Gå til innhold

Når kutte ut smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Eldste sendte den til kaptein sabeltann da han var 3 år, og tenker å gjøre det samme med yngste. De har uansett aldri brukt smokk utenom soving, lange bilturer og flyturer fra de var noen mnd.. Har begynt å forberede yngste på smokkeslutt til sommeren nå, men da jeg sa det bare så hun sjokkert på meg og lurte på hva i all verden det var for noe slags påfunn 😛

Endret av Mother Gothel
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en på 19 mnd som bruker smokk ved sengetid.. Og dupp. Når er der vanlig å kutte ut, når de er 4 år?Anonymous poster hash: 4a277...1ef

Før de runder ett vil jeg si!

Anonymous poster hash: 85d4f...5bd

Skrevet

Kan være lurt med litt nedtrapping.. ;)

Vi har gjort følgende:

Når ungen var 2, ble smokken igjen inne i huset (med unntak av to laaange bilturer og to flyturer)

Når ungen var 3, ble smokken hengt i en pose høyt på veggen på soverommet og KUN brukt i sengen om natten.

Har avvent 4 barn. De tre første var ca 3 1/2, siste sluttet på 4 års dagen sin nå nettopp :)Anonymous poster hash: 9d8e9...3b5

Så da funker din metode ganske dårlig da... Ikke gjør det sånn mao. Smokk på 3 og 4 åringer? Herlighet!

Anonymous poster hash: 85d4f...5bd

Skrevet

Bruk av smokk påvirker språkutvikling, ikke bare tennene. Jeg ville sluttet lenge før de er 4.

Skrevet

Innen fire bør de slutte. Hilsen tannlege.

Anonymous poster hash: f4e6a...844

Jeg leste om en kjeveortoped som sa "ikke stress med det". Hilsen vanlig person.

Anonymous poster hash: f08ad...9d8

Hehe :) Fire år er i hvertfall det som undervises ved kjeveort ved UiO.

Angående språk er det få barn fra barnehagealder og opp som bruker smokk utenom soving og trøst, så det hadde jeg ikke bekymret meg for, med mindre barnet konstant går rundt med sutten i munnen.

Anonymous poster hash: f4e6a...844

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...