Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #1 Skrevet 25. desember 2014 Fra klokke 16.00- 23.00 drakk jeg altså fire glass vin. Jeg var ikke på noe tidspunkt beruset, og er 100% sikker på at ungene mine ikke tok noen skade av det. Her inne ser det ut som om folk har for vane å havne på legevakten. Det har aldri skjedd oss, men skulle det ha skjedd hadde vi tatt en taxi siden mannen min drakk to øl. Jeg syns det er pussig at så mange er så hysteriske når det gjelder alkohol. Det er misbruk som skader barna- ikke at foreldrene tar seg noen glass en sjelden gang. De som har et anstrengt forhold til alkohol og har vanskeligheter med å begrense seg bør selvsagt ikke røre alkohol sammen med barn. Jeg drikker kanskje alkohol når jeg er sammen med barna 3-4 ganger i året (julaften og 2-3 ganger i ferien). Er det virkelig noen som tror at barna mine blir utrygge barn av dette? Anonymous poster hash: e2275...b0d
Honningmelon Skrevet 25. desember 2014 #2 Skrevet 25. desember 2014 Jeg er ikke særlig glad i alkohol, så drikker ikke på julaften. Mine foreldre tar seg et lite glass. Ingen merker noe av det. Og i mine øyne er dette helt innafor.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #3 Skrevet 25. desember 2014 Fra klokke 16.00- 23.00 drakk jeg altså fire glass vin. Jeg var ikke på noe tidspunkt beruset, og er 100% sikker på at ungene mine ikke tok noen skade av det. Her inne ser det ut som om folk har for vane å havne på legevakten. Det har aldri skjedd oss, men skulle det ha skjedd hadde vi tatt en taxi siden mannen min drakk to øl. Jeg syns det er pussig at så mange er så hysteriske når det gjelder alkohol. Det er misbruk som skader barna- ikke at foreldrene tar seg noen glass en sjelden gang. De som har et anstrengt forhold til alkohol og har vanskeligheter med å begrense seg bør selvsagt ikke røre alkohol sammen med barn. Jeg drikker kanskje alkohol når jeg er sammen med barna 3-4 ganger i året (julaften og 2-3 ganger i ferien). Er det virkelig noen som tror at barna mine blir utrygge barn av dette? Anonymous poster hash: e2275...b0d De som uttaler dette har ikke opplevd alkoholmisbruk på nært hold. Anonymous poster hash: 6f0fb...9b8
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #4 Skrevet 25. desember 2014 Fra klokke 16.00- 23.00 drakk jeg altså fire glass vin. Jeg var ikke på noe tidspunkt beruset, og er 100% sikker på at ungene mine ikke tok noen skade av det. Her inne ser det ut som om folk har for vane å havne på legevakten. Det har aldri skjedd oss, men skulle det ha skjedd hadde vi tatt en taxi siden mannen min drakk to øl. Jeg syns det er pussig at så mange er så hysteriske når det gjelder alkohol. Det er misbruk som skader barna- ikke at foreldrene tar seg noen glass en sjelden gang. De som har et anstrengt forhold til alkohol og har vanskeligheter med å begrense seg bør selvsagt ikke røre alkohol sammen med barn. Jeg drikker kanskje alkohol når jeg er sammen med barna 3-4 ganger i året (julaften og 2-3 ganger i ferien). Er det virkelig noen som tror at barna mine blir utrygge barn av dette? Anonymous poster hash: e2275...b0d De som uttaler dette har ikke opplevd alkoholmisbruk på nært hold. Anonymous poster hash: 6f0fb...9b8 Hvem har ikke opplevd misbruk på nært hold? De som mener at barna blir utrygge av dette, eller jeg som mener dette er greit? Jeg har ikke opplevd misbruk. Moren min liker ikke alkohol og faren min har et forbruk som ligner mitt. Husker en gang jeg merket at han hadde drukket fordi han sang på en nyttårsfest (og det hadde han aldri turt å gjøre edru), men det syntes jeg bare var morsomt. Hi Anonymous poster hash: e2275...b0d
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #5 Skrevet 25. desember 2014 Fra klokke 16.00- 23.00 drakk jeg altså fire glass vin. Jeg var ikke på noe tidspunkt beruset, og er 100% sikker på at ungene mine ikke tok noen skade av det. Her inne ser det ut som om folk har for vane å havne på legevakten. Det har aldri skjedd oss, men skulle det ha skjedd hadde vi tatt en taxi siden mannen min drakk to øl. Jeg syns det er pussig at så mange er så hysteriske når det gjelder alkohol. Det er misbruk som skader barna- ikke at foreldrene tar seg noen glass en sjelden gang. De som har et anstrengt forhold til alkohol og har vanskeligheter med å begrense seg bør selvsagt ikke røre alkohol sammen med barn. Jeg drikker kanskje alkohol når jeg er sammen med barna 3-4 ganger i året (julaften og 2-3 ganger i ferien). Er det virkelig noen som tror at barna mine blir utrygge barn av dette? Anonymous poster hash: e2275...b0d De som uttaler dette har ikke opplevd alkoholmisbruk på nært hold. Anonymous poster hash: 6f0fb...9b8 De som har opplevd misbruk har ikke et normalt forhold til alkohol. Derfor kan ikke dere oppfattning legge føringene for hva som er greit. Min mor har vokst opp med alkoholisert far og drakk aldri noe da jeg var liten. Når drikker hun fint et lite glass foran mine barn og ser nå at det er en vesentlig forskjell på det og misbruk. Anonymous poster hash: a0eac...e63
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #6 Skrevet 25. desember 2014 Jeg ser nå at min kommentar kunne tolkes begge veier. Det jeg mente var at det ikke er noen grunn til at barna skal bli utrygge selv om foreldrene tar noen glass vin såfremt disse foreldrene ikke har noen historikk med alkoholmisbruk. Jeg har vokst opp med alkoholmisbruk i familien og fått samtlige høytider og ferier ødelagt av dette. som følge av dette ble jeg svært utrygg når det ble servert alkohol i juleselskapene, men dette var ene alene basert på min dårlige erfaring fra min familie. Anonymous poster hash: 6f0fb...9b8
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #7 Skrevet 25. desember 2014 Drikker ikke alkohol og i går blei det en tur til legevakten med minstemann. Anonymous poster hash: 1f0c8...fe8
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #8 Skrevet 25. desember 2014 Grunnen til at jeg ikke vil drikke alkohol på julaften er fordi jeg vet at barna ville merket at ting forsndret seg, og blitt usikre. Vi drikker sjeldent til vanlig, og de ville mest sannsynlig funnet det hele ubehagelig. Dette er bare min mening, som baserer seg på minner fra da jeg var liten. Mine foreldre drakk så og si aldri. Men jeg husker de få gangene det faktisk skjedde, og det var veldig ubehagelig. De var ikke fulle, sikkert ikke særlig brisne en gang. Men annerledes. Og alt var merkelig... Og ekkelt... Barn sanser slike ting. Anonymous poster hash: e3d07...644
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #9 Skrevet 25. desember 2014 Drikker ikke alkohol og i går blei det en tur til legevakten med minstemann. Anonymous poster hash: 1f0c8...fe8 Det finns mange foreldre som ikke har lappen eller rå til bil. Er de uansvarlige? I et slikt tilfelle tar en taxi, er det virkelig akutt ambulanse. Om en bor så grisgrent at det ikke finnes annen transport, så greit nok. Om en ikke vil drikke alkohol av andre grunner, så er det selvsagt og greit. Et personlig valg som er helt innafor, akkurat som det å drikke alkohol uten å være beruset er et personlig valg som er helt innafor. Anonymous poster hash: a0eac...e63
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #10 Skrevet 25. desember 2014 Jeg har ikke noe i mot å drikke alkohol foran mine barn.Mener også det ikke er en fast regel for det. Det er en stor forskjell på 1 glass og en flaske.Nå vet jeg ikke hvor store disse glassene til HI er, men 4 glass over 7 timer er normalt sett ikke mye. Man må også se an barna, og den voksene i hvert enkelte tilfelle.Noen barn er mer følsomme ovenfor foreldrene sitt lyne og humør og blir fort nervøse, andre ikke.Noen voksene blir utagerende at bare litt alkohol, andre forblir tilsynelatende normale.Nei, jeg har ikke opplevd alkoholmissbruk i min familie.Men husker godt mine foreldre som delte en fleske vin til søndagsmiddagene over 1-2 timer.Syns egentlig bestandig det var koselig, jeg...Var ikke helt begeistret for hvordan min onkel ble etter et glass vin, men det var han klar over og tok det først etter at vi var i seng Anonymous poster hash: 536f5...01e
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #11 Skrevet 25. desember 2014 Jeg hadde vært drita av 4 glass.... Anonymous poster hash: 4e986...223
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #12 Skrevet 25. desember 2014 Fra klokke 16.00- 23.00 drakk jeg altså fire glass vin. Jeg var ikke på noe tidspunkt beruset, og er 100% sikker på at ungene mine ikke tok noen skade av det. Her inne ser det ut som om folk har for vane å havne på legevakten. Det har aldri skjedd oss, men skulle det ha skjedd hadde vi tatt en taxi siden mannen min drakk to øl. Jeg syns det er pussig at så mange er så hysteriske når det gjelder alkohol. Det er misbruk som skader barna- ikke at foreldrene tar seg noen glass en sjelden gang. De som har et anstrengt forhold til alkohol og har vanskeligheter med å begrense seg bør selvsagt ikke røre alkohol sammen med barn. Jeg drikker kanskje alkohol når jeg er sammen med barna 3-4 ganger i året (julaften og 2-3 ganger i ferien). Er det virkelig noen som tror at barna mine blir utrygge barn av dette? Anonymous poster hash: e2275...b0d De som uttaler dette har ikke opplevd alkoholmisbruk på nært hold. Anonymous poster hash: 6f0fb...9b8 De som har opplevd misbruk har ikke et normalt forhold til alkohol. Derfor kan ikke dere oppfattning legge føringene for hva som er greit. Min mor har vokst opp med alkoholisert far og drakk aldri noe da jeg var liten. Når drikker hun fint et lite glass foran mine barn og ser nå at det er en vesentlig forskjell på det og misbruk. Anonymous poster hash: a0eac...e63 Det er et veldig bra poeng. Jeg har aldri opplevd misbruk og har ikke noen som helst problem med å se noen ta et glass vin. Tar også et glass foran barna en sjelden gang, men aldri mer enn det. Men bryr meg fint lite om morfar tar to eller tre. Hadde jeg vært traumarisert av mine foreldres alkoholmisbruk hadde det så klart stilt seg annerledes. Anonymous poster hash: 21923...cda
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #13 Skrevet 25. desember 2014 Det tilsvarer omtrent 1 flaske. Altfor mye i mine øyne, men vi er forskjellige. Anonymous poster hash: c7b7c...f7f
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #14 Skrevet 25. desember 2014 Fra klokke 16.00- 23.00 drakk jeg altså fire glass vin. Jeg var ikke på noe tidspunkt beruset, og er 100% sikker på at ungene mine ikke tok noen skade av det. Her inne ser det ut som om folk har for vane å havne på legevakten. Det har aldri skjedd oss, men skulle det ha skjedd hadde vi tatt en taxi siden mannen min drakk to øl. Jeg syns det er pussig at så mange er så hysteriske når det gjelder alkohol. Det er misbruk som skader barna- ikke at foreldrene tar seg noen glass en sjelden gang. De som har et anstrengt forhold til alkohol og har vanskeligheter med å begrense seg bør selvsagt ikke røre alkohol sammen med barn. Jeg drikker kanskje alkohol når jeg er sammen med barna 3-4 ganger i året (julaften og 2-3 ganger i ferien). Er det virkelig noen som tror at barna mine blir utrygge barn av dette? Anonymous poster hash: e2275...b0d De som uttaler dette har ikke opplevd alkoholmisbruk på nært hold. Anonymous poster hash: 6f0fb...9b8 Det har jeg. Min far var alkoholiker. Jeg synes det er greit å drikke i moderate mengder. 4 glass i løpet av 7 timer er greit. Anonymous poster hash: 68379...079
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #15 Skrevet 25. desember 2014 Slik du beskriver burde ikke være problematisk HI. Du skal ikke ha dårlig samvittighet . Anonymous poster hash: 85e8d...b94
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #16 Skrevet 25. desember 2014 Jeg hadde vært drita av 4 glass.... Anonymous poster hash: 4e986...223 Fire glass, det vil si ca en flaske, fordelt på 7 timer. Hadde du blitt full av det? Jøss, er det mulig? Hvis du tåler så lite, så er det nok lurt å være forsiktig. En flaske vin i løpet av ca. 1/3 døgn hadde jeg nok knapt merket. Anonymous poster hash: 22596...98e
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #17 Skrevet 25. desember 2014 MÅ denne diskusjonen startes omtrent hver bidige dag? Virker nesten som om noen automatisk har et behov for å forsvare seg... uoppfordret..rart! Dersom alle feier for egen dør... oh lykke... Anonymous poster hash: cc430...c0c
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #18 Skrevet 25. desember 2014 Alt for mye og totalt uansvarlig mener jeg! Men foreldre som må drikke alkohol foran sine barn forstår ikke selv at det er uansvarlig og feil. De lager seg mange unnskyldninger og påstår at barna ikke merker forskjellen. Det er bare piss prat! Barn merker det etter et glass alkohol! Men mange barn tør ikke fortelle det til sine foreldre, de skjuler det så godt de kan. Men de fleste barn får vondt i magen og føler det ekkelt. Er det virkelig greit at barna føler det, kun fordi dere foreldre MÅ drikke alkohol? Hilsen bv-pedagog som jobber med og ser barn som sliter med dette. Anonymous poster hash: b0bad...c93
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #19 Skrevet 25. desember 2014 Jeg hadde trolig vært veldig brisen eller nærmere full etter fire glass. Jeg er den som ikke drikker foran barna.Kan nevnes at min nevø havnet på legevakten/akuttmottaket i går, så det er fullt mulig å trenge legehjelp på julaften også, som alle andre dager i året. Foreldrene hans hadde ikke drukket, og slapp derfor vente 20/30 min på drosje, og halverte dermed tida for å komme til legevakta. Dette var et svært akutt tilfelle, hvor han kunne dødd om de ikke var kommet da de gjorde det. Anonymous poster hash: a80d0...f14
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #20 Skrevet 25. desember 2014 Jeg hadde trolig vært veldig brisen eller nærmere full etter fire glass. Jeg er den som ikke drikker foran barna.Kan nevnes at min nevø havnet på legevakten/akuttmottaket i går, så det er fullt mulig å trenge legehjelp på julaften også, som alle andre dager i året. Foreldrene hans hadde ikke drukket, og slapp derfor vente 20/30 min på drosje, og halverte dermed tida for å komme til legevakta. Dette var et svært akutt tilfelle, hvor han kunne dødd om de ikke var kommet da de gjorde det. Anonymous poster hash: a80d0...f14 ...da tilkaller man ambulanse!! Bra d endte godt! Anonymous poster hash: cc430...c0c
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #21 Skrevet 25. desember 2014 Fra klokke 16.00- 23.00 drakk jeg altså fire glass vin. Jeg var ikke på noe tidspunkt beruset, og er 100% sikker på at ungene mine ikke tok noen skade av det. Her inne ser det ut som om folk har for vane å havne på legevakten. Det har aldri skjedd oss, men skulle det ha skjedd hadde vi tatt en taxi siden mannen min drakk to øl. Jeg syns det er pussig at så mange er så hysteriske når det gjelder alkohol. Det er misbruk som skader barna- ikke at foreldrene tar seg noen glass en sjelden gang. De som har et anstrengt forhold til alkohol og har vanskeligheter med å begrense seg bør selvsagt ikke røre alkohol sammen med barn. Jeg drikker kanskje alkohol når jeg er sammen med barna 3-4 ganger i året (julaften og 2-3 ganger i ferien). Er det virkelig noen som tror at barna mine blir utrygge barn av dette? Anonymous poster hash: e2275...b0d De som uttaler dette har ikke opplevd alkoholmisbruk på nært hold. Anonymous poster hash: 6f0fb...9b8 De som har opplevd misbruk har ikke et normalt forhold til alkohol. Derfor kan ikke dere oppfattning legge føringene for hva som er greit. Min mor har vokst opp med alkoholisert far og drakk aldri noe da jeg var liten. Når drikker hun fint et lite glass foran mine barn og ser nå at det er en vesentlig forskjell på det og misbruk. Anonymous poster hash: a0eac...e63 Nettopp. Deres erfaring gjør at de ikke klarer å vurdere dette objektivt. Anonymous poster hash: 85e8d...b94
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #22 Skrevet 25. desember 2014 Vi var 14 stykker på julaften, derav 4 småbarn. Ingen er avholds til vanlig, men det var altså ikke en dråpe alkohol i huset.. Ingen av oss er heller hysteriske, men vi ser bare ikke poenget med drikke sammen med barna- mye eller lite. Jeg vet ikke, kanskje vi bare ikke synes alkohol er så godt i seg selv- Det var ikke planlagt ei heller noe tema😊 Anonymous poster hash: bfab5...7f2
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #23 Skrevet 25. desember 2014 Jeg hadde vært drita av 4 glass.... Anonymous poster hash: 4e986...223 Fire glass, det vil si ca en flaske, fordelt på 7 timer. Hadde du blitt full av det? Jøss, er det mulig? Hvis du tåler så lite, så er det nok lurt å være forsiktig. En flaske vin i løpet av ca. 1/3 døgn hadde jeg nok knapt merket. Anonymous poster hash: 22596...98e En flaske er 5,5 glass vin. Jeg hadde heller ikke blitt brisen engang av 4 glass vin fordelt på 7 timer. Anonymous poster hash: 85e8d...b94
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #24 Skrevet 25. desember 2014 MÅ denne diskusjonen startes omtrent hver bidige dag? Virker nesten som om noen automatisk har et behov for å forsvare seg... uoppfordret..rart! Dersom alle feier for egen dør... oh lykke... Anonymous poster hash: cc430...c0c Eh? Når det av mange insinueres at dem som ikke er totalavholds foran barna ikke er optimale foreldre, så er det vel ikke akkurat et uoppfordret forsvar. Anonymous poster hash: 85e8d...b94
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2014 #25 Skrevet 25. desember 2014 MÅ denne diskusjonen startes omtrent hver bidige dag?Virker nesten som om noen automatisk har et behov for å forsvare seg... uoppfordret..rart!Dersom alle feier for egen dør... oh lykke... Anonymous poster hash: cc430...c0c Eh? Når det av mange insinueres at dem som ikke er totalavholds foran barna ikke er optimale foreldre, så er det vel ikke akkurat et uoppfordret forsvar. Anonymous poster hash: 85e8d...b94 ...igjen og igjen og igjen og igjen... Anonymous poster hash: cc430...c0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå