Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #1 Skrevet 27. desember 2014 Jeg er i mange hus og hjem i løpet av en uke. Det bor stortsett barn i disse hjemmene. Det jeg ikke forstår er hvorfor det er så lite viktig for mange å gjøre huset til et fint hjem? Er det virkelig ikke viktig å ha det ryddig og rent? Er det ikke viktig å ha fin pynt som gjør hjemmet pent? Levende lys, blomster, pynteting osv? Tenker veldig ofte, stakkars barn som må leve i et rotete, møkkete hjem uten pynt osv. Er det viktig for dere, eller ikke? Anonymous poster hash: c9b8d...ccc
SuperFries Skrevet 27. desember 2014 #2 Skrevet 27. desember 2014 Det viker til fordel for viktigere ting, som å tilbringe tid med ungene. Så lenge det ikke er møkkete, ser jeg ikke problemet med litt rot.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #3 Skrevet 27. desember 2014 Som at jeg skulle sagt det selv!!!! Anonymous poster hash: 7ac7a...947
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #4 Skrevet 27. desember 2014 Rent og ryddig er viktig for meg. Pynt og nips er overhodet ikke viktig. Holder pynt på et minimalt nivå. Jeg er også innom mange hjem med barn iløpet av året og kan ikke si at pyntestatus er noe jeg legger merke til eller vektlegger. Et hjem kan være både koselig og trivelig uten nips og naps. Anonymous poster hash: 1e042...e7c
Modesty Blaise. Skrevet 27. desember 2014 #5 Skrevet 27. desember 2014 Jeg hater nips og naps, og syns det er koseligst uten. Jeg tenker mitt når jeg kommer til folk som har blomster, lysestaker, duker og dilldall over alt. Det er rent og pent hos oss da, og jeg syns det er ganske koselig her. Selv uten en eneste blomst eller duk 😄
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #6 Skrevet 27. desember 2014 Vi har ingen pynteting og ser ikke sammenhengen mellom det og et hyggelig hjem. Vi har det ofte rotete også. Bruker tiden sammen med barna istedenfor å rydde hele tiden. Rot blir det med 5 stykker i hus. Men vi har det ikke skittent. Vi støvsuger jo og vasker bad/kjøkken jevnlig Anonymous poster hash: bcd30...fb3
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #7 Skrevet 27. desember 2014 Et hjem er et varmt og godt hjem hvis det er ryddig og reint nok. Om det ikke er et kataloghjem overstasjet med dill og dall, spiller ingen rolle, det er som regel bedre uten nips. Anonymous poster hash: 8a626...c86
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #8 Skrevet 27. desember 2014 Det er klart det er ønskelig med et penest mulig hjem, men her setter både manglende overskudd og penger stopper for å kunne ha et perfekt kataloghjem. Vi holder det ryddig og rent "nok", dvs det er til enhver tid helt ok her, men sjelden striglet. Stort sett er det leker overalt og noen hauger m papirer og blader her og der. Og vi rekker ikke å støvsuge hver dag. Bad og kjøkken er alltid ryddig og rent. Vi har levende lys, blomster og noen pyntegjenstander men flere kvadratmeter med kritthvite vegger uten dekor. Flere av rommene trenger oppussing, og her tar vi litt og litt etterhvert som vi har råd og overskudd i en hektisk hverdag. Sikkert mange som besøkte oss i fjor som syns vi hadde det veldig stusselig, vi har kommet litt lengre m dekor og oppussing i år, vi snegler oss fremover etterhvert som vi har råd. Vi har på den annen side alltid god stemning i heimen, god musikk og lager masse nydelig mat fra bunnen av. Barna får boltre seg fritt i et hjem hvor det er lite å passe seg for av ting som ikke tåler søl og vilter lek, så tror faktisk at vi har drømmehjemmet om man spør barna våre. Anonymous poster hash: 5d883...5a5
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #9 Skrevet 27. desember 2014 Hos oss er det rent og ryddig, det er møbler og det er bilder på veggene. Utenom det er det lite pynt, noen ganger friske blomster. Tror ikke toåringen lider noen nød i mangel av pynt og levende lys, tvert imot er det mer avslappende at det ikke finnes mye som kan gå i stykker eller potensielt være farlig for henne! Anonymous poster hash: 11e7d...79f
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #10 Skrevet 27. desember 2014 Hos oss er det rent og ryddig, det er møbler og det er bilder på veggene. Utenom det er det lite pynt, noen ganger friske blomster. Tror ikke toåringen lider noen nød i mangel av pynt og levende lys, tvert imot er det mer avslappende at det ikke finnes mye som kan gå i stykker eller potensielt være farlig for henne! Anonymous poster hash: 11e7d...79f
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #11 Skrevet 27. desember 2014 Jeg er enslig mor til 2 på fulltid, studerer 75%, jobber 30%. Har 2 kroniske sykdommer. Legene ville helst hatt meg ufør. Men hvordan pokker skulle jeg klart å forsørge mine barn på laveste sats ufør. All min tid går til barna, skole og jobb, hus kommer sist. Så her er det rotete og halvveis pusset opp. Anonymous poster hash: 8a2f1...4ed
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #12 Skrevet 27. desember 2014 Her velger vi å prioritere aktiviteter med familien. Hvordan andre prioriterer bryr meg ikke. Anonymous poster hash: 13d7f...af6
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #13 Skrevet 27. desember 2014 Jeg er enslig mor til 2 på fulltid, studerer 75%, jobber 30%. Har 2 kroniske sykdommer. Legene ville helst hatt meg ufør. Men hvordan pokker skulle jeg klart å forsørge mine barn på laveste sats ufør.All min tid går til barna, skole og jobb, hus kommer sist. Så her er det rotete og halvveis pusset opp. Anonymous poster hash: 8a2f1...4ed Du vet at du kan søke om avlastning/besøkshjem? Så du kan hente deg litt inn og barna kan oppleve noe annet. Ikke ufint ment altså. Bare et tips:) #4 Anonymous poster hash: 1e042...e7c
Ladybird2014 Skrevet 27. desember 2014 #14 Skrevet 27. desember 2014 Eg gløymer ofte at her på dib finst ikkje mellomting. Ein har anten ein dass av eit hus, med skit og rot over alt, eller eit overpynta hus med dukar og lys og pynteting over det heile... Vi har barn, og det blir smular, kliss og anna fleire gongar om dagen (i timen). Men vi har da litt blomar, lysestakar etc likevel, og vil ha ein fin heim. Det betyr mykje for oss begge. Alt er ikkje svart/kvitt.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #15 Skrevet 27. desember 2014 Et hjem uten levende lys, pynt og blomster er et kaldt og upersonlig hjem. Et hjem med skitten oppvask på benken, møkkaklær overalt, møkkete bad, rot og søppel overalt er et stygt hjem. Jeg mener det er synd på barn som vokser opp slik. Jeg har selv vokst opp slik og jeg vet at jeg synes det var trist og fælt! Ved at man har et pent, rent og koselig hjem så lærer man barna hvordan et hjem skal se ut. Klart vi prioriterer tid med barna våre, men vi sitter ikke på rompa å ser på tven hele kvelden! Jeg har også en kronisk sykdom med masse smerter, det samme har min mann. Men vi klarer både full jobb, tre barn og et rent å pent hjem. Det kommer ann på prioriteringer! Hi. Anonymous poster hash: c9b8d...ccc
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #16 Skrevet 27. desember 2014 Smaken er ulik. Rent og ryddig er jeg enig i. Gjerne levende blomster også. Og lys, så lenge det ikke er vanlige stearinlys, men soyalys e.l. som ikke forpester innemiljøet. Lysfat, nips, pyntegjenstander og annet ræl er jeg glad jeg slipper. Får frysninger av 99% av det. Føler meg uvel hvis jeg oppholder meg for lenge i slike hus. Anonymous poster hash: 3b6fa...136
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #17 Skrevet 27. desember 2014 Rent og ryddig er viktig. All eventuell pynt ville havnet på gulvet i løpet av kort tid - da jeg har små barn. Så det har jeg ikke. Jeg har derimot bilder på veggene, et pent og rent akvarium med flotte fisk... Stygge lamper, men de skal snart skiftes ut. Jeg har noen blomster i karmene, men blomsten er borte på de fleste, da ungene river dem ut med en gang jeg snur ryggen til... De er ikke to år engang, så vanskelig å lære dem at det ikke er lov på et blunk.Litt pynt kommer når ungene "tillater" det, men jeg er generelt ikke noe pyntemenneske, og liker å ha det enkelt. Anonymous poster hash: 0978c...c28
Modesty Blaise. Skrevet 27. desember 2014 #18 Skrevet 27. desember 2014 Et hjem uten levende lys, pynt og blomster er et kaldt og upersonlig hjem. Et hjem med skitten oppvask på benken, møkkaklær overalt, møkkete bad, rot og søppel overalt er et stygt hjem. Jeg mener det er synd på barn som vokser opp slik. Jeg har selv vokst opp slik og jeg vet at jeg synes det var trist og fælt! Ved at man har et pent, rent og koselig hjem så lærer man barna hvordan et hjem skal se ut. Klart vi prioriterer tid med barna våre, men vi sitter ikke på rompa å ser på tven hele kvelden! Jeg har også en kronisk sykdom med masse smerter, det samme har min mann. Men vi klarer både full jobb, tre barn og et rent å pent hjem. Det kommer ann på prioriteringer! Hi. Anonymous poster hash: c9b8d...ccc Men hvilken rett har du til å skape definisjonen av hva som er er hyggelig hjem? Og at alle hjem trenger lys, pynt og blomster? Jeg er enig i at rot, møkk og gris ikke er ok, men de to tingene henger jo lite sammen. Det er jo mye lettere å ga det rent og støvfritt i et hjem som ikke renner over av støvsamlere (nips...) Men nå er vi så ville og gale at vi har dette bildet i stua blandt annet, tipper på at set ikke er hjemmekoselig nok for deg 😉 Og det med små barn i huset 😝 http://www.allartnews.com/helmut-newton-foundation-extends-alice-springs-exhibition-until-may-15th/
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 27. desember 2014 #19 Skrevet 27. desember 2014 Rent er viktigere enn pent, tilstedeværende foreldre er viktigere enn rent, trygghet er viktigere enn pent osv. Litt usikker på hva du jobber med som ser så mange hus og stakkars barn, men om du for eksempel jobber for BV er jo konklusjonen din kun bassert på barn man vet ikke har det bra?
Mandala Skrevet 27. desember 2014 #20 Skrevet 27. desember 2014 Jeg syns vi har det skikkelig koselig, men jeg vet at det ikke når opp til andres standard. Det er ryddig nok, men barnas leker preger hele leiligheten.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #21 Skrevet 27. desember 2014 Et hjem uten levende lys, pynt og blomster er et kaldt og upersonlig hjem. Et hjem med skitten oppvask på benken, møkkaklær overalt, møkkete bad, rot og søppel overalt er et stygt hjem. Jeg mener det er synd på barn som vokser opp slik. Jeg har selv vokst opp slik og jeg vet at jeg synes det var trist og fælt! Ved at man har et pent, rent og koselig hjem så lærer man barna hvordan et hjem skal se ut. Klart vi prioriterer tid med barna våre, men vi sitter ikke på rompa å ser på tven hele kvelden! Jeg har også en kronisk sykdom med masse smerter, det samme har min mann. Men vi klarer både full jobb, tre barn og et rent å pent hjem. Det kommer ann på prioriteringer! Hi. Anonymous poster hash: c9b8d...ccc Men hvilken rett har du til å skape definisjonen av hva som er er hyggelig hjem? Og at alle hjem trenger lys, pynt og blomster?Jeg er enig i at rot, møkk og gris ikke er ok, men de to tingene henger jo lite sammen. Det er jo mye lettere å ga det rent og støvfritt i et hjem som ikke renner over av støvsamlere (nips...) Men nå er vi så ville og gale at vi har dette bildet i stua blandt annet, tipper på at set ikke er hjemmekoselig nok for deg 😉 Og det med små barn i huset 😝http://www.allartnews.com/helmut-newton-foundation-extends-alice-springs-exhibition-until-may-15th/ Anonymous poster hash: 8d038...c9f Det bildet ville ikke JEG hatt på veggen. MEN jeg er sikker på at barna dine har et hyggelig hjem allikevel. Fint at ikke alt er likt overalt! Anonymous poster hash: 8d038...c9f
Modesty Blaise. Skrevet 27. desember 2014 #22 Skrevet 27. desember 2014 Et hjem uten levende lys, pynt og blomster er et kaldt og upersonlig hjem. Et hjem med skitten oppvask på benken, møkkaklær overalt, møkkete bad, rot og søppel overalt er et stygt hjem. Jeg mener det er synd på barn som vokser opp slik. Jeg har selv vokst opp slik og jeg vet at jeg synes det var trist og fælt! Ved at man har et pent, rent og koselig hjem så lærer man barna hvordan et hjem skal se ut. Klart vi prioriterer tid med barna våre, men vi sitter ikke på rompa å ser på tven hele kvelden! Jeg har også en kronisk sykdom med masse smerter, det samme har min mann. Men vi klarer både full jobb, tre barn og et rent å pent hjem. Det kommer ann på prioriteringer! Hi. Anonymous poster hash: c9b8d...ccc Men hvilken rett har du til å skape definisjonen av hva som er er hyggelig hjem? Og at alle hjem trenger lys, pynt og blomster?Jeg er enig i at rot, møkk og gris ikke er ok, men de to tingene henger jo lite sammen. Det er jo mye lettere å ga det rent og støvfritt i et hjem som ikke renner over av støvsamlere (nips...) Men nå er vi så ville og gale at vi har dette bildet i stua blandt annet, tipper på at set ikke er hjemmekoselig nok for deg 😉 Og det med små barn i huset 😝http://www.allartnews.com/helmut-newton-foundation-extends-alice-springs-exhibition-until-may-15th/ Anonymous poster hash: 8d038...c9f Det bildet ville ikke JEG hatt på veggen. MEN jeg er sikker på at barna dine har et hyggelig hjem allikevel. Fint at ikke alt er likt overalt! Anonymous poster hash: 8d038...c9f Der er vi enig, at det er godt folk er forskjellige 😊 Og jeg vet at det er mange som ikke ville hatt det bildet på veggen, men jeg elsker det.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #23 Skrevet 27. desember 2014 Jeg er en estetiker og må ha det pent, ryddig og rent for å trives. Jeg vemmes og syntes det er stusselig i hjem der dette ikke er vektlagt. Det er viktig å prioritere samvær med familien, men jeg foretrekker at det skjer i hyggelige omgivelser. Nå er jo ikke alle estetikere da, og de får mindre besøk av meg, og kommer desto oftere hit. Jeg skjønner dem godt, for her er det høy trivselsfaktor. Anonymous poster hash: bcc3c...b9e
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #24 Skrevet 27. desember 2014 Jeg er en estetiker og må ha det pent, ryddig og rent for å trives. Jeg vemmes og syntes det er stusselig i hjem der dette ikke er vektlagt. Det er viktig å prioritere samvær med familien, men jeg foretrekker at det skjer i hyggelige omgivelser. Nå er jo ikke alle estetikere da, og de får mindre besøk av meg, og kommer desto oftere hit. Jeg skjønner dem godt, for her er det høy trivselsfaktor. Anonymous poster hash: bcc3c...b9e Jeg er også veldig opptatt av estetikk, men unødvendige pyntegjenstander blir ofte bare visuelt støy for meg. Har dessuten aldri taklet shabby chic og fransk landstil. Er mer på skandinavisk design og masse lys (sollys/naturlys, ikke lysfat og slikt ræl). Nostalgisk/romantisk bløtkakestil er ikke noe for meg. Anonymous poster hash: 3b6fa...136
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #25 Skrevet 27. desember 2014 Jeg bryr meg, men bruker å si at mitt hjem ser bebodd ut, ikke rotete. Så ja, det er leker og tegnesaker og hinderløype i vårt hjem. Men vi rydder det meste hver kveld. Anonymous poster hash: 751b2...e0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå