Gå til innhold

Hus og hjem ikke viktig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du trekker noen temmelig bastante konklusjoner, HI. Ingen levende lys = møkkete oppvask stående framme, søppel og rot overalt. Ser du ikke selv at dette ikke nødvendigvis henger sammen?

Jeg har først nå begynt å tenne levende lys. Rett og slett fordi nå er barna endelig store nok til at dette utgjør en fare for dem. Det samme med duker. Å legge på duk ville i noen år vært det samme som å be om at ungene skulle rive ned og over seg alt som sto på det bordet. Jeg har valgt å prioritere mine barns sikkerhet. Det betyr ikke at vi ikke tar oppvasken, rydder og vasker gulvet.

Du har laget deg noen forestillinger og trukket noen slutninger som i mine øyne er helt på bærtur.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enslig mor til 2 på fulltid, studerer 75%, jobber 30%. Har 2 kroniske sykdommer. Legene ville helst hatt meg ufør. Men hvordan pokker skulle jeg klart å forsørge mine barn på laveste sats ufør.All min tid går til barna, skole og jobb, hus kommer sist. Så her er det rotete og halvveis pusset opp. Anonymous poster hash: 8a2f1...4ed

Du vet at du kan søke om avlastning/besøkshjem? Så du kan hente deg litt inn og barna kan oppleve noe annet.

Ikke ufint ment altså. Bare et tips:)

#4 Anonymous poster hash: 1e042...e7c

For det første er det ikke "bare" å søke om besøkshjem/avlastningshjem. For det andre, er det faktisk viktigere å bruke tiden sin på barna enn å ha det svært ryddig og pyntet hjemme.( Det forutsettes selvfølgelig at man vasker slik at det ikke er skittent.)

Hilsen barnevernsarbeider

Anonymous poster hash: 303db...3df

Skrevet

Jeg er en estetiker og må ha det pent, ryddig og rent for å trives.

Jeg vemmes og syntes det er stusselig i hjem der dette ikke er vektlagt.

Det er viktig å prioritere samvær med familien, men jeg foretrekker at det skjer i hyggelige omgivelser. Nå er jo ikke alle estetikere da, og de får mindre besøk av meg, og kommer desto oftere hit. Jeg skjønner dem godt, for her er det høy trivselsfaktor.

Anonymous poster hash: bcc3c...b9e

Jeg er også veldig opptatt av estetikk, men unødvendige pyntegjenstander blir ofte bare visuelt støy for meg. Har dessuten aldri taklet shabby chic og fransk landstil. Er mer på skandinavisk design og masse lys (sollys/naturlys, ikke lysfat og slikt ræl). Nostalgisk/romantisk bløtkakestil er ikke noe for meg.

Anonymous poster hash: 3b6fa...136

Jeg liker mangfoldet av stilarter og finner mye pent. Det er hos de som ikke forsøker å få det til en gang, at jeg virkelig sliter. Harmoni og statement er nøkkelord.

Anonymous poster hash: bcc3c...b9e

Skrevet

Du trekker noen temmelig bastante konklusjoner, HI. Ingen levende lys = møkkete oppvask stående framme, søppel og rot overalt. Ser du ikke selv at dette ikke nødvendigvis henger sammen?

Jeg har først nå begynt å tenne levende lys. Rett og slett fordi nå er barna endelig store nok til at dette utgjør en fare for dem. Det samme med duker. Å legge på duk ville i noen år vært det samme som å be om at ungene skulle rive ned og over seg alt som sto på det bordet. Jeg har valgt å prioritere mine barns sikkerhet. Det betyr ikke at vi ikke tar oppvasken, rydder og vasker gulvet.

Du har laget deg noen forestillinger og trukket noen slutninger som i mine øyne er helt på bærtur.

Enig med deg. Med slike holdninger virker HI som en kald person. Da må det være så nipsete og "koselig" det bare vil for meg. Foretrekker rause, varme mennesker som ser forbi litt leker på gulvet. Men selvfølgelig kjekt om det er rent.

Anonymous poster hash: 3b6fa...136

Skrevet

Hihi, hvor store er de nå som levende lys endelig utgjør en fare for dem? Pyromantendenser?

Anonymous poster hash: 751b2...e0a

Skrevet

Jeg er enslig mor til 2 på fulltid, studerer 75%, jobber 30%. Har 2 kroniske sykdommer. Legene ville helst hatt meg ufør. Men hvordan pokker skulle jeg klart å forsørge mine barn på laveste sats ufør.All min tid går til barna, skole og jobb, hus kommer sist. Så her er det rotete og halvveis pusset opp. Anonymous poster hash: 8a2f1...4ed

Du vet at du kan søke om avlastning/besøkshjem? Så du kan hente deg litt inn og barna kan oppleve noe annet.

Ikke ufint ment altså. Bare et tips:)

Anonymous poster hash: 1e042...e7c

Søkte om det da barna var små, og fikk avslag. Nå er de 7 år og 13 år, nå føler jeg ikke behov for avlastning. Nå koser vi oss med brettspill, film, svømmehall, kino osv. Litt mer rolige ting, og de er mye hos venner, og har venner her.

Anonymous poster hash: 8a2f1...4ed

Skrevet

Hihi, hvor store er de nå som levende lys endelig utgjør en fare for dem? Pyromantendenser?Anonymous poster hash: 751b2...e0a

Hehe, ja, de fikk hver sin fyrstikkeske til jul ;) . Det falt visst ut et "ikke" der...

Skrevet

Hva som er koselig og fint er en smakssak, men har man det i utgangspunktet ryddig og rent, er det svært lite jobb å fortsette å ha det ryddig og rent. Rett og slett en treningssak. Tror vel unger og trives når de har greie forhold rundt seg og ikke bor i en svinesti.

Skrevet (endret)

Hva som er et pent hjem vil nok variere fra person til person.

Er enig i at det bør være nogenlunde rent og ryddig, det er vel de fleste.

Men sånn chabby chic stil, eller de typiske interiørblogghjemmene er ikke min stil i det hele tatt. Jeg får helt spader i hjem med masse dill og dall.

Endret av Nyttårs barn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...