ulydia Skrevet 23. desember 2014 #26 Skrevet 23. desember 2014 Då eg var lita fekk eg strømpefyll natt til 1. juledag. Dette var på 80- og 90-talet. Mine barn får strøpefyll natt till julaftan. Vi set ut graut til nissen, sidan vi alltid har graut og fenalår til middag på veslejulaftan, og nissen gir gåver som takk.
mamma_bergen Skrevet 23. desember 2014 #27 Skrevet 23. desember 2014 Julestrømpen skal jo selvsagt være der på morgenen julaften
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #28 Skrevet 23. desember 2014 Då eg var lita fekk eg strømpefyll natt til 1. juledag. Dette var på 80- og 90-talet. Mine barn får strøpefyll natt till julaftan. Vi set ut graut til nissen, sidan vi alltid har graut og fenalår til middag på veslejulaftan, og nissen gir gåver som takk. Er født i 82 men fikk alltid strømpen natt til julaften, er faktisk første gang nå i denne tråden jeg har hørt om at noen nordmenn "tror" at nissen kommer natt til 1. juledag med strømpen etter man åpner gavene på julaften. Anonymous poster hash: fcfcc...8d7
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #29 Skrevet 23. desember 2014 Det enkleste er å ikke ha julestrømpe. Anonymous poster hash: 8924f...f68
Appelsinpiken Skrevet 23. desember 2014 #30 Skrevet 23. desember 2014 Både vi, og våre barn, får strømpe natt til julaften.
ulydia Skrevet 23. desember 2014 #31 Skrevet 23. desember 2014 Då eg var lita fekk eg strømpefyll natt til 1. juledag. Dette var på 80- og 90-talet. Mine barn får strøpefyll natt till julaftan. Vi set ut graut til nissen, sidan vi alltid har graut og fenalår til middag på veslejulaftan, og nissen gir gåver som takk. Er født i 82 men fikk alltid strømpen natt til julaften, er faktisk første gang nå i denne tråden jeg har hørt om at noen nordmenn "tror" at nissen kommer natt til 1. juledag med strømpen etter man åpner gavene på julaften. Anonymous poster hash: fcfcc...8d7 Veit ikkje kor vanleg det var då heller, men slik gjorde vi det i barndomsheimen min. Vi hadde heller ikkje nissegåver på julaftan, berre i strømpa.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #32 Skrevet 23. desember 2014 Julaften morgen Anonymous poster hash: 8ba67...7e6
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #33 Skrevet 23. desember 2014 Vi har tradisjon med julestrømpe 1. juledag. Så sånn blir det med mine barn også. Anonymous poster hash: 314c0...43a
PrinsesseHengepupp Skrevet 23. desember 2014 #34 Skrevet 23. desember 2014 Julaftens morgen, på døra inn til soverommet.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #35 Skrevet 23. desember 2014 Jeg fikk alltid 1. juledag og var storfornøyd med det. Min mann fikk julaften (som for meg høres helt fjernt ut, jfr nissen på ferd lille julaften??) Våre barn får ikke strømpe. Mohaha! Anonymous poster hash: 1676e...bad
PeppaPig Skrevet 23. desember 2014 #36 Skrevet 23. desember 2014 Har bare hatt barn når jeg har bodd i England og USA så hun får julestrømpa si morgenen på 1.juledag. Dette er jo fordi nissen kommer natt til 25.desember her. (Vi åpner da julegavene på 1.juledag.) Hadde jeg bodd i Norge hadde hun fått den på morgenen på juleaften. Igjen så hadde dette vært fordi nissen kommer natt til julaften i Norge.
Elsker livet Skrevet 23. desember 2014 #37 Skrevet 23. desember 2014 Vi fikk alltid 1. juledag. Det er vel ingenting som er rett eller galt her i Norge i og med at vi får gaver kvelden den 24. Blir ikke helt logisk uansett, men det er ikke så mye som er logisk når det gjelder nissen.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2014 #38 Skrevet 24. desember 2014 Jeg er fra Canada, og i min familie har strømpen alltid vært "ventegaven" som ventet på meg om morgenen på julaften, mens gavene ble pakket ut 1. juledag (evt. etter midnattsmessen for de som var seig nok til å holde seg våken). Jeg har videreført strømpen på morgenen julaften, gavene pakkes ut etter norsk eller canadisk skikk avhengig av hvor vi feirer. Anonymous poster hash: 4ba3c...56d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå