Gå til innhold

taushetsplikt i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat når det kommer til seksuelle overgrep mot barn er jeg glad de ikke nører så mye rundt taushetsplikten. Deres familie vil ha et rødt flagg, det bør jo også du være glad for. De kan jo ikke vite med 100% sikkerhet at denne personen som forgrep seg på et av dine barn ikke er med i bildet lenger og at denne aldri har forgrepet seg på minstemann også. De flagger slike saker noe som er bra, og om dette barnet også viser utagerende atferd så har de jo også en flagget historie som er svært relevant når det kommer til barns velferd. Så her ville jeg nok ikke reagert, heller vært glad for at bhg. også passer på mitt barn. Anonymous poster hash: 6b216...490

For noe grandiost vås.

Som om dette skulle hjelpe de barna som VIRKELIG blir utsatt for overgrep? At man blinker seg ut en familie der man roper ulv, ulv, hver gang et nytt barn har issues? Da blir man jo blind for de andre familiens barn og hva de sliter med, og man risikerer å kurere det aktuelle barnet for noe det ikke lider av.

Anonymous poster hash: 560b3...d28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er i barnehage når det gjelder bekymring, men jeg jobber i skole og her er det slik at jeg må gå til min sjef (rektor) med bekymring, jeg har ikke lov å diskutere med kollegaer selv ikke andre som har dette barnet i sine timer.

Rektor kan etter samtale med meg gå til andre ansatte som har barnet å høre om de har bekymring i forhold til dette barnet, da uten å dele hva min bekymring går ut på. Deretter er det rektor som skal ta kontakt med foreldre,barnevern.

Dette er når en sak rundt et barn pågår der og da.

Naturlig nok har jeg ikke lov å fortelle slik informasjon til andre ansatte etter at saken har vært.

Jeg kan ikke tenke meg at det er så mye mykere når det gjelder å dele informasjon i barnehage en det er i skole.

Og med at det som deles også omhandler et barn som ikke lenger gikk i barnehagen  når denne voksene begynte der så har det blitt tråkket langt over en grense. 

Anonymous poster hash: 9c544...80b
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er i barnehage når det gjelder bekymring, men jeg jobber i skole og her er det slik at jeg må gå til min sjef (rektor) med bekymring, jeg har ikke lov å diskutere med kollegaer selv ikke andre som har dette barnet i sine timer.Rektor kan etter samtale med meg gå til andre ansatte som har barnet å høre om de har bekymring i forhold til dette barnet, da uten å dele hva min bekymring går ut på. Deretter er det rektor som skal ta kontakt med foreldre,barnevern.Dette er når en sak rundt et barn pågår der og da.Naturlig nok har jeg ikke lov å fortelle slik informasjon til andre ansatte etter at saken har vært. Jeg kan ikke tenke meg at det er så mye mykere når det gjelder å dele informasjon i barnehage en det er i skole.Og med at det som deles også omhandler et barn som ikke lenger gikk i barnehagen  når denne voksene begynte der så har det blitt tråkket langt over en grense.    Anonymous poster hash: 9c544...80b

Dette høres ut som dårlig ledelse på din skole. Alt avhenger da av rektors synspunkter. Håper du vet at du som skoleansatt er pliktig å melde til barnevernet om du har bekymring selv om rektor er uenig i bekymringen! Det er er yrkesansvar du har og ikke er ledelsesansvar nødvendigvis!

Anonymous poster hash: 4baa4...ca7

Skrevet

Takk for svar alle sammen :flau:  :flau:

jeg får ta meg en prat med styrer etter helgen.

jeg har på følelsen av at ped leder som har sladret har en skjult agenda, og prøver å "ta" oss på et vis.

hun er svært religiøs, og likte dårlig at vi mente det ble for mye Jesus og halleluja på avd til eldste da h*n gikk i barnehagen.

hi

Anonymous poster hash: cbb85...cc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...