Gå til innhold

Hva synes dere om å bruke sukkervann?

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
Skrevet

Hva er folk redd for, at ungen skal bli sukkeroliker Stress er mye farligere for kroppen og hjernen til baby enn sukker. Anonymous poster hash: 8e1a5...f12

Forstår ikke hvorfor du ler av dette.

Leste en artikkel om at det er uheldig å hemme barnets gråt da dette er eneste måten å uttrykke seg på. Samt at for mye sukker er veldig uheldig for blodsukkeret. Og som du sikkert vet er svingende blodsukker også en kilde til sinne/gråt. Anonymous poster hash: a4f54...64a

Tullprat. De fleste babyer som griner ustanselig og som ikke er tørste/sultne/trøtte, har enten magevondt eller smerter andre steder. Sukkervann lindrer. Å ikkegi babyen det den trenger for å føle seg bedre er omsorgsvikt. Anonymous poster hash: 967e3...26e

Altså.

Jeg er HI. Jeg refererte til den informasjonen jeg har lest om sukkervann og det var derfor jeg startet denne tråden. Jeg liker IKKE å gi det men i valget mellom krampegråt og sukkervann går jeg for siste. Og jeg skammer meg over at jeg ikke klarer trøste mitt eget barn.

Jeg strekker meg langt for barnet mitt og er i aktivitet hele dagen med henne (trille, bysse, synger og baby massasje) for å unngå den kraftige gråten og gi sukkervann.

I dag har jeg klart å unngå sukkervann hele dagen men nå har hun hylt i 20 minutter (ikke gråt, HYL) og ikke noe hjalp da gav jeg litt og vips sovnet hun.

HIAnonymous poster hash: a4f54...64a

Skit nå i skamfølelsen. Du prøver å gjøre det beste for ditt barn, og akkurat her og nå er det sukkervann som hjelper henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som mener at sukkervann ikke kan brukes kan umulig ha hatt en skikkelig kolikkbaby i hus. 

Bruk sukkervann når det trengs. Jeg brukte på to av mine barn, og det var aldri sånn at man måtte avvenne med det, eller noe sånt. Plutselig hadde man ikke behov for det lenger. De elsker vann nå forresten, så den teorien som blir presentert over her er bare tull. Vann må de vennes til. Det er jo heller ikke snakk om å gi en hel tåteflaske med sukkervann, kun en liten dråpe. 

Anonymous poster hash: 3aec5...b3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...