Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #1 Skrevet 1. januar 2015 Beklager men går du rundt med ett ladet våpen i vesken og ikke holder den under konstant oppsyn slik at en liten gutt klarer å avfyre skudd, da er du uansvarlig. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/usa/toaaringen-skjoet-og-drepte-moren-pistolen-laa-i-ny-vaapenveske/a/23365939/ Hva mener dere om saken og de i mine øyne manglende våpen restriksjonene i USA? Anonymous poster hash: 61c25...801
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #2 Skrevet 1. januar 2015 Helt enig, på tide med en realitetssjekk hvis man synes det er greit med ladd håndvåpen i veska i butikken. Det ble poengtert at det var en spesiell veske med egen lomme til pistolen, med glidelås til egen våpenlomme. Ja, det gjør det jo skikkelig trygt, barn vet jo ikke hva en glidelås er........ Anonymous poster hash: e181a...1e2
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #3 Skrevet 1. januar 2015 Som den våpenmotstanderen jeg er, dette er nok en bekreftelse på at våpen skal være forbudt. Anonymous poster hash: 2cbb4...77c
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #4 Skrevet 1. januar 2015 Og hun bar ikke våpen fordi hun følte seg utrygg, det var bare vanlig? Hva er vitsen? Anonymous poster hash: e181a...1e2
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #5 Skrevet 1. januar 2015 Det jeg synes er mest fascinerende er hvordan løsningen uansett er mer våpen. Skolemassakre?, gi lærerne våpen i kateteret. Kinomassakre?, gi våpen til personalet. osv osv osv. Må si at jeg liker bedre rosetog og det at ingen snakker om å bevæpne sommerleire.. Anonymous poster hash: 918b6...8a6
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #6 Skrevet 1. januar 2015 Gutten satt i handlevogna og fekk leke med innholdet i veska.heilt sjukt!!! Anonymous poster hash: 5d0b7...c01
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #7 Skrevet 1. januar 2015 Myndighetene der borte er på helt galt spro når det er lovlig å bære skytevåpen bare fordi en har lyst. Om en skal ha bæringstillatelse så må det faktisk være strenge regler for hvordan våpenet skal bæres. En håndveske som oppbevares i en handlevogn sammen med en toåring, burde ikke være et sted et våpen skal kunne oppbevares. Jeg forstår ikke helt at hun ønsket å ha våpen med på handletur med fire barn, det kan lett bli uoversiktelig. Jeg tenker at det viser at folk har et tanketomt og lite respektfullt forhold til det å bære våpen... Så jo det er uansvarlig, jeg lurer på hvor mange barn som må drepe seg selv eller andre før de gjør noe med det. Anonymous poster hash: f6cad...fe6
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #8 Skrevet 1. januar 2015 Stakkars lille toåring som har fått livet sitt ødelagt. Ikke nok med at mammaen er død, men han må leve med at han drepte henne. Jeg synes det er galskap å reise på handletur med fire barn og pistol å håndveska. Og du lar ikke barnet leke med håndveska når du har en ladd pistol oppi der. Er det virkelig sånn der borte at man må ha pistol i lomma for å føle seg trygg. Håper aldri det blir sånne tilstander her i Norge Anonymous poster hash: 6a29b...dfc
Himmel og hav Skrevet 1. januar 2015 #9 Skrevet 1. januar 2015 Det er mulig at noen tenker at hun ikke var uansvarlig, men sannheten er uansett at om hun ikke hadde hatt pistol med seg, så hadde hun antagelig fortsatt vært levende. Hvordan noen kan fortsette å forsvare at det var riktig å ha med seg våpen i veska etter en slik hendelse sliter jeg med å forstå.
Gustav Klitt Skrevet 1. januar 2015 #10 Skrevet 1. januar 2015 Det jeg synes er mest fascinerende er hvordan løsningen uansett er mer våpen. Skolemassakre?, gi lærerne våpen i kateteret. Kinomassakre?, gi våpen til personalet. osv osv osv. Må si at jeg liker bedre rosetog og det at ingen snakker om å bevæpne sommerleire.. Anonymous poster hash: 918b6...8a6 Jeg tenkte nøyaktig det samme. Argumentet kunne være noe sånt som at alle toåringer bør ha sitt eget våpen, sånn at de lærer å behandle det på en forsvarlig måte fra tidlig av.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #11 Skrevet 1. januar 2015 Stakkars lille toåring som har fått livet sitt ødelagt. Ikke nok med at mammaen er død, men han må leve med at han drepte henne. Jeg synes det er galskap å reise på handletur med fire barn og pistol å håndveska. Og du lar ikke barnet leke med håndveska når du har en ladd pistol oppi der. Er det virkelig sånn der borte at man må ha pistol i lomma for å føle seg trygg. Håper aldri det blir sånne tilstander her i Norge Anonymous poster hash: 6a29b...dfc Majoriteten av amerikanere er ikke slik, og de færreste går med eller eier våpen. Faktisk er det flere våpen i omløp i Norge når man ser på innbyggertallet. Anonymous poster hash: ac97f...512
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #12 Skrevet 1. januar 2015 Det jeg synes er mest fascinerende er hvordan løsningen uansett er mer våpen. Skolemassakre?, gi lærerne våpen i kateteret. Kinomassakre?, gi våpen til personalet. osv osv osv. Må si at jeg liker bedre rosetog og det at ingen snakker om å bevæpne sommerleire.. Anonymous poster hash: 918b6...8a6 Jeg tenkte nøyaktig det samme. Argumentet kunne være noe sånt som at alle toåringer bør ha sitt eget våpen, sånn at de lærer å behandle det på en forsvarlig måte fra tidlig av. http://www.crickett.com/ likte spesielt den i rosa. Er beregnet fra 4 år... Anonymous poster hash: 918b6...8a6
Gustav Klitt Skrevet 1. januar 2015 #13 Skrevet 1. januar 2015 Det jeg synes er mest fascinerende er hvordan løsningen uansett er mer våpen. Skolemassakre?, gi lærerne våpen i kateteret. Kinomassakre?, gi våpen til personalet. osv osv osv. Må si at jeg liker bedre rosetog og det at ingen snakker om å bevæpne sommerleire.. Anonymous poster hash: 918b6...8a6 Jeg tenkte nøyaktig det samme. Argumentet kunne være noe sånt som at alle toåringer bør ha sitt eget våpen, sånn at de lærer å behandle det på en forsvarlig måte fra tidlig av. http://www.crickett.com/ likte spesielt den i rosa. Er beregnet fra 4 år... Anonymous poster hash: 918b6...8a6 Ja, nemlig. Gremme, gremme...
Gjest Antarctica Skrevet 1. januar 2015 #14 Skrevet 1. januar 2015 Stakkars lille toåring som har fått livet sitt ødelagt. Ikke nok med at mammaen er død, men han må leve med at han drepte henne. Jeg synes det er galskap å reise på handletur med fire barn og pistol å håndveska. Og du lar ikke barnet leke med håndveska når du har en ladd pistol oppi der. Er det virkelig sånn der borte at man må ha pistol i lomma for å føle seg trygg. Håper aldri det blir sånne tilstander her i Norge Anonymous poster hash: 6a29b...dfc Majoriteten av amerikanere er ikke slik, og de færreste går med eller eier våpen. Faktisk er det flere våpen i omløp i Norge når man ser på innbyggertallet. Anonymous poster hash: ac97f...512 Men det er jo uinteressant. Det er jo vådeskudd- og drapstallene man må se på. I Canada vrimler det også av våpen, men ikke i hanskerom, håndvesker og handlevogner. Jaktkultur er da noe helt annet enn fryktkultur.
Bumblebeee Skrevet 1. januar 2015 #15 Skrevet 1. januar 2015 At hun i det hele tatt hadde med seg våpen i butikken er én ting, men hvorfor i himmelens navn var den ladd?? Ikke uansvarlig? Å joda.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #16 Skrevet 1. januar 2015 Stakkars lille toåring som har fått livet sitt ødelagt. Ikke nok med at mammaen er død, men han må leve med at han drepte henne. Jeg synes det er galskap å reise på handletur med fire barn og pistol å håndveska. Og du lar ikke barnet leke med håndveska når du har en ladd pistol oppi der. Er det virkelig sånn der borte at man må ha pistol i lomma for å føle seg trygg. Håper aldri det blir sånne tilstander her i Norge Anonymous poster hash: 6a29b...dfc Majoriteten av amerikanere er ikke slik, og de færreste går med eller eier våpen. Faktisk er det flere våpen i omløp i Norge når man ser på innbyggertallet. Anonymous poster hash: ac97f...512 Men det er jo uinteressant. Det er jo vådeskudd- og drapstallene man må se på. I Canada vrimler det også av våpen, men ikke i hanskerom, håndvesker og handlevogner. Jaktkultur er da noe helt annet enn fryktkultur. Jeg er klar over det, jeg bare kommenterte fordommene om at alle amerikanere løper rundt i pistoler i vesken. Anonymous poster hash: ac97f...512
skjotta Skrevet 1. januar 2015 #17 Skrevet 1. januar 2015 Stakkars lille toåring som har fått livet sitt ødelagt. Ikke nok med at mammaen er død, men han må leve med at han drepte henne. Jeg synes det er galskap å reise på handletur med fire barn og pistol å håndveska. Og du lar ikke barnet leke med håndveska når du har en ladd pistol oppi der. Er det virkelig sånn der borte at man må ha pistol i lomma for å føle seg trygg. Håper aldri det blir sånne tilstander her i Norge Anonymous poster hash: 6a29b...dfc Majoriteten av amerikanere er ikke slik, og de færreste går med eller eier våpen. Faktisk er det flere våpen i omløp i Norge når man ser på innbyggertallet. Anonymous poster hash: ac97f...512 Men det er jo uinteressant. Det er jo vådeskudd- og drapstallene man må se på. I Canada vrimler det også av våpen, men ikke i hanskerom, håndvesker og handlevogner. Jaktkultur er da noe helt annet enn fryktkultur. Jeg er klar over det, jeg bare kommenterte fordommene om at alle amerikanere løper rundt i pistoler i vesken. Anonymous poster hash: ac97f...512 Dersom du sammenligner antallet (per capita) norske og amerikanske mennesker som "løper rundt med pistol i veska" så er ikke fordommene helt på jordet 😉
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #18 Skrevet 1. januar 2015 Stakkars lille toåring som har fått livet sitt ødelagt. Ikke nok med at mammaen er død, men han må leve med at han drepte henne. Jeg synes det er galskap å reise på handletur med fire barn og pistol å håndveska. Og du lar ikke barnet leke med håndveska når du har en ladd pistol oppi der. Er det virkelig sånn der borte at man må ha pistol i lomma for å føle seg trygg. Håper aldri det blir sånne tilstander her i Norge Anonymous poster hash: 6a29b...dfc Majoriteten av amerikanere er ikke slik, og de færreste går med eller eier våpen. Faktisk er det flere våpen i omløp i Norge når man ser på innbyggertallet. Anonymous poster hash: ac97f...512 Men det er jo uinteressant. Det er jo vådeskudd- og drapstallene man må se på. I Canada vrimler det også av våpen, men ikke i hanskerom, håndvesker og handlevogner. Jaktkultur er da noe helt annet enn fryktkultur. Jeg er klar over det, jeg bare kommenterte fordommene om at alle amerikanere løper rundt i pistoler i vesken. Anonymous poster hash: ac97f...512 Dersom du sammenligner antallet (per capita) norske og amerikanske mennesker som "løper rundt med pistol i veska" så er ikke fordommene helt på jordet Hihi, du kjenner ikke så mange på bygda, kanskje? Anonymous poster hash: ac97f...512
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #19 Skrevet 1. januar 2015 Stakkars lille toåring som har fått livet sitt ødelagt. Ikke nok med at mammaen er død, men han må leve med at han drepte henne.Jeg synes det er galskap å reise på handletur med fire barn og pistol å håndveska. Og du lar ikke barnet leke med håndveska når du har en ladd pistol oppi der.Er det virkelig sånn der borte at man må ha pistol i lomma for å føle seg trygg. Håper aldri det blir sånne tilstander her i NorgeAnonymous poster hash: 6a29b...dfc Majoriteten av amerikanere er ikke slik, og de færreste går med eller eier våpen. Faktisk er det flere våpen i omløp i Norge når man ser på innbyggertallet.Anonymous poster hash: ac97f...512 Men det er jo uinteressant. Det er jo vådeskudd- og drapstallene man må se på. I Canada vrimler det også av våpen, men ikke i hanskerom, håndvesker og handlevogner. Jaktkultur er da noe helt annet enn fryktkultur.Jeg er klar over det, jeg bare kommenterte fordommene om at alle amerikanere løper rundt i pistoler i vesken.Anonymous poster hash: ac97f...512 Dersom du sammenligner antallet (per capita) norske og amerikanske mennesker som "løper rundt med pistol i veska" så er ikke fordommene helt på jordet Hihi, du kjenner ikke så mange på bygda, kanskje? Anonymous poster hash: ac97f...512 Statistiske fakta baserer seg på hvem man kjenner, altså...? Anonymous poster hash: 9828a...477
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #20 Skrevet 1. januar 2015 Stakkars lille toåring som har fått livet sitt ødelagt. Ikke nok med at mammaen er død, men han må leve med at han drepte henne. Jeg synes det er galskap å reise på handletur med fire barn og pistol å håndveska. Og du lar ikke barnet leke med håndveska når du har en ladd pistol oppi der. Er det virkelig sånn der borte at man må ha pistol i lomma for å føle seg trygg. Håper aldri det blir sånne tilstander her i Norge Anonymous poster hash: 6a29b...dfc Majoriteten av amerikanere er ikke slik, og de færreste går med eller eier våpen. Faktisk er det flere våpen i omløp i Norge når man ser på innbyggertallet. Anonymous poster hash: ac97f...512 Men det er jo uinteressant. Det er jo vådeskudd- og drapstallene man må se på. I Canada vrimler det også av våpen, men ikke i hanskerom, håndvesker og handlevogner. Jaktkultur er da noe helt annet enn fryktkultur. Jeg er klar over det, jeg bare kommenterte fordommene om at alle amerikanere løper rundt i pistoler i vesken. Anonymous poster hash: ac97f...512 Dersom du sammenligner antallet (per capita) norske og amerikanske mennesker som "løper rundt med pistol i veska" så er ikke fordommene helt på jordet Hihi, du kjenner ikke så mange på bygda, kanskje? Anonymous poster hash: ac97f...512 Det er mange våpen i bygda mi. Dei blir brukt til jakt og er oppbevart på forsvarleg vis når dei ikkje er i brukt til nettop det. Handvåpen har eg aldri sett i privat eige. Anonymous poster hash: f6cad...fe6
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #21 Skrevet 1. januar 2015 På butikken hvor jeg jobbet tidligere kom det en mann inn med gevær over skulderen uten hylster på. Han hadde vært på jakt og tydeligvis glemt eller mistet hylsteret. Mange i butikken, inkludert meg selv, var veldig utilpass av dette. Det var rett og slett guffent. Men noen har tydeligvis ringt politiet ang dette. Det tok ca ti minutter, så kom det flere politibiler i full utrykning og mannen ble hentet ut av politiet. Det er så vant vi er med våpen åpenlyst i Norge. Og jeg synes det er helt riktig. Det SKAL være strengt. Anonymous poster hash: 0fe22...555
skjotta Skrevet 1. januar 2015 #22 Skrevet 1. januar 2015 Stakkars lille toåring som har fått livet sitt ødelagt. Ikke nok med at mammaen er død, men han må leve med at han drepte henne. Jeg synes det er galskap å reise på handletur med fire barn og pistol å håndveska. Og du lar ikke barnet leke med håndveska når du har en ladd pistol oppi der. Er det virkelig sånn der borte at man må ha pistol i lomma for å føle seg trygg. Håper aldri det blir sånne tilstander her i Norge Anonymous poster hash: 6a29b...dfc Majoriteten av amerikanere er ikke slik, og de færreste går med eller eier våpen. Faktisk er det flere våpen i omløp i Norge når man ser på innbyggertallet. Anonymous poster hash: ac97f...512 Men det er jo uinteressant. Det er jo vådeskudd- og drapstallene man må se på. I Canada vrimler det også av våpen, men ikke i hanskerom, håndvesker og handlevogner. Jaktkultur er da noe helt annet enn fryktkultur.Jeg er klar over det, jeg bare kommenterte fordommene om at alle amerikanere løper rundt i pistoler i vesken. Anonymous poster hash: ac97f...512 Dersom du sammenligner antallet (per capita) norske og amerikanske mennesker som "løper rundt med pistol i veska" så er ikke fordommene helt på jordet Hihi, du kjenner ikke så mange på bygda, kanskje? Anonymous poster hash: ac97f...512 haha, jeg bor på bygda, jeg. baserte min påstand på litt mer reelle tall enn de det sladres om på bygda jeg.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #23 Skrevet 1. januar 2015 Stakkars lille toåring som har fått livet sitt ødelagt. Ikke nok med at mammaen er død, men han må leve med at han drepte henne. Jeg synes det er galskap å reise på handletur med fire barn og pistol å håndveska. Og du lar ikke barnet leke med håndveska når du har en ladd pistol oppi der. Er det virkelig sånn der borte at man må ha pistol i lomma for å føle seg trygg. Håper aldri det blir sånne tilstander her i Norge Anonymous poster hash: 6a29b...dfc Majoriteten av amerikanere er ikke slik, og de færreste går med eller eier våpen. Faktisk er det flere våpen i omløp i Norge når man ser på innbyggertallet. Anonymous poster hash: ac97f...512 Men det er jo uinteressant. Det er jo vådeskudd- og drapstallene man må se på. I Canada vrimler det også av våpen, men ikke i hanskerom, håndvesker og handlevogner. Jaktkultur er da noe helt annet enn fryktkultur. Bortsett fra for dyrene! Anonymous poster hash: dcece...3bb
Gjest Antarctica Skrevet 1. januar 2015 #24 Skrevet 1. januar 2015 Stakkars lille toåring som har fått livet sitt ødelagt. Ikke nok med at mammaen er død, men han må leve med at han drepte henne.Jeg synes det er galskap å reise på handletur med fire barn og pistol å håndveska. Og du lar ikke barnet leke med håndveska når du har en ladd pistol oppi der.Er det virkelig sånn der borte at man må ha pistol i lomma for å føle seg trygg. Håper aldri det blir sånne tilstander her i NorgeAnonymous poster hash: 6a29b...dfc Majoriteten av amerikanere er ikke slik, og de færreste går med eller eier våpen. Faktisk er det flere våpen i omløp i Norge når man ser på innbyggertallet.Anonymous poster hash: ac97f...512 Men det er jo uinteressant. Det er jo vådeskudd- og drapstallene man må se på. I Canada vrimler det også av våpen, men ikke i hanskerom, håndvesker og handlevogner. Jaktkultur er da noe helt annet enn fryktkultur. Bortsett fra for dyrene! Anonymous poster hash: dcece...3bb Nåja, de går ikke rundt og frykter jegerne, de kan heldigvis ikke kalenderen og kjenner ikke sesongreglementene...
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #25 Skrevet 1. januar 2015 Stakkars lille toåring som har fått livet sitt ødelagt. Ikke nok med at mammaen er død, men han må leve med at han drepte henne.Jeg synes det er galskap å reise på handletur med fire barn og pistol å håndveska. Og du lar ikke barnet leke med håndveska når du har en ladd pistol oppi der.Er det virkelig sånn der borte at man må ha pistol i lomma for å føle seg trygg. Håper aldri det blir sånne tilstander her i NorgeAnonymous poster hash: 6a29b...dfc Majoriteten av amerikanere er ikke slik, og de færreste går med eller eier våpen. Faktisk er det flere våpen i omløp i Norge når man ser på innbyggertallet.Anonymous poster hash: ac97f...512 Men det er jo uinteressant. Det er jo vådeskudd- og drapstallene man må se på. I Canada vrimler det også av våpen, men ikke i hanskerom, håndvesker og handlevogner. Jaktkultur er da noe helt annet enn fryktkultur. Bortsett fra for dyrene! Anonymous poster hash: dcece...3bb Nåja, de går ikke rundt og frykter jegerne, de kan heldigvis ikke kalenderen og kjenner ikke sesongreglementene... "Heldigvis"? Hilsen dyrene. Anonymous poster hash: dcece...3bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå