Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #1 Skrevet 26. desember 2014 Fikk dere tilbakemelding på at gaven var mottatt, en liten takk eller noe? Sendte til en her inne, sendte med norgespakken så vet hun har hentet den ut. Ikke hørt et ord siden. Normal høflighet å takke eller hva? Anonymous poster hash: 66d79...30f
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #2 Skrevet 26. desember 2014 Var det ikke sånn i år at sender og mottaker ikke hadde kontakt da? At det kun gikk gjennom en tredjeperson? Vanskelig å takke for gaven da. Anonymous poster hash: 38984...052
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #3 Skrevet 26. desember 2014 Var det ikke sånn i år at sender og mottaker ikke hadde kontakt da? At det kun gikk gjennom en tredjeperson? Vanskelig å takke for gaven da. Anonymous poster hash: 38984...052 Nei, sendte ikke gave gjennom det opplegget de hadde her. Var en som skrev i et innlegg om at hun ikke hadde råd til å kjøpe gave til barnet sitt, også var det jeg og en eller flere brukere som sa vi kunne kjøpe gave. Så brukeren sendte pm til meg med adresse og alt. Synes bare det er litt rart å ikke gidde å si takk eller noe når en fremmede faktisk tar å kjøper gave til barnet ditt fordi du ikke har råd selv.. Jaja sikkert bare jeg som er rar😜 Hi Anonymous poster hash: 66d79...30f
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #4 Skrevet 26. desember 2014 Fikk tilbakemelding på at pakken var mottatt. Innholdet var pakket inn i julepapir så regner med at hun ventet til julaften med å åpne den. Men har ikke hørt noe etter det. Litt synd syns jeg, menmen.. Anonymous poster hash: 32baf...d46
Hannah- Skrevet 26. desember 2014 #5 Skrevet 26. desember 2014 Har ikke hatt kontakt med henne her inne, men skrev avsenderadresse på pakken og fikk et hyggelig julekort i posten med takk for gavene.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #6 Skrevet 26. desember 2014 Var det ikke sånn i år at sender og mottaker ikke hadde kontakt da? At det kun gikk gjennom en tredjeperson? Vanskelig å takke for gaven da. Anonymous poster hash: 38984...052 Nei, sendte ikke gave gjennom det opplegget de hadde her. Var en som skrev i et innlegg om at hun ikke hadde råd til å kjøpe gave til barnet sitt, også var det jeg og en eller flere brukere som sa vi kunne kjøpe gave. Så brukeren sendte pm til meg med adresse og alt. Synes bare det er litt rart å ikke gidde å si takk eller noe når en fremmede faktisk tar å kjøper gave til barnet ditt fordi du ikke har råd selv.. Jaja sikkert bare jeg som er rar😜 Hi Anonymous poster hash: 66d79...30f Jeg synes det er merkelig, og mener det er normal høflighet å takke. Anonymous poster hash: cac39...ce0
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #7 Skrevet 26. desember 2014 Var det ikke sånn i år at sender og mottaker ikke hadde kontakt da? At det kun gikk gjennom en tredjeperson? Vanskelig å takke for gaven da. Anonymous poster hash: 38984...052 Nei, sendte ikke gave gjennom det opplegget de hadde her. Var en som skrev i et innlegg om at hun ikke hadde råd til å kjøpe gave til barnet sitt, også var det jeg og en eller flere brukere som sa vi kunne kjøpe gave. Så brukeren sendte pm til meg med adresse og alt.Synes bare det er litt rart å ikke gidde å si takk eller noe når en fremmede faktisk tar å kjøper gave til barnet ditt fordi du ikke har råd selv.. Jaja sikkert bare jeg som er rar Hi Anonymous poster hash: 66d79...30f Jeg synes det er merkelig, og mener det er normal høflighet å takke. Anonymous poster hash: cac39...ce0 Mulig brukeren har slettet sin profil Anonymous poster hash: 8a45f...843
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #8 Skrevet 26. desember 2014 De som mottok min pakke takket i en tråd her inne Anonymous poster hash: 57991...a5e
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #9 Skrevet 26. desember 2014 Fikk takkemelding når pakkene var mottat men ikke noe takk etter julaften mulig hun er opptatt. Anonymous poster hash: 32b12...655
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #10 Skrevet 26. desember 2014 He he... Here we go again! Sånn er det hvert år!!! Anonymous poster hash: efe07...a67
Nullstress;) Skrevet 26. desember 2014 #11 Skrevet 26. desember 2014 Sendte til ei i fjod, hadde kontakt med henne helt frem til julaften. Sendte flere mld med henne. Men etter julaften hørte jeg ingenting 😒
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #12 Skrevet 26. desember 2014 Sendte til ei i fjod, hadde kontakt med henne helt frem til julaften. Sendte flere mld med henne. Men etter julaften hørte jeg ingenting Huff, trodde du at dere skulle bli bestevenner? En ting er å hjelpe andre, men hvor mye forventer dere i retur. Jeg sendte også pakke og vet at den har kommet frem til mottager. Noe mer trenger jeg ikke å vite. Anonymous poster hash: 213a3...17b
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #13 Skrevet 26. desember 2014 Sendte til ei i fjod, hadde kontakt med henne helt frem til julaften. Sendte flere mld med henne. Men etter julaften hørte jeg ingenting Samme her, regnet med hun var misfornøyd med gaven og ikke ville si det eller lyve. Og det sier jeg ikke noe på, for jeg kjøpte det samme til sønnen min og var ganske skuffet selv også. Anonymous poster hash: d07d8...1d5
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #14 Skrevet 26. desember 2014 Smålig av dere å forvente takksigelser i fleng for en liten gave! Må jo iallefall være nok at personen takker når hun mottar gaven! Gir dere mest for å føle dere bra selv eller? Jeg synes veldedighet mister alt sitt preg av godhet og oppofrelse når giveren kun gir for å fremheve seg selv. Anonymous poster hash: 81685...634
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #15 Skrevet 26. desember 2014 Smålig av dere å forvente takksigelser i fleng for en liten gave! Må jo iallefall være nok at personen takker når hun mottar gaven! Gir dere mest for å føle dere bra selv eller? Jeg synes veldedighet mister alt sitt preg av godhet og oppofrelse når giveren kun gir for å fremheve seg selv. Anonymous poster hash: 81685...634 Tja, jeg må innrømme at jeg blir glad og føler meg bra av smilet og takken jeg får når jeg legger penger i gryta til frelsesarmeen, jeg tror ikke de som mottar hjelpen blir mindre glade eller mette av den grunn. Det viktigste for de som mottar er nok ikke hvorfor folk gir... Anonymous poster hash: d07d8...1d5
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #16 Skrevet 26. desember 2014 Smålig av dere å forvente takksigelser i fleng for en liten gave! Må jo iallefall være nok at personen takker når hun mottar gaven! Gir dere mest for å føle dere bra selv eller? Jeg synes veldedighet mister alt sitt preg av godhet og oppofrelse når giveren kun gir for å fremheve seg selv. Anonymous poster hash: 81685...634 Tror ikke det er motivasjonen. Men, siden det er alminnelig høflighet å vise takknemlighet når man får noe, stikker det seg ut når noen lar være og det er lov å bemerke det. Anonymous poster hash: 14674...009
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #17 Skrevet 26. desember 2014 Smålig av dere å forvente takksigelser i fleng for en liten gave! Må jo iallefall være nok at personen takker når hun mottar gaven! Gir dere mest for å føle dere bra selv eller? Jeg synes veldedighet mister alt sitt preg av godhet og oppofrelse når giveren kun gir for å fremheve seg selv. Anonymous poster hash: 81685...634 Tja, jeg må innrømme at jeg blir glad og føler meg bra av smilet og takken jeg får når jeg legger penger i gryta til frelsesarmeen, jeg tror ikke de som mottar hjelpen blir mindre glade eller mette av den grunn. Det viktigste for de som mottar er nok ikke hvorfor folk gir... Anonymous poster hash: d07d8...1d5 For øvrig sendte jeg gave til noen her inne hovedsaklig fordi jeg synes det er morsomt å kjøpe gaver til barn, og har altfor få barn på gavelista mi. Hadde motivasjonen kun vært at andre skulle få det bedre, uten tanke for meg selv, så hadde jeg jo bare overført de pengene til en organisasjon. Anonymous poster hash: d07d8...1d5
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #18 Skrevet 26. desember 2014 Synes egentlig bibelen sier dette best, så jeg siterer: Matteus kap 6: 1 «Ta dere i vare! Gjør ikke de gode gjerningene offentlig, for å bli beundret, for da vil dere miste lønnen i himmelen. 2 Når du gir noe til en tigger, så rop ikke ut om det slik som hyklerne. De blåser i trompeter i synagogene og på gatene for å gjøre sine velgjerninger kjent. Jeg sier dere; de har fått all den lønn de noensinne vil få. 3 Men når du er vennlig mot noen, så vær det i det skjulte – si ikke til din venstre hånd hva den høyre gjør. 4 Din Far, som kjenner alle hemmeligheter, vil lønne deg.» Anonymous poster hash: 81685...634
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #19 Skrevet 26. desember 2014 Smålig av dere å forvente takksigelser i fleng for en liten gave! Må jo iallefall være nok at personen takker når hun mottar gaven! Gir dere mest for å føle dere bra selv eller? Jeg synes veldedighet mister alt sitt preg av godhet og oppofrelse når giveren kun gir for å fremheve seg selv.Anonymous poster hash: 81685...634 Tja, jeg må innrømme at jeg blir glad og føler meg bra av smilet og takken jeg får når jeg legger penger i gryta til frelsesarmeen, jeg tror ikke de som mottar hjelpen blir mindre glade eller mette av den grunn. Det viktigste for de som mottar er nok ikke hvorfor folk gir...Anonymous poster hash: d07d8...1d5 For øvrig sendte jeg gave til noen her inne hovedsaklig fordi jeg synes det er morsomt å kjøpe gaver til barn, og har altfor få barn på gavelista mi. Hadde motivasjonen kun vært at andre skulle få det bedre, uten tanke for meg selv, så hadde jeg jo bare overført de pengene til en organisasjon. Anonymous poster hash: d07d8...1d5 Javel, men du har likefullt gitt gave til et barn, selv om du ikke får noen takkestrøm. Det viktigste bør være at barnet fikk en bedre jul, ikke at du føler deg bedre. Anonymous poster hash: 81685...634
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #20 Skrevet 26. desember 2014 Smålig av dere å forvente takksigelser i fleng for en liten gave! Må jo iallefall være nok at personen takker når hun mottar gaven! Gir dere mest for å føle dere bra selv eller? Jeg synes veldedighet mister alt sitt preg av godhet og oppofrelse når giveren kun gir for å fremheve seg selv.Anonymous poster hash: 81685...634 Tja, jeg må innrømme at jeg blir glad og føler meg bra av smilet og takken jeg får når jeg legger penger i gryta til frelsesarmeen, jeg tror ikke de som mottar hjelpen blir mindre glade eller mette av den grunn. Det viktigste for de som mottar er nok ikke hvorfor folk gir...Anonymous poster hash: d07d8...1d5 For øvrig sendte jeg gave til noen her inne hovedsaklig fordi jeg synes det er morsomt å kjøpe gaver til barn, og har altfor få barn på gavelista mi. Hadde motivasjonen kun vært at andre skulle få det bedre, uten tanke for meg selv, så hadde jeg jo bare overført de pengene til en organisasjon. Anonymous poster hash: d07d8...1d5 Javel, men du har likefullt gitt gave til et barn, selv om du ikke får noen takkestrøm. Det viktigste bør være at barnet fikk en bedre jul, ikke at du føler deg bedre. Anonymous poster hash: 81685...634 Takkestrøm klarer jeg meg uten, men den største motivasjonen for meg var som sagt ikke at barnet skulle få en bedre jul, men at jeg skulle få gå i lekebutikken og plukke ut en gave. Jeg kan gjerne ønske jeg var et bedre menneske, men nå er det sånn det er, og jeg er ærlig om det. At barnet fikk en bedre jul er selvfølgelig også en veldig hyggelig konsekvens, og jeg tror ikke dette blir forringet av at jeg hadde en mer egoistisk motivasjon for å gjøre det. Det vet jo ikke barnet... Anonymous poster hash: d07d8...1d5
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #21 Skrevet 26. desember 2014 Smålig av dere å forvente takksigelser i fleng for en liten gave! Må jo iallefall være nok at personen takker når hun mottar gaven! Gir dere mest for å føle dere bra selv eller? Jeg synes veldedighet mister alt sitt preg av godhet og oppofrelse når giveren kun gir for å fremheve seg selv.Anonymous poster hash: 81685...634 Tja, jeg må innrømme at jeg blir glad og føler meg bra av smilet og takken jeg får når jeg legger penger i gryta til frelsesarmeen, jeg tror ikke de som mottar hjelpen blir mindre glade eller mette av den grunn. Det viktigste for de som mottar er nok ikke hvorfor folk gir...Anonymous poster hash: d07d8...1d5 For øvrig sendte jeg gave til noen her inne hovedsaklig fordi jeg synes det er morsomt å kjøpe gaver til barn, og har altfor få barn på gavelista mi. Hadde motivasjonen kun vært at andre skulle få det bedre, uten tanke for meg selv, så hadde jeg jo bare overført de pengene til en organisasjon. Anonymous poster hash: d07d8...1d5 Javel, men du har likefullt gitt gave til et barn, selv om du ikke får noen takkestrøm. Det viktigste bør være at barnet fikk en bedre jul, ikke at du føler deg bedre.Anonymous poster hash: 81685...634 Takkestrøm klarer jeg meg uten, men den største motivasjonen for meg var som sagt ikke at barnet skulle få en bedre jul, men at jeg skulle få gå i lekebutikken og plukke ut en gave. Jeg kan gjerne ønske jeg var et bedre menneske, men nå er det sånn det er, og jeg er ærlig om det. At barnet fikk en bedre jul er selvfølgelig også en veldig hyggelig konsekvens, og jeg tror ikke dette blir forringet av at jeg hadde en mer egoistisk motivasjon for å gjøre det. Det vet jo ikke barnet... Anonymous poster hash: d07d8...1d5 Men da er jo alle glade da! Du fikk gått i lekebutikk, og et barn fikk en ekstra gave. Anonymous poster hash: 81685...634
*Miss Marple* Skrevet 26. desember 2014 #22 Skrevet 26. desember 2014 Ja, jeg har fått takk. Det er selvsagt koselig å få vite at gaven settes pris på. Det samme tenker jeg om gaver jeg gir til familie. Syns det er vanlig høflighet å takke. Men en gang holder selvsagt!
amandine Skrevet 26. desember 2014 #23 Skrevet 26. desember 2014 Jeg fikk takk etter at jeg leverte gaven, og det holder for meg. Jeg trenger ikke ytterligere bekreftelse, jeg vet mottaker ble glad og det er takk nok for meg.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #24 Skrevet 27. desember 2014 Smålig av dere å forvente takksigelser i fleng for en liten gave! Må jo iallefall være nok at personen takker når hun mottar gaven! Gir dere mest for å føle dere bra selv eller? Jeg synes veldedighet mister alt sitt preg av godhet og oppofrelse når giveren kun gir for å fremheve seg selv.Anonymous poster hash: 81685...634 Tja, jeg må innrømme at jeg blir glad og føler meg bra av smilet og takken jeg får når jeg legger penger i gryta til frelsesarmeen, jeg tror ikke de som mottar hjelpen blir mindre glade eller mette av den grunn. Det viktigste for de som mottar er nok ikke hvorfor folk gir...Anonymous poster hash: d07d8...1d5 For øvrig sendte jeg gave til noen her inne hovedsaklig fordi jeg synes det er morsomt å kjøpe gaver til barn, og har altfor få barn på gavelista mi. Hadde motivasjonen kun vært at andre skulle få det bedre, uten tanke for meg selv, så hadde jeg jo bare overført de pengene til en organisasjon. Anonymous poster hash: d07d8...1d5 Javel, men du har likefullt gitt gave til et barn, selv om du ikke får noen takkestrøm. Det viktigste bør være at barnet fikk en bedre jul, ikke at du føler deg bedre.Anonymous poster hash: 81685...634 Takkestrøm klarer jeg meg uten, men den største motivasjonen for meg var som sagt ikke at barnet skulle få en bedre jul, men at jeg skulle få gå i lekebutikken og plukke ut en gave. Jeg kan gjerne ønske jeg var et bedre menneske, men nå er det sånn det er, og jeg er ærlig om det. At barnet fikk en bedre jul er selvfølgelig også en veldig hyggelig konsekvens, og jeg tror ikke dette blir forringet av at jeg hadde en mer egoistisk motivasjon for å gjøre det. Det vet jo ikke barnet... Anonymous poster hash: d07d8...1d5 Men da er jo alle glade da! Du fikk gått i lekebutikk, og et barn fikk en ekstra gave. Anonymous poster hash: 81685...634 Jepp. Det var jo også poenget mitt, at det man gir har verdi for mottakeren selv om motivasjonen ikke nødvendigvis er ren "godhet og oppofrelse". Anonymous poster hash: d07d8...1d5
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #25 Skrevet 27. desember 2014 Kanskje jeg er så kjip at jeg faktiskt forventet et lite takk. Men det er da normal høflighet. Jeg kjøpte det barnet ønsket seg mest(ifølge mor) Jeg har sendt henne pm her, etter jeg så at hun hadde hentet pakken hvor jeg skrev at jeg håper datteren hennes ville like gaven. Jeg kan se at brukeren har vært inne å lest pm'en jeg sendte, men har ikke fått svar. Jaja, håper iallfall datteren hennes ble glad, det er jo det viktigste. Hi Anonymous poster hash: 66d79...30f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå