Gå til innhold

Dere som feirer nyttårsaften alene....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det eget valg eller fordi dere ikke har noen å feire med?

Vi har jo en del venner og barna har mange venner, men vi har ingen å være sammen med på sånne dager. Alle er opptatt med sine!

Syns det er litt leit,spesielt forhold til eldstemann. Han hører jo at andre feirer sammen!

Vi koser oss vi altså,men syns allikevel det er litt trist... Barna er 8 og 4 år.

Skulle nok ønske vi hadde et venner med barn på samme alder, og som ikke har så mange nære...

Anonymous poster hash: 5c89d...563

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du feirer jo ikke alene, du har familie

Jeg "feirer" helt alene fordi jeg ikke har noen å være sammen med. Hadde vært overlykkelig hvis jeg hadde hatt mann og barn å feire med

Anonymous poster hash: 04f1f...d8e
Skrevet

Huff ja.... Beklager helt feil formulering.. Tenkte meg ikke om..

HI

Skrevet

Jeg og mannen "feirer" alene fordi vi har dyr hjemme vi ikke kan dra ifra. Det har de fleste av vennene våre også, så da blir man gjerne nødt til å holde seg hjemme. Jeg blir også veldig følsom hver nyttårsaften når jeg reflekterer på tiden som har gått så er sjeldent i sprudlende humør uansett. Litt stusslig innimellom å alltid måtte være hjemme, men i det store bildet så er det ikke så big deal. Generelt så brukte vi aldri å feire nyttår sammen med andre når jeg vokste opp, men folk samlet seg alltid i enden av gata når rakettene skulle sendes opp så da gikk vi alle dit å så på. Man må heller sette pris på det man allerede har fremfor å savne det man ønsker seg når det kommer til sånne situasjoner :) 

Anonymous poster hash: 3f175...e97
Skrevet

Hva skal jeg si. Ungene skal være hos faren på nyttårsaften. Skal jobbe selv til 15. Skal spise hos min mor og de, men hun begynner på jobb kl 22. Så går gjerne hjem og ser film og drikker meg full da alene. 😢

Anonymous poster hash: fb003...6c5

Skrevet

Jeg har det som deg. Vi feirer nyttårsaften alene - jeg, mann og tre barn. Jeg har ingen familie eller venner å feire med... Tror nok det er flere som oss, men vi hører jo stadig om alle de som har så morsomme famiiefester eller vennefester for store og små... Vi får bare  gjøre det beste ut av det :) 

Anonymous poster hash: 0945f...a26
Skrevet

Jeg har få venner,å de jeg har vil drikke på nyttårsaften ellers så er de med sin egen familie.

Dermed blir meg og småen på 3 år sittende alene :(

Å nei det er ikke noe jeg selv ønsker,skulle gjerne hatt noen å vært med den dagen.

Anonymous poster hash: 9678a...100
Skrevet

Jeg tror det er veldig vanlig at kjernefamilier feirer "alene," altså to voksne og barna deres bare.

Omtrent like vanlig som å feire med andre, kanskje. Dere kan jo kanskje gå inn for å bli kjent med noen av familiene til noen av barnas venner, HI? Type se om det er noen i nettverket som kanskje også er på utkikk etter omgangsvennefamilier. Det bruker å være mange som mangler det helt store nettverket av slike, selv om det nok er enklere i typiske tilflyttingsbyer enn i bygder/småbyer der mange har den utvidede familien sin boende.

(Om noen av dere som er helt alene eller alene med barn bor i Oslo og vil henge med på en særdeles barnevennlig nyttårsfeiring må dere gjerne ta kontakt, forresten. Vi feirer med venner, men de kjenner ikke hverandre, så noen til eller fra burde fungere fint).

Skrevet

Takk for mange gode svar! Vet jo at det ikke er noe synd på oss, men allikevel syns jeg det er litt leit at alle har noen å feire med. Blir stadig spurt hva vi skal gjøre på nyttårsaften osv...

Vi bor i Buskerud.

HI

Skrevet

Buskerud her også.

Vi er to voksne og to barn. Vi har mange å feire med, men vi velger å feire alene (eller få besøk) fordi det er så mye styr med barnas leggetid . Vi lar ikke barna være oppe til midnatt, og de sover gjennom rakettene like el. De er små.

Synes det er best å feire "alene" :)

Anonymous poster hash: 1563f...e79

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Vi feirer "alene" og det har vi gjort i mange år, enten vi har hatt ett eller flere barn.  Det er helt frivillig og sånn vi ønsker å ha det.  Det er en kjempekoselig familiekveld med god mat, god prat og lek og spill med ungene.

Skrevet

Her skal jeg og sønnen feire alene. Mannen jobber. Vi skal lage god middag og dessert. Sende opp noe fyrverkeri litt tidlig, og sønnen legger seg i "rett tid". Han er seks år, men klarer ikke være oppe til midnatt. Vi velger å feire alene. Er i så mange selskap og treffervbåde slekt og venner på akedag, skøytedag ol. Så dette er noe vi ser fram til. I tillegg er det sååå deilig å se utover fyrverkeriet fra verandaen og bare tenke på året som har gått, og hva det nye kan bringe. 😊

Anonymous poster hash: 4082e...b2c

Skrevet

Fordi vi har lyst. Alle jeg kjenner er enten brisne eller drita på nyttårsaften (bortsett fra svigers), har ingen interesse av å feire med sånne folk. Og etter at raketter ble forbudt er det ikke noe vits i å feire noe.....

Anonymous poster hash: b2a0c...257

Skrevet

Er det eget valg eller fordi dere ikke har noen å feire med?

Vi har jo en del venner og barna har mange venner, men vi har ingen å være sammen med på sånne dager. Alle er opptatt med sine!

Syns det er litt leit,spesielt forhold til eldstemann. Han hører jo at andre feirer sammen!

Vi koser oss vi altså,men syns allikevel det er litt trist... Barna er 8 og 4 år.

Skulle nok ønske vi hadde et venner med barn på samme alder, og som ikke har så mange nære...

Hva med å spørre noen av de om å feire sammen da? Har heller ikke så lange nære, men for noen år siden spurte jeg foreldrene til en gutt i klassen om å feire sammen. Ungene er gode venner og vi kommer godt overens vi voksne også. Året etter spurte de oss. Kjempekos!

Anonymous poster hash: 268af...634

Skrevet

Vi feirer bare familien for vi liker det.

Anonymous poster hash: 40b7d...24c

Gjest Pusikatt
Skrevet

Har hunder, derfor takker vi nei til å dra bort i selskaper på nyttårsaften. De er ikke spesielt redde, men de blir litt urolige når det smeller og hyler utfor dørene. Vi koser oss veldig i vårt eget selskap så det er ikke noe problem :-)

Skrevet

Vi foretrekker å feire hjemme, og har ingenting imot å være "alene". Vi koser oss med fred og ro, god mat og familietid. (Har mann og tre barn).

I år får vi besøk av ei venninne og barnet hennes, de spurte om de kunne komme. Det er hyggelig det, men vi hadde kost oss like mye uten besøk også :)

Anonymous poster hash: 41a1d...da8

Skrevet

Her er det en blanding av å ikke ha alternativer og eget ønske. Synes det er litt trist at vi ikke er invitert noe sted og de vi har spurt alle har andre planer. På en annen side har vi barn på 2 og 3 år og det er godt å være hjemme hvor de kan legge seg til rett tid og slippe å styre ut i kulda. Blir sikkert en fin kveld for oss fire uansett og billigere da vi ikke trenger handle middag, dessert og snacks til mange gjester! ;)

Anonymous poster hash: 2b2b6...bb6

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Alene her to store en en liten på syv. Alene trolig fordi vi ikke har klart å organisere tidsnok med noen andre. Skulle gjerne hatt noen her. Stor,og fin bolig har vi,og jeg jeg er ei dreven kokke. Dere burde i grunn komme hit, vi har god plass. Ikke langt unna er vi heller ☺

Skrevet

Jeg skal også feire "alene". Dvs sammen mannen og barna. Vi har vennepar med barn som vi kan være sammen med hvis vi vil, men syns det er hyggelig med en rolig familiekveld. Dessuten syns jeg det er stress å skulle vekke en minstemann minst på natta for å reise hjem, da foretrekker jeg å være hjemme og legge han her. Storesøster er det lettere med for hun sovner igjen.

Anonymous poster hash: e4e7e...7f5

Skrevet

I fjor skulle ungene til faren på nyttårsaften. 2013 hadde vært et beintøft år for meg. Jeg ønsket å avslutte det nye året på den måten jeg ønsket å entre det, nemlig å "hvile inn" det nye året. Var flere rundt meg som inviterte meg til dem, som mente jeg ikke kunne sitte alene for det var jo så stusselig.. Men nei, jeg så faktisk veldig fram til å starte det nye året i ro og mak :)

Jeg lagde meg sushi og inntok horisontalen resten av kvelden. Var så vidt utenfor døra ved midnatt, men det var bare fordi naboene maste så fælt om at jeg måtte komme ut. Etter 10 min gikk jeg inn igjen, jeg gikk jo tross alt glipp av filmen jeg så på :P

Frister VELDIG til gjentakelse til neste år :)

Anonymous poster hash: 1fd01...aa6

Skrevet

Leser her at folk snakker om å feire alene,men det er bare meg som har skrevet her som skal det. Dere er jo flere enn en. Alene betyr alene eller gjør det ikke det?

Anonymous poster hash: fb003...6c5

Skrevet

Jeg skal feire helt alene med 100.000 ukjente i Bangkok, gleder meg :)

Anonymous poster hash: d1d01...501

Skrevet

Jeg feirer alene med mine 2 barn. Vi lager god mat, pynter oss og koser oss. Ser på filmer, spiller brettspill og bare koser oss.

Nå har ikke vi mye familie eller venner heller, så blir stort sett ikke bedt bort, men trives uansett hjemme.

Anonymous poster hash: 7ed72...32d
Skrevet

Jeg og treåringen skal være "alene". Tenker at det nok blir litt stusselig, men vi får gjøre det beste ut av det!

Lage favorittmaten til jenta mi og kose oss med godis og litt spill og tv. Så får jeg åpne prosecco'n når hun er i seng og ta meg et par glass.

Skulle gjerne hatt noen å dele den med da.

Hun våkner garantert av fyrverkeriet, så da får stå i vinduet og se før roen senker seg.

Vurderer egentlig å vekke henne litt før og kle på oss og gå ut å se, siden hun helt sikkert våkner likevel. Er det dumt syns dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...