Modesty Blaise. Skrevet 23. desember 2014 #1 Skrevet 23. desember 2014 Og plutselig så dukket det spørsmålet i heimen. Jeg reiser meg opp å sier at jeg bare skal ordne ferdig julestrømpa og henge den opp. Og mannen lurer på hva jeg roter med, den trenger jo ikke være klar før i morgen kveld. Jepp, første jul med barn som skal ha julestrømpe 😄 Så, hvor mange er enig med meg, julestrømpa skal henge klar på julaften? Eller hvem driver på med samme tullet som mannen og gir den på 1. juledag? 😉
Nettie+jentungen Skrevet 23. desember 2014 #2 Skrevet 23. desember 2014 På morgenen på julaften:) den spises til alle juleprogrammene på tv
Modesty Blaise. Skrevet 23. desember 2014 Forfatter #3 Skrevet 23. desember 2014 På morgenen på julaften:) den spises til alle juleprogrammene på tv Takk, hva skal man ellers spise til Tre nøtter til askepott?? 😄
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #4 Skrevet 23. desember 2014 Den skal selvfølgelig være klar på morgenen Anonymous poster hash: 9cde9...402
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #5 Skrevet 23. desember 2014 Den skal henge klar når de våkner på julaften ja Anonymous poster hash: 3da01...20e
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #6 Skrevet 23. desember 2014 hmm..jeg fikk alltid til 1.juledag. men jeg ser greia med å gi den på julaften egentlig..men tror vi må føre trad. videre å ha den oppe 1 juledag;-) Anonymous poster hash: e4509...0c0
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #7 Skrevet 23. desember 2014 Ligger klar på trappa i morgen når hun våkner for det er i natt nissen kommer:) Anonymous poster hash: e59c0...fca
Jezebel Skrevet 23. desember 2014 #8 Skrevet 23. desember 2014 Hallo! Mannen din tar helt feil. Strømpen gis på morran på julaften. Vi setter ut grøt til nissen på lille julaften. På morran går ungene ut og ser om han har vært der. Nissen setter igjen en julestrømpe som takk for grøten.
Modesty Blaise. Skrevet 23. desember 2014 Forfatter #9 Skrevet 23. desember 2014 Takk, takk. Mye fornuftige svar her nå altså 😄
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #10 Skrevet 23. desember 2014 Henges full opp i kveld og er klar til barna våkner i morgen. Anonymous poster hash: 22345...be9
Guttaboys Skrevet 23. desember 2014 #11 Skrevet 23. desember 2014 Den ligger i enden av senga når de våkner i morgen:)
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #13 Skrevet 23. desember 2014 Hallo! Mannen din tar helt feil. Strømpen gis på morran på julaften. Vi setter ut grøt til nissen på lille julaften. På morran går ungene ut og ser om han har vært der. Nissen setter igjen en julestrømpe som takk for grøten. Vi gjør det likt:) #7 Anonymous poster hash: e59c0...fca
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #14 Skrevet 23. desember 2014 Når tror mannen din at julenissen kommer og fyller strømpen? Midt på dagen? Nei han kommer natt til julaften Så da får selvfølgelig barnet strømpen på morgenen. Anonymous poster hash: fcfcc...8d7
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #15 Skrevet 23. desember 2014 I kveld har barna lagt seg fulle av forventninger, treet er ferdig pyntet og julestrømpen henger tom på dørhåndtaket til rommet deres. Når de våkner i morgen tidlig har selvfølgelig nissen vært her, strømpen henger full på dørhåndtaket og under treet ligger alle gavene Like fantastisk hver jul når de løper ut i stuen med fulle strømper i hånda og ser alle gavene under treet, "Han har vært her, mamma han har vært her, nissen har vært her med alle gavene!" Anonymous poster hash: 45fa7...5bf
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #16 Skrevet 23. desember 2014 I kveld har barna lagt seg fulle av forventninger, treet er ferdig pyntet og julestrømpen henger tom på dørhåndtaket til rommet deres. Når de våkner i morgen tidlig har selvfølgelig nissen vært her, strømpen henger full på dørhåndtaket og under treet ligger alle gavene Like fantastisk hver jul når de løper ut i stuen med fulle strømper i hånda og ser alle gavene under treet, "Han har vært her, mamma han har vært her, nissen har vært her med alle gavene!" Anonymous poster hash: 45fa7...5bf Minner!!! Men jeg pleide ikke å få til å sovne før jeg hørte at "nissen" hang opp strømpen på soveromsdøra Anonymous poster hash: fcfcc...8d7
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #17 Skrevet 23. desember 2014 Strømpa er full i morgen tidlig den. Dog ikke på sengekanten som jeg er vant til fra jeg var liten siden vesla nektet at nissem skulle få komme inn på rommet hennes Tror strømpene kommer til å ende opp under juletreet i år. Anonymous poster hash: 28579...b0d
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #18 Skrevet 23. desember 2014 I kveld har barna lagt seg fulle av forventninger, treet er ferdig pyntet og julestrømpen henger tom på dørhåndtaket til rommet deres. Når de våkner i morgen tidlig har selvfølgelig nissen vært her, strømpen henger full på dørhåndtaket og under treet ligger alle gavene Like fantastisk hver jul når de løper ut i stuen med fulle strømper i hånda og ser alle gavene under treet, "Han har vært her, mamma han har vært her, nissen har vært her med alle gavene!" Anonymous poster hash: 45fa7...5bf Minner!!! Men jeg pleide ikke å få til å sovne før jeg hørte at "nissen" hang opp strømpen på soveromsdøra Anonymous poster hash: fcfcc...8d7 Hehe, jeg har vokst opp med akkurat den samme tradisjonen. Etterhvert visste vi jo at det var pappa som fylte strømpen, og lå våkne med øynene igjen til vi hørte kraslingen ved døren. Gode, gode minner, som selvfølgelig videreføres til barna. Julaften er den eneste dagen i året det er helt greit med snop før frokost Anonymous poster hash: 45fa7...5bf
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #19 Skrevet 23. desember 2014 Og plutselig så dukket det spørsmålet i heimen. Jeg reiser meg opp å sier at jeg bare skal ordne ferdig julestrømpa og henge den opp. Og mannen lurer på hva jeg roter med, den trenger jo ikke være klar før i morgen kveld. Jepp, første jul med barn som skal ha julestrømpe Så, hvor mange er enig med meg, julestrømpa skal henge klar på julaften? Eller hvem driver på med samme tullet som mannen og gir den på 1. juledag? 1. juledag Anonymous poster hash: be7e5...d85
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #21 Skrevet 23. desember 2014 Jeg fikk 1. juledag, men har forandret den til julemorgenen. Kjempestas å gi grøt til nissen og se om sokken er fylt opp neste morgen. Var aldri noe snakk om nissen i forbindelse med sokken for meg, dette er mye bedre. Anonymous poster hash: 13ef2...357
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #22 Skrevet 23. desember 2014 Er ikke oppvokst med julestrømpe, men med britisk mann/ pappa blir det julestrømpe 1. juledag her. Jobber litt med å finne en god kombinasjon av to ulike tradisjoner med to små på 2 og 3 år. Årets utgave er at den norske nissen kommer natt til julaften og den engelske nissen natt til 1. dag... Ikke optimalt, men funker nok greit! Anonymous poster hash: 39dc7...e3c
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #23 Skrevet 23. desember 2014 Hvorfor i alle verdens dager er det selvfølgelig at nissen kommer før jula engang er ringt inn? Tradisjonen med julestrømpe, og at nissen kommer om natta til hvert eneste hus med snille barn er ikke en norsk skikk. Jeg er i 30 åra, jeg er forsvars barn og har bodd mange steder, ingen hadde julestrømpe. Det er en amerikansk/engelsk skikk. Jula begynner først ettermiddagen julaften, det e vanlig virkedag både i inn og utland. Julenissen kommer natt før juledag. Min mann er engelsk, og strømpene henges opp julaften, så kommer nissen med alle gavene, så når barna våkner er det spennende å se hva de får. Det er fint lite som er selvfølgelig med at nissen er ute med reinsdyrene sine lille julaften. Men om dere ønsker å gjøre det slik er det OK for meg, men dere er i mindretall. Anonymous poster hash: 57da9...79e
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #24 Skrevet 23. desember 2014 Hvorfor i alle verdens dager er det selvfølgelig at nissen kommer før jula engang er ringt inn? Tradisjonen med julestrømpe, og at nissen kommer om natta til hvert eneste hus med snille barn er ikke en norsk skikk. Jeg er i 30 åra, jeg er forsvars barn og har bodd mange steder, ingen hadde julestrømpe. Det er en amerikansk/engelsk skikk. Jula begynner først ettermiddagen julaften, det e vanlig virkedag både i inn og utland. Julenissen kommer natt før juledag. Min mann er engelsk, og strømpene henges opp julaften, så kommer nissen med alle gavene, så når barna våkner er det spennende å se hva de får. Det er fint lite som er selvfølgelig med at nissen er ute med reinsdyrene sine lille julaften. Men om dere ønsker å gjøre det slik er det OK for meg, men dere er i mindretall. Anonymous poster hash: 57da9...79e Ja, det er bare nødt om å være ok for deg. For ingen gidder å følge dine regler hvis de ikke vil. Ikke er julenissen ute med reinsdyrene lille juleaften, men natt til juleaften. Her er nissen innom på natta til juleaften for å sjekke om alle sover. Og legger igjen noe i strømpa. Anonymous poster hash: 062ed...f6e
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #25 Skrevet 23. desember 2014 Hvorfor i alle verdens dager er det selvfølgelig at nissen kommer før jula engang er ringt inn? Tradisjonen med julestrømpe, og at nissen kommer om natta til hvert eneste hus med snille barn er ikke en norsk skikk. Jeg er i 30 åra, jeg er forsvars barn og har bodd mange steder, ingen hadde julestrømpe. Det er en amerikansk/engelsk skikk. Jula begynner først ettermiddagen julaften, det e vanlig virkedag både i inn og utland. Julenissen kommer natt før juledag. Min mann er engelsk, og strømpene henges opp julaften, så kommer nissen med alle gavene, så når barna våkner er det spennende å se hva de får. Det er fint lite som er selvfølgelig med at nissen er ute med reinsdyrene sine lille julaften. Men om dere ønsker å gjøre det slik er det OK for meg, men dere er i mindretall. Anonymous poster hash: 57da9...79e Vi har gaveåpning på julaften så da kan ikke nissen komme natt til 1.juledag;) Julestrømpen kommer forresten fra historien om St.Nicolas og har ikke sin opprinnelse fra England /USA. Anonymous poster hash: e59c0...fca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå