Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #1 Skrevet 31. desember 2014 Min lille sliter med innsovningen og vi har god effekt av sukkervann. Jeg liker ikke å bruke det men når hun ikke klarer roe seg og hyler seg hes så gir jeg etter og gir litt. Da "besvimer" hun omtrent av utmattelse og sover LENGE. Dette startet etter hun lå på sykehus en uke. Legen sa det ikke var unormalt at så små kan bli stresset av sykehusopphold og dette kan manifestere seg på flere måter, som feks søvnforstyrrelse. Hun er nå tre måneder. Hva synes dere om bruk av sukkervann? Jeg blander en te-skje sukker på 1 dl vann. Hun får ca 4x2,5 ml i døgnet. Vi har fått utelukket andre plager og legen er enig i vår konklusjon om at hun har innsovningsproblemer. Anonymous poster hash: a4f54...64a
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #2 Skrevet 31. desember 2014 Dårlig vane... Syns det er greit å bruke når en nyfødt har kollik.. Ikke ellers.. Bedre å amme i søvn, bære etc.. Anonymous poster hash: 8ba0d...a48
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #3 Skrevet 31. desember 2014 Finnes det tre måneder gamle babyer uten innsovningsproblemer? Er ikke det nettopp en av årsakene til at det er slitsomt å ha baby, at de ikke finner roen uten hjelp? Anonymous poster hash: f6348...0ff
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #4 Skrevet 31. desember 2014 Vi brukte det MYE de første 3-4 mnd pga kraftig kolikk. Det var det eller en baby som aldri sov og bare skrek. Angrer litt på det nå og lurer på om jeg kunne gjort noe annerledes, men for vår del tror jeg at det var det beste. Jeg holdt på å klikke, så uten sukkervannet hadde jeg sikkert gjort det.. Anonymous poster hash: 01669...cfe
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #5 Skrevet 31. desember 2014 Jeg har brukt det pga kolikk til første barnet men innså etterpå at jeg kunne gjort enkelte ting annerledes og da ville det ikke vært nødvendig for sukkervann. Enkelte ting kommer med erfaring. Hvor mulig er det for en nybakt mor til å være rolig og avslappet bed legging,er omdiskutert og varierer mellom mødre. Jeg var ikke det første gang men jeg ble myyyye roligere med andremann og dermed hadde roligere barn. Anonymous poster hash: cb96b...d43
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #6 Skrevet 31. desember 2014 Jeg tar gjerne i mot tips altså. Dette fungerer ikke. Amme til hun sovner. Bysse til hun sovner. Hun våkner etter fem minutter og hyler enda mer. Da har hun fått ladet litt også og holder det gående enda lengre. Disse to var ikke legen så glad i heller da barnet kan bli forvirret når de sovner ved brystet og våkner i senga og dermed bli enda vanskeligere å få til å sovne. Jeg klarer trille henne i søvn men så fort vogna stopper våkner hun. Her hender det jeg klarer å få henne til å sovne om jeg gir henne noen dråper sukkervann i det hun våkner. Hun sover foreløpig ganske greit om natten og vi har blitt anbefalt å ikke bruke senga hennes til dagsoving da hun har etablert en ganske god rutine der på å sove om natten. Det som funker er å legge henne i dagsenga/vogna og gi henne ca 1 ml sukkervann fordelt på tre doser. Anonymous poster hash: a4f54...64a
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #7 Skrevet 31. desember 2014 Jeg ville prøvd å ha kroppskontakt med barnet om dagen. Altså,tatt av overdel,hatt barnet inntil,jeg danset med barnet og gjort mitt beste til selv å slappe av. Rett og slett fått bort alle tanker og bare blitt med barnet mitt. Alle mødre blir urolige når barnet gråter og jeg var virkelig drama queen med førstemann men klarte å ro ned med andremann. Babyen reagerer på dine følelser...hvor fort hjertet ditt slår,dine bevegelser. Lukk øynene,klem barnet inntil seg og dans roliiig. Anonymous poster hash: cb96b...d43
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 31. desember 2014 #8 Skrevet 31. desember 2014 Om det funker, så gjør det!
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #9 Skrevet 31. desember 2014 Vi og sykepleierne ga sukkervann når sønnen vår på 2 uker var innlagt med en alvorlig infeksjon med store smerter, for å roe han. Å bruke det ellers som "sovemedisin" uten kolikk eller andre smerter syns jeg er feil. Anonymous poster hash: 000bf...360
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #10 Skrevet 31. desember 2014 Jeg har brukt det pga kolikk til første barnet men innså etterpå at jeg kunne gjort enkelte ting annerledes og da ville det ikke vært nødvendig for sukkervann. Enkelte ting kommer med erfaring. Hvor mulig er det for en nybakt mor til å være rolig og avslappet bed legging,er omdiskutert og varierer mellom mødre. Jeg var ikke det første gang men jeg ble myyyye roligere med andremann og dermed hadde roligere barn.Anonymous poster hash: cb96b...d43 Jeg var rolig med førstemann, og mye roligere med andremann. Fikk likevel et barn som skrek mye mer enn den første. Så det er ikke alltid erfaringen hjelper så mye. Sier ja til sukkervann ved magesmerter og kolikk, men jeg ville nok prøvd å roe på andre måter om uroen skyldtes innsovningsoroblemer. Anonymous poster hash: 31839...838
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #11 Skrevet 31. desember 2014 Min lille sliter med innsovningen og vi har god effekt av sukkervann. Jeg liker ikke å bruke det men når hun ikke klarer roe seg og hyler seg hes så gir jeg etter og gir litt. Da "besvimer" hun omtrent av utmattelse og sover LENGE. Dette startet etter hun lå på sykehus en uke. Legen sa det ikke var unormalt at så små kan bli stresset av sykehusopphold og dette kan manifestere seg på flere måter, som feks søvnforstyrrelse. Hun er nå tre måneder. Hva synes dere om bruk av sukkervann? Jeg blander en te-skje sukker på 1 dl vann. Hun får ca 4x2,5 ml i døgnet. Vi har fått utelukket andre plager og legen er enig i vår konklusjon om at hun har innsovningsproblemer. Anonymous poster hash: a4f54...64a Sukkervann er helt ufarlig! Bedre smertestillende får man ikke. Bare fortsett med det. Det er ikke uten grunn at barneavdelinger på sykehus kjøper inn litervis med ferdigblandet sukkervann! Bare fortsett med det så lenge det funker Anonymous poster hash: b193a...f03
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #12 Skrevet 31. desember 2014 Helt ufarlig! Hvis det funker så bare kjør på! Og hvis du vil være helt sikker så hør med lege/ helsestasjon el.l!:-)) Anonymous poster hash: 31e62...c7a
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #13 Skrevet 31. desember 2014 I alle fall en vane som bør avbrytes så raskt du ser tegn til tannfrembrudd. Anonymous poster hash: 45c4a...6ec
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #14 Skrevet 1. januar 2015 Hva er folk redd for, at ungen skal bli sukkeroliker 😂 Stress er mye farligere for kroppen og hjernen til baby enn sukker. Anonymous poster hash: 8e1a5...f12
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #15 Skrevet 1. januar 2015 Hva er folk redd for, at ungen skal bli sukkeroliker 😂 Stress er mye farligere for kroppen og hjernen til baby enn sukker. Anonymous poster hash: 8e1a5...f12 Forstår ikke hvorfor du ler av dette. Leste en artikkel om at det er uheldig å hemme barnets gråt da dette er eneste måten å uttrykke seg på. Samt at for mye sukker er veldig uheldig for blodsukkeret. Og som du sikkert vet er svingende blodsukker også en kilde til sinne/gråt. Anonymous poster hash: a4f54...64a
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #16 Skrevet 1. januar 2015 Hva er folk redd for, at ungen skal bli sukkeroliker 😂 Stress er mye farligere for kroppen og hjernen til baby enn sukker. Anonymous poster hash: 8e1a5...f12 Forstår ikke hvorfor du ler av dette. Leste en artikkel om at det er uheldig å hemme barnets gråt da dette er eneste måten å uttrykke seg på. Samt at for mye sukker er veldig uheldig for blodsukkeret. Og som du sikkert vet er svingende blodsukker også en kilde til sinne/gråt. Anonymous poster hash: a4f54...64a Babyene produserer da så vidt meg bekjent insulin,som regulerer blodsukkeret! Og morsmelken er gørrsøt,så litt ekstra sukkervann gjør så absolutt ingen ting! Det er bare halvfeite voksne med grenseland diabetes som får så svingende blodsukker at det påvirker humør og helse,ikke friske babyer og småbarn! Anonymous poster hash: 2f8ec...252
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #17 Skrevet 1. januar 2015 Det vil ikke overraske meg om det kommer forskning som viser negative konsekvenser av sukkervann. Noe har vel allerede kommet. På sykehuset jeg jobber bruker vi to ulike styrker sukkervann. Den ene ved prosedyrer og sen andre til trøst. Vi forsøker å begrense bruken. Man kan nok ikke sammenligne syke og friske barn. Mine egne barn hadde også innsovningsproblemer, jeg ga dem likevel ikke sukkervann. Jeg ville nok laget svakere og svakere sukkervann hvis jeg var dere. Anonymous poster hash: f6a8c...fb4
Sint naken biltyv Skrevet 1. januar 2015 #18 Skrevet 1. januar 2015 Tror ikke det er så smart. Blodsukkeret til babyen må jo gå opp og ned som en jojjo noe som vil bidra til skriking og innsovningsproblemer. Man kan også bli avhengig av sukker. Dette burde du slutte med tvert. Du lager dårlige vaner for babyen allerede og du som forelder skal lage gode rutiner for barnet, ikke dårlige.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 1. januar 2015 #19 Skrevet 1. januar 2015 Du lager sukkervann av 1 ts sukker i 1 dl vann, og av dette får barnet 2,5 ml sukker vann, dvs. 1/2 ts sukkervann 4 ganger daglig. Jeg orker ikke en gang å regne ut hvor lite sukker barnet da får i seg, så om den lille mengden virker, er det bare å kjøre på, tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #20 Skrevet 1. januar 2015 Hva er folk redd for, at ungen skal bli sukkeroliker Stress er mye farligere for kroppen og hjernen til baby enn sukker. Anonymous poster hash: 8e1a5...f12 Forstår ikke hvorfor du ler av dette. Leste en artikkel om at det er uheldig å hemme barnets gråt da dette er eneste måten å uttrykke seg på. Samt at for mye sukker er veldig uheldig for blodsukkeret. Og som du sikkert vet er svingende blodsukker også en kilde til sinne/gråt. Anonymous poster hash: a4f54...64a Tullprat. De fleste babyer som griner ustanselig og som ikke er tørste/sultne/trøtte, har enten magevondt eller smerter andre steder. Sukkervann lindrer. Å ikkegi babyen det den trenger for å føle seg bedre er omsorgsvikt. Anonymous poster hash: 967e3...26e
Gjest Antarctica Skrevet 1. januar 2015 #21 Skrevet 1. januar 2015 Gjør det som funker. Dere trenger jo søvn - både barnet og de andre i huset.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #22 Skrevet 1. januar 2015 Hva er folk redd for, at ungen skal bli sukkeroliker Stress er mye farligere for kroppen og hjernen til baby enn sukker. Anonymous poster hash: 8e1a5...f12 Forstår ikke hvorfor du ler av dette. Leste en artikkel om at det er uheldig å hemme barnets gråt da dette er eneste måten å uttrykke seg på. Samt at for mye sukker er veldig uheldig for blodsukkeret. Og som du sikkert vet er svingende blodsukker også en kilde til sinne/gråt. Anonymous poster hash: a4f54...64a Tullprat. De fleste babyer som griner ustanselig og som ikke er tørste/sultne/trøtte, har enten magevondt eller smerter andre steder. Sukkervann lindrer. Å ikkegi babyen det den trenger for å føle seg bedre er omsorgsvikt. Anonymous poster hash: 967e3...26e Altså. Jeg er HI. Jeg refererte til den informasjonen jeg har lest om sukkervann og det var derfor jeg startet denne tråden. Jeg liker IKKE å gi det men i valget mellom krampegråt og sukkervann går jeg for siste. Og jeg skammer meg over at jeg ikke klarer trøste mitt eget barn. Jeg strekker meg langt for barnet mitt og er i aktivitet hele dagen med henne (trille, bysse, synger og baby massasje) for å unngå den kraftige gråten og gi sukkervann. I dag har jeg klart å unngå sukkervann hele dagen men nå har hun hylt i 20 minutter (ikke gråt, HYL) og ikke noe hjalp da gav jeg litt og vips sovnet hun. HI Anonymous poster hash: a4f54...64a
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #23 Skrevet 1. januar 2015 Hva er folk redd for, at ungen skal bli sukkeroliker Stress er mye farligere for kroppen og hjernen til baby enn sukker. Anonymous poster hash: 8e1a5...f12 Forstår ikke hvorfor du ler av dette. Leste en artikkel om at det er uheldig å hemme barnets gråt da dette er eneste måten å uttrykke seg på. Samt at for mye sukker er veldig uheldig for blodsukkeret. Og som du sikkert vet er svingende blodsukker også en kilde til sinne/gråt. Anonymous poster hash: a4f54...64a Tullprat. De fleste babyer som griner ustanselig og som ikke er tørste/sultne/trøtte, har enten magevondt eller smerter andre steder. Sukkervann lindrer. Å ikkegi babyen det den trenger for å føle seg bedre er omsorgsvikt. Anonymous poster hash: 967e3...26e Altså. Jeg er HI. Jeg refererte til den informasjonen jeg har lest om sukkervann og det var derfor jeg startet denne tråden. Jeg liker IKKE å gi det men i valget mellom krampegråt og sukkervann går jeg for siste. Og jeg skammer meg over at jeg ikke klarer trøste mitt eget barn. Jeg strekker meg langt for barnet mitt og er i aktivitet hele dagen med henne (trille, bysse, synger og baby massasje) for å unngå den kraftige gråten og gi sukkervann. I dag har jeg klart å unngå sukkervann hele dagen men nå har hun hylt i 20 minutter (ikke gråt, HYL) og ikke noe hjalp da gav jeg litt og vips sovnet hun. HI Anonymous poster hash: a4f54...64a Gi det hvis det er det som trengs, når dere har prøvd alt annet! De hysteriske her som kommer med "jeg ville aaaaldri ha gitt barnet en dråpe sukkervann"-utsagn, de vet IKKE hva det vil si å ha en baby som hylskriker av overtretthet eller smerte! Det kan faktisk gjøre en gal i lengden. Og man vil jo ikke at barnet skal ha det vondt?! Noen ganger funker det ikke med vugging, bussing og samsoving. Barnet vårt hadde langvarig kolikk og vi var på kurs både på helsestasjon og på sykehus for å takle dette. De sa det var 100 % okei å gi sukkervann (hvis det var nødvendig selvfølgelig!) enten ved kolikk eller søvnproblemer. Det kommer seg til 😊 Anonymous poster hash: 01669...cfe
Anonym bruker 1000 Skrevet 1. januar 2015 #24 Skrevet 1. januar 2015 er nok en dum uvane, og babyen vil ikke bli fornøyd med kun vann etterhver, min lille fikk det sin første leveuke på sykhuset,fordi de nok blodprøver,men ikke etterpå
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #25 Skrevet 1. januar 2015 er nok en dum uvane, og babyen vil ikke bli fornøyd med kun vann etterhver, min lille fikk det sin første leveuke på sykhuset,fordi de nok blodprøver,men ikke etterpå Det er bare tull, jeg har prøvd og det gikk strålende. Vi gikk fra å gi sukkervann på sprøyte til vann på sprøyte når kolikken/søvnproblemene løsnet. Da sovnet han av det også. Etter ei lita uke slutta vi med sprøyta og det gikk også fint. Da sov han bra både natt og dag, har aldri hatt noe problemer etter det. Anonymous poster hash: 01669...cfe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå