Gå til innhold

Er dette frekt av oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en tid tilbake spurte en god venninne av meg om vi ville komme dit på nyttårsaften, vi med to små barn. Planen var å være der på middag og til raketter og ungene klarte seg. Jeg sa det hadde vært koselig, så langt ok. Så spør samboer meg om jeg har tenkt på hunden, som jeg hadde helt glemt når hun spurte oss. Vår hund er livredd raketter så er uaktuelt at han er hjemme alene. Må være med, men skal ikke stenges inne på noe rom. Han er rolig, men ligger å skjelver og piper. Problemet er at hos min venninne får ikke hunden være med, mannen hennes er redd for parketten deres. Hunden må evt stenges ute alene i gangen da.

Så nå skal hele vennegjengen til min samboer samles med barn og hele pakka, der er hunden hjertelig velkommen. Er ikke et spørsmål en gang. Er det da veldig frekt av oss å reise på denne festen istedenfor? Ble så usikker. Hos oss (40 minutter unna med vil) starter skytingen kl 18 så alternativet er å besøke min venninne uten hund, så er vi hjemme igjen til kl 18.

Anonymous poster hash: 87591...cc8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde reist et sted der hunden kan bli med eller blitt hjemme.

Anonymous poster hash: 825d4...8dc

Skrevet

Det er ikke frekt å ta hensyn til egen hund!

Ring henne og si det som det er, du glemte at du ikke kan ta hunden med til henne og at det er uaktuelt å la den være alene nyttårsaften, så enten må du

1. Ta den med

2. Avlyse

3. Avlyse med henne og dra på den andre festen. Men pass på at du sier nettopp det til henne, så hun ikke føler seg dumpa.

Det er ikke sikker hun viser forståelse for dette med hund og nyttår, men det skal du i så fall blåse i. Hunden kommer først i denne sammenhengen.

Anonymous poster hash: 5dc24...321

Skrevet

Hunden kommer først i dette tilfelle. Enten det da blir hos noen andre venner eller hjemme hos dere. 

Anonymous poster hash: f01e0...0ad
Skrevet

Nei, det er ikke frekt. Det er sånn det er å ha dyr, spesielt på nyttårsaften så må man ta ekstra hensyn. Mennesker som ikke har samme "problem" denne dagen vil aldri forstå, men du må bare gjøre det som er best for dere alle. Om du forklarer henne det slik du sier det her så burde det ikke være noe problem. Vi må være hjemme på nyttårsaften hvert år selv, og vi har livredde katter. Så jeg må dekke alle vinduer så ser vi film med litt høy lyd så de ikke blir altfor var på rakettene utenfor. Om noen vil feire med oss så er de inneforstått med dette :)

Anonymous poster hash: b088f...d56
Skrevet

Du får ikke noen til å passe hunden da? Syns det er frekt å komme med dette nå, dette burde dere tenkt på tidligere. Nå har vel de fleste lagt planer slik at de kanskje ender opp alene om dere ikke kommer. Hunder er heller ikke velkomne hos oss, men jeg forventer at gjester takker nei dersom de ikke kan/vil komme uten hund. Ikke at de takker ja, for så å avlyse. Her vet du jo hvordan de stiller seg til hund på besøk.

Skrevet

Har forståelse for at dere må tenke på hunden - men det er rimelig bedritent å si ifra så nærme nyttårsaften at venninnen din og familien hennes mest sannsynlig blir alene!

Anonymous poster hash: 50da0...259

Skrevet

Nei, ikke frekt å ta hensyn til egen hund. Men frekt om du avlyser så kort mot nyttårsaften! De har kanskje forberedt mat og planlagt kvelden. Og nå er det gjerne for sent å invitere noen andre for deres del.

Synes dere burde ha funnet ut av det der med hunden da det var snakk om nyttårsaften helt i starten - blir bare rot å si ja, og så si nei og lage et rot med hund og parkett - det burde dere ha funnet ut før.

Anonymous poster hash: 833a3...35b
Skrevet

Inviter de heller til dere. Problem solved.

Anonymous poster hash: 7bb15...5b4

Skrevet

HI her.

Det er jo forsåvidt klinkende likegyldig om det er frekt eller ikke, for hunden må vi ta hensyn til. Hun spurte i starten av desember, samboer nevnte dette med hunden for meg nå denne uka. Jeg tenkte virkelig ikke på det da hunden automatisk er med på slikt sort sett. Før samboer minte meg på det, da først tenkte jeg at han er jo ikke velkommen dit.

Ingen kan passe han nei. Ingen i min gjeng vil ha hund hjemme, og hele samboer sin gjeng skal være på den andre festen. Ingen familie på denne kanten av landet.

Ender nok med at vi tar dagen hjemme med god mat, koser oss med ungene for så å ta for gardinene og tven på når rakkettene skytes:) Ungene er små så de har ingen glede av rakketter heller.

Skrevet

HI her.

Det er jo forsåvidt klinkende likegyldig om det er frekt eller ikke, for hunden må vi ta hensyn til. Hun spurte i starten av desember, samboer nevnte dette med hunden for meg nå denne uka. Jeg tenkte virkelig ikke på det da hunden automatisk er med på slikt sort sett. Før samboer minte meg på det, da først tenkte jeg at han er jo ikke velkommen dit.

Ingen kan passe han nei. Ingen i min gjeng vil ha hund hjemme, og hele samboer sin gjeng skal være på den andre festen. Ingen familie på denne kanten av landet.

Ender nok med at vi tar dagen hjemme med god mat, koser oss med ungene for så å ta for gardinene og tven på når rakkettene skytes:) Ungene er små så de har ingen glede av rakketter heller.

Hvorfor kan dere ikke invitere dem til dere da?

Skrevet

Har du ikke beroligende til hunden? Da slipper den å ha det så vondt.

Anonymous poster hash: 0f0a1...a99

Skrevet

Har du ikke beroligende til hunden? Da slipper den å ha det så vondt.

Anonymous poster hash: 0f0a1...a99

De glemmer ikke av beroligene. De blir bare sløve. 

Anonymous poster hash: f01e0...0ad

Skrevet

Ta med et bur han kan ligge i så blir ikke parketten ødelagt.

Synes mest det minner om et høyere ønske om fest hos din samboers venner..

Anonymous poster hash: f6af0...b3d

Skrevet

Hadde først og fremst invitert dem hjem til oss pga. hunden. Ville de ikke komme hadde jeg vurdert den andre gjengen.

Skrevet

Klart vi kunne sikkert hatt beroligende, men hadde uansett ikke latt han være alene hjemme da. Lar ikke en medisinert hund være alene. De har invitert et annet par også, derfor kommer de ikke hit. Så de blir ikke alene. Dette med hund visste jeg jo, men tenkte bare ikke på det der og da. Han er stort sett med når vi farter rundt slik at man er borte hele dagen. Men da er det oftest til samboers gjeng. Så enkleste er å bli hjemme. De har ikke handlet eller noe det vet jeg, så vi ødelegger ikke noe sånn sett:)

Skrevet

HI på forrige innlegg. Bruker ikke bur så det går ikke. Hadde ikke funket heller siden han er så redd.

Nei har ikke behov for den andre festen heller, er ikke det det står på. Blir vi hjemme er nok problemet løst:)

Skrevet

Beroligende medisiner kan i verste fall gjøre vondt verre, så om hunden klarer seg greit så lenge dere er der sammen med han så er det beste løsning. Ønsker dere en fin nyttårsfeiring HI, både for dere og hunden :) 

Anonymous poster hash: b088f...d56
Gjest Antarctica
Skrevet

På alle vanlige dager ville jeg ha sagt at det var frekt å bytte ut dem som hadde invitert dere med noen andre. Men når hunden er livredd på nyttårsaften, skjønner vel de fleste at det er vanskelig å dra fra den. Ring henne og forklar problemstillingen, kanskje? Så kan hun legge noen filleryer på parketten og la hunden komme, eller komme hjem til dere i stedet.

Skrevet

Jeg synes det er ganske fremt å avlyse så tett opp til nyttårsaften. Dette "lukter" av at dere egentlig vil på fest hos den andre gjengen framfor hos din veninne!!

Dere kan ta med bur til hunden eller ha han i gangen. Hunden klarer seg vel helt fint alene i gangen mens dere koser dere med middag hos venner?? Så kan dere evt. gå ut til han dersom det skytes raketter og han blir skremt!

Hunden er vel hjemme mens dere er på jobb til vanlig? Eller har dere med hunden overalt hvor dere er til enhver tid?

Alternativt kan dere be gjestene hjem til dere. Da kan dere selv bestemme over hunden -problem solved!

Anonymous poster hash: c0f08...ef0

Skrevet

Hva med å ringe venninnen din og si at dere ikke kan la hunden være hjemme alene så dere lurer på om de kan komme til dere isteden. Da tar dere hensyn både til de og hunden og ingen av dere blir alene på nyttårsaften:)

Anonymous poster hash: 82efe...20d

Skrevet

Til spørsmålet ditt: ja, det er kjempefrekt å avlyse nå. Og du er en uansvarlig hundeeier som ikke tenkte på hunden automatisk med det samme du fikk invitasjonen.

Anonymous poster hash: 4f1a6...581

Skrevet

Tipper dere vil heller gå på den andre festen og bruker hunden som en "plutselig" unnskyldning. Dere har jo hatt hunden siden dere ble invitert og dette har dere visst. Pinlig!

Anonymous poster hash: fd9a5...9d1

Skrevet

Jeg ville aldri takket ja til arrangement andre steder med en hund som er så redd. Da ville jeg heølrr basert meg på å invitere venner hjem.

En redd hund bør være i trygge omgivelser hvor alt går sin gang. Når raketter skytes og det smeller/ lyser opp bør ingen springe til vinduene og hyle, men alle oppføre seg helt normalt. Dette er den beste "medisinen".

Og dra vekk med hunden og samtidig gi den beroligende er dyreplageri. Hunden ender kun opp reddere.

Ja, det er frekt å avlyse nå, men det er uansett ett av to onder som må velges.

Ville ikke reist til andre venner heller.

Anonymous poster hash: e1987...0f3

Gjest Antarctica
Skrevet

Til spørsmålet ditt: ja, det er kjempefrekt å avlyse nå. Og du er en uansvarlig hundeeier som ikke tenkte på hunden automatisk med det samme du fikk invitasjonen.Anonymous poster hash: 4f1a6...581

I alle dager! Uansvarlig å vurdere å gå på en fest ....?

Trodde det var småbarnsmødre som måtte glemme alt som heter fest for å nå opp her på DiB!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...