Gå til innhold

Hvor god hukommelse har en 2 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fotografisk hukommelse,Jeg husker i detalj ,hvordan leiligheten til min oldemor så ut.Alt fra farger ,pynt og møbler. Veggløsning osvHun flyttet da jeg var 2.Jeg husker en telttur fra sommeren jeg fylte 2.Jeg husker rekkefølgen på sangene på cd på kort tidHusker hvor den og den sangen ligger på USB i bilen.Vi har ei tulle -nr 95Smurfene- 42 , 60 og 48And so onFor ikke å snakke om full oversikt på tvprogrammet hele uka ,inni hodetMen er dårlig på å plassere mennesker og kjøpe ting som tannkrem, ol

Spennende. Hvordan gjorde du det på skolen? Jeg har også god hukommelse, men ikke så god :)  (Lærerere trodde jeg fuska, så en gang satte en seg til å kikke på meg gjennom hele prøven, men jeg juksa jo ikke. Læreren fortalte det til meg etterpå :)Anonymous poster hash: be2ea...dbc
Har alltid seilt lett gjennom skolen med gode karakterer, leste minimalt . Pugget aldri.

Jeg "klarer ikke" skrive feil, har jeg først sett hvordan et ord skrives , glemmer jeg det aldri.

Men matte , utregninger og sånn er tyngre å lære.

Tok teoriprøven på bil uten å lese, null feil.

Alt av gloseprøver, spørsmål om pensum , full score

Er en jævel på TP, Geni og quiz ;)

Men harddisken er tydeligvis full på enkelte områder,

Glemmer lett avtaler, timer og sånn og er flittig bruker av alarm på tlf ;)

Kunne sikkert tatt mer skole enn jeg har gjort , men har ikke lyst og trives der jeg er i livet.

Tipper det har noe med balansen mellom kortidsminne og langtidsminne. Når det ene er overaktivt vil det andre reduseres?

Jeg hadde svært god hukommelse som barn, men etter å ha vært i en ulykke ble den dårligere.

Anonymous poster hash: a81c3...9c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fotografisk hukommelse,Jeg husker i detalj ,hvordan leiligheten til min oldemor så ut.Alt fra farger ,pynt og møbler. Veggløsning osvHun flyttet da jeg var 2.Jeg husker en telttur fra sommeren jeg fylte 2.Jeg husker rekkefølgen på sangene på cd på kort tidHusker hvor den og den sangen ligger på USB i bilen.Vi har ei tulle -nr 95Smurfene- 42 , 60 og 48And so onFor ikke å snakke om full oversikt på tvprogrammet hele uka ,inni hodetMen er dårlig på å plassere mennesker og kjøpe ting som tannkrem, ol

Spennende. Hvordan gjorde du det på skolen? Jeg har også god hukommelse, men ikke så god :)  (Lærerere trodde jeg fuska, så en gang satte en seg til å kikke på meg gjennom hele prøven, men jeg juksa jo ikke. Læreren fortalte det til meg etterpå :)Anonymous poster hash: be2ea...dbc
Har alltid seilt lett gjennom skolen med gode karakterer, leste minimalt . Pugget aldri.Jeg "klarer ikke" skrive feil, har jeg først sett hvordan et ord skrives , glemmer jeg det aldri.Men matte , utregninger og sånn er tyngre å lære.Tok teoriprøven på bil uten å lese, null feil.Alt av gloseprøver, spørsmål om pensum , full scoreEr en jævel på TP, Geni og quiz ;)Men harddisken er tydeligvis full på enkelte områder,Glemmer lett avtaler, timer og sånn og er flittig bruker av alarm på tlf ;)Kunne sikkert tatt mer skole enn jeg har gjort , men har ikke lyst og trives der jeg er i livet.

Tipper det har noe med balansen mellom kortidsminne og langtidsminne. Når det ene er overaktivt vil det andre reduseres? Jeg hadde svært god hukommelse som barn, men etter å ha vært i en ulykke ble den dårligere. Anonymous poster hash: a81c3...9c4
Ja, kanskje det? Har uendelig mye nyttig og unyttig informasjon lagret,

Men husker ikke kjøpe dopapir, feks... Om jeg ikke skriver det på en lapp først;) trenger ikke ha lappen med , holder bare å skrive det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...