Gå til innhold

Dere som feirer nyttårsaften alene....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser her at folk snakker om å feire alene,men det er bare meg som har skrevet her som skal det. Dere er jo flere enn en. Alene betyr alene eller gjør det ikke det?

Anonymous poster hash: fb003...6c5

Jeg skrev og at jeg skal det. Jeg var første anonym som kommenterte det at man er ikke alene når man har familie og feire med

Anonymous poster hash: 04f1f...d8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal "feire" "alene".

"Feire": Mannen min har ingen tradisjon for feiring av noe som helst. For ham er alle dager bare dager. Vanskelig å få en hæla-i-taket stemning uten drahjelp.

"Alene": Vi er fire, en ettårig, en femårig, mannen og meg. Ingen annen familie. Har venner/bekjente, men de har nok med sitt.

Mannen min har fri for første gang på ti år på nyttårsaften, men jobber fra 15 dagen før, og er ikke hjemme før 12 på selve dagen, og legger seg derfor med barna til vanlig tid.

Jeg skal derfor "feire" "alene".

Anonymous poster hash: 4b6d3...766

Skrevet

Jeg har alltid feiret kun med mann og barn eller med mann, barn og foreldre. Jeg har nok tenkt tidligere at det er litt leit, men samtidig er det helt greit. I år skal vi faktisk feire med et vennepar, etter min venninne initiativ. Det falt ikke meg inn engang å spørre om det. Men det blir nok kjempekoselig!

Skrevet

En gang for alle. Man er ikke alene når man er 4 stk som familie.

Skrevet

jada, hold kjeft nå. Du har fått frem poenget ditt. Vi feirer alene som familie, skjønner du ikke at det er det som menes????

Anonymous poster hash: 1563f...e79

Skrevet

jada, hold kjeft nå. Du har fått frem poenget ditt. Vi feirer alene som familie, skjønner du ikke at det er det som menes????

Og det var det hi mente. Selv om noen måtte poengtere at de ikke er alene, så kan resten let it go...

Skrevet

Leser her at folk snakker om å feire alene,men det er bare meg som har skrevet her som skal det. Dere er jo flere enn en. Alene betyr alene eller gjør det ikke det? Anonymous poster hash: fb003...6c5

Slik jeg forstår trådstarteren skal hun feire med sine barn og mann men uten gjester og kaller dette "alene" derav svaret om at vi heller ikke skal ha eller være gjester hos andre. Trenger vel ikke vrenge på alt vel?

Anonymous poster hash: 2b2b6...bb6

Skrevet

Helt riktig! Og jeg har beklaget at jeg formulerte meg feil....

HI

Anonymous poster hash: 5c89d...563

Skrevet

Dere er heldige! Nyt roen. Vi får ALT for mye besøk denne julen og jeg blir så sliten. Hvorfor har ingen sagt til meg at det å få barn er ensbetydende med at dørene blir løpt ned av familie og svigerfamilie med en gang det dukker opp noen røde dager??

Er det for mye å forlange å få være litt i fred???

Min drømmenyttårsaften i år: legge Nurket tidlig, spise romantisk middag med Kjæresten og se på rakettene fra takterrassen.

Skrevet

Jeg og treåringen skal være "alene". Tenker at det nok blir litt stusselig, men vi får gjøre det beste ut av det!

Lage favorittmaten til jenta mi og kose oss med godis og litt spill og tv. Så får jeg åpne prosecco'n når hun er i seng og ta meg et par glass.

Skulle gjerne hatt noen å dele den med da.

Hun våkner garantert av fyrverkeriet, så da får stå i vinduet og se før roen senker seg.

Vurderer egentlig å vekke henne litt før og kle på oss og gå ut å se, siden hun helt sikkert våkner likevel. Er det dumt syns dere?

Mamma vekket meg da jeg var liten :) Det er lov hvis barnet lar seg vekke. Vil hun heller sove, så lar du henne gjøre det. Fyrverkeri er jo magisk når man er liten :)

Anonymous poster hash: ad627...ab8

Skrevet

Jeg syns det er helt greit å feire bare med familien, men føler liksom at "alle andre" har noen - bare ikke vi!!

Gjelder forsåvidt ikke bare nyttårsaften. Jeg savner nok å ha noen med jevnaldrende barn som vi kan omgås.

Vet jo at noen sitter helt alene, og jeg forstår at de syns at dette ble et litt dumt innlegg. Syns ikke synd på min familie -vi har hverandre, ønsker meg bare flere venner tror jeg☺

HI

Anonymous poster hash: 5c89d...563

Skrevet

Vi inviterer noen venner av barna til ettermiddagen, hvor vi fyrer av noen raketter og knuser pepperkakehuset. Svigers kommer innom for et glass vin før de skal videre på fest, så legger vi barna til ganske normal tid, og mannen og jeg koser oss sammen om kvelden. Synes det er kjempedeilig å ikke stresse av gårde på nyttårsaften, blir uansett altfor sent for barna våre som fremdeles er ganske små. 

Anonymous poster hash: 164d6...b6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...