Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #1 Skrevet 29. desember 2014 Det er jo massa näring i både egg og melk. Pannekaker er jo som en omelett med litt mel. Jeg bruker aldri sukker i røren, bare litt salt. Hva er det som er så galt med det? Man kan jo bruke grovere mel også... Anonymous poster hash: e8722...c66
Pobie Skrevet 29. desember 2014 #2 Skrevet 29. desember 2014 Melk er ikke sunt. Mel har lite næringsinnhold, og de fleste putter sukker i røren. Det eneste som er ok er egg, men det er jo kun protein, de er ikke fulle av næring som f eks frukt og grønnsaker er. Men finnes jo sunne varianter og, f eks med kun egg og proteinpulver, eller egg og bananer.
☆☆☆ Skrevet 29. desember 2014 #3 Skrevet 29. desember 2014 Fordi mange brukar oppskrift frå skulekjøkkenet der det er lite egg og masse mjøl. Billigare det, men diverre gjer det pannekaker til søppelmat.
Gjest Skrevet 29. desember 2014 #4 Skrevet 29. desember 2014 Ikke skjønner jeg det heller.... Folk er gærne i dag mht sunnhet & kosthold. Når ejg lager pannekaker, så putter jeg i Bjørns havregrun, sammalt hvetemel og vanlig mel. Ikke for at det skal være så forbanna sunt, men at det skal mette mer! Og vi spiser vel dette kanskje annenhver mnd. Pannekaker blir vel hva man gjør de til. Vi overlevde på 70 og 80 tallet også, med "usunne" pannekaker og ikke minst var tynne :D
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #5 Skrevet 29. desember 2014 Melk er ikke sunt. Mel har lite næringsinnhold, og de fleste putter sukker i røren. Det eneste som er ok er egg, men det er jo kun protein, de er ikke fulle av næring som f eks frukt og grønnsaker er. Men finnes jo sunne varianter og, f eks med kun egg og proteinpulver, eller egg og bananer. Jeg LER! Anonymous poster hash: 57d2c...3c3
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #6 Skrevet 29. desember 2014 Mange har sukker på pannekakene, og det er jo ikke særlig sunt. Ikke syltetøy, bacon eller sirup heller. Men selve pannekaken er vel ikke så usunn dersom røren ikke inneholder sukker. Anonymous poster hash: e08dc...42e
Gjest Antarctica Skrevet 29. desember 2014 #7 Skrevet 29. desember 2014 Melk er ikke sunt. Mel har lite næringsinnhold, og de fleste putter sukker i røren. Det eneste som er ok er egg, men det er jo kun protein, de er ikke fulle av næring som f eks frukt og grønnsaker er. Men finnes jo sunne varianter og, f eks med kun egg og proteinpulver, eller egg og bananer. Melk og mel er selvsagt gode næringsstoffer. Fett, proteiner, kalsium og vitaminer finnes i melka. Melet kan være grovt nok til å ha fiber i seg, og karbohydrater er også et nødvendig næringsstoff for den oppvoksende slekt, og for folk som er i fysisk aktivitet.
valnøtta Skrevet 29. desember 2014 #8 Skrevet 29. desember 2014 Melk er ikke sunt. Mel har lite næringsinnhold, og de fleste putter sukker i røren. Det eneste som er ok er egg, men det er jo kun protein, de er ikke fulle av næring som f eks frukt og grønnsaker er. Men finnes jo sunne varianter og, f eks med kun egg og proteinpulver, eller egg og bananer. Er melk usunt?
Gjest Antarctica Skrevet 29. desember 2014 #9 Skrevet 29. desember 2014 Melk er ikke sunt. Mel har lite næringsinnhold, og de fleste putter sukker i røren. Det eneste som er ok er egg, men det er jo kun protein, de er ikke fulle av næring som f eks frukt og grønnsaker er. Men finnes jo sunne varianter og, f eks med kun egg og proteinpulver, eller egg og bananer. Er melk usunt? Særlig morsmelk, det er reine gifta! Nå er det mandelmelk søtet med stevia som gjelder!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #10 Skrevet 29. desember 2014 Kanskje fordi det ikke inneholder fiber og vitaminer og fordi man gjerne har sukker eller syltetøy på. Dermed blir det i grunnen som en dessert. Anonymous poster hash: 949a7...fb6
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #11 Skrevet 29. desember 2014 De beste pannekakene jeg har fått var i Frankrike. Grove crepes med ost, skinke og sjampinjong oppå. De kalte det "salte pannekaker" (grovt oversatt, såvidt jeg forsto). Prøver å lage noe lignende her hjemme, men de blir ikke helt like. Likevel er de antakelig mye sunnere enn de tradisjonelle, tykke pannekakene med sukker, vaniljesukker og hvitt mel, med syltetøy, nugatti og sukker på toppen. Samme som med vafler det, de kan lages mye sunnere og grovere enn de tradisjonelle, og brukes isteden for brød, f.eks i matpakker ol, med ost og skinke, salami og brie, salat, tomat og feta osv. Anonymous poster hash: ac209...843
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #12 Skrevet 29. desember 2014 Melk er ikke sunt. Mel har lite næringsinnhold, og de fleste putter sukker i røren. Det eneste som er ok er egg, men det er jo kun protein, de er ikke fulle av næring som f eks frukt og grønnsaker er. Men finnes jo sunne varianter og, f eks med kun egg og proteinpulver, eller egg og bananer. Er melk usunt? Trodde det var velkjent at melk er usunt. Se på antall krefttilfeller i land hvor det drikkes mye melk, og antall mennesker med benskjørhet. Anonymous poster hash: 2f1b2...618
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #13 Skrevet 29. desember 2014 De beste pannekakene jeg har fått var i Frankrike. Grove crepes med ost, skinke og sjampinjong oppå. De kalte det "salte pannekaker" (grovt oversatt, såvidt jeg forsto). Prøver å lage noe lignende her hjemme, men de blir ikke helt like. Likevel er de antakelig mye sunnere enn de tradisjonelle, tykke pannekakene med sukker, vaniljesukker og hvitt mel, med syltetøy, nugatti og sukker på toppen. Samme som med vafler det, de kan lages mye sunnere og grovere enn de tradisjonelle, og brukes isteden for brød, f.eks i matpakker ol, med ost og skinke, salami og brie, salat, tomat og feta osv. Anonymous poster hash: ac209...843 Samboeren til venninnen min er fransk, og har begynt å jobbe på en av "crepes" restaurantene i Oslo. Der får man det jo i alle varianter. Middag-crepes, dessertcrepes +++ Må komme meg innom der å smake, venninnen min skryter sånn! Anonymous poster hash: 3544a...fc0
Gjest Skrevet 29. desember 2014 #14 Skrevet 29. desember 2014 De beste pannekakene jeg har fått var i Frankrike. Grove crepes med ost, skinke og sjampinjong oppå. De kalte det "salte pannekaker" (grovt oversatt, såvidt jeg forsto). Prøver å lage noe lignende her hjemme, men de blir ikke helt like. Likevel er de antakelig mye sunnere enn de tradisjonelle, tykke pannekakene med sukker, vaniljesukker og hvitt mel, med syltetøy, nugatti og sukker på toppen. Samme som med vafler det, de kan lages mye sunnere og grovere enn de tradisjonelle, og brukes isteden for brød, f.eks i matpakker ol, med ost og skinke, salami og brie, salat, tomat og feta osv. Anonymous poster hash: ac209...843 Samboeren til venninnen min er fransk, og har begynt å jobbe på en av "crepes" restaurantene i Oslo. Der får man det jo i alle varianter. Middag-crepes, dessertcrepes +++ Må komme meg innom der å smake, venninnen min skryter sånn! Anonymous poster hash: 3544a...fc0 Hvor i oslo da?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #15 Skrevet 29. desember 2014 Jeeez...fotballfruefantaster ute å babler. Vi hadde pannekaker 1 gang i uka hele min oppvekst. Er da både tynn og sunn i dag. Jeg har det ofte selv her hjemme, kanskje 1-2 ganger i mnd, BILLIG middag. Skal alle middager koste skjorta?? Galskapen lenge leve. Må da gå an å vise et normalt syn på mat. Anonymous poster hash: cbff9...0f1
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #16 Skrevet 29. desember 2014 Jeeez...fotballfruefantaster ute å babler. Vi hadde pannekaker 1 gang i uka hele min oppvekst. Er da både tynn og sunn i dag. Jeg har det ofte selv her hjemme, kanskje 1-2 ganger i mnd, BILLIG middag. Skal alle middager koste skjorta?? Galskapen lenge leve. Må da gå an å vise et normalt syn på mat. Anonymous poster hash: cbff9...0f1 "Vi hadde pannekaker 1 gang i uka hele min oppvekst. Er da både tynn og sunn i dag." Mener du at dette henger sammen? Vi hadde og pannekaker 1 gang i uka når jeg vokste opp, men jeg er ikke tynn og heller ikke sunn. At jeg er tykk har nok like lite med pannekakespisingen i oppveksten som at du er tynn Anonymous poster hash: 3676c...0a3
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #17 Skrevet 29. desember 2014 De beste pannekakene jeg har fått var i Frankrike. Grove crepes med ost, skinke og sjampinjong oppå. De kalte det "salte pannekaker" (grovt oversatt, såvidt jeg forsto). Prøver å lage noe lignende her hjemme, men de blir ikke helt like. Likevel er de antakelig mye sunnere enn de tradisjonelle, tykke pannekakene med sukker, vaniljesukker og hvitt mel, med syltetøy, nugatti og sukker på toppen. Samme som med vafler det, de kan lages mye sunnere og grovere enn de tradisjonelle, og brukes isteden for brød, f.eks i matpakker ol, med ost og skinke, salami og brie, salat, tomat og feta osv. Anonymous poster hash: ac209...843 Samboeren til venninnen min er fransk, og har begynt å jobbe på en av "crepes" restaurantene i Oslo. Der får man det jo i alle varianter. Middag-crepes, dessertcrepes +++ Må komme meg innom der å smake, venninnen min skryter sånn! Anonymous poster hash: 3544a...fc0 Hvor i oslo da? Det er en på Frogner, de har fantastiske middagscreps. Anonymous poster hash: 57d2c...3c3
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #18 Skrevet 29. desember 2014 Melk er ikke sunt. Mel har lite næringsinnhold, og de fleste putter sukker i røren. Det eneste som er ok er egg, men det er jo kun protein, de er ikke fulle av næring som f eks frukt og grønnsaker er. Men finnes jo sunne varianter og, f eks med kun egg og proteinpulver, eller egg og bananer. For noe oppgulp du kommer med Anonymous poster hash: 4c02d...016
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #19 Skrevet 29. desember 2014 Melk er ikke sunt. Mel har lite næringsinnhold, og de fleste putter sukker i røren. Det eneste som er ok er egg, men det er jo kun protein, de er ikke fulle av næring som f eks frukt og grønnsaker er. Men finnes jo sunne varianter og, f eks med kun egg og proteinpulver, eller egg og bananer. Eh, ja du virka jo særdeles opplyst.... Proteinpulver til barn? Anonymous poster hash: 0cb95...07d
Gustav Klitt Skrevet 29. desember 2014 #20 Skrevet 29. desember 2014 Jeeez...fotballfruefantaster ute å babler. Vi hadde pannekaker 1 gang i uka hele min oppvekst. Er da både tynn og sunn i dag. Jeg har det ofte selv her hjemme, kanskje 1-2 ganger i mnd, BILLIG middag. Skal alle middager koste skjorta?? Galskapen lenge leve. Må da gå an å vise et normalt syn på mat. Anonymous poster hash: cbff9...0f1 "Vi hadde pannekaker 1 gang i uka hele min oppvekst. Er da både tynn og sunn i dag." Mener du at dette henger sammen?Vi hadde og pannekaker 1 gang i uka når jeg vokste opp, men jeg er ikke tynn og heller ikke sunn. At jeg er tykk har nok like lite med pannekakespisingen i oppveksten som at du er tynn Anonymous poster hash: 3676c...0a3 Det var kanskje det som var poenget med innlegget?
MammantilNurket Skrevet 29. desember 2014 #21 Skrevet 29. desember 2014 Det kommer helt an på hvordan man lager dem og hva man har til Jeg bruker havremel, sojamelk (tåler ikke melk fra ku), masse egg og litt solsikkeolje. Serveres med MASSE friske (blå)bær, sprøstekt bacon og litt økologisk lønnesirup. Disse pannekakene kan sikkert gjøres både sunnere og mer usunne, men de er nok ikke det verste man kan spise til middag nå og da
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #22 Skrevet 29. desember 2014 Vi spiser ofte pannekaker. Mel, egg, melk og gjerne også bacon blir supre pannekaker. Så kan man ha ost, sirup eller sukker på. Må da ikke spise så sunt hele tiden. Det er lov å unne seg litt godt også Anonymous poster hash: 5322f...a68
MrsMilla Skrevet 29. desember 2014 #23 Skrevet 29. desember 2014 Jeeez...fotballfruefantaster ute å babler. Vi hadde pannekaker 1 gang i uka hele min oppvekst. Er da både tynn og sunn i dag. Jeg har det ofte selv her hjemme, kanskje 1-2 ganger i mnd, BILLIG middag. Skal alle middager koste skjorta?? Galskapen lenge leve. Må da gå an å vise et normalt syn på mat. Anonymous poster hash: cbff9...0f1 Faktisk enig med deg, selv om jeg er en skikkelig sunnhetsfreak i mange tilfeller. Vi er slanke og i god form hele familien, men spiser sikkert pannekaker annenhver uke... riktignok på soyamelk, spelt og eggerstatning ( uten at de nødvendigvis blir veldig mye sunnere av den grunn). Blåbær er faktisk veldig sunt og godt på. Men tror ikke det nødvendigvis er pannekakene som er så veldig farlig, kanskje heller potetgull, snop, brus og alt det andre jeg registrerer store deler av verden mener er nødvendig i kosten hver uke.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #24 Skrevet 29. desember 2014 Hmmm nå fikk jeg lyst på deilige pannekaker med masse friske bær og frukt! Pannekaker her i huset er et festmåltid. Da kjøper jeg friskebær, frukt Legger i skåler og vi forsyner oss med det vi vil! Anonymous poster hash: 369b6...ad1
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 29. desember 2014 #25 Skrevet 29. desember 2014 Fordi det ikke er mat..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå