Gå til innhold

3 dager til terminen og mannen har bestemt seg for å->

Anbefalte innlegg

Skrevet

dra på hyttetur sammen med noen slektninger. Vi er ikke samboere. Vil være borte i 1-2 døgn. Det er ferge på strekningen, tar ca 2 1/5 time om det skulle være noe. Jeg er veldig nervøs, men føler at jeg ikke kan si noe.. dette er min 2 fødsel, hans første. Er jeg kanskje bare veldig hormonell nå? Jeg stoler ikke på mine egne følelser mtp hvordan jeg skal reagere på dette. Jeg har mye nedpress og føler meg ikke noe bra, om det har noe å si? Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: b4c54...5ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så dere bor ikke sammen? Da har du vel lite du skulle sagt.... han er vel ikke så interessert da. Trist for han. 

Anonymous poster hash: c21d7...d06
Skrevet

Så dere bor ikke sammen? Da har du vel lite du skulle sagt.... han er vel ikke så interessert da. Trist for han.

Ja det er synd for han. Og det er akkurat det, jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere.. er det normalt å reise bort så tett på terminen? Og er det for kort strekning til å reagere på? :-/

Anonymous poster hash: af571...bbe

Skrevet

Høres ikke ut at han er et snev interessert. Er dere sammen egentlig?

Skrevet

Hva sier han når dere prater om det? Jeg ville vært veldig skuffet over en sånn blivende far.

Anonymous poster hash: 1e159...a13
Skrevet

Er dere kjærester/sammen?

Veldig rar prioritering, jeg hadde innstilt meg på at han ikke ønsket være med på fødselen og hadde ikke ringt han om noe skjedde.

Hadde neppe klart å tilgi han for å ikke støtte meg og være der for meg i en slik situasjon. Hadde neppe blitt samboer med en sånn selvsentrert egoist for å si det sånn.

Jeg nekter å være mamma for partneren min, om han ikke selv skjønner at det er feil å dra får han bare dra. Er jo hans sanne jeg du får se nå, og det er ikke mye å satse på kanskje?

Anonymous poster hash: 42640...33e

Skrevet

Siden du skriver mannen så rekner jeg med dere er kjærester, og at det er avtalt at han skal være med under fødsel. Mest sannsynlig vil det gå veldig bra, og alt ordner seg. Men jeg personlig hadde reagert på en slik situasjon. Ikke forstår jeg prioriteringen hans heller, men om han ikke har barn fra før så er han gjerne ikke så inni situasjonen som vi som faktisk bærer barnet er. Menn er ofte "rare" på den måten, han tenker nok ikke over at det ikke kjennes ok for deg at han reiser bort et par dager nå. Og om ikke du forteller hvordan du føler det, vil han heller ikke vite det. Det enke er ofte det beste, om det plager deg, kommuniser med han!

Skrevet

La han dra hvis han ikke forstår det selv at han burde være hjemme.

Starter fødselen så tar du med deg noen andre og sender han en mms av babyen når den er ute....

Anonymous poster hash: 1689a...605

Skrevet

Dersom dere er kjærester, så forlanger du at han er der for deg! D burde han egentlig skjønne selv...

Er dere ikke kjærester, så ser jeg ikke problemet...

Anonymous poster hash: a088f...b67

Skrevet

De er jo sikkert ikke kjærester da! Utrolig merkelig å være kjærester men ikke bo sammen når de skal ha barn sammen i såfall. 

Skrevet

Hadde vel ikke kalt han for mannen akkurat! Ta med deg en søster eller mor istedet! Tydelig hva han prioriterer i stedet for sitt kommende barn!

Skrevet

Vi er sammen ja.. Han sier at dette ikke er noe han vil gå glipp av for alt i verden. Men tydeligvis ut ifra deres oppfatning så er dette bare noe han sier :-/..men jeg tror egentlig at han ikke tenker så langt..altså typisk mannfolk.

Skrevet

Vi er sammen ja.. Han sier at dette ikke er noe han vil gå glipp av for alt i verden. Men tydeligvis ut ifra deres oppfatning så er dette bare noe han sier :-/..men jeg tror egentlig at han ikke tenker så langt..altså typisk mannfolk.

Om han hadde vært veldig interessert ville han ikke dratt og dere hadde bodd sammen. Man BOR sammen når man venter barn sammen i et godt forhold.

Skrevet

Han er uvitende og tankeløs. Siden han ikke vil miste fødselen så kan han bare ikke dra. Han skjønner jo ingenting, derfor må du forklare at det kan skje når som helst, og det har jo vært situasjon i et par uker allerede.

Skrevet

Sånn bortsett fra at hytteturen er viktigere.

For en fjott! Du bør bare avtale at noen andre kjører deg til sykehuset og blir med deg på fødselen. Han er tydeligvis ikke særlig interessert.

Anonymous poster hash: e33db...e46

Skrevet

Oi, er dere sammen? Spesielt.. Enda mer spesielt at han reiser vekk rett før fødselen.

Anonymous poster hash: b3e0c...f01
Skrevet

Hva tenker han at du skal gjøre om vannet går midt på natta da, sitte og vente til morgenen når første ferge for han går hjem igjen (regner ikke med at fergene går om natta)?

Du får si til han at de fleste fødsler begynner om natta, så om han velger å reise må du avtale med noen andre enn han så du får skyss til sykehuset og noen å holde i hånda. Han vil jo ikke være der...

Anonymous poster hash: 42640...33e
Skrevet

Hvorfor bor dere ikke sammen?

Anonymous poster hash: f7d4b...721

Skrevet

Hvorfor de ikke bor sammen er DERES bissniss!!

Du får vise ham denne tråden, så han får se med selvsyn hva deler av omverdenen synes/tror... ;)

Barnløse de andre han skal på hyttetur med kanskje??

Du, vordende far, pass på dama di!!

Anonymous poster hash: a088f...b67

Skrevet

Om han hadde vært veldig interessert ville han ikke dratt og dere hadde bodd sammen. Man BOR sammen når man venter barn sammen i et godt forhold.

Signerer. Her skjedde flytting veldig raskt, og mannen begynte å snakke om giftemål 3 måneder etter vi begynte å date. En mann som ikke gidder å bo sammen med mor til felles barn er jo ikke sammen med mor, de regnes som alene av NAV og andre instanser. De bor på to forskjellige adresser, og mor har da krav på ALENEFORELDERstønader etter fødselen.

Anonymous poster hash: 17c0a...cde

Skrevet

Jeg hadde blitt så forbannet at jeg ikke hadde sagt noe om fødsel.

Hadde vært tilpass for ham at du allerede var hjemme igjen med babyen når han tar kontakt.

Skrevet

Jeg ville ikke synes dette er ok. Jeg ville blitt forbannet, mildt sagt. Nå er vi samboere, så da hadde han fått så fillene hadde føket - han hadde enten flyttet ut eller blitt hjemme. Men jeg er hormonell når jeg er gravid, særlig tett opptil termin. 

Men dere bor ikke sammen. Jeg ville sagt til ham at det ikke var ok og alle grunnene til det - og hadde han dratt likevel, ville jeg faktisk vært så ondskapsfull at jeg ville sjekket rutetiden for båten han må ta, og når han er reist over med den, og den nettopp er dratt, så han må vente lenge på neste som går, ville jeg ringt ham og sagt at du nå er på vei til sykehuset med det som føles som rier... Og ikke oppdatert ham noe mer før han hadde kommet inn døra hjemme, og da sagt at det var falsk alarm.

Okey, kanskje jeg ikke ville utført det, men det hadde absolutt vært i tankene mine... 

Jeg ville uansett vurdert å ta med meg annen person med til fødselen, i mitt tilfelle min beste venninne. Jeg hadde ikke sagt et ord til ham om at det var i gang, uavhengig av om han var tilbake fra turen sin eller ikke. Han er helt tydelig ikke særlig interessert, og mye kan skje på 2,5 time som blir reiseveien hans.

Anonymous poster hash: f3058...f54
Skrevet

Du overreagerer ikke. Forklar han at fødselen kan starte når som helst, at man ikke vet hvor fort det kan gå og at du gjerne vil ha han der. Noen ganger trenger disse mennene tydelige forklaringer. Spør han hva han har tenkt om fødsel skulle skje mens han er på hyttetur?

Ta en prat med han, forstår han ikke - bør du ta med noen andre på fødsel. Hyttetur så nærme termin er ikke OK.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: aecba...3e9

Skrevet

Vi er sammen ja.. Han sier at dette ikke er noe han vil gå glipp av for alt i verden. Men tydeligvis ut ifra deres oppfatning så er dette bare noe han sier :-/..men jeg tror egentlig at han ikke tenker så langt..altså typisk mannfolk.Anonymous poster hash: af571...bbe

Om han hadde vært veldig interessert ville han ikke dratt og dere hadde bodd sammen. Man BOR sammen når man venter barn sammen i et godt forhold.Anonymous poster hash: c21d7...d06

Signerer. Her skjedde flytting veldig raskt, og mannen begynte å snakke om giftemål 3 måneder etter vi begynte å date. En mann som ikke gidder å bo sammen med mor til felles barn er jo ikke sammen med mor, de regnes som alene av NAV og andre instanser. De bor på to forskjellige adresser, og mor har da krav på ALENEFORELDERstønader etter fødselen. Anonymous poster hash: 17c0a...cde

Det siste med NAV og Skatteetaten er ikke riktig. NAV sier kjærester med felles barn og ulik adresse lever sammen.

Mine foreldre er gift, har feiret 40års bryllupsdag. Nå bor de sammen, men har ikke gjort det hele oppveksten til oss barna. Han drev slektsgård og hun pleide sin egen karriere i byen!

Anonymous poster hash: 8fbdf...58c

Skrevet

kjære vene, du kan gå flere dager overtid, tror ikke du trenger og være så sykt hysterisk

Anonymous poster hash: a5a7d...4f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...