Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #26 Skrevet 2. januar 2015 Ser du ikke hva jeg skriver. Jeg unngår å bikke 1900-2000 kalorier. Står ingen plasser at jeg drikker brus og spiser sjokolade hele dagen. Jeg er 27 år (vet ikke om det er ungt eller?) har 3 barn også og har klart å unngå å legge på meg til elefantstørrelse under mine to siste svangerskap. Før da jeg var yngre hadde jeg ikke samme bevissthet rundt matinntak, type og mengde og vekten var deretter... Anonymous poster hash: 451f8...0e7 Ser du ikke hva jeg skriver? Jeg skrev ikke at du spiser sjokolade og cola hele dagen, men at jeg gjorde det. Det var jo heller ikke poenget, poenget er at ting alltid ikke er så svart hvitt Anonymous poster hash: db443...d41
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #27 Skrevet 2. januar 2015 Ser du ikke hva jeg skriver. Jeg unngår å bikke 1900-2000 kalorier. Står ingen plasser at jeg drikker brus og spiser sjokolade hele dagen. Jeg er 27 år (vet ikke om det er ungt eller?) har 3 barn også og har klart å unngå å legge på meg til elefantstørrelse under mine to siste svangerskap. Før da jeg var yngre hadde jeg ikke samme bevissthet rundt matinntak, type og mengde og vekten var deretter... Anonymous poster hash: 451f8...0e7 Selv om jeg er veldig enig med deg synes jeg at du høres veldig fordømmende ut. Ikke nødvendig det. Anonymous poster hash: 5e553...990
Gjest Antarctica Skrevet 2. januar 2015 #28 Skrevet 2. januar 2015 27 år er ungt når det gjelder forbrenning i alle fall. Det vil endre seg gradvis etter 35-årsdagen.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #29 Skrevet 2. januar 2015 Jeg skjønner også at ting ikke er svart/hvitt men hvis man har spist 200 gram sjokolade hver dag i uker og i tillegg spiser seg stappa fordi man føler man må spise jula ut av huset er det ikke snakk om julekos men en dårlig holdning året rundt. Du var jo litt fordømmende i innlegget ditt du også siden du antok at jeg var veldig ung og at jeg trodde at ting er så enkelt for alle, forstår at det ikke er det, sultfølelse er styrt av mye mer enn viljen, men man må faktisk være bevisst for å holde vekten, vi kan vel være enige om at hvis man holder seg på det som er anbefalt kaloriinntak blir man ikke overvektig? Og ingen kan spise hvor mye de vil sv hva de vil uten å bli feit, ikke jeg heller! Anonymous poster hash: 451f8...0e7
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #30 Skrevet 2. januar 2015 Pashla, hvor mange kalorier må jeg spise for å bli feit tror du? Hvis jeg er på farta hele dagen? Der handler fremdeles om kalorier og mengde. Hvis man tendenser til å øke kalorimengden og senke aktiviteten etter 35 forstår jeg at kiloene kommer, men det trenger ikke være sånn.. Anonymous poster hash: 451f8...0e7
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #31 Skrevet 2. januar 2015 Tipper dere som ikke har samvittighet til å kaste snopet er de foreldrene som syns det er kjempeviktig at barna spiser opp en ikke selv oppmålt posjon med middag? Anonymous poster hash: 451f8...0e7 Langt ifra. Sønnen min får gå fra bordet når han er mett, det er min kropp som blir brukt som søppelkasse, ikke hans. Men hiver gjerne i meg resten av maten hans selv, hvis vi har noe godt til middag. Anonymous poster hash: d1eed...bad
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #32 Skrevet 2. januar 2015 Tipper dere som ikke har samvittighet til å kaste snopet er de foreldrene som syns det er kjempeviktig at barna spiser opp en ikke selv oppmålt posjon med middag? Anonymous poster hash: 451f8...0e7 Jeg tvinger aldri mine til å spise opp noenting hvertfall. Jeg er feit, og jeg vet hvorfor. Jeg vet hva som er sunt og ikke. Ville aldri i verden overføre mine dårlige vaner til ungene. Hi Anonymous poster hash: 3ce28...f8c
Gjest Antarctica Skrevet 2. januar 2015 #33 Skrevet 2. januar 2015 Pashla, hvor mange kalorier må jeg spise for å bli feit tror du? Hvis jeg er på farta hele dagen? Der handler fremdeles om kalorier og mengde. Hvis man tendenser til å øke kalorimengden og senke aktiviteten etter 35 forstår jeg at kiloene kommer, men det trenger ikke være sånn.. Anonymous poster hash: 451f8...0e7 Spør legen, da. Det er ikke noe jeg har funnet på, det er menneskekroppen som ikke lenger forbrenner like mye. Hormoner spiller inn. Deretter gjør hormonene til at du ikke lenger blir gravid. Og så videre.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #34 Skrevet 2. januar 2015 Jeg skjønner også at ting ikke er svart/hvitt men hvis man har spist 200 gram sjokolade hver dag i uker og i tillegg spiser seg stappa fordi man føler man må spise jula ut av huset er det ikke snakk om julekos men en dårlig holdning året rundt. Du var jo litt fordømmende i innlegget ditt du også siden du antok at jeg var veldig ung og at jeg trodde at ting er så enkelt for alle, forstår at det ikke er det, sultfølelse er styrt av mye mer enn viljen, men man må faktisk være bevisst for å holde vekten, vi kan vel være enige om at hvis man holder seg på det som er anbefalt kaloriinntak blir man ikke overvektig? Og ingen kan spise hvor mye de vil sv hva de vil uten å bli feit, ikke jeg heller! Anonymous poster hash: 451f8...0e7 Nå var det ikke meg som sa du var fordømmende da....... Anonymous poster hash: db443...d41
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #35 Skrevet 2. januar 2015 Jeg skjønner også at ting ikke er svart/hvitt men hvis man har spist 200 gram sjokolade hver dag i uker og i tillegg spiser seg stappa fordi man føler man må spise jula ut av huset er det ikke snakk om julekos men en dårlig holdning året rundt. Du var jo litt fordømmende i innlegget ditt du også siden du antok at jeg var veldig ung og at jeg trodde at ting er så enkelt for alle, forstår at det ikke er det, sultfølelse er styrt av mye mer enn viljen, men man må faktisk være bevisst for å holde vekten, vi kan vel være enige om at hvis man holder seg på det som er anbefalt kaloriinntak blir man ikke overvektig? Og ingen kan spise hvor mye de vil sv hva de vil uten å bli feit, ikke jeg heller! Anonymous poster hash: 451f8...0e7 Jo det er det faktisk en del som kan. Kjenner flere som går inn for å spise kaloririk mat hele dagen fordi de ønsker å legge på seg, men fortsatt er syltynne. Anonymous poster hash: d1eed...bad
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #36 Skrevet 2. januar 2015 At dere orker å bruke kroppen deres som søppelboks. Jeg har spist sunt hele jula, bortsett fra de to twistene jeg inntok på lillejulaften Anonymous poster hash: a5491...e9f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #37 Skrevet 2. januar 2015 At dere orker å bruke kroppen deres som søppelboks. Jeg har spist sunt hele jula, bortsett fra de to twistene jeg inntok på lillejulaften Anonymous poster hash: a5491...e9f At du orker å leve så strengt. Alt med måte men 2 twist teller ikke engang .. Anonymous poster hash: 10770...d07
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #38 Skrevet 2. januar 2015 Ser du ikke hva jeg skriver. Jeg unngår å bikke 1900-2000 kalorier. Står ingen plasser at jeg drikker brus og spiser sjokolade hele dagen. Jeg er 27 år (vet ikke om det er ungt eller?) har 3 barn også og har klart å unngå å legge på meg til elefantstørrelse under mine to siste svangerskap. Før da jeg var yngre hadde jeg ikke samme bevissthet rundt matinntak, type og mengde og vekten var deretter... Anonymous poster hash: 451f8...0e7 Så lenge man spise ren og naturlig mat trenger man IKKE telle kalorier, bortkastet tid og energi. Dessuten forteller ikke kaloriene noe om kvaliteten på mat. En matvare kan være usunn selv om det er lite kalorier i den, f.eks. at det er mye tilsetningsstoffer. Jeg teller aldri kalorier, har bedre ting å bruke tida på og jeg tviler på at det er noen som holder ut med kaloritelling år etter år. Jeg spiser fisk, fugl, kjøtt, nøtter, bær, grønnsaker, mye animalsk fett og proteiner og helsa + vekta er meget bra og stabil Anonymous poster hash: a5491...e9f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #39 Skrevet 2. januar 2015 At dere orker å bruke kroppen deres som søppelboks. Jeg har spist sunt hele jula, bortsett fra de to twistene jeg inntok på lillejulaften Anonymous poster hash: a5491...e9f At du orker å leve så strengt. Alt med måte men 2 twist teller ikke engang .. Anonymous poster hash: 10770...d07 For meg handler det ikke om å leve strengt, men om å ha en sunn og gjennomført livsstil som jeg trives med. Det er så naturlig for meg at jeg tenker ikke over det. Etter 4 mnd uten søtsaker, er jeg helt avvent og har aldri søtsug, noe som er en helt herlig følelse, JEG har kontroll over søtsakene, ikke motsatt, slik som det var før. Koser meg med god mat og baker bakst med kun sunne ingredienser, namnam Noen kan finne på å komme meg tåpelig fraser som "man må du kunne kose seg i blant". Det de ikke skjønner er at jeg koser meg, trenger ikke søppelmat for å kose meg Livet er herlig og jeg er så stolt over å klare noe som jeg før aldri trodde var mulig ! Enorm mestringsfølelse Anonymous poster hash: a5491...e9f
Gjest Antarctica Skrevet 2. januar 2015 #40 Skrevet 2. januar 2015 Ser du ikke hva jeg skriver. Jeg unngår å bikke 1900-2000 kalorier. Står ingen plasser at jeg drikker brus og spiser sjokolade hele dagen. Jeg er 27 år (vet ikke om det er ungt eller?) har 3 barn også og har klart å unngå å legge på meg til elefantstørrelse under mine to siste svangerskap. Før da jeg var yngre hadde jeg ikke samme bevissthet rundt matinntak, type og mengde og vekten var deretter...Anonymous poster hash: 451f8...0e7 Så lenge man spise ren og naturlig mat trenger man IKKE telle kalorier, bortkastet tid og energi. Dessuten forteller ikke kaloriene noe om kvaliteten på mat. En matvare kan være usunn selv om det er lite kalorier i den, f.eks. at det er mye tilsetningsstoffer. Jeg teller aldri kalorier, har bedre ting å bruke tida på og jeg tviler på at det er noen som holder ut med kaloritelling år etter år. Jeg spiser fisk, fugl, kjøtt, nøtter, bær, grønnsaker, mye animalsk fett og proteiner og helsa + vekta er meget bra og stabil Anonymous poster hash: a5491...e9f Ren og naturlig mat inneholder også fett og energi altså. Bare nevner det...
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #41 Skrevet 2. januar 2015 Det gjorde jeg også, og jula mi begynte rett etter sommerferien, men i dag var det slutt! Har faktisk ikke engang åpnet skuffen hvor sjokoladen ligger i dag. I stedet har jeg gnasket ertebelger... Det meste av motivasjonen kom da jeg leste en artikkel hvor det stod at kreftceller, som vi kan ha opp til flere ganger i kroppen uten å utvikle kreft, trenger sukker for å utvikle seg og gro. Så da var det lokket på godteboksen her i huset! Anonymous poster hash: 7dc13...c45 Godt sagt! Kreftceller elsker sukker, så hvorfor mate det med det og risikere og få den forferdelige sykdommen? Ikke rart mange her til lands får kreft, så mye sukker som inntas. Høyt inntak av karbohydrater (f.eks. frukt) øker også risikoen for kreft, så det er lurt å være forsiktig med karbohydratene. Anonymous poster hash: a5491...e9f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #42 Skrevet 2. januar 2015 At dere orker å bruke kroppen deres som søppelboks. Jeg har spist sunt hele jula, bortsett fra de to twistene jeg inntok på lillejulaften Anonymous poster hash: a5491...e9f Finnes en mellomting da. 2 twist i løpet av jul og nyttår og i tillegg ganske så nyfrelst ser jeg. Pass deg så du ikke sprekker på det strenge regimet ditt. Her har det vært overnattingsgjester hele uken så julerester-problemet løste seg seg selv. 👍 Anonymous poster hash: 35f55...7ac
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #43 Skrevet 2. januar 2015 At dere orker å bruke kroppen deres som søppelboks. Jeg har spist sunt hele jula, bortsett fra de to twistene jeg inntok på lillejulaften Anonymous poster hash: a5491...e9f Finnes en mellomting da. 2 twist i løpet av jul og nyttår og i tillegg ganske så nyfrelst ser jeg. Pass deg så du ikke sprekker på det strenge regimet ditt. Her har det vært overnattingsgjester hele uken så julerester-problemet løste seg seg selv. Anonymous poster hash: 35f55...7ac Min livsstil fungerer suverent for meg, så jeg klarer meg utmerket Koser meg med middag og sunne desserter, herlig "Pass deg så du ikke sprekker meg det strenge regimet ditt". Jeg aner et snev av misunnelse. Du får det til og høres ut som noe negativt at jeg er flink/viljesterk som klarer å ha en slik gjennomført livsstil uten å være affisert. Det er typisk folk og si den slags fraser for å prøve å få meg til å føle meg dårlig, men det er det heldigvis ingen som klarer Anonymous poster hash: a5491...e9f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #44 Skrevet 2. januar 2015 Det gjorde jeg også, og jula mi begynte rett etter sommerferien, men i dag var det slutt! Har faktisk ikke engang åpnet skuffen hvor sjokoladen ligger i dag. I stedet har jeg gnasket ertebelger... Det meste av motivasjonen kom da jeg leste en artikkel hvor det stod at kreftceller, som vi kan ha opp til flere ganger i kroppen uten å utvikle kreft, trenger sukker for å utvikle seg og gro. Så da var det lokket på godteboksen her i huset! Anonymous poster hash: 7dc13...c45 Godt sagt! Kreftceller elsker sukker, så hvorfor mate det med det og risikere og få den forferdelige sykdommen? Ikke rart mange her til lands får kreft, så mye sukker som inntas. Høyt inntak av karbohydrater (f.eks. frukt) øker også risikoen for kreft, så det er lurt å være forsiktig med karbohydratene. Anonymous poster hash: a5491...e9f Er du dum? Det er jo ikke sånn at alle som får kreft er vandrende matvrak. Du kan få kreft du og, du er ikke immun selv om du spiser "perfekt" Anonymous poster hash: db443...d41
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #45 Skrevet 2. januar 2015 Nå er vel overvektige mest utsatt for hjerte og karsykdommer ift normalvektige? Kreft rammer veldig ofte uten noen kraftig sammenheng med dårlig livsstil.. Bortsett fra lungekreft -men det rammer også dem som aldri har tatt en eneste røyk. Er mer med gener her! Men vet en at det er kreft i familien så bør man jo være litt obs Sukker er uansett ikke noe kroppen har behov for, på samme måte som nikotin.. Anonymous poster hash: 10770...d07
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #46 Skrevet 2. januar 2015 Det gjorde jeg også, og jula mi begynte rett etter sommerferien, men i dag var det slutt! Har faktisk ikke engang åpnet skuffen hvor sjokoladen ligger i dag. I stedet har jeg gnasket ertebelger... Det meste av motivasjonen kom da jeg leste en artikkel hvor det stod at kreftceller, som vi kan ha opp til flere ganger i kroppen uten å utvikle kreft, trenger sukker for å utvikle seg og gro. Så da var det lokket på godteboksen her i huset! Anonymous poster hash: 7dc13...c45 Godt sagt! Kreftceller elsker sukker, så hvorfor mate det med det og risikere og få den forferdelige sykdommen? Ikke rart mange her til lands får kreft, så mye sukker som inntas. Høyt inntak av karbohydrater (f.eks. frukt) øker også risikoen for kreft, så det er lurt å være forsiktig med karbohydratene. Anonymous poster hash: a5491...e9f Er du dum? Det er jo ikke sånn at alle som får kreft er vandrende matvrak. Du kan få kreft du og, du er ikke immun selv om du spiser "perfekt" Anonymous poster hash: db443...d41 Ro ned hormonene dine så skal du se hvor mye bedre det blir Flott at du også er usaklig. Det kommer man langt med Har ikke nevnt ett eneste ord om at alle som får kreft spiser søppelmat, så her har du tydeligvis misforstått veldig, heller ikke at jeg er immun. De fleste vet nok innerst inne at man kan spise seg frisk eller spise seg syk. Mat er medisin. Anonymous poster hash: a5491...e9f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #47 Skrevet 2. januar 2015 Nå er vel overvektige mest utsatt for hjerte og karsykdommer ift normalvektige? Kreft rammer veldig ofte uten noen kraftig sammenheng med dårlig livsstil.. Bortsett fra lungekreft -men det rammer også dem som aldri har tatt en eneste røyk. Er mer med gener her! Men vet en at det er kreft i familien så bør man jo være litt obs Sukker er uansett ikke noe kroppen har behov for, på samme måte som nikotin.. Anonymous poster hash: 10770...d07 Jaha, hvordan kan du vite at "kreft rammer veldig ofte uten noen kraftig sammenheng med dårlig livsstil"? Anonymous poster hash: a5491...e9f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #48 Skrevet 2. januar 2015 Det gjorde jeg også, og jula mi begynte rett etter sommerferien, men i dag var det slutt! Har faktisk ikke engang åpnet skuffen hvor sjokoladen ligger i dag. I stedet har jeg gnasket ertebelger... Det meste av motivasjonen kom da jeg leste en artikkel hvor det stod at kreftceller, som vi kan ha opp til flere ganger i kroppen uten å utvikle kreft, trenger sukker for å utvikle seg og gro. Så da var det lokket på godteboksen her i huset! Anonymous poster hash: 7dc13...c45 Godt sagt! Kreftceller elsker sukker, så hvorfor mate det med det og risikere og få den forferdelige sykdommen? Ikke rart mange her til lands får kreft, så mye sukker som inntas. Høyt inntak av karbohydrater (f.eks. frukt) øker også risikoen for kreft, så det er lurt å være forsiktig med karbohydratene. Anonymous poster hash: a5491...e9f Er du dum? Det er jo ikke sånn at alle som får kreft er vandrende matvrak. Du kan få kreft du og, du er ikke immun selv om du spiser "perfekt" Anonymous poster hash: db443...d41 Ro ned hormonene dine så skal du se hvor mye bedre det blir Flott at du også er usaklig. Det kommer man langt med Har ikke nevnt ett eneste ord om at alle som får kreft spiser søppelmat, så her har du tydeligvis misforstått veldig, heller ikke at jeg er immun. De fleste vet nok innerst inne at man kan spise seg frisk eller spise seg syk. Mat er medisin. Anonymous poster hash: a5491...e9f Du er noe av det mest provoserende jeg har lest på lenge. Jeg kommer fra en familie med mange krefttilfeller og mange dødsfall på grunn av det, derfor stakk påstandene dine veldig dypt. Anonymous poster hash: db443...d41
Isola&Lille+julegave Skrevet 2. januar 2015 #49 Skrevet 2. januar 2015 Ja, har spist minst 200 gram sjokolade hver dag i 14 dager imens jeg planlegger hvor slank jeg skal bli til sommeren .. Anonymous poster hash: bfa6b...3cf Hahaha . Kjenner meg igjen i denne!! Huff!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #50 Skrevet 2. januar 2015 Ja, har spist minst 200 gram sjokolade hver dag i 14 dager imens jeg planlegger hvor slank jeg skal bli til sommeren .. Anonymous poster hash: bfa6b...3cf Hahaha . Kjenner meg igjen i denne!!Huff! 😂😂 https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10152895850799815&id=100704744814&_rdr Anonymous poster hash: 10770...d07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå