Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #1 Skrevet 31. desember 2014 Hva gjør annhvis ungen (1,5) står i lekegrinda og hyler fordi ungen ikke vil være der mer? Har lekt der i kanskje 10 min hvis jeg går bort og tar ungen ut, lærer den jo at grining=få det som jeg vil? Og så forsterkes adferden? Tips? Det var bare ett eksempel, det er mange situasjoner der ungen griner fordi den vil noe annet. Kan prate litt, og har hendt at det har blitt vist tegn på at det er nok, men idag går det visst rett på grininga med en gang. Anonymous poster hash: 6b5a8...b67
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #2 Skrevet 31. desember 2014 Hvorfor har du en slik forferdelig barnegrind?? Og særlig når det virker som om du selv er i stua/i nærheten? Ungen din kjeder livet av seg!! Den trenger å bevege seg og utforske, ikke stå i en grind på 2 kvadrat!!!! Ta den ut, og brenn grinda. Dummeste oppfinnelsen ever, på grensa til omsorgssvikt mener jeg. Anonymous poster hash: 1dffa...b21
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #3 Skrevet 31. desember 2014 Hvorfor har du en slik forferdelig barnegrind?? Og særlig når det virker som om du selv er i stua/i nærheten? Ungen din kjeder livet av seg!! Den trenger å bevege seg og utforske, ikke stå i en grind på 2 kvadrat!!!! Ta den ut, og brenn grinda. Dummeste oppfinnelsen ever, på grensa til omsorgssvikt mener jeg. Anonymous poster hash: 1dffa...b21 Sukk.. Anonymous poster hash: 6b5a8...b67
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #4 Skrevet 31. desember 2014 Du går bort å tar opp barnet? Da lærer det vesle barnet at "mor kommer når jeg trenger henne". Da lærer ikke barnet at "det spiller ingen rolle hva jeg sier/gjør, mor ser meg ikke/ignorerer meg så uansett" Om barnet ditt absolut må stå der en liten stund, vis du ser han/henne og hold det så kort som mulig til faren er over. Anonymous poster hash: 240e1...0c3
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #5 Skrevet 31. desember 2014 Hvorfor har du en slik forferdelig barnegrind?? Og særlig når det virker som om du selv er i stua/i nærheten? Ungen din kjeder livet av seg!! Den trenger å bevege seg og utforske, ikke stå i en grind på 2 kvadrat!!!! Ta den ut, og brenn grinda. Dummeste oppfinnelsen ever, på grensa til omsorgssvikt mener jeg. Anonymous poster hash: 1dffa...b21 Da er vi mange som har blitt utsatt for omsorgssvikt!! Hjelpes....Ikke alltid det passer seg at "krapyla" skal pete og klå med denne utforskertrangen sin. Kan hende mor skal gjøre rent, lage middag m.m Anonymous poster hash: 1e6e4...697
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #6 Skrevet 31. desember 2014 Må du ha barnet i lekegrind fordi du selv skal gjøre husarbeid e.l? Jeg ville prøvd uten grind allikevel. Barnet blir ikke bortskjemt hvis du tar det vekk fra et sted det ikke trives. Anonymous poster hash: 53271...6cd
*Miss Marple* Skrevet 31. desember 2014 #7 Skrevet 31. desember 2014 Da tar man ungen ut og finner på noe kjekkere. Man kan faktisk ikke forvente at et barn frivillig lar seg begrense i en liten lekegrind fordi det passer mor best. Lekegrind er supert til de gangene man MÅ forlate barnet bittelitt og det er tross alt bedre at det er sint og trygt, men om hn ikke liker å leke der er nok slaget tapt.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #8 Skrevet 31. desember 2014 Gråt er en del av barnets språk, ved siden av bl.a. smil og latter. Det er trist å se barn som ikke blir forstått av sine foreldre. Det er mange barn som ikke trives i lekegrinden og det må man respektere. I den alderen fikk mine barn gjøre som de ville, i den grad det var praktisk mulig. De lekte på gulvet og hvis de ville bli bært, satte jeg de opp i bæreselen. Anonymous poster hash: 80fda...140
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #9 Skrevet 31. desember 2014 Hvorfor har du lekegrind til et barn på 1,5 lurer jeg på...?? Anonymous poster hash: 96806...abf
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #10 Skrevet 31. desember 2014 Hi her. Diskusjonen om lekegrind/ikke lekegrind er fullstendig uinteressant og urelevant. Dere aner jo ikke engang hvorfor ungen var oppi der Poenget er: hva gjør man når ungen griner fordi h*n ikke får det som h*n vil? Det være seg en leke, en aktivitet eller lignende. Jeg vet med 100% sikkerhet at man forsterker dårlig adferd hvis man lar ungen bestemme hele tiden. Men spørsmålet er, hva gjør man, hva mener dere er rett, uten at man lærer ungen at man får det man peker på hvis man bare hyler litt først? Anonymous poster hash: 6b5a8...b67
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #11 Skrevet 31. desember 2014 Hvorfor har du en slik forferdelig barnegrind?? Og særlig når det virker som om du selv er i stua/i nærheten? Ungen din kjeder livet av seg!! Den trenger å bevege seg og utforske, ikke stå i en grind på 2 kvadrat!!!! Ta den ut, og brenn grinda. Dummeste oppfinnelsen ever, på grensa til omsorgssvikt mener jeg. Anonymous poster hash: 1dffa...b21 Da er vi mange som har blitt utsatt for omsorgssvikt!! Hjelpes....Ikke alltid det passer seg at "krapyla" skal pete og klå med denne utforskertrangen sin. Kan hende mor skal gjøre rent, lage middag m.m Anonymous poster hash: 1e6e4...697 Jeg klarte meg uten grind, ungen satt på ryggen eller hang rundt foten min når jeg lagde middag. Det er mye bedre enn å sint unge i lekegrind. Anonymous poster hash: 80fda...140
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #12 Skrevet 31. desember 2014 Lekegrind burde vært forbudt. Kjøp et deilig bæresjal og la barnet være tett inntil mammaen sin. Det trenger nærhet og mulighet til å utforske verden fra et trygt sted. Anonymous poster hash: ba655...e1c
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #13 Skrevet 31. desember 2014 11/2 år og i lekegrind? Stakkars. Kjeder sikkert livet av seg og ser deg i nærheten! Enig at barnet skal lære at dn ikke alltid kan få vilje si når den ikke vil noe. Men herre.. I en lekegrind når man er 1 1/2 år er det greit at barnet is ifra. Hvis den vanligvis er i bhg trenger den nok litt mer stimuli. Anonymous poster hash: 3ca2d...7c5
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #14 Skrevet 31. desember 2014 Nå er det ganske stor forskjell på et barn som gråter fordi det er plassert i en liten begrensende grind, og et barn som gråter fordi det vil ha is da..... Går ikke å gi noe felles svar på det. Anonymous poster hash: 1dffa...b21
hms33 Skrevet 31. desember 2014 #15 Skrevet 31. desember 2014 Barn på 1,5 år har da ikke noe oppi en lekegrind å gjøre!!!
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #16 Skrevet 31. desember 2014 Hi her. Diskusjonen om lekegrind/ikke lekegrind er fullstendig uinteressant og urelevant. Dere aner jo ikke engang hvorfor ungen var oppi der Poenget er: hva gjør man når ungen griner fordi h*n ikke får det som h*n vil? Det være seg en leke, en aktivitet eller lignende. Jeg vet med 100% sikkerhet at man forsterker dårlig adferd hvis man lar ungen bestemme hele tiden. Men spørsmålet er, hva gjør man, hva mener dere er rett, uten at man lærer ungen at man får det man peker på hvis man bare hyler litt først? Anonymous poster hash: 6b5a8...b67 I den alderen sa jeg: mamma skal på do, nå må du vente. Også noen sekunder senere tok jeg opp barnet. Forklaringer og den slags oppdragelse kan vente til barnet er eldre. Anonymous poster hash: 80fda...140
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #17 Skrevet 31. desember 2014 Du lurer på hvordan du skal få barnet ditt til å holde kjeft når ikke det får det sånn som den vil? Alvorlig talt. Det er helt naturlig å reagere ved misbnøye, og da blir man sint. Da prøver man å gjøre situasjonen bedre, ved å lytte til barnets behov og ønsker. Anonymous poster hash: ee4bd...745
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #18 Skrevet 31. desember 2014 Du lurer på hvordan du skal få barnet ditt til å holde kjeft når ikke det får det sånn som den vil? Alvorlig talt. Det er helt naturlig å reagere ved misbnøye, og da blir man sint. Da prøver man å gjøre situasjonen bedre, ved å lytte til barnets behov og ønsker. Anonymous poster hash: ee4bd...745 Eller avlede hvis det er uaktuelle ønsker som is. Anonymous poster hash: ee4bd...745
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #19 Skrevet 31. desember 2014 Kan dere droppe diskusjonen nå, eller skal dere fortsette å oppføre dere som overhormonelle kjerringer i overgangsalderen? deres valg. Dere vet ikke hvorfor ungen var i lekegrind i 10 minutter, hvorfor jeg ikke kan bære med meg ungen på 16 kilo rundt overalt med ryggproblemer, dere vet ikke at ungen 99% av tiden går rundt og leker, er ute og leker, leker med meg, får hjelp av meg, underholdes av meg. Jeg har siden fødselen vært der med én gang hvis det har vært gråt/misfornøydhet, er høysensitiv så å høre på gråt er ikke bare stressende, men jeg leser kroppsspråk ekstremt godt, har et lass med empati og gjør alt jeg kan hele tiden for at barnet, og alle andre, skal trives hele tiden. Det jeg har merket er at jo mer jeg er der med en gang, jo mer skriking blir det og terskelen for å hyle har blitt lavere og lavere fordi det forventes at jeg kommer innen ett sekund. Jeg kan ikke vaske klær eller sette på en oppvask på dagtid hvis ungen er hjemme med meg f.eks siden jeg 100% av tiden står på pinne og underholder. Det er en liten ramp, så må passe på 100%, for plutselig står hn oppå stuebordet og skal hoppe ned så at dere påstår at ungen ikke blir stimulert er ikke bare en idiotisk slutning å ta basert på at ungen var i grinda i 10 minutter ved ett tilfelle (der ungen forøvrig var storfornøyd og lekte med dukkene sine), men det er også helt fullstendig feil Kan noen svare på det jeg spør om nå? Anonymous poster hash: 6b5a8...b67
☆☆☆ Skrevet 31. desember 2014 #20 Skrevet 31. desember 2014 Leikegrind kan vere fint, men berre den tida ungen faktisk ønskar å vere der. Å bli holdt der mot si vilje vil eg kalle å bli satt i fengsel.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #21 Skrevet 31. desember 2014 Men for å svare på spm ditt.... Ikke la ungen få bestemme alt hva den vil. Den må lære hvem som er foreldre, og hvem som bestemmer. Den kommer til å overkjøre deg fullstendig om den alltid får vilja si. Men det spørs jo hva det dreier seg om.. Om den maser på is, eller om den , som i dette tilfellet, bare vil opp fra grinda. Det er viktig å se barnet, og forklare med enkle og få ord at "jeg skjønner du vil ha is, men det får du ikke nå fordi.. Bla bla". Være bestemt. Anonymous poster hash: 3ca2d...7c5
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #22 Skrevet 31. desember 2014 Men for å svare på spm ditt.... Ikke la ungen få bestemme alt hva den vil. Den må lære hvem som er foreldre, og hvem som bestemmer. Den kommer til å overkjøre deg fullstendig om den alltid får vilja si. Men det spørs jo hva det dreier seg om.. Om den maser på is, eller om den , som i dette tilfellet, bare vil opp fra grinda. Det er viktig å se barnet, og forklare med enkle og få ord at "jeg skjønner du vil ha is, men det får du ikke nå fordi.. Bla bla". Være bestemt. Anonymous poster hash: 3ca2d...7c5 TAKK. Men hva hvis gråten fortsetter? Anonymous poster hash: 6b5a8...b67
lover Skrevet 31. desember 2014 #23 Skrevet 31. desember 2014 Hi her. Diskusjonen om lekegrind/ikke lekegrind er fullstendig uinteressant og urelevant. Dere aner jo ikke engang hvorfor ungen var oppi der Poenget er: hva gjør man når ungen griner fordi h*n ikke får det som h*n vil? Det være seg en leke, en aktivitet eller lignende. Jeg vet med 100% sikkerhet at man forsterker dårlig adferd hvis man lar ungen bestemme hele tiden. Men spørsmålet er, hva gjør man, hva mener dere er rett, uten at man lærer ungen at man får det man peker på hvis man bare hyler litt først? Anonymous poster hash: 6b5a8...b67 Du trøster! Når det gjelder barneoppdragelse så bør du se teoriene litt nyansert opp mot situasjonen. Å ta en liten ut av lekegrinda er ikke det samme som å ikke kunne gå på butikken med en større unge uten å ende opp med kakemenner, lakris og sjokolade fordi de hyler seg til. Man skal ikke si nei, bare for å si nei. Man skal ikke være autoritær å vise makt. Man velger sine kamper, for om ikke blir det mye nei, eller en unge som gir opp å ønske seg ting.
lover Skrevet 31. desember 2014 #24 Skrevet 31. desember 2014 Om det er en nødvendighet i 10 minutter så får du holde det ut. De som er så små hører ikke alltid på fornuft.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #25 Skrevet 31. desember 2014 Uansett årsak prøvde jeg alltid å avlede. Hvis han ville ha noe godt som. f.eks is så ble det leking/synging og evnt en frukt. Hvis han ville sitte på armen mens jeg lagde mat, fikk han to kjeler og en sleiv. Funka ikke det, måtte han bare finne seg i at jeg var litt opptatt. Sånn er det. Noen ganger kan man avlede og det fungerer greit, andre ganger må de faktisk bare skrike litt. Og ved 1,5 år, kan du stort sett gjøre deg litt forstått. "Vente, mamma kommer snart", sier du det nok ganger og vier din oppmerksomhet til ungen når du er ferdig med det du driver med vil han/hun forstå det. Og er det noe ungen kan bli med på, så la den få være med. Anonymous poster hash: 7dc3d...02d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå