Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #26 Skrevet 25. desember 2014 Jeg hadde trolig vært veldig brisen eller nærmere full etter fire glass. Jeg er den som ikke drikker foran barna.Kan nevnes at min nevø havnet på legevakten/akuttmottaket i går, så det er fullt mulig å trenge legehjelp på julaften også, som alle andre dager i året. Foreldrene hans hadde ikke drukket, og slapp derfor vente 20/30 min på drosje, og halverte dermed tida for å komme til legevakta. Dette var et svært akutt tilfelle, hvor han kunne dødd om de ikke var kommet da de gjorde det. Anonymous poster hash: a80d0...f14 ...da tilkaller man ambulanse!! Bra d endte godt! Anonymous poster hash: cc430...c0c De skjønte ikke hvor alvorlig det var før de var halvveis på vei til legevakten. Det hele forverret seg veldig brått. De ringte legevakten igjen, og fikk beskjed om at de var ventet på akuttmottaket. Var veldig godt det gikk bra, i går var det nerver i spenn så det holdt... Grusomt! Håper det aldri skjer noe lignende igjen. Anonymous poster hash: a80d0...f14
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #27 Skrevet 25. desember 2014 Drikker ikke alkohol og i går blei det en tur til legevakten med minstemann. Anonymous poster hash: 1f0c8...fe8 Det finns mange foreldre som ikke har lappen eller rå til bil. Er de uansvarlige? I et slikt tilfelle tar en taxi, er det virkelig akutt ambulanse. Om en bor så grisgrent at det ikke finnes annen transport, så greit nok. Om en ikke vil drikke alkohol av andre grunner, så er det selvsagt og greit. Et personlig valg som er helt innafor, akkurat som det å drikke alkohol uten å være beruset er et personlig valg som er helt innafor. Anonymous poster hash: a0eac...e63 Mest lukten som er litt ekkel. Å skulle sitte med et sykt barn hos legen og lukte alkohol. Forøvrig nevnte jeg ingenting om å være kjørbar... Anonymous poster hash: 1f0c8...fe8
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #28 Skrevet 25. desember 2014 Fint for deg.. Men kan noen forklare meg hvorfor endel voksne ikke kan kose seg uten å drikke alkohol? Dere vet dere overfører det til barna deres? De lærer at samvær, mat, ferie og feiringer ikke kan gjennomføres på en "kos" måte uten å drikke alkohol. Jeg var to uker i syden i sommer, med barn, og jeg klarte meg fint med brus, vann og kaffe, jeg koste meg faktisk. Samme med kvelden i går, jeg storkoste meg og grillkveldene i sommer var deilige, selv uten alkohol. Og mange barn reagerer på foreldrene, mange flere enn dere tror. Anonymous poster hash: 07416...db2
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #29 Skrevet 25. desember 2014 Jeg hadde trolig vært veldig brisen eller nærmere full etter fire glass. Jeg er den som ikke drikker foran barna. Kan nevnes at min nevø havnet på legevakten/akuttmottaket i går, så det er fullt mulig å trenge legehjelp på julaften også, som alle andre dager i året. Foreldrene hans hadde ikke drukket, og slapp derfor vente 20/30 min på drosje, og halverte dermed tida for å komme til legevakta. Dette var et svært akutt tilfelle, hvor han kunne dødd om de ikke var kommet da de gjorde det. Anonymous poster hash: a80d0...f14 Med andre ord er det veldig uansvarlig å ha barn dersom man enten ikke har lappen, eller ikke har bil... Anonymous poster hash: 536f5...01e
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #30 Skrevet 25. desember 2014 Drikker ikke alkohol og i går blei det en tur til legevakten med minstemann. Anonymous poster hash: 1f0c8...fe8 Det finns mange foreldre som ikke har lappen eller rå til bil. Er de uansvarlige? I et slikt tilfelle tar en taxi, er det virkelig akutt ambulanse. Om en bor så grisgrent at det ikke finnes annen transport, så greit nok. Om en ikke vil drikke alkohol av andre grunner, så er det selvsagt og greit. Et personlig valg som er helt innafor, akkurat som det å drikke alkohol uten å være beruset er et personlig valg som er helt innafor. Anonymous poster hash: a0eac...e63 Mest lukten som er litt ekkel. Å skulle sitte med et sykt barn hos legen og lukte alkohol. Forøvrig nevnte jeg ingenting om å være kjørbar... Anonymous poster hash: 1f0c8...fe8 Ja, hva må ikke helsepersonellet tenke når foreldre kommer inn med sykt barn og de er påvirket av alkohol? Det er flaut rett og slett.. Anonymous poster hash: 07416...db2
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #31 Skrevet 25. desember 2014 Jeg hadde trolig vært veldig brisen eller nærmere full etter fire glass. Jeg er den som ikke drikker foran barna. Kan nevnes at min nevø havnet på legevakten/akuttmottaket i går, så det er fullt mulig å trenge legehjelp på julaften også, som alle andre dager i året. Foreldrene hans hadde ikke drukket, og slapp derfor vente 20/30 min på drosje, og halverte dermed tida for å komme til legevakta. Dette var et svært akutt tilfelle, hvor han kunne dødd om de ikke var kommet da de gjorde det. Anonymous poster hash: a80d0...f14 Med andre ord er det veldig uansvarlig å ha barn dersom man enten ikke har lappen, eller ikke har bil... Anonymous poster hash: 536f5...01e Ser du ikke forskjellen på å ikke ha bil/lappen, og det å komme påvirket med et sykt barn? Anonymous poster hash: 07416...db2
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #32 Skrevet 25. desember 2014 Jeg hadde trolig vært veldig brisen eller nærmere full etter fire glass. Jeg er den som ikke drikker foran barna. Kan nevnes at min nevø havnet på legevakten/akuttmottaket i går, så det er fullt mulig å trenge legehjelp på julaften også, som alle andre dager i året. Foreldrene hans hadde ikke drukket, og slapp derfor vente 20/30 min på drosje, og halverte dermed tida for å komme til legevakta. Dette var et svært akutt tilfelle, hvor han kunne dødd om de ikke var kommet da de gjorde det. Anonymous poster hash: a80d0...f14 Med andre ord er det veldig uansvarlig å ha barn dersom man enten ikke har lappen, eller ikke har bil... Anonymous poster hash: 536f5...01e Ser du ikke forskjellen på å ikke ha bil/lappen, og det å komme påvirket med et sykt barn? Anonymous poster hash: 07416...db2 En er ikke "påvirket" i den grad at det blir oppfattet som omsorgssvikt om en tar et glass til maten. Det virker som om mange her ikke ser at det finnes noe mellom avholds og drita. Anonymous poster hash: a0eac...e63
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #33 Skrevet 25. desember 2014 Jeg hadde trolig vært veldig brisen eller nærmere full etter fire glass. Jeg er den som ikke drikker foran barna. Kan nevnes at min nevø havnet på legevakten/akuttmottaket i går, så det er fullt mulig å trenge legehjelp på julaften også, som alle andre dager i året. Foreldrene hans hadde ikke drukket, og slapp derfor vente 20/30 min på drosje, og halverte dermed tida for å komme til legevakta. Dette var et svært akutt tilfelle, hvor han kunne dødd om de ikke var kommet da de gjorde det. Anonymous poster hash: a80d0...f14 Med andre ord er det veldig uansvarlig å ha barn dersom man enten ikke har lappen, eller ikke har bil... Anonymous poster hash: 536f5...01e Ser du ikke forskjellen på å ikke ha bil/lappen, og det å komme påvirket med et sykt barn? Anonymous poster hash: 07416...db2 En er ikke "påvirket" i den grad at det blir oppfattet som omsorgssvikt om en tar et glass til maten. Det virker som om mange her ikke ser at det finnes noe mellom avholds og drita. Anonymous poster hash: a0eac...e63 4 glass er ikke et glass. Anonymous poster hash: 07416...db2
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #34 Skrevet 25. desember 2014 Jeg hadde trolig vært veldig brisen eller nærmere full etter fire glass. Jeg er den som ikke drikker foran barna. Kan nevnes at min nevø havnet på legevakten/akuttmottaket i går, så det er fullt mulig å trenge legehjelp på julaften også, som alle andre dager i året. Foreldrene hans hadde ikke drukket, og slapp derfor vente 20/30 min på drosje, og halverte dermed tida for å komme til legevakta. Dette var et svært akutt tilfelle, hvor han kunne dødd om de ikke var kommet da de gjorde det. Anonymous poster hash: a80d0...f14 Med andre ord er det veldig uansvarlig å ha barn dersom man enten ikke har lappen, eller ikke har bil... Anonymous poster hash: 536f5...01e Ser du ikke forskjellen på å ikke ha bil/lappen, og det å komme påvirket med et sykt barn? Anonymous poster hash: 07416...db2 En er ikke "påvirket" i den grad at det blir oppfattet som omsorgssvikt om en tar et glass til maten. Det virker som om mange her ikke ser at det finnes noe mellom avholds og drita. Anonymous poster hash: a0eac...e63 4 glass er ikke et glass. Anonymous poster hash: 07416...db2 Fire glass fordelt på sju timer. Det blir en ikke full av, men de er kanskje ikke så lett å forstå når en har begrenset erfaring med alkohol. Anonymous poster hash: a0eac...e63
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #35 Skrevet 25. desember 2014 Selv tok jeg et halvt glass vin til maten i går, å mener man kan lære barn at det går an å ha et normalt forhold til alkohol med begrensninger. Når de blir så gamle at de selv begynner å eksperimentere med alkohol tror jeg det er fint at vi som foreldre har vært gode forbilder. Hadde selv en mor som gjerne kunne ta seg en enhet på lørdagskveldene, har absolutt ikke tatt skade av det. Anonymous poster hash: 77b91...b76
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #36 Skrevet 25. desember 2014 Jeg er selv vokst opp med foreldre som har kost seg med en øl til fotballkampen eller et par glass vin til maten. Jeg kan ikke huske at jeg noen gang følte meg utrygg. Derimot har jeg ei venninne som er vokst opp med misbruk av alkohol. Det har tatt henne lang tid å se at man kan ha et moderat forhold til alkohol som ikke skader noen. Jeg drikker ikke selv. Men samboer kan ta seg noen øl eller glass vin. Men selv jeg har aldri sett han synlig berusa, aldri. Tviler på at sønnen vår gjør det da. Det vil jeg kalle moderat forbruk, noe som er helt okey i mine øyne. Jeg som alltid er edru vil tro at om sønnen hadde reagert på det så hadde jeg merket det på han. Syns det er helt greit at barna kan se at moderat forbruk er helt greit. Det må ikke være enten eller! Men jeg er enig i det at har man opplevd misbruk selv så er nok terskelen lavere, noe vi som aldri har opplevd misbruk kan sette oss inn i. Anonymous poster hash: 426de...a4c
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #37 Skrevet 25. desember 2014 Da jeg var liten var vi barna ofte med på grillfester ol der alle foreldrene drakk alkohol. Og jeg syntes aldri det var noe rart eller ubehagelig noen gang.. Så at alle barn merker forskjell etter et glass er bare tull.. Selv drakk jeg to- tre glass fordelt over hele kvelden, null problem:) Anonymous poster hash: 25445...647
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #38 Skrevet 25. desember 2014 Her så har jeg vokst opp med alkoholiker foreldre. Jeg har selv en sperre på å drikke med mine barn. Om andre gjør det i mindre mengder gjør ikke meg noe. Nå er vi på ferie med familien. Min søster med familie, hennes barn er voksne, det er ikke mine. Og de drikker så mye, at vi går på rommet 20.00 på kvelden. Dette er ikke noe koselig. Og de drakk ikke da barna deres var barn. Eller mannen kunne ta seg en øl eller to, men ellers drakk de ikke. Anonymous poster hash: 32c54...cd4
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #39 Skrevet 25. desember 2014 Drikker ikke alkohol og i går blei det en tur til legevakten med minstemann.Anonymous poster hash: 1f0c8...fe8 Det finns mange foreldre som ikke har lappen eller rå til bil. Er de uansvarlige? I et slikt tilfelle tar en taxi, er det virkelig akutt ambulanse. Om en bor så grisgrent at det ikke finnes annen transport, så greit nok. Om en ikke vil drikke alkohol av andre grunner, så er det selvsagt og greit. Et personlig valg som er helt innafor, akkurat som det å drikke alkohol uten å være beruset er et personlig valg som er helt innafor.Anonymous poster hash: a0eac...e63 Mest lukten som er litt ekkel. Å skulle sitte med et sykt barn hos legen og lukte alkohol. Forøvrig nevnte jeg ingenting om å være kjørbar... Anonymous poster hash: 1f0c8...fe8 Det er julaften.. Tror ikke de på legevakta hadde reagert noe særlig om man hadde luktet litt alkohol og sagt at man hadde tatt et glass til maten. De hadde nok hatt forståelse for det! Og de hadde nok sikkert ikke vært den endte denne dagen som hadde tatt seg et glass! Forøvrig tok jeg 1 1/2 glass vin i går. Ett kl 17.30 og et halvt da det siste barnet var i seng, ca 22-22.30. 4 glass synes jeg kanskje er litt mye, men det spørs på alkoholprosent og at det er over flere timer. Hadde jeg drukket en flaske rødt med 13 %, hadde jeg merket det. Hadde jeg drukket Riesling med 8,5% hadde jeg ikke merket noe. Anonymous poster hash: 94892...f67
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #40 Skrevet 25. desember 2014 Alt for mye og totalt uansvarlig mener jeg! Men foreldre som må drikke alkohol foran sine barn forstår ikke selv at det er uansvarlig og feil. De lager seg mange unnskyldninger og påstår at barna ikke merker forskjellen. Det er bare piss prat! Barn merker det etter et glass alkohol! Men mange barn tør ikke fortelle det til sine foreldre, de skjuler det så godt de kan. Men de fleste barn får vondt i magen og føler det ekkelt. Er det virkelig greit at barna føler det, kun fordi dere foreldre MÅ drikke alkohol? Hilsen bv-pedagog som jobber med og ser barn som sliter med dette. Anonymous poster hash: b0bad...c93 Tullebukk! Mine foreldre hadde et normalt forhold til alkohol og jeg merker aldri noe på dem, var aldri utrygg eller noe. Tenkte i grunn aldri på det. Så du kan gjerne strø om deg med fancy titler, men du mangler visst allikevel noe kunnskap på feltet... Anonymous poster hash: c9d1f...940
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #41 Skrevet 25. desember 2014 Jeg hadde vært drita av 4 glass.... Anonymous poster hash: 4e986...223 Fire glass, det vil si ca en flaske, fordelt på 7 timer. Hadde du blitt full av det? Jøss, er det mulig? Hvis du tåler så lite, så er det nok lurt å være forsiktig. En flaske vin i løpet av ca. 1/3 døgn hadde jeg nok knapt merket. Anonymous poster hash: 22596...98e En flaske er 5,5 glass vin. Jeg hadde heller ikke blitt brisen engang av 4 glass vin fordelt på 7 timer. Anonymous poster hash: 85e8d...b94 Små glass... Det er fire glass i mine flasker... Anonymous poster hash: 22596...98e
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #42 Skrevet 25. desember 2014 Siden jeg er gravid er jeg selvsagt edru, og kunne dermed observere de andre i går. Ingen som endret oppførsel i det hele tatt, på tross av at det ble servert øl til maten og avec til kaffen etterpå. Regner med de andre gjestene drakk 2-4 enheter hver i løpet av kvelden. Helt innafor. Det er ingen i familien vår som har behov for å drikke seg merkbart beruset, men at øl og vin smaker godt innimellom det ser jeg ikke noe problem med. Ingen av barna reagerte på noen av gjestene, og alle hadde det veldig koselig. Normale folk tåler å drikke litt alkohol, og jeg ser ikke poenget med at de skal henges ut fordi de velger å ta seg et glass eller to på julaften eller ved andre anledninger. Og nei, jeg regner ikke med alkoholmisbrukere, eller de som har vært utsatt for misbrukere, i denne sammenhengen. Anonymous poster hash: ab93d...0c6
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #43 Skrevet 27. desember 2014 Jeg hadde trolig vært veldig brisen eller nærmere full etter fire glass. Jeg er den som ikke drikker foran barna. Kan nevnes at min nevø havnet på legevakten/akuttmottaket i går, så det er fullt mulig å trenge legehjelp på julaften også, som alle andre dager i året. Foreldrene hans hadde ikke drukket, og slapp derfor vente 20/30 min på drosje, og halverte dermed tida for å komme til legevakta. Dette var et svært akutt tilfelle, hvor han kunne dødd om de ikke var kommet da de gjorde det. Anonymous poster hash: a80d0...f14 Med andre ord er det veldig uansvarlig å ha barn dersom man enten ikke har lappen, eller ikke har bil... Anonymous poster hash: 536f5...01e Ser du ikke forskjellen på å ikke ha bil/lappen, og det å komme påvirket med et sykt barn? Anonymous poster hash: 07416...db2 En er ikke "påvirket" i den grad at det blir oppfattet som omsorgssvikt om en tar et glass til maten. Det virker som om mange her ikke ser at det finnes noe mellom avholds og drita. Anonymous poster hash: a0eac...e63 4 glass er ikke et glass. Anonymous poster hash: 07416...db2 Jo, promillen er omtrent den samme som etter ett glass på kun en time. Anonymous poster hash: 85e8d...b94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå