Gå til innhold

Dere som sendte julegave til andre brukere her


Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk dere tilbakemelding på at gaven var mottatt, en liten takk eller noe?

 

Sendte til en her inne, sendte med norgespakken så vet hun har hentet den ut. Ikke hørt et ord siden. Normal høflighet å takke eller hva?

 

Anonymous poster hash: 66d79...30f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det ikke sånn i år at sender og mottaker ikke hadde kontakt da?

At det kun gikk gjennom en tredjeperson?

Vanskelig å takke for gaven da.



Anonymous poster hash: 38984...052
Skrevet

 

Var det ikke sånn i år at sender og mottaker ikke hadde kontakt da?

At det kun gikk gjennom en tredjeperson?

Vanskelig å takke for gaven da.

 

Anonymous poster hash: 38984...052

Nei, sendte ikke gave gjennom det opplegget de hadde her. Var en som skrev i et innlegg om at hun ikke hadde råd til å kjøpe gave til barnet sitt, også var det jeg og en eller flere brukere som sa vi kunne kjøpe gave. Så brukeren sendte pm til meg med adresse og alt.

Synes bare det er litt rart å ikke gidde å si takk eller noe når en fremmede faktisk tar å kjøper gave til barnet ditt fordi du ikke har råd selv.. Jaja sikkert bare jeg som er rar😜

Hi

 

Anonymous poster hash: 66d79...30f

Skrevet

Fikk tilbakemelding på at pakken var mottatt. Innholdet var pakket inn i julepapir så regner med at hun ventet til julaften med å åpne den. Men har ikke hørt noe etter det. Litt synd syns jeg, menmen..

 

Anonymous poster hash: 32baf...d46

Skrevet

Har ikke hatt kontakt med henne her inne, men skrev avsenderadresse på pakken og fikk et hyggelig julekort i posten med takk for gavene. :)

Skrevet

 

 

Var det ikke sånn i år at sender og mottaker ikke hadde kontakt da?

At det kun gikk gjennom en tredjeperson?

Vanskelig å takke for gaven da.

 

Anonymous poster hash: 38984...052

Nei, sendte ikke gave gjennom det opplegget de hadde her. Var en som skrev i et innlegg om at hun ikke hadde råd til å kjøpe gave til barnet sitt, også var det jeg og en eller flere brukere som sa vi kunne kjøpe gave. Så brukeren sendte pm til meg med adresse og alt.

Synes bare det er litt rart å ikke gidde å si takk eller noe når en fremmede faktisk tar å kjøper gave til barnet ditt fordi du ikke har råd selv.. Jaja sikkert bare jeg som er rar😜

Hi

 

Anonymous poster hash: 66d79...30f

Jeg synes det er merkelig, og mener det er normal høflighet å takke.

 

 

 

Anonymous poster hash: cac39...ce0

Skrevet

 

 

Var det ikke sånn i år at sender og mottaker ikke hadde kontakt da?

At det kun gikk gjennom en tredjeperson?

Vanskelig å takke for gaven da.

 

Anonymous poster hash: 38984...052

Nei, sendte ikke gave gjennom det opplegget de hadde her. Var en som skrev i et innlegg om at hun ikke hadde råd til å kjøpe gave til barnet sitt, også var det jeg og en eller flere brukere som sa vi kunne kjøpe gave. Så brukeren sendte pm til meg med adresse og alt.

Synes bare det er litt rart å ikke gidde å si takk eller noe når en fremmede faktisk tar å kjøper gave til barnet ditt fordi du ikke har råd selv.. Jaja sikkert bare jeg som er rar

Hi

 

Anonymous poster hash: 66d79...30f

Jeg synes det er merkelig, og mener det er normal høflighet å takke.

 

 

 

Anonymous poster hash: cac39...ce0

 

Mulig brukeren har slettet sin profil

 

Anonymous poster hash: 8a45f...843

Skrevet

De som mottok min pakke takket i en tråd her inne :)



Anonymous poster hash: 57991...a5e
Skrevet

Fikk takkemelding når pakkene var mottat men ikke noe takk etter julaften mulig hun er opptatt.

 

Anonymous poster hash: 32b12...655

Skrevet

He he... Here we go again!

 

Sånn er det hvert år!!!

 

Anonymous poster hash: efe07...a67

Skrevet

Sendte til ei i fjod, hadde kontakt med henne helt frem til julaften. Sendte flere mld med henne. Men etter julaften hørte jeg ingenting 😒

Skrevet

Sendte til ei i fjod, hadde kontakt med henne helt frem til julaften. Sendte flere mld med henne. Men etter julaften hørte jeg ingenting

Huff, trodde du at dere skulle bli bestevenner?

 

En ting er å hjelpe andre, men hvor mye forventer dere i retur. Jeg sendte også pakke og vet at den har kommet frem til mottager. Noe mer trenger jeg ikke å vite.

 

Anonymous poster hash: 213a3...17b

Skrevet

Sendte til ei i fjod, hadde kontakt med henne helt frem til julaften. Sendte flere mld med henne. Men etter julaften hørte jeg ingenting

 

Samme her, regnet med hun var misfornøyd med gaven og ikke ville si det eller lyve. Og det sier jeg ikke noe på, for jeg kjøpte det samme til sønnen min og var ganske skuffet selv også.

 

Anonymous poster hash: d07d8...1d5

Skrevet

Smålig av dere å forvente takksigelser i fleng for en liten gave! Må jo iallefall være nok at personen takker når hun mottar gaven! Gir dere mest for å føle dere bra selv eller? Jeg synes veldedighet mister alt sitt preg av godhet og oppofrelse når giveren kun gir for å fremheve seg selv.

 

Anonymous poster hash: 81685...634

Skrevet

Smålig av dere å forvente takksigelser i fleng for en liten gave! Må jo iallefall være nok at personen takker når hun mottar gaven! Gir dere mest for å føle dere bra selv eller? Jeg synes veldedighet mister alt sitt preg av godhet og oppofrelse når giveren kun gir for å fremheve seg selv.

 

Anonymous poster hash: 81685...634

 

Tja, jeg må innrømme at jeg blir glad og føler meg bra av smilet og takken jeg får når jeg legger penger i gryta til frelsesarmeen, jeg tror ikke de som mottar hjelpen blir mindre glade eller mette av den grunn. Det viktigste for de som mottar er nok ikke hvorfor folk gir...

 

Anonymous poster hash: d07d8...1d5

Skrevet

Smålig av dere å forvente takksigelser i fleng for en liten gave! Må jo iallefall være nok at personen takker når hun mottar gaven! Gir dere mest for å føle dere bra selv eller? Jeg synes veldedighet mister alt sitt preg av godhet og oppofrelse når giveren kun gir for å fremheve seg selv.

 

Anonymous poster hash: 81685...634

Tror ikke det er motivasjonen. Men, siden det er alminnelig høflighet å vise takknemlighet når man får noe, stikker det seg ut når noen lar være og det er lov å bemerke det. 

 

Anonymous poster hash: 14674...009

Skrevet

 

Smålig av dere å forvente takksigelser i fleng for en liten gave! Må jo iallefall være nok at personen takker når hun mottar gaven! Gir dere mest for å føle dere bra selv eller? Jeg synes veldedighet mister alt sitt preg av godhet og oppofrelse når giveren kun gir for å fremheve seg selv.

 

Anonymous poster hash: 81685...634

 

Tja, jeg må innrømme at jeg blir glad og føler meg bra av smilet og takken jeg får når jeg legger penger i gryta til frelsesarmeen, jeg tror ikke de som mottar hjelpen blir mindre glade eller mette av den grunn. Det viktigste for de som mottar er nok ikke hvorfor folk gir...

 

Anonymous poster hash: d07d8...1d5

 

 

For øvrig sendte jeg gave til noen her inne hovedsaklig fordi jeg synes det er morsomt å kjøpe gaver til barn, og har altfor få barn på gavelista mi. Hadde motivasjonen kun vært at andre skulle få det bedre, uten tanke for meg selv, så hadde jeg jo bare overført de pengene til en organisasjon. ;)

 

Anonymous poster hash: d07d8...1d5

Skrevet

Synes egentlig bibelen sier dette best, så jeg siterer:

 

Matteus kap 6:

1 «Ta dere i vare! Gjør ikke de gode gjerningene offentlig, for å bli beundret, for da vil dere miste lønnen i himmelen. 2 Når du gir noe til en tigger, så rop ikke ut om det slik som hyklerne. De blåser i trompeter i synagogene og på gatene for å gjøre sine velgjerninger kjent. Jeg sier dere; de har fått all den lønn de noensinne vil få. 3 Men når du er vennlig mot noen, så vær det i det skjulte – si ikke til din venstre hånd hva den høyre gjør. 4 Din Far, som kjenner alle hemmeligheter, vil lønne deg.»

 

Anonymous poster hash: 81685...634

Skrevet

 

 

Smålig av dere å forvente takksigelser i fleng for en liten gave! Må jo iallefall være nok at personen takker når hun mottar gaven! Gir dere mest for å føle dere bra selv eller? Jeg synes veldedighet mister alt sitt preg av godhet og oppofrelse når giveren kun gir for å fremheve seg selv.Anonymous poster hash: 81685...634

 Tja, jeg må innrømme at jeg blir glad og føler meg bra av smilet og takken jeg får når jeg legger penger i gryta til frelsesarmeen, jeg tror ikke de som mottar hjelpen blir mindre glade eller mette av den grunn. Det viktigste for de som mottar er nok ikke hvorfor folk gir...Anonymous poster hash: d07d8...1d5

 For øvrig sendte jeg gave til noen her inne hovedsaklig fordi jeg synes det er morsomt å kjøpe gaver til barn, og har altfor få barn på gavelista mi. Hadde motivasjonen kun vært at andre skulle få det bedre, uten tanke for meg selv, så hadde jeg jo bare overført de pengene til en organisasjon. ;)Anonymous poster hash: d07d8...1d5

Javel, men du har likefullt gitt gave til et barn, selv om du ikke får noen takkestrøm. Det viktigste bør være at barnet fikk en bedre jul, ikke at du føler deg bedre.

 

Anonymous poster hash: 81685...634

Skrevet

 

 

 

Smålig av dere å forvente takksigelser i fleng for en liten gave! Må jo iallefall være nok at personen takker når hun mottar gaven! Gir dere mest for å føle dere bra selv eller? Jeg synes veldedighet mister alt sitt preg av godhet og oppofrelse når giveren kun gir for å fremheve seg selv.Anonymous poster hash: 81685...634

 Tja, jeg må innrømme at jeg blir glad og føler meg bra av smilet og takken jeg får når jeg legger penger i gryta til frelsesarmeen, jeg tror ikke de som mottar hjelpen blir mindre glade eller mette av den grunn. Det viktigste for de som mottar er nok ikke hvorfor folk gir...Anonymous poster hash: d07d8...1d5
 For øvrig sendte jeg gave til noen her inne hovedsaklig fordi jeg synes det er morsomt å kjøpe gaver til barn, og har altfor få barn på gavelista mi. Hadde motivasjonen kun vært at andre skulle få det bedre, uten tanke for meg selv, så hadde jeg jo bare overført de pengene til en organisasjon. ;)Anonymous poster hash: d07d8...1d5

Javel, men du har likefullt gitt gave til et barn, selv om du ikke får noen takkestrøm. Det viktigste bør være at barnet fikk en bedre jul, ikke at du føler deg bedre.

 

Anonymous poster hash: 81685...634

 

 

Takkestrøm klarer jeg meg uten, men den største motivasjonen for meg var som sagt ikke at barnet skulle få en bedre jul, men at jeg skulle få gå i lekebutikken og plukke ut en gave. Jeg kan gjerne ønske jeg var et bedre menneske, men nå er det sånn det er, og jeg er ærlig om det.

 

At barnet fikk en bedre jul er selvfølgelig også en veldig hyggelig konsekvens, og jeg tror ikke dette blir forringet av at jeg hadde en mer egoistisk motivasjon for å gjøre det. Det vet jo ikke barnet...

 

Anonymous poster hash: d07d8...1d5

Skrevet

 

 

 

 

Smålig av dere å forvente takksigelser i fleng for en liten gave! Må jo iallefall være nok at personen takker når hun mottar gaven! Gir dere mest for å føle dere bra selv eller? Jeg synes veldedighet mister alt sitt preg av godhet og oppofrelse når giveren kun gir for å fremheve seg selv.Anonymous poster hash: 81685...634

 Tja, jeg må innrømme at jeg blir glad og føler meg bra av smilet og takken jeg får når jeg legger penger i gryta til frelsesarmeen, jeg tror ikke de som mottar hjelpen blir mindre glade eller mette av den grunn. Det viktigste for de som mottar er nok ikke hvorfor folk gir...Anonymous poster hash: d07d8...1d5
 For øvrig sendte jeg gave til noen her inne hovedsaklig fordi jeg synes det er morsomt å kjøpe gaver til barn, og har altfor få barn på gavelista mi. Hadde motivasjonen kun vært at andre skulle få det bedre, uten tanke for meg selv, så hadde jeg jo bare overført de pengene til en organisasjon. ;)Anonymous poster hash: d07d8...1d5
Javel, men du har likefullt gitt gave til et barn, selv om du ikke får noen takkestrøm. Det viktigste bør være at barnet fikk en bedre jul, ikke at du føler deg bedre.Anonymous poster hash: 81685...634

 Takkestrøm klarer jeg meg uten, men den største motivasjonen for meg var som sagt ikke at barnet skulle få en bedre jul, men at jeg skulle få gå i lekebutikken og plukke ut en gave. Jeg kan gjerne ønske jeg var et bedre menneske, men nå er det sånn det er, og jeg er ærlig om det. At barnet fikk en bedre jul er selvfølgelig også en veldig hyggelig konsekvens, og jeg tror ikke dette blir forringet av at jeg hadde en mer egoistisk motivasjon for å gjøre det. Det vet jo ikke barnet... Anonymous poster hash: d07d8...1d5

Men da er jo alle glade da! Du fikk gått i lekebutikk, og et barn fikk en ekstra gave.

 

Anonymous poster hash: 81685...634

Skrevet

Ja, jeg har fått takk.

 

Det er selvsagt koselig å få vite at gaven settes pris på. Det samme tenker jeg om gaver jeg gir til familie. Syns det er vanlig høflighet å takke. Men en gang holder selvsagt!

Skrevet

Jeg fikk takk etter at jeg leverte gaven, og det holder for meg. Jeg trenger ikke ytterligere bekreftelse, jeg vet mottaker ble glad og det er takk nok for meg.

Skrevet

 

 

 

 

 

Smålig av dere å forvente takksigelser i fleng for en liten gave! Må jo iallefall være nok at personen takker når hun mottar gaven! Gir dere mest for å føle dere bra selv eller? Jeg synes veldedighet mister alt sitt preg av godhet og oppofrelse når giveren kun gir for å fremheve seg selv.Anonymous poster hash: 81685...634

 Tja, jeg må innrømme at jeg blir glad og føler meg bra av smilet og takken jeg får når jeg legger penger i gryta til frelsesarmeen, jeg tror ikke de som mottar hjelpen blir mindre glade eller mette av den grunn. Det viktigste for de som mottar er nok ikke hvorfor folk gir...Anonymous poster hash: d07d8...1d5
 For øvrig sendte jeg gave til noen her inne hovedsaklig fordi jeg synes det er morsomt å kjøpe gaver til barn, og har altfor få barn på gavelista mi. Hadde motivasjonen kun vært at andre skulle få det bedre, uten tanke for meg selv, så hadde jeg jo bare overført de pengene til en organisasjon. ;)Anonymous poster hash: d07d8...1d5
Javel, men du har likefullt gitt gave til et barn, selv om du ikke får noen takkestrøm. Det viktigste bør være at barnet fikk en bedre jul, ikke at du føler deg bedre.Anonymous poster hash: 81685...634
 Takkestrøm klarer jeg meg uten, men den største motivasjonen for meg var som sagt ikke at barnet skulle få en bedre jul, men at jeg skulle få gå i lekebutikken og plukke ut en gave. Jeg kan gjerne ønske jeg var et bedre menneske, men nå er det sånn det er, og jeg er ærlig om det. At barnet fikk en bedre jul er selvfølgelig også en veldig hyggelig konsekvens, og jeg tror ikke dette blir forringet av at jeg hadde en mer egoistisk motivasjon for å gjøre det. Det vet jo ikke barnet... Anonymous poster hash: d07d8...1d5

Men da er jo alle glade da! Du fikk gått i lekebutikk, og et barn fikk en ekstra gave.

 

Anonymous poster hash: 81685...634

 

 

Jepp. Det var jo også poenget mitt, at det man gir har verdi for mottakeren selv om motivasjonen ikke nødvendigvis er ren "godhet og oppofrelse". ;)

 

Anonymous poster hash: d07d8...1d5

Skrevet

Kanskje jeg er så kjip at jeg faktiskt forventet et lite takk. Men det er da normal høflighet.

Jeg kjøpte det barnet ønsket seg mest(ifølge mor) Jeg har sendt henne pm her, etter jeg så at hun hadde hentet pakken hvor jeg skrev at jeg håper datteren hennes ville like gaven. Jeg kan se at brukeren har vært inne å lest pm'en jeg sendte, men har ikke fått svar.

 

Jaja, håper iallfall datteren hennes ble glad, det er jo det viktigste.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 66d79...30f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...