Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #26 Skrevet 22. desember 2014 Ca 8000,- på matbutikken. 0 på polet. Drikker da ikke alkohol med barn tilstede. Julen er tross alt for barna, ikke for de voksne! Anonymous poster hash: d4efb...712 Jula er vel for de voksne og! Lei av det oppbrukte uttrykket der.Anonymous poster hash: 2986e...a54 NEI! Julen er for barna og IKKE for de voksne. Drikke alkohol i julen og nyttår kan man gjør før man får barn. Punktum!!!! Mange egoistiske foreldre desverre. Anonymous poster hash: d4efb...712 Julen er OGSÅ for voksne, på julaften skal jeg kose meg med 3 nøtter til askepott uansett om 3-åringen vil NOK engang se den jule-fantorangfilmen. Og ja, jeg er kanskje egoistisk, men julen er også for meg (og mannen min!) Anonymous poster hash: 52ca9...26c
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #27 Skrevet 22. desember 2014 Ca 8000,- på matbutikken. 0 på polet. Drikker da ikke alkohol med barn tilstede. Julen er tross alt for barna, ikke for de voksne! Anonymous poster hash: d4efb...712 Jula er vel for de voksne og! Lei av det oppbrukte uttrykket der.Anonymous poster hash: 2986e...a54 NEI! Julen er for barna og IKKE for de voksne. Drikke alkohol i julen og nyttår kan man gjør før man får barn. Punktum!!!! Mange egoistiske foreldre desverre. Anonymous poster hash: d4efb...712 Trist at du tenker at alkohol er det som gjør at julen er for voksne. Jeg drikker ikke alkohol, men julen er jammen ta for meg også Anonymous poster hash: e081d...bb4
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #28 Skrevet 22. desember 2014 Ca 8000,- på matbutikken. 0 på polet. Drikker da ikke alkohol med barn tilstede. Julen er tross alt for barna, ikke for de voksne! Anonymous poster hash: d4efb...712 Hvis jule bare er for barna blir det, dessverre, ingen pinnekjøtt i år. De liker det nemlig ikke og vil nok heller ha pølsegrateng. Tror et stort antall foreldre må endre julemenye hvis jula KUN er for barna... Anonymous poster hash: 52ca9...26c
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #29 Skrevet 22. desember 2014 Og vi tar et glass vin eller øl til maten sammen med ungene, og to-tre glass etter de har lagt seg. Med god samvittighet. Anonymous poster hash: d2794...f8e Etter de har lagt seg????? Her er ungene på 6 og 8 år oppe til vi også legger oss hele julen. Men dere legger vel barna i normal tid regner jeg med. Huff, så trist det må være for barna. Anonymous poster hash: d4efb...712
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #30 Skrevet 22. desember 2014 Ca 8000,- på matbutikken. 0 på polet. Drikker da ikke alkohol med barn tilstede. Julen er tross alt for barna, ikke for de voksne! Anonymous poster hash: d4efb...712 Hvis jule bare er for barna blir det, dessverre, ingen pinnekjøtt i år. De liker det nemlig ikke og vil nok heller ha pølsegrateng. Tror et stort antall foreldre må endre julemenye hvis jula KUN er for barna... Anonymous poster hash: 52ca9...26c Her liker begge barna ribbe med tilbehør til julemiddagen. De elsker god mat. Men det er jo klart at det blir jo hva man venner barna til! Anonymous poster hash: d4efb...712
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #31 Skrevet 22. desember 2014 Haha! Kode d4efb....712 Du har virkelig klart å pakke inn mange elementer i trollingen din. Fantastisk At jeg ikke så det før nå. Bra jobba:) Anonymous poster hash: e081d...bb4
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #32 Skrevet 22. desember 2014 Vi har nok handlet for ca 15 000 i bare mat nå. Da må vi handle på nytt i romjulen, den 27. Men vi skal være 11 voksne til pinnekjøtt julaften, 5 voksne til rensdyrstek 1. juledag, god julekveldsmat til 4 voksne 2. Juledag (bedt bort på dagen) og ribbe til 5 voksne på 3. juledag. I tillegg inkluderer det masse kveite til en middag i romjulen, til potensielt 7 personer. Og masse brus, litt øl, litt vin, og diverse pålegg. Og så kommer alle kakene og godteriet og brødene som er kjøpt inn til og bakt tidligere. Det er sannelig dyrt å ha en jul med gjester i to uker. 😳☺️ Anonymous poster hash: cde40...c95
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #33 Skrevet 22. desember 2014 Haha! Kode d4efb....712 Du har virkelig klart å pakke inn mange elementer i trollingen din. Fantastisk At jeg ikke så det før nå. Bra jobba:) Anonymous poster hash: e081d...bb4 Finnes ikke et snev av verken tull eller trolling i det jeg har skrevet! Jeg mener hvert ord jeg har skrevet. Jeg blir så forbanna og provosert av egoistiske foreldre som kun tenker på seg selv og ikke på barna. Enkelte burde ikke hatt barn! Anonymous poster hash: d4efb...712
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #34 Skrevet 22. desember 2014 Nesten litt trist at vi sprenghandler så vanvittig til juledagene. Jeg handlet i dag og prøvde å moderere meg, men brukte likevel ca 2500 kr. Pinnekjøtt til i morgen, ribbe til julaften. 1. juledag skal vi bort, 2. juledag spiser vi rester, 3. juledag skal vi bort, 4. juledag tenkte jeg kalkun men landet på helstekt stangekylling. Nyttårsaften skal vi ha gjester på tapas. Kjøper norsk ribbe og pinnekjøtt samt Stangekylling som har fått vokst seg stor uten sprengforing. Anonymous poster hash: eb08d...07c
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #35 Skrevet 22. desember 2014 Jula er mest for barna, også for meg selv om jeg ikke føler for å drikke en dråpe alkohol. Blir også kvalm og forbanna over folk som drikker for mye med barn tilstede. Anonymous poster hash: 58d00...5b5
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #36 Skrevet 22. desember 2014 Handlet for 2000 på rema i dag, da hadde vi ribbe, en flaske rødvin og 6 carlsberg fra før. Vi blir 9 stykker på julaften. Anonymous poster hash: 6d94a...ce3 Ikke for å være kjip, men en flaske rødvin og 6 carlsberg høres litt lite ut for 9 mennesker. En flaske rødvin til og litt julebrus ville være hyggelig. Anonymous poster hash: 88b6c...2ae Nei, ikke kjipt i det hele tatt. Av de 4 barna og 5 voksne vi blir på julaften er det bare to som tar seg 1-2 glass med alkohol på julaften. Så resten av ølen står til nyttårsaften og slumpen i vinflaska ender det nok med at vi må helle i vasken Handlet selvfølgelig brus på Rema da, både Cola, Siesta og julebrus. Mangler overhodet ikke drikke på julaften. Anonymous poster hash: 6d94a...ce3
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #37 Skrevet 22. desember 2014 Vi har nok handlet for ca 15 000 i bare mat nå. Da må vi handle på nytt i romjulen, den 27. Men vi skal være 11 voksne til pinnekjøtt julaften, 5 voksne til rensdyrstek 1. juledag, god julekveldsmat til 4 voksne 2. Juledag (bedt bort på dagen) og ribbe til 5 voksne på 3. juledag. I tillegg inkluderer det masse kveite til en middag i romjulen, til potensielt 7 personer. Og masse brus, litt øl, litt vin, og diverse pålegg. Og så kommer alle kakene og godteriet og brødene som er kjøpt inn til og bakt tidligere. Det er sannelig dyrt å ha en jul med gjester i to uker. 😳☺️ Anonymous poster hash: cde40...c95 Det høres KOS ut! Gleder meg sånn til vi har bygd huset vårt, da skal vi invitere hele slekta og vel så det til jul! Anonymous poster hash: 8f28d...6c7
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #38 Skrevet 22. desember 2014 Og vi tar et glass vin eller øl til maten sammen med ungene, og to-tre glass etter de har lagt seg. Med god samvittighet. Anonymous poster hash: d2794...f8e Etter de har lagt seg????? Her er ungene på 6 og 8 år oppe til vi også legger oss hele julen. Men dere legger vel barna i normal tid regner jeg med. Huff, så trist det må være for barna. Anonymous poster hash: d4efb...712 Barna er ett og to år og har det best med å legge seg til vanlig tid. Tror ikke de vet hva de går glipp av 😁 Anonymous poster hash: d2794...f8e
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #39 Skrevet 22. desember 2014 Vi har nok handlet for ca 15 000 i bare mat nå. Da må vi handle på nytt i romjulen, den 27. Men vi skal være 11 voksne til pinnekjøtt julaften, 5 voksne til rensdyrstek 1. juledag, god julekveldsmat til 4 voksne 2. Juledag (bedt bort på dagen) og ribbe til 5 voksne på 3. juledag. I tillegg inkluderer det masse kveite til en middag i romjulen, til potensielt 7 personer. Og masse brus, litt øl, litt vin, og diverse pålegg. Og så kommer alle kakene og godteriet og brødene som er kjøpt inn til og bakt tidligere. Det er sannelig dyrt å ha en jul med gjester i to uker. ☺ Anonymous poster hash: cde40...c95 Det høres KOS ut! Gleder meg sånn til vi har bygd huset vårt, da skal vi invitere hele slekta og vel så det til jul! Anonymous poster hash: 8f28d...6c7 Ja, jeg gleder meg skikkelig. Blir kjempekoselig med jul sammen med både min og min manns familie i år. Det er første jul med barnet vårt i tillegg, så ekstra glede i år. Det er verdt et litt ekstra stort matbudsjett synes jeg. Og i tillegg til alle måltidene jeg har skrevet her, blir det masse koselige juleselskaper andre steder med grøt, lutefisk, kalkun og i det hele tatt. Blir skikkelig bra jul i år rett og slett. <3 Anonymous poster hash: cde40...c95
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #40 Skrevet 22. desember 2014 Ikke en krone. Skal være hos mine foreldre hele jula. Herlig! Anonymous poster hash: 69baf...a6a [/quote Så da bidrar du ikke med noe? Selv om de sier du ikke trenger, så er det da hyggelig med noe. Feks gjenvalgte rundstykker, vinflaske, fenalår eller lignende. Anonymous poster hash: eb08d...07c Hva er gjenvalgte rundstykker om jeg tørr spørre?? Anonymous poster hash: bed05...bd1
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #41 Skrevet 22. desember 2014 Og vi tar et glass vin eller øl til maten sammen med ungene, og to-tre glass etter de har lagt seg. Med god samvittighet. Anonymous poster hash: d2794...f8e Etter de har lagt seg????? Her er ungene på 6 og 8 år oppe til vi også legger oss hele julen. Men dere legger vel barna i normal tid regner jeg med. Huff, så trist det må være for barna. Anonymous poster hash: d4efb...712 Barna er ett og to år og har det best med å legge seg til vanlig tid. Tror ikke de vet hva de går glipp av Anonymous poster hash: d2794...f8e Haha, din sære høne, her pleier 4 åringen å be om å få legge seg senest kl 21..skal jeg helst tvinge han til å være våken til jeg legger meg eller? Så det ikke blir så trist for han..selv omd et ødelegger morgedagen for han? Anonymous poster hash: bed05...bd1
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #42 Skrevet 22. desember 2014 Ca 8000,- på matbutikken. 0 på polet. Drikker da ikke alkohol med barn tilstede. Julen er tross alt for barna, ikke for de voksne! Anonymous poster hash: d4efb...712 Hvis jule bare er for barna blir det, dessverre, ingen pinnekjøtt i år. De liker det nemlig ikke og vil nok heller ha pølsegrateng. Tror et stort antall foreldre må endre julemenye hvis jula KUN er for barna... Anonymous poster hash: 52ca9...26c Ja gurimalla, det hadde jeg ikke tenkt på. Må vel handle på nytt i morgen, pølser, pasta, pannekaker og sånt som barna vil ha til sin jul. Ut med ribbe, pinnekjøtt, kveite, lutefisk og sånn vokserøl!! Anonymous poster hash: bed05...bd1
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #43 Skrevet 22. desember 2014 Skal handle i morra. Blir nok rundt 2000kr vil jeg tro. Det står for øyeblikket ikke veldig mye på handlelista, men regner med at det blir litt i den kurven før jeg kommer til kassa. Må jo tenke ut hva vi skal ha at middage også først... Vi har julemiddagen her, svigermor kommer med pinnekjøtt og vi ordner alt annet. Hørt rykter om ribbe, medisterkaker og hvit pølse. Men de får bestemme seg hva de skal ha før jeg kjøper inn, jeg er nemlig ikke glad i julemat. Anonymous poster hash: 5247c...d94
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #44 Skrevet 22. desember 2014 Handlet i dag for 1100 kr. Skal vekk på middag i morgen og julaften, men blir 7 stk her 2. juledag. Lørdag må vi handle middager igjen, alt annet regner jeg med vi har. Anonymous poster hash: 46def...7b0
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #45 Skrevet 22. desember 2014 Tar seg ikke en øl i tilfelle en må kjøre på legevakta? Dette regner jeg med gjelder hele året? Anonymous poster hash: 91b08...3a8
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #46 Skrevet 22. desember 2014 Haha! Kode d4efb....712 Du har virkelig klart å pakke inn mange elementer i trollingen din. Fantastisk At jeg ikke så det før nå. Bra jobba:) Anonymous poster hash: e081d...bb4 Finnes ikke et snev av verken tull eller trolling i det jeg har skrevet! Jeg mener hvert ord jeg har skrevet. Jeg blir så forbanna og provosert av egoistiske foreldre som kun tenker på seg selv og ikke på barna. Enkelte burde ikke hatt barn! Anonymous poster hash: d4efb...712 Syke menneske. Her har vi kjøpt inn masse gaver til barna. BArna skal være sammen med oss hele juleferien selvsagt, vi skal ut på tur, på ski, spille spill osv. At vi tar ET glass øl under julemiddagen kvalifiserer visst til at vi ikke burde hatt barn. Du vet at du har et anstrengt forhold til alkohol?????? Anonymous poster hash: e3ef0...3f7
*SommerFrisk* Skrevet 22. desember 2014 #47 Skrevet 22. desember 2014 (endret) Haha! Kode d4efb....712 Du har virkelig klart å pakke inn mange elementer i trollingen din. Fantastisk At jeg ikke så det før nå. Bra jobba:) Anonymous poster hash: e081d...bb4 Finnes ikke et snev av verken tull eller trolling i det jeg har skrevet! Jeg mener hvert ord jeg har skrevet. Jeg blir så forbanna og provosert av egoistiske foreldre som kun tenker på seg selv og ikke på barna. Enkelte burde ikke hatt barn! Anonymous poster hash: d4efb...712 Det finnes mange måter og få fram det man mener på. Du har en særdeles irriterende dårlig måte og ordlegge deg på. Hvorfor er du så aggressiv? Du kan for faen ikke mene at det er din rett og vurdere om folk fortjener barn basert på om de legger seg klokken 22:00,(alt etter alder, for det vet du ikke er drit om. )! -Det sier så utrolig mye om deg. Slutt og prøv så jævla hardt. Slapp litt av og slutt og skrik. Vi er alle enige i debatten om alkoholkonsumen på julaften, der foreldre er synlig beruset. Det er ikke det vi snakker om her. Og det vet du godt, men du er en av de som bare må, er du ikke? Det finnes folk som tåler ett glass vin, eller en øl, og som med God samvittighet tar seg et glass uten og bli snydens. Du forstår såpass, eller? Fei for din egen dør, og ha julen slik du pleier og du mener er best. Og nyttårsforsettet ditt bør b.la være og ikke stikke nesa de oppi ting du ikke har noe med. Endret 22. desember 2014 av HeiDuDer!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #48 Skrevet 22. desember 2014 Ikke en krone. Skal være hos mine foreldre hele jula. Herlig! Anonymous poster hash: 69baf...a6a [/quote Så da bidrar du ikke med noe? Selv om de sier du ikke trenger, så er det da hyggelig med noe. Feks gjenvalgte rundstykker, vinflaske, fenalår eller lignende. Anonymous poster hash: eb08d...07c Nei. Da hadde de blitt fornærmet. De har feiret jul hos meg i de ti siste år...i år ville de vi skulle komme til dem da det er min mor sin siste jul. Anonymous poster hash: 69baf...a6a
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #49 Skrevet 22. desember 2014 1300 kr. Mat for godt over nyttår. Meg og ett barn. Inkluderer litt "dyr" mat som skinkestek, selv om vi skal spise borte nesten hver dag. Anonymous poster hash: f5e99...300
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2014 #50 Skrevet 23. desember 2014 Ca 8000,-Vi skal ha gjester til middag 5 dager på rad... Anonymous poster hash: f9b67...3d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå