på trender. Det er ikke særlig originalt å tråkke andre ned så der tabber de seg ut litt. Greit å ikke ha samme smak som andre og også tenke at ting er stygt men det er ikke greit å rakke ned på andre. Anonymt eller ikke. Anonymous poster hash: e0d30...61d
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #8 Skrevet 4. januar 2015 Det er jo de som bare har pene møbler fra designerbutikker. Spisestuebord til 40000, 12 stoler til 5000 pr stk. Smakfull sofa fra horse of Oslo osv. Ingen Nips, pyntegjenstander, eller Gud forby, bilde av ungene på veggen ( eller noe de har laget) Ingen bokstaver/ord på veggene såklart. Anonymous poster hash: 0e6c9...3b2
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #9 Skrevet 4. januar 2015 Det er jo de som bare har pene møbler fra designerbutikker. Spisestuebord til 40000, 12 stoler til 5000 pr stk. Smakfull sofa fra horse of Oslo osv. Ingen Nips, pyntegjenstander, eller Gud forby, bilde av ungene på veggen ( eller noe de har laget) Ingen bokstaver/ord på veggene såklart. Anonymous poster hash: 0e6c9...3b2 Takk for svar:) nå skal jeg google dette ☺️ Men er løsningen alltid å bruke mye penger? Hva med de som ikke bruker mye penger og som ikke har harryvaser? Anonymous poster hash: 95945...360
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #10 Skrevet 4. januar 2015 Det er jo de som bare har pene møbler fra designerbutikker. Spisestuebord til 40000, 12 stoler til 5000 pr stk. Smakfull sofa fra horse of Oslo osv. Ingen Nips, pyntegjenstander, eller Gud forby, bilde av ungene på veggen ( eller noe de har laget) Ingen bokstaver/ord på veggene såklart. Anonymous poster hash: 0e6c9...3b2 Takk for svar:) nå skal jeg google dette ☺️Men er løsningen alltid å bruke mye penger? Hva med de som ikke bruker mye penger og som ikke har harryvaser? Anonymous poster hash: 95945...360 Går det an og?? Og jeg som trodde jeg hadde funnet løsningen. Æsj😝 Anonymous poster hash: 0e6c9...3b2
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #11 Skrevet 4. januar 2015 Det er jo de som bare har pene møbler fra designerbutikker. Spisestuebord til 40000, 12 stoler til 5000 pr stk. Smakfull sofa fra horse of Oslo osv. Ingen Nips, pyntegjenstander, eller Gud forby, bilde av ungene på veggen ( eller noe de har laget) Ingen bokstaver/ord på veggene såklart. Anonymous poster hash: 0e6c9...3b2 Ikkje Harry for meg men kjedelige folkeslag som har den stilen. Anonymous poster hash: c249a...606
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #12 Skrevet 4. januar 2015 Tror du blander harry og kjedelig. Mange synes at det er kjedelig og fantasiløst å ha det alle andre har. Det er ikke nødvendigvis harry for det. Noe er begge deler. Ta f.eks veske fra Michael Kors. Grunnen til at dette er harry er ikke at alle har det, men at den oftest bæres på en måte der du kan se at eieren av vesken føler seg som verdens kuleste og ikke ser at ingen akkurat blir imponert. Jeg synes at harry henger sammen med mangel på sansen for kvalitet og evnen til å se hva som passer sammen. Det trenger ikke være dyrt, men ofte henger jo kvalitet sammen med pris. Å flashe merkenavn er harry, å fokusere på god kvalitet er ikke harry. Den mest harry personen jeg kjenner skjønte ikke at jeg gadd å kjøpe en genser i merinoull til 1000 kr når man kunne få 5 gensere på Cubus til samme pris. Prøvde å forklare henne forskjellen mellom ull og syntetisk, men kom selvfølgelig ingen vei. Folk som tenker kvantitet fremfor kvalitet er ubeskrivelig harry. Ser at noen nevnte veggord og det er bare toppen av dårlig smak. I samme svar nevntes bilder av barna på veggen og dette kan jo være koselig. Ville ikke hatt det selv tror jeg, men synes ikke dette passer i samme kategori som veggord og gensere med peacetegn og stjerner på. Bilder av barna er personlig og jeg synes ikke at folk med laidback og koselig rotete hjem er harry. Harry er de som prøver for mye og ikke får det til. De som istedenfor å ha et enkelt design på huset har søyler som ser ut som om det er tatt ut av en plantasje i sørstatene, dill og dritt i hagene sine, dusker på gardinene, hjem som ser ut som om de kunne tilhørt Wenche Myhre. Enkelt blir aldri harry uansett om ting ikke passer sammen. Anonymous poster hash: 4878f...fd8
Gustav Klitt Skrevet 4. januar 2015 #13 Skrevet 4. januar 2015 Tror du blander harry og kjedelig. Mange synes at det er kjedelig og fantasiløst å ha det alle andre har. Det er ikke nødvendigvis harry for det. Noe er begge deler. Ta f.eks veske fra Michael Kors. Grunnen til at dette er harry er ikke at alle har det, men at den oftest bæres på en måte der du kan se at eieren av vesken føler seg som verdens kuleste og ikke ser at ingen akkurat blir imponert. Jeg synes at harry henger sammen med mangel på sansen for kvalitet og evnen til å se hva som passer sammen. Det trenger ikke være dyrt, men ofte henger jo kvalitet sammen med pris. Å flashe merkenavn er harry, å fokusere på god kvalitet er ikke harry. Den mest harry personen jeg kjenner skjønte ikke at jeg gadd å kjøpe en genser i merinoull til 1000 kr når man kunne få 5 gensere på Cubus til samme pris. Prøvde å forklare henne forskjellen mellom ull og syntetisk, men kom selvfølgelig ingen vei. Folk som tenker kvantitet fremfor kvalitet er ubeskrivelig harry. Ser at noen nevnte veggord og det er bare toppen av dårlig smak. I samme svar nevntes bilder av barna på veggen og dette kan jo være koselig. Ville ikke hatt det selv tror jeg, men synes ikke dette passer i samme kategori som veggord og gensere med peacetegn og stjerner på. Bilder av barna er personlig og jeg synes ikke at folk med laidback og koselig rotete hjem er harry. Harry er de som prøver for mye og ikke får det til. De som istedenfor å ha et enkelt design på huset har søyler som ser ut som om det er tatt ut av en plantasje i sørstatene, dill og dritt i hagene sine, dusker på gardinene, hjem som ser ut som om de kunne tilhørt Wenche Myhre. Enkelt blir aldri harry uansett om ting ikke passer sammen. Anonymous poster hash: 4878f...fd8 Nå sier jeg ikke at du er en av dem, men jeg blir ille berørt av folk som insisterer på at det handler om kvalitet, når det så åpenbart handler om merke Hva i all verden er galt med Wenche Myhre, forresten?? Utover denne avsporingen tror jeg ikke jeg er kvalifisert til å svare, da min far bruker lisseslips til pent.
Gjest Antarctica Skrevet 4. januar 2015 #14 Skrevet 4. januar 2015 På dette forumet brukes "harry" på en måte som jeg aldri hører ellers i samfunnet. Her på forumet betyr det f eks skinnsofaer, tights og lisseslips. Men hvis man ser litt nærmere på de tingene, er de jo bare "umoderne". Samme med veggordene, de har vært populære en stund, nå er de bare sååååå 2009. Når vi ellers snakker om at noe er harry, i den betydningen av ordet som kom opprinnelig, så var "harrygutter" medlemmer av et bestemt miljø. De hadde det til felles at de ikke var urbane og elegante, men mer opptatt av bil og motor, råning og fyll. Øystein Sunde beskriver det med kjærlighet i sangen "Gammal Amazon", han bruker også begrepet "Odals-rigga Volvo"
Gjest Antarctica Skrevet 4. januar 2015 #15 Skrevet 4. januar 2015 Hva har dere? Hva slags klær, interiør, mat? Jeg er en av de som ser ting hos andre, og tenker at det var fint, det har jeg lyst på. Og så skjønner jeg etterhvert(etter å ha lest her?) at jeg er harry. Og da lurer jeg på; hvordan blir man ikke harry? Og er man ikke har harry hvis man har ting ingen andre har? For alt er pr def Harry dersom mange andre har det samme, eller? I samme slengen lurer jeg på hvor dere som er "tidlig" ute med trender og moter, finner ut alt dette? Jeg er i grunnen fornøyd med tingenes tilstand jeg altså, jeg har ting jeg syns er pent og kan ønske meg ting og kjøpe ting etter hva jeg selv vil, men merker jo at jeg blir påvirket etterhvert som jeg ser ting oftere og oftere på og hos andre. Er det det som er harry, kanskje? Anonymous poster hash: 95945...360 For å svare litt konkret på dette: Å ha sikker smak og selv være trendsetter og den som alle kopierer, er selvsagt aldri harry. Det er trendy. Men da må man jo interessere seg litt over gjennomsnittlig for f eks mote eller interiør. Å bli påvirket av det man ser hos andre og etter hvert ønske seg det samme, er vel den effekten som ALLE møbel-, kles- bil- og skofabrikanter higer etter! Da får de jo solgt flere ting... Det kalles eksponeringseffekt. Og mennesket er sånn at det ved mer eksponering for noe blir mer vant til det, og liker det bedre og bedre. Hvis du jevnlig spiser sushi eller hører på orgelmusikk vil du lære deg å like det også. Og om du møter en fyr du først syns er dust, kan du likevel komme til å bli forelska i ham når du har møtt ham flere ganger...
Miamimom Skrevet 4. januar 2015 #16 Skrevet 4. januar 2015 På dette forumet brukes "harry" på en måte som jeg aldri hører ellers i samfunnet. Her på forumet betyr det f eks skinnsofaer, tights og lisseslips. Men hvis man ser litt nærmere på de tingene, er de jo bare "umoderne". Samme med veggordene, de har vært populære en stund, nå er de bare sååååå 2009. Når vi ellers snakker om at noe er harry, i den betydningen av ordet som kom opprinnelig, så var "harrygutter" medlemmer av et bestemt miljø. De hadde det til felles at de ikke var urbane og elegante, men mer opptatt av bil og motor, råning og fyll. Øystein Sunde beskriver det med kjærlighet i sangen "Gammal Amazon", han bruker også begrepet "Odals-rigga Volvo" Min opplevelse er ikke slik. Harry brukes her inne på lik linje som i resten av samfunnet, bortsett fra de som sier at det som er harry er å si at andre er det..hehe.Harry er jo nettopp ting som har vært litt eksklusivt eller uvanlig, men som over tid mister sin "glans" og blir allemannseie, da gjerne også produsert i billige kopier. " Umoderne" som du sier. Jeg mener å ha lest at du bor i nord, og jeg tror dette er mye av grunnen til at vi opplever det forskjellig. Mannen min er fra Troms, og der han er fra bruker ingen harryuttrykket. Harrymiljøet lever i beste velgående, men gatebilene og campingvognene har tatt over for de gamle "harrygutta".
Gjest Antarctica Skrevet 4. januar 2015 #17 Skrevet 4. januar 2015 På dette forumet brukes "harry" på en måte som jeg aldri hører ellers i samfunnet. Her på forumet betyr det f eks skinnsofaer, tights og lisseslips. Men hvis man ser litt nærmere på de tingene, er de jo bare "umoderne". Samme med veggordene, de har vært populære en stund, nå er de bare sååååå 2009. Når vi ellers snakker om at noe er harry, i den betydningen av ordet som kom opprinnelig, så var "harrygutter" medlemmer av et bestemt miljø. De hadde det til felles at de ikke var urbane og elegante, men mer opptatt av bil og motor, råning og fyll. Øystein Sunde beskriver det med kjærlighet i sangen "Gammal Amazon", han bruker også begrepet "Odals-rigga Volvo" Min opplevelse er ikke slik. Harry brukes her inne på lik linje som i resten av samfunnet, bortsett fra de som sier at det som er harry er å si at andre er det..hehe.Harry er jo nettopp ting som har vært litt eksklusivt eller uvanlig, men som over tid mister sin "glans" og blir allemannseie, da gjerne også produsert i billige kopier. " Umoderne" som du sier. Jeg mener å ha lest at du bor i nord, og jeg tror dette er mye av grunnen til at vi opplever det forskjellig. Mannen min er fra Troms, og der han er fra bruker ingen harryuttrykket. Harrymiljøet lever i beste velgående, men gatebilene og campingvognene har tatt over for de gamle "harrygutta". Jeg kjenner opphavet til ordet harry fra Østlandet. Da er man mer harry jo nærmere man kommer svenskegrensen... Men at det brukes om alt som er allemannseie, mener jeg er et nytt bruksområde for det ordet. Da blir også borgerskapets diskrete sjarm harry så snart flere overtar den, og det tror jeg ikke blir helt korrekt...
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #18 Skrevet 4. januar 2015 Haha Jeg er visst Harry. Men det gjør meg ingenting. Møblene er en salig blanding av ikea, bohus på tilbud og brukt. Måtte google hva et sånt lyshus er, og nei, har ikke slikt. Ikke merkevesker eller grand cru heller. Klærne mine kjøpes der jeg finner noe jeg liker, og jeg stikker ikke nesen inn i designerbutikker. Bortkastede penger. Det er jo i mine øyne horribelt å bytte ut interiør etter trendene. Både økonomisk og tidsmessig. Så, jupp. Jeg er harry... Anonymous poster hash: f9349...fe4
Miamimom Skrevet 4. januar 2015 #19 Skrevet 4. januar 2015 På dette forumet brukes "harry" på en måte som jeg aldri hører ellers i samfunnet. Her på forumet betyr det f eks skinnsofaer, tights og lisseslips. Men hvis man ser litt nærmere på de tingene, er de jo bare "umoderne". Samme med veggordene, de har vært populære en stund, nå er de bare sååååå 2009. Når vi ellers snakker om at noe er harry, i den betydningen av ordet som kom opprinnelig, så var "harrygutter" medlemmer av et bestemt miljø. De hadde det til felles at de ikke var urbane og elegante, men mer opptatt av bil og motor, råning og fyll. Øystein Sunde beskriver det med kjærlighet i sangen "Gammal Amazon", han bruker også begrepet "Odals-rigga Volvo" Min opplevelse er ikke slik. Harry brukes her inne på lik linje som i resten av samfunnet, bortsett fra de som sier at det som er harry er å si at andre er det..hehe.Harry er jo nettopp ting som har vært litt eksklusivt eller uvanlig, men som over tid mister sin "glans" og blir allemannseie, da gjerne også produsert i billige kopier. " Umoderne" som du sier. Jeg mener å ha lest at du bor i nord, og jeg tror dette er mye av grunnen til at vi opplever det forskjellig. Mannen min er fra Troms, og der han er fra bruker ingen harryuttrykket. Harrymiljøet lever i beste velgående, men gatebilene og campingvognene har tatt over for de gamle "harrygutta". Jeg kjenner opphavet til ordet harry fra Østlandet. Da er man mer harry jo nærmere man kommer svenskegrensen... Men at det brukes om alt som er allemannseie, mener jeg er et nytt bruksområde for det ordet. Da blir også borgerskapets diskrete sjarm harry så snart flere overtar den, og det tror jeg ikke blir helt korrekt...Jo, det mener jeg blir korrekt. Det nevnes også i flere definisjoner av ordet. Du henger igjen i den "gamle" definisjonen synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #20 Skrevet 4. januar 2015 Jeg er harry fordi jeg fortsatt har et lysfat stående. Jeg syns faktisk det er fint. Og jeg gidder ikke å bli med på disse trendene lenger. Jeg gidder ikke å kjøpe ting, for så kvitte meg med de etter noen mnd. Siden det da er nye trender, og da skal nye ting inn som ikke passer sammen med de tingen jeg har fra før... Puhhhhh Nei, jeg har hoppet av den karusellen. Sliter litt med at jeg blir litt påvirket av andre, men jeg har klart det. Jeg er ikke med i bl.a kahler gjengen.... Deilig!!! Jeg vil heller skaffe meg et hjem der alt som jeg liker passer inn. Altså litt av hvert. Anonymous poster hash: 9d99d...b89
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #21 Skrevet 4. januar 2015 Tror du blander harry og kjedelig. Mange synes at det er kjedelig og fantasiløst å ha det alle andre har. Det er ikke nødvendigvis harry for det. Noe er begge deler. Ta f.eks veske fra Michael Kors. Grunnen til at dette er harry er ikke at alle har det, men at den oftest bæres på en måte der du kan se at eieren av vesken føler seg som verdens kuleste og ikke ser at ingen akkurat blir imponert. Jeg synes at harry henger sammen med mangel på sansen for kvalitet og evnen til å se hva som passer sammen. Det trenger ikke være dyrt, men ofte henger jo kvalitet sammen med pris. Å flashe merkenavn er harry, å fokusere på god kvalitet er ikke harry. Den mest harry personen jeg kjenner skjønte ikke at jeg gadd å kjøpe en genser i merinoull til 1000 kr når man kunne få 5 gensere på Cubus til samme pris. Prøvde å forklare henne forskjellen mellom ull og syntetisk, men kom selvfølgelig ingen vei. Folk som tenker kvantitet fremfor kvalitet er ubeskrivelig harry. Ser at noen nevnte veggord og det er bare toppen av dårlig smak. I samme svar nevntes bilder av barna på veggen og dette kan jo være koselig. Ville ikke hatt det selv tror jeg, men synes ikke dette passer i samme kategori som veggord og gensere med peacetegn og stjerner på. Bilder av barna er personlig og jeg synes ikke at folk med laidback og koselig rotete hjem er harry. Harry er de som prøver for mye og ikke får det til. De som istedenfor å ha et enkelt design på huset har søyler som ser ut som om det er tatt ut av en plantasje i sørstatene, dill og dritt i hagene sine, dusker på gardinene, hjem som ser ut som om de kunne tilhørt Wenche Myhre. Enkelt blir aldri harry uansett om ting ikke passer sammen. Anonymous poster hash: 4878f...fd8 Nå sier jeg ikke at du er en av dem, men jeg blir ille berørt av folk som insisterer på at det handler om kvalitet, når det så åpenbart handler om merke Hva i all verden er galt med Wenche Myhre, forresten?? Utover denne avsporingen tror jeg ikke jeg er kvalifisert til å svare, da min far bruker lisseslips til pent. Ser hva du mener, men når man først har prøvd kvalitet er det usannsynlig at man går tilbake og velger det motsatte. Velger kvalitet i alt jeg eier og har, men svært få ting er av et bestemt merke. Ville ihvertfall aldri valgt noe med logo, da jeg synes det er super harry. Hvis du ikke ser hva som er galt med Wenche Myhre blir det faktisk litt vanskelig å forklare :-) Ok, hva med hjemmene i tv- serien Dallas? Anonymous poster hash: 4878f...fd8
Gustav Klitt Skrevet 4. januar 2015 #22 Skrevet 4. januar 2015 Tror du blander harry og kjedelig. Mange synes at det er kjedelig og fantasiløst å ha det alle andre har. Det er ikke nødvendigvis harry for det. Noe er begge deler. Ta f.eks veske fra Michael Kors. Grunnen til at dette er harry er ikke at alle har det, men at den oftest bæres på en måte der du kan se at eieren av vesken føler seg som verdens kuleste og ikke ser at ingen akkurat blir imponert. Jeg synes at harry henger sammen med mangel på sansen for kvalitet og evnen til å se hva som passer sammen. Det trenger ikke være dyrt, men ofte henger jo kvalitet sammen med pris. Å flashe merkenavn er harry, å fokusere på god kvalitet er ikke harry. Den mest harry personen jeg kjenner skjønte ikke at jeg gadd å kjøpe en genser i merinoull til 1000 kr når man kunne få 5 gensere på Cubus til samme pris. Prøvde å forklare henne forskjellen mellom ull og syntetisk, men kom selvfølgelig ingen vei. Folk som tenker kvantitet fremfor kvalitet er ubeskrivelig harry. Ser at noen nevnte veggord og det er bare toppen av dårlig smak. I samme svar nevntes bilder av barna på veggen og dette kan jo være koselig. Ville ikke hatt det selv tror jeg, men synes ikke dette passer i samme kategori som veggord og gensere med peacetegn og stjerner på. Bilder av barna er personlig og jeg synes ikke at folk med laidback og koselig rotete hjem er harry. Harry er de som prøver for mye og ikke får det til. De som istedenfor å ha et enkelt design på huset har søyler som ser ut som om det er tatt ut av en plantasje i sørstatene, dill og dritt i hagene sine, dusker på gardinene, hjem som ser ut som om de kunne tilhørt Wenche Myhre. Enkelt blir aldri harry uansett om ting ikke passer sammen. Anonymous poster hash: 4878f...fd8 Nå sier jeg ikke at du er en av dem, men jeg blir ille berørt av folk som insisterer på at det handler om kvalitet, når det så åpenbart handler om merke Hva i all verden er galt med Wenche Myhre, forresten?? Utover denne avsporingen tror jeg ikke jeg er kvalifisert til å svare, da min far bruker lisseslips til pent. Ser hva du mener, men når man først har prøvd kvalitet er det usannsynlig at man går tilbake og velger det motsatte. Velger kvalitet i alt jeg eier og har, men svært få ting er av et bestemt merke. Ville ihvertfall aldri valgt noe med logo, da jeg synes det er super harry. Hvis du ikke ser hva som er galt med Wenche Myhre blir det faktisk litt vanskelig å forklare :-) Ok, hva med hjemmene i tv- serien Dallas? Anonymous poster hash: 4878f...fd8 Aldri sett på, men ser for meg mye stæsj, sterke farger, gullbelagte kanter på bokhyllene, tjukke, glorete tepper og tre peiser i hver stue.
Camelot Skrevet 4. januar 2015 #23 Skrevet 4. januar 2015 Jeg har tydeligvis ikke fulgt med i timen, for harry for meg er bygdegjengen som råner rundt i en senka volvo 240 med sota vinduer og musikkanlegg som koster mye mer enn bilen på full guffe. Så kjører dem i gåfart gjennom gata i helgene mens bassen dundrer og samles etterpå side om side med vinduene åpne på esso`n.. Å så synes jeg det er pittelitt harry å brette av seg skjorta å vise frem ølvomma mens man gauler rai rai
prekæs Skrevet 4. januar 2015 #24 Skrevet 4. januar 2015 Nå kan det jo godt tenkes at mine ting og kan oppfattes som harry, men tenker vel at de som slavisk følger trender, ikke tenker utenfor kjedebutikkene når de velger interiør, kjøper heller ti designkopier enn den ene originale, liksomantikviteter. Hvis de i tillegg aldri er innom et galleri eller bruktbutikk, muligens fordi man er usikker på det å velge noe annet enn resten av vennekretsen, så ender man opp med å havne i 13 på dusinet kategorien og bli det som kalles harry. Personlig går jeg aldri ut for å handle pynteting og det kan gå år mellom hver gang jeg kjøper noe til huset. Det siste som kom i hus her var ett akrylmaleri av trær til 80kr på Fretex. Likte motivet, selv om signaturen ikke ga noe særlig treff på Google:)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #25 Skrevet 4. januar 2015 Hva har dere? Hva slags klær, interiør, mat? Jeg er en av de som ser ting hos andre, og tenker at det var fint, det har jeg lyst på. Og så skjønner jeg etterhvert(etter å ha lest her?) at jeg er harry. Og da lurer jeg på; hvordan blir man ikke harry? Og er man ikke har harry hvis man har ting ingen andre har? For alt er pr def Harry dersom mange andre har det samme, eller? I samme slengen lurer jeg på hvor dere som er "tidlig" ute med trender og moter, finner ut alt dette? Jeg er i grunnen fornøyd med tingenes tilstand jeg altså, jeg har ting jeg syns er pent og kan ønske meg ting og kjøpe ting etter hva jeg selv vil, men merker jo at jeg blir påvirket etterhvert som jeg ser ting oftere og oftere på og hos andre. Er det det som er harry, kanskje? Anonymous poster hash: 95945...360 Først må jeg si hva jeg forbinder med harry, noe som tydeligvid ikke er likt for alle. For meg er harry når noe er så rart og merkelig at det blir litt eller veldig flaut. Jeg mener selv jeg ikke er Harry. Men helt normal. Jeg har et lyst hjem, men lyse vegger lyse gardiner. Noen innslag at mørkt interiør før og bryte opp litt, glad i jordfarger og sølv. Litt villapaprikastil kanskje, men bare ikke så mye. Jeg spiser vel ting som er helt normalt. Pannekaker, taco, lasangne. Kjøttkaker og poteter, fisk... Går med helt vanlige klær, har ingen spesiell stil. Men er vel kanskje ikke så fin på det. Kan fint gå i joggebukse på butikken. Jeg er mer kjedelig og a4 enn Harry, vil jeg si.. (Jeg har ikke satt stor bokstav foran Harry hver gang jeg skriver det. Telefonen min gjør det. ) Anonymous poster hash: 3bd3a...9d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå