Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #1 Skrevet 25. desember 2014 Han er 118 cm og 21,5 kilo. Han blir 6 år i januar. Han er en helt vanlig gutt. Vi har fokus på sunn mat, men han er kresen på grønnsaker. Han er normalt aktiv og ser helslank ut i mine øyne. Anonymous poster hash: ebe6d...791
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #2 Skrevet 25. desember 2014 Han er midt i normalsjiktet av BMI justert for kjønn og alder hos barn. Anonymous poster hash: 95bf6...b1c
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #3 Skrevet 25. desember 2014 Min er til sammenligning 145 cm og 28 kilo. Din høres lubben ut. Barn skal ikke være overvektige. Anonymous poster hash: 9d2a9...73d
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #4 Skrevet 25. desember 2014 Min er til sammenligning 145 cm og 28 kilo. Din høres lubben ut. Barn skal ikke være overvektige. Anonymous poster hash: 9d2a9...73d Men barnet er ikke overvektig, han har iso-kmi på 15,4 som er midt i normalen. Din gutt ligger til din opplysning i kategorien undervekt. Alvorlig undervekt om han er over ni år. Anonymous poster hash: 09f40...9e9
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #5 Skrevet 25. desember 2014 Hs mener det samme om min gutt. Han er to år, blir for dumt. Anonymous poster hash: 908a3...350
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #6 Skrevet 25. desember 2014 Min er til sammenligning 145 cm og 28 kilo. Din høres lubben ut. Barn skal ikke være overvektige. Anonymous poster hash: 9d2a9...73d Men barnet er ikke overvektig, han har iso-kmi på 15,4 som er midt i normalen. Din gutt ligger til din opplysning i kategorien undervekt. Alvorlig undervekt om han er over ni år. Anonymous poster hash: 09f40...9e9 Takk😊 Hi Anonymous poster hash: ebe6d...791
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #7 Skrevet 25. desember 2014 Min 1-åring veier 14 kg! Hs ser på vekstkurven og gutten, og sier det er helt ok. Anonymous poster hash: 03b9a...f09
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #8 Skrevet 25. desember 2014 Min er til sammenligning 145 cm og 28 kilo. Din høres lubben ut. Barn skal ikke være overvektige. Anonymous poster hash: 9d2a9...73d Men barnet er ikke overvektig, han har iso-kmi på 15,4 som er midt i normalen. Din gutt ligger til din opplysning i kategorien undervekt. Alvorlig undervekt om han er over ni år. Anonymous poster hash: 09f40...9e9 Jeg er meget klar over at min er undervektig. Men HI sin kan fint være lubben, det kommer helt an på fordeling og bygning. Anonymous poster hash: 9d2a9...73d
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #9 Skrevet 25. desember 2014 Min 1-åring veier 14 kg! Hs ser på vekstkurven og gutten, og sier det er helt ok. Anonymous poster hash: 03b9a...f09 Min 5 åring er 15 kg Anonymous poster hash: 42ff0...2e1
Bia og Mini Skrevet 25. desember 2014 #10 Skrevet 25. desember 2014 Vår gutt er ca like høy som din og veier 26 kilo. På HS her sa de ingenting om det. Vi vet ikke hva som har skjedd egentlig fordi han alltid har vært liten, mye mindre enn gjennomsnittet men plutselig bare skøyter han i være og la på seg. Spiser det samme og er kjempe aktiv. Håper det roer seg noe etterhvert:)
Elsker livet Skrevet 25. desember 2014 #11 Skrevet 25. desember 2014 Du kom i skade for å nevne til helsesøster at gutten din ikke er glad i grønnsaker? Det er klart han kan oppfattes noe overvektig da, for helsesøster har lært at man blir det man spiser, og at om man ikke spiser grønnsakene sine kan man bli overvektig.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #12 Skrevet 25. desember 2014 Min 4 åring er 110 cm og 18/19 kg. Helt innenfor normalen ifølge vår HS. Han er ikke spinkel akkurat, han har godt med kjøtt på beina, men er altså helt normal. Vil tro min ser omtrent lik ut som din, vil tro han har lagt på seg 2-3 kg til han er 118 cm, så jeg ville nå ikke brydd meg om hva som ble sagt. Høres ut som barnet ditt er helt normal! Anonymous poster hash: b0f28...270
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #13 Skrevet 25. desember 2014 Min er til sammenligning 145 cm og 28 kilo. Din høres lubben ut. Barn skal ikke være overvektige. Anonymous poster hash: 9d2a9...73d Men barnet er ikke overvektig, han har iso-kmi på 15,4 som er midt i normalen. Din gutt ligger til din opplysning i kategorien undervekt. Alvorlig undervekt om han er over ni år. Anonymous poster hash: 09f40...9e9 Jeg er meget klar over at min er undervektig. Men HI sin kan fint være lubben, det kommer helt an på fordeling og bygning. Anonymous poster hash: 9d2a9...73d Det der er bare bull shit. Du presenterer din gutt som samenlikningsgrunnlag uten å opplyse om at han er undervektig. Samtidig mener du at HI sin gutt "høres lubben ut" på tross av at han er normalvektig, ikke en gang på grensen til overvekitg. Ditt barn har et reelt vektproblem, mens du retter pekefingen mot normalvektige barn som "kanskje er lubbne" om fettet er fordelt feil. Er det du som setter standarden for hva som er rett fordeling? Eller syns du kanskje at undervekt er noe en bør strebe etter? For å være helt ærlig burde folk som deg holde godt kjeft og feie for egen dør. Anonymous poster hash: 09f40...9e9
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #14 Skrevet 25. desember 2014 Men hs må jo bruke øynene sine, ser han slank ut så er han ikke overvektig uansett hva han spiser og antall kg. Anonymous poster hash: 3403e...313
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #15 Skrevet 25. desember 2014 Du kom i skade for å nevne til helsesøster at gutten din ikke er glad i grønnsaker? Det er klart han kan oppfattes noe overvektig da, for helsesøster har lært at man blir det man spiser, og at om man ikke spiser grønnsakene sine kan man bli overvektig. Nei, sa ikke det. Har flyttet til et nytt sted og hs har ikke møtt gutten engang. Anonymous poster hash: ebe6d...791
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #16 Skrevet 25. desember 2014 Min jente på 5 år er 119 cm og 22 kg, ingen som noen gang har kalt henne overvektig, hun er jo helt normal. Storesøster på 7 år er slankere, hun er 125 cm og 24 kg, men begge er helt normale selv om de er bygget litt forskjellig. Storesøster er langlemmet og ganske slank mens yngste er litt buttere i kroppen, men likevel helt normal. Anonymous poster hash: b0efd...ec3
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #17 Skrevet 25. desember 2014 Du kom i skade for å nevne til helsesøster at gutten din ikke er glad i grønnsaker? Det er klart han kan oppfattes noe overvektig da, for helsesøster har lært at man blir det man spiser, og at om man ikke spiser grønnsakene sine kan man bli overvektig. Nei, sa ikke det. Har flyttet til et nytt sted og hs har ikke møtt gutten engang. Anonymous poster hash: ebe6d...791 Da tipper jeg at hun har blingset på skjemaet sitt. Anonymous poster hash: 09f40...9e9
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #18 Skrevet 25. desember 2014 Min er til sammenligning 145 cm og 28 kilo. Din høres lubben ut. Barn skal ikke være overvektige. Anonymous poster hash: 9d2a9...73d Men barnet er ikke overvektig, han har iso-kmi på 15,4 som er midt i normalen. Din gutt ligger til din opplysning i kategorien undervekt. Alvorlig undervekt om han er over ni år. Anonymous poster hash: 09f40...9e9 Jeg er meget klar over at min er undervektig.Men HI sin kan fint være lubben, det kommer helt an på fordeling og bygning. Anonymous poster hash: 9d2a9...73d Det der er bare bull shit. Du presenterer din gutt som samenlikningsgrunnlag uten å opplyse om at han er undervektig. Samtidig mener du at HI sin gutt "høres lubben ut" på tross av at han er normalvektig, ikke en gang på grensen til overvekitg. Ditt barn har et reelt vektproblem, mens du retter pekefingen mot normalvektige barn som "kanskje er lubbne" om fettet er fordelt feil. Er det du som setter standarden for hva som er rett fordeling? Eller syns du kanskje at undervekt er noe en bør strebe etter? For å være helt ærlig burde folk som deg holde godt kjeft og feie for egen dør. Anonymous poster hash: 09f40...9e9 Jeg kjenner at det interesserer meg særdeles lite hva du synes er bullshit eller ikke Anonymous poster hash: 9d2a9...73d
Øyne som ser!! Skrevet 25. desember 2014 #19 Skrevet 25. desember 2014 Min er til sammenligning 145 cm og 28 kilo. Din høres lubben ut. Barn skal ikke være overvektige. Anonymous poster hash: 9d2a9...73d Din gutt høres veldig tynn ut. Barn skal ikke være undervektig!!! Til sammenligning synes jeg hi's gutt høres helt normalvektig ut.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #20 Skrevet 25. desember 2014 Sønnen min ble 1,5 år lille julaften, var 94 cm og 16 kg. Helsesøster er bekymret og har pest meg hele tiden. Nå har han begynt å gå, og har allerede gått ned 2,5 kg og en str i bleie. Datteren min er 144 cm og litt over 30 kg. I følge normalen, er hun for tynn. Jeg kjenner jeg blir så lei av å måtte passe inn i denne firkantede skjermen dem sitter foran. Anonymous poster hash: bc2e7...ff5
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #21 Skrevet 25. desember 2014 Min er til sammenligning 145 cm og 28 kilo. Din høres lubben ut. Barn skal ikke være overvektige. Anonymous poster hash: 9d2a9...73d Din gutt høres veldig tynn ut. Barn skal ikke være undervektig!!! Til sammenligning synes jeg hi's gutt høres helt normalvektig ut. Om du ser lenger oppe så kan det virke som om hun er stolt over å ha et undervektig barn. Anonymous poster hash: 09f40...9e9
3 i april Skrevet 25. desember 2014 #22 Skrevet 25. desember 2014 Helsesøster er rare! Når jeg var på kontroll med min gutt så fikk jeg beskjed om at han var overvektig, han passet nemlig ikke inn i skjemaet hennes. Han er høy, slank og han har ikke en eneste fettvalk. Men han har en kraftig beinbyggning og han er breiskuldret. Når han skulle inn på legekontroll og jeg nevne for legen at helsesøster nettopp hadde satt han opp på overvektkontroll, begynte legen og le. Han sa at det var noe av d dummeste han hadde hørt og at gutten ikke engang hadde antydning til overvekt. Så gikk han og snakket med helsesøster og litt etter kom han til meg og sa at det var helt uaktuelt og kaste bort tiden med overvekts kontroll Det hører også med til historien at vi ca 2 uker senere var på bup for gutten vår hadde da nettopp blitt diagnosert med ADHD og legen skulle diskutere mulighetene for medisinering med oss, eneste legen var litt bekymret for var at gutten vår var ganske så slank og ADHD medisin reduser ofte matlysten og legen på bup var derfor bekymret for at gutten vår skulle gå ned i vekt, noe han absolutt ikke burde. Jeg nevnte derfor for han hva helsesøster hadde sagt til oss og han holdt på og le seg i hjel og lurte på om hun i det hele tatt hadde sett gutten
Sint naken biltyv Skrevet 25. desember 2014 #23 Skrevet 25. desember 2014 Min er til sammenligning 145 cm og 28 kilo. Din høres lubben ut. Barn skal ikke være overvektige. Anonymous poster hash: 9d2a9...73d Men barnet er ikke overvektig, han har iso-kmi på 15,4 som er midt i normalen. Din gutt ligger til din opplysning i kategorien undervekt. Alvorlig undervekt om han er over ni år. Anonymous poster hash: 09f40...9e9 Jeg er meget klar over at min er undervektig.Men HI sin kan fint være lubben, det kommer helt an på fordeling og bygning. Anonymous poster hash: 9d2a9...73d Det der er bare bull shit. Du presenterer din gutt som samenlikningsgrunnlag uten å opplyse om at han er undervektig. Samtidig mener du at HI sin gutt "høres lubben ut" på tross av at han er normalvektig, ikke en gang på grensen til overvekitg. Ditt barn har et reelt vektproblem, mens du retter pekefingen mot normalvektige barn som "kanskje er lubbne" om fettet er fordelt feil. Er det du som setter standarden for hva som er rett fordeling? Eller syns du kanskje at undervekt er noe en bør strebe etter? For å være helt ærlig burde folk som deg holde godt kjeft og feie for egen dør. Anonymous poster hash: 09f40...9e9 Enig
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #24 Skrevet 25. desember 2014 Min på snart 6 ( i neste mnd) veier 22 kilo ca og er 119 cm lang, og hun ser NORMAL ut. Anonymous poster hash: 68e29...d09
soleia Skrevet 25. desember 2014 #25 Skrevet 25. desember 2014 Min 5,5 åring er 122 cm og like tung, og han er tynn. Synes din høyres ganske normal ut. Kan verke som helsesøstrene har teke heilt av med vektkontroll for tida.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå