Gå til innhold

Da ble det slutt etter 12 års forhold....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg knuser ....! Han har ikke tillit til meg, og hadde sett noe som lignet på fb ( nor jeg ikke har), og trodd jeg skrev med noen. Litt vanskelig p bevise når jeg ikke skrev med noen, kun kikket inne på disse sider ( på tlf). Han kom over d etter at jeg pratet med han, men idag dro han d frem og sa rett ut at han har null tillit , så det må ta slutt ... Jeg håper en dag han innser feilen. Men nå er det over. Jeg vil bare skrike, gråte og alt men med to barn kan jeg ikke. Hvordan går man videre Mtp barna ? De blir knust de og! Når sier man? Hvordan gjør man ? Jeg vil virkelig ikke dette, men lei av å aldri bli trodd, og skulle bevise ting som ikke har skjedd....

Jeg må selge min splitter nye bil, endre skolegang ( da det er lang pendlevei). Det blir store forandringer og jeg klarer ikke tenke klart

Anonymous poster hash: fb4ef...c60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som om han leter etter en grunn til å gjøre d slutt....

Man slutter ikke 12 år pga noe man TROR kan ha skjedd!

Anonymous poster hash: 2fdb2...a73

Skrevet

Han hadde sett fra vinduet at jeg skrev på tlf, og at d da var noe "blått"... Ergo fb. Men det har jeg ikke engang. Jeg skrev mld med pappa, samt her inne. Jeg blir selvsagt frustrert og sint når jeg ikke blir trodd, men som han sier så han det med egne øyne ...

Jeg orker ikke nekte og protestere mer, men jeg skal aldri innrømme no jeg kkke har gjort.... Trodde aldri dette skulle skje , iallfall ikke slik. Hvordan går jeg frem videre ? Jeg er helt lost .... Mister på en måte alt nå

Skrevet

Han virker ikke helt stabil. Hvem gjør det slutt etter 12 år fordi de har sett "noe blått" på telefonen? Kan du ikke vise ham mld du skrev til din far? Mine meldinger blir også blå når jeg sender over nett og ikke som sms(?). Og hva så om du hadde hatt Facebook? Det har både jeg og min mann. Blir ikke skilsmisse av den grunn.

Anonymous poster hash: b136c...6e9

Skrevet

På litt avstand lyser alle mobiler blått, uansett hva man ser på!

Men dette fører meg til et annet spm: får du ikke lov til å ha FB?? I så fall; vær glad til! Da er ikke mannen frisk i hodet...

Vil du fikse dette, så må du komme deg ut av offerrollen og slå i bordet! DU har ikke gjort noe galt! Så d er bare å si til ham at dersom han vil gjøre d slutt, så får han f... meg hoste opp en bedre grunn enn usanne påstander!!

(og dette mener jeg du skal gjøre, bokstavlig talt!!!)

Anonymous poster hash: 2fdb2...a73

Skrevet

Huff da, så leit :( Sender deg en trøsteklem!!

Men hi, forsto jeg det rett? Gikk han ifra deg fordi han trodde du skrev med noen på fb?

Jeg kjenner ikke dere og deres forhold, men om det ikke skulle mer til for ham å gå, er du sikker på at det ikke ligger andre ting bak? For det høres jo nesten litt ut som om han bare leter etter en unnskyldning for å gå, for dette hørtes litt for lettvindt ut :(

Det første du må gjøre er å bestille mekling, da får du meklingsattest og du kan søke nav om økonomisk hjelp.

Ikke gjør om på studieplassen ennå, vent litt å se an hva slags løsning dere går for ift barna, hvordan økonomien blir osv. Det er nemlig en del stønader man kan søke om når man blir alene (men da må man ha hovedomsorgen). Du kan søke utvidet barnetrygd (da får du for 3 barn og ikke to), barnebidrag og bidragsforskudd, bostøtte, tilskudd til barnetilsyn (evnt "delvis friplass", om kommunen deres har dette tilbudet), overgangsstønad/supplerende til livsopphold/stipend/lån (dette avhenger av alder på barna og din situasjon, men noe her kan du søke om). Kanskje du da har mulighet til å fortsette studier og beholde bilen.

Ellers vil jeg bare si at jeg er lei meg på dine vegne. Har selv blitt forlatt av mannen og vet godt hvordan du har det :(

Klemmer til deg :)

Anonymous poster hash: 00f12...c91

Skrevet

Han der klarer du deg fint uten! Blir litt styr nå med det praktiske men om et år når du ser tilbake, så er du glad du ble kvitt dusten.

Lykke til! :)

Skrevet

Takk for mange svar. Han var helt sikker på at han så et bilde på siden og alt var blått ( sto bak meg i vinduet uten at jef så). Han liker ikke fb, jef har ingen interesse av fb så har det ikke.... Pga lang vei til skole så vet jeg at det ikke lar seg gjøre, om han går....

Han vekte mef kl 7 idag for å kjefte litt til, for da var det sikkert noen jeg skrev med på instagram (?)noe jeg heller ikke har ...

Dette skjedde for to dager siden, han roet seg og alt var bra igår frem til inatt da...

Og jeg glemte å gjøre en ting for han igår kveld selv om han minte meg på det, da klikket han istad og lurte på hva f*** jef hadde gjort siden jeg glemte det... Hallo jeg la meg 20.30. Og han vet jeg er rå på å glemme ting .....

Jeg trodde virkelig det var sterkere enn dette....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Han høres ikke god ut. Har han vært sånn bestandig? Da er det på tide at det ble slutt... han er ikke sur fordi han trodde du skrev noe, han leter etter unnskyldninger for å gå. Med den reaksjonen skulle man tro det var han som skjulte noe.

Skrevet

han virker kontrollerende og ikke helt god. du klarer deg fint uten han

Anonymous poster hash: 52749...701

Skrevet

Om han skjuler noe eller ei kan man aldri vite. Vet hvor han er til alle tider, men ja han har vært sånn veldig lenge. Prøvde psykolog, men han følte ikke han fikk mye ut av det. Elsker den mannen og går ikke bak hans rygg men uansett hva jeg gjør, så føler jeg det aldri blir bra nok

Skrevet

Enten er mannen fullstendig gal eller så er det noe du ikke forteller her. Han gjør det slutt etter tolv år fordi han TRODDE du skrev på facebook? Men du har ikke Facebook fordi han nekter deg det da eller?

Skrevet

Takk for mange svar. Han var helt sikker på at han så et bilde på siden og alt var blått ( sto bak meg i vinduet uten at jef så). Han liker ikke fb, jef har ingen interesse av fb så har det ikke.... Pga lang vei til skole så vet jeg at det ikke lar seg gjøre, om han går....

Han vekte mef kl 7 idag for å kjefte litt til, for da var det sikkert noen jeg skrev med på instagram (?)noe jeg heller ikke har ...

Dette skjedde for to dager siden, han roet seg og alt var bra igår frem til inatt da...

Og jeg glemte å gjøre en ting for han igår kveld selv om han minte meg på det, da klikket han istad og lurte på hva f*** jef hadde gjort siden jeg glemte det... Hallo jeg la meg 20.30. Og han vet jeg er rå på å glemme ting .....

Jeg trodde virkelig det var sterkere enn dette....

Beklager, men det er nesten så jeg ikke tror på deg. Så sprø virker denne mannen. Du bør jo egentlig være glad du er kvitt han spør du meg! Virker ikke som en god kjæreste.... Påstå så mye rart uten bevis?!? Nei, han kan ikke være bra for deg. Skjønner at du er avhengig av han mtp hverdagen og barn og skole osv. Men alt ordner seg. Du må bare la det synke inn litt og be noen rundt deg om hjelp til å finne ut av det praktiske. Det ordner seg til slutt! Lykke til.

Anonymous poster hash: 3ab8f...be0

Skrevet

Jeg håper du ser hvor galt dette er? Om du velger å være på fb, instagram eller noe annet er det fullt og helt opp til deg! At han har et tillitsproblem basert på hva han tror og innbiller seg er faktisk kun hans problem.

Om du ikk alt har gjort det er det på tide å fortelle hvor skapet skal stå. Du skal ikke finne deg i å bli vekket for å få kjeft (!!!) eller måttforklare han noen ting.

Jeg er dessverre enig med de som sier at det virker som han leter etter grunner for å 'ta' deg og rettferdiggjør at han vil ut av forholdet.

Er dette et forhold du ønsker å redde? Da tror jeg at dere trenger hjelp utenfra. Dette er ikke sunn oppførsel.

Skrevet

Han er sykelig sjalu og veldig kontrollerende sant, og du har vært sammen med han så lenge au du tror det skal være sånn?

Tror bare du skal være glad for at denne mannen går frivillig og gir deg friheten og selvstendigheten tilbake.

Det er overhodet ikke normal oppførsel å være så mistenksom altså. Lurte han på hvem du skrev med på telefonen kunne han bare spurt, man nekter ikke sin voksne partner å ha kontakt med andre mennesker, hverken på mobilen eller andre steder!

Anonymous poster hash: 25c28...dcc

Skrevet

Oj, leste bare HI før jeg svarte. Dette er psykisk mishandling og du bør komme deg vekk!! Stakkars deg og stakkars barna, mannen er jo klin gal.

Skrevet

Han der klarer du deg bedre uten. Mannen er jo sprø.

Skrevet

Takk dere... Jeg innser at det kanskje ikke helt normalt. Og nei, det er ikke noe her jeg har unnlatt å si..

Jeg får bare bite tennene sammen og gjlre det beste for meg og barna videre ..

Utdannelse kan også vente frem til man kommer mer på beina også....

Beste er kanskje å søke jobber fort som fy

Skrevet

Takk dere... Jeg innser at det kanskje ikke helt normalt. Og nei, det er ikke noe her jeg har unnlatt å si..

Jeg vet hvordan du har det... Her blir det full ståhei om jeg får venneforespørsel, blir pratet til av det motsatte kjønn (noe jeg da i følge han har invitert til) eller jeg gjør noe som ikke han finner bra. Hver gang noe skjer drar han opp fortiden min. JA, jeg har levd før han. Og får det brukt mot meg til enhver tid. "Du har ikke fortjent tilliten min", "dette kommer til å skjære seg", "det har vært mange før meg, så du er tydeligvis lett på tråden" and so on... Jeg har aldri gjort noe galt. Jeg har gitt opp å ha kontakt med venner, for jeg sitter på nåler for at de skal si noe eller fortelle noe fra fortiden som han kan tolke feil. Jeg har ingen verre fortid enn noen andre, bare så det er sagt. Men han "gjør det slutt" hver gang noe ikke er helt som han har tenkt seg. Som at jeg blir venner med noen på Facebook.

Prøv å se positivt på at han er borte. Dvs, kjenner jeg typen rett så kommer han igjen når han ser at du "godtar bruddet". Da må du ta et standpunkt til om du faktisk vil ta han tilbake. Høres ut som om du lever i samme fengselet som meg...

Anonymous poster hash: 35467...5fe

Skrevet

Jeg vet hvordan du har det... Her blir det full ståhei om jeg får venneforespørsel, blir pratet til av det motsatte kjønn (noe jeg da i følge han har invitert til) eller jeg gjør noe som ikke han finner bra. Hver gang noe skjer drar han opp fortiden min. JA, jeg har levd før han. Og får det brukt mot meg til enhver tid. "Du har ikke fortjent tilliten min", "dette kommer til å skjære seg", "det har vært mange før meg, så du er tydeligvis lett på tråden" and so on... Jeg har aldri gjort noe galt. Jeg har gitt opp å ha kontakt med venner, for jeg sitter på nåler for at de skal si noe eller fortelle noe fra fortiden som han kan tolke feil. Jeg har ingen verre fortid enn noen andre, bare så det er sagt. Men han "gjør det slutt" hver gang noe ikke er helt som han har tenkt seg. Som at jeg blir venner med noen på Facebook.

Prøv å se positivt på at han er borte. Dvs, kjenner jeg typen rett så kommer han igjen når han ser at du "godtar bruddet". Da må du ta et standpunkt til om du faktisk vil ta han tilbake. Høres ut som om du lever i samme fengselet som meg...

Og jeg vet så inderlig godt hvordan det er å skulle sitte å forsvare seg for noe som ikke har skjedd. Det skjer her også hele tiden... Fy fader så vondt det er å ikke bli trodd når man aldri har gjort noe galt...

Skrevet

Og jeg vet så inderlig godt hvordan det er å skulle sitte å forsvare seg for noe som ikke har skjedd. Det skjer her også hele tiden... Fy fader så vondt det er å ikke bli trodd når man aldri har gjort noe galt...

Oi... En liten reality check når jeg leste det. Ja, mye kan ligne ser jeg. Og jeg benekter nok mye føler jeg. Åh kjenner til den at han drar opp "feil" fra fortiden ( de feilene jeg har gjort mens jeg var med han). Hadde bare guttevenner før, yeah right ... Har gitt opp mye for fredens skyld. Jeg har sagt mye idag, som indikerer at jeg godtar bruddet... Og ja, jeg ser han da blir mer medgjørlig. Alt i alt, selvsagt er det vanskelig å gå, og "lettere" å bare bli... Altså jeg elsker mannen, uten tvil men elsker ikke sånn tull... Selv om jeg har akseptert.... Alt for mye. Ille å høre flere har d likt

Skrevet

Tror nok at det er for det beste at han går.

Du ser det ikke nå for det har sikkert kommet gradvis over årene, men du vil nok etter en stund føle at du har en veldig frihet. Mannen din høres veldig kontrollerende og sjalu ut.

Han vil alltids finne noe nytt å lage bråk om for han ser det han vil se om det så ikke er noe sannhet i det.

Det må være ekstremt slitsomt å leve under og med stor sannsynlighet vil du nyte å ikke gå med hevede skuldre for hva han kan finne ut at du liksom har gjort galt i dag

Anonymous poster hash: f37bc...abe
Skrevet

Benytt anledningen til å bli kvitt ham, og selv om han snur og "ikke mente det", så GÅR du. Den fyren høres splitter pine gal ut, det er IKKE normal oppførsel, og du skal IKKE fortsette å bo med ham.

Anonymous poster hash: 0903a...069
Skrevet

Jeg sjønner ikke helt hva du mener, men ta kontakt med familievernkontoret, få en parsamtale, der en utenfra kan være med å høre på galskapen, eller misforståelsene.

Ting kan repareres, og du får ikke helt frem hva som er problemet. Trolig sjalusi. ??

Jeg mener at en bør begynne med terapi før en bare kutter ut alt når man har barn. Dere har vært sammen i 12 år, så noe bra i forholdet må det da være. Hadde dere ikke hatt barn, ja da kan en gjøre enklere tiltak. Men siden dere har valgt å få flere barn sammen, må det da være noe bra i forholdet som en kanskje kan få lurt frem igjen??

Begynn der, så tar du neste skritt etterpå. 

Anonymous poster hash: 7fd33...144
Skrevet

Jeg sjønner ikke helt hva du mener, men ta kontakt med familievernkontoret, få en parsamtale, der en utenfra kan være med å høre på galskapen, eller misforståelsene.

Ting kan repareres, og du får ikke helt frem hva som er problemet. Trolig sjalusi. ??

Jeg mener at en bør begynne med terapi før en bare kutter ut alt når man har barn. Dere har vært sammen i 12 år, så noe bra i forholdet må det da være. Hadde dere ikke hatt barn, ja da kan en gjøre enklere tiltak. Men siden dere har valgt å få flere barn sammen, må det da være noe bra i forholdet som en kanskje kan få lurt frem igjen??

Begynn der, så tar du neste skritt etterpå.

Anonymous poster hash: 7fd33...144

Tusen takk. Jer e absolutt villig til det, for jeg ønsker et godt liv med han, men han ser jo ikke at han må endra mn håper han kan endres.

Ja alt baseres på sjalusi og usikkerhet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...