Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #26 Skrevet 22. desember 2014 D er lov!Alle bhg har vedtekter på dette! Vår bhg er d slik at dersom d er 5 barn, eller færre, så blir d stengt.En jul jeg var på jobb, så var 12 barn 'påmeldt', bhg var åpen som vanlig fra 06.45 til 17.00.På d meste var vi 6 barn. INGEN kom før 09.30, ALLE ble hentet i 14-15-tiden! Og dette er typisk dessverre!!En bhg er ikke bare en service for foreldre, d er en business og en arb.plass også!Du synes vel virkelig ikke at de skal holde åpent for kun å passe DITT barn??Anonymous poster hash: 2a7b0...dae Skjønner at du reagerer på de som var påmeldt og ikke kom, men at barna får korte dager i jula er vel positivt? Om alle blir hentet tidlig så kan vel de ansatte dra hjem også? Anonymous poster hash: e4736...ebc Skjønner at dere tror d....Hyggelig med lite barn og god tid, og selvsagt hyggelig å dra hjem tidlig. MEEEN har man da f.x. senvakt til kl.17 og drar hjem kl.14, så har man plutselig -3 timer avspasering for neste år.... og d er faktisk ikke spesielt ok... D finnes ikke flexitid i bhg.Anonymous poster hash: 2a7b0...dae Og hvis bhg hadde stengt, hadde dere vel fått -8 timer avspasering? Anonymous poster hash: 81ec8...e63 Nei!Anonymous poster hash: 2a7b0...dae Så hva får dere da? Bruker dere en av feriedagene deres? Anonymous poster hash: 81ec8...e63 Bare fri! Uten betaling (med unntak av røde dager). Blir ikke regnet som ferie. Anonymous poster hash: 2a7b0...dae En fridag = 7,5 time uten betaling. Det må da være MYE bedre å få -3 timer som man har et helt år til å jobbe inn igjen! Helt elementær matte det der. Anonymous poster hash: 81ec8...e63
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #27 Skrevet 22. desember 2014 Regler, avspasering, budsjetter og vedtekter er nå én ting ... hva med å sette barnets beste i fokus? Barn trenger også fri, og de legger merke til hvem som har nye fri fra barnehagen og hvem som ikke har det. Dersom jeg hadde fått beskjed om at mitt barn kom til å bli helt alene hadde jeg strukket meg _langt_ for å finne et alternativ. Jeg har alltid hatt så vondt av disse "bli levert klokken syv og hentet fem på fem"-barna som ALLTID er i barnehagen i ferier og på klemdager. Huff! Ja huff så grusomt! Min ettåring er alene i barnehagen i dag, gjett om hun storkoser seg med full oppmerksomhet fra den ansatte! Anonymous poster hash: 81ec8...e63
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #28 Skrevet 22. desember 2014 Regler, avspasering, budsjetter og vedtekter er nå én ting ... hva med å sette barnets beste i fokus? Barn trenger også fri, og de legger merke til hvem som har nye fri fra barnehagen og hvem som ikke har det. Dersom jeg hadde fått beskjed om at mitt barn kom til å bli helt alene hadde jeg strukket meg _langt_ for å finne et alternativ. Jeg har alltid hatt så vondt av disse "bli levert klokken syv og hentet fem på fem"-barna som ALLTID er i barnehagen i ferier og på klemdager. Huff! Ikke alle lever i luksus og har et alternativ. Har selv måttet ta med spysykt barn på et møte på jobb fordi ingen kunne passe, det var veldig vanskelig da jeg var alene med 2 med at jeg måtte ta fri 4 uker i sommerferien, 1 uke i jula og noen dager i påska - man får kun 5 uker betalt ferie, resten må tas ut ulønnet, og arbeidsgiver kan sette seg på bakbeina og nekte. Anonymous poster hash: dbe12...9a3
Øyne som ser!! Skrevet 22. desember 2014 #29 Skrevet 22. desember 2014 (endret) Regler, avspasering, budsjetter og vedtekter er nå én ting ... hva med å sette barnets beste i fokus? Barn trenger også fri, og de legger merke til hvem som har nye fri fra barnehagen og hvem som ikke har det. Dersom jeg hadde fått beskjed om at mitt barn kom til å bli helt alene hadde jeg strukket meg _langt_ for å finne et alternativ. Jeg har alltid hatt så vondt av disse "bli levert klokken syv og hentet fem på fem"-barna som ALLTID er i barnehagen i ferier og på klemdager. Huff! Du vet det er folk som Må jobbe på klemdager. Ikke alle jobber på skole vet du. Endret 22. desember 2014 av Øyne som ser!!
MammantilNurket Skrevet 22. desember 2014 #30 Skrevet 22. desember 2014 Regler, avspasering, budsjetter og vedtekter er nå én ting ... hva med å sette barnets beste i fokus? Barn trenger også fri, og de legger merke til hvem som har nye fri fra barnehagen og hvem som ikke har det. Dersom jeg hadde fått beskjed om at mitt barn kom til å bli helt alene hadde jeg strukket meg _langt_ for å finne et alternativ. Jeg har alltid hatt så vondt av disse "bli levert klokken syv og hentet fem på fem"-barna som ALLTID er i barnehagen i ferier og på klemdager. Huff! Ikke alle lever i luksus og har et alternativ. Har selv måttet ta med spysykt barn på et møte på jobb fordi ingen kunne passe, det var veldig vanskelig da jeg var alene med 2 med at jeg måtte ta fri 4 uker i sommerferien, 1 uke i jula og noen dager i påska - man får kun 5 uker betalt ferie, resten må tas ut ulønnet, og arbeidsgiver kan sette seg på bakbeina og nekte. Anonymous poster hash: dbe12...9a3 Forstår ikke hva dette har med "luksus" å gjøre. Ved å ta med et barn med omgangsyke ut viser du ekstremt dårlig dømmekraft. Dersom en av mine kolleger hadde gjort noe liknende hadde jeg meldt til verneombudet omgående.
MammantilNurket Skrevet 22. desember 2014 #31 Skrevet 22. desember 2014 Regler, avspasering, budsjetter og vedtekter er nå én ting ... hva med å sette barnets beste i fokus? Barn trenger også fri, og de legger merke til hvem som har nye fri fra barnehagen og hvem som ikke har det. Dersom jeg hadde fått beskjed om at mitt barn kom til å bli helt alene hadde jeg strukket meg _langt_ for å finne et alternativ. Jeg har alltid hatt så vondt av disse "bli levert klokken syv og hentet fem på fem"-barna som ALLTID er i barnehagen i ferier og på klemdager. Huff! Du vet det er folk som Må jobbe på klemdager. Ikke alle jobber på skole vet du.Fullstendig klar over det. Poenget mitt er at det ALLTID er de samme barna som leveres grytidlig og hentes sent, og som også har minimalt med fri. Jeg synes synd på disse ungene.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 22. desember 2014 #32 Skrevet 22. desember 2014 Om barnehagen er tom tre timer før og de ansatte ikke ønsker å avspasere, så er det jo bare å bli på jobb da. Det er sikkert mye som trengs å få gjort som man ikke så lett får til ellers. Jeg skulle lett klart å bruke tre timer til rydding, organisering, vasking på plasser som det ellers ikke blir vasket, forberedelser til neste uke / neste år eller hva som helst. I en ideell i verden hadde alle meldt på barna kun når de måtte ha plassen og brukt den også. Men så enkelt er det ikke bestandig. Kanskje vet man ikke om man klarer å få fri eller annen barnevakt, kanskje er det sykdom i familien som gjør at man velger å kunne ha muligheten til å kunne sende barnet i barnehagen. Barnehagen er en service-institusjon og det må bare de som jobber der innse at sånn er det. Foreldre har sin fulle rett til å melde på barna uansett om de bruker plassen eller ikke. Ingen har noen grunn til å bli sure eller oppgitte over foreldre som ikke følger de ekstra"reglene" som er blitt satt opp. Man får heller være glad for at såpass mange gjør det. Og så er jeg så lei av sukk og stønn fra barnehageansatte som synes synd på unger som er i barnehagen i åpningstidene. Det kan være mange grunner til at noen har lange og mange dager, og om barnehagen deres er så dårlig at det er synd på barna som er der, er det flere enn foreldrene som bør gå i seg selv.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 22. desember 2014 #33 Skrevet 22. desember 2014 (endret) D er lov!Alle bhg har vedtekter på dette! Vår bhg er d slik at dersom d er 5 barn, eller færre, så blir d stengt.En jul jeg var på jobb, så var 12 barn 'påmeldt', bhg var åpen som vanlig fra 06.45 til 17.00.På d meste var vi 6 barn. INGEN kom før 09.30, ALLE ble hentet i 14-15-tiden! Og dette er typisk dessverre!!En bhg er ikke bare en service for foreldre, d er en business og en arb.plass også!Du synes vel virkelig ikke at de skal holde åpent for kun å passe DITT barn??Anonymous poster hash: 2a7b0...dae Skjønner at du reagerer på de som var påmeldt og ikke kom, men at barna får korte dager i jula er vel positivt? Om alle blir hentet tidlig så kan vel de ansatte dra hjem også? Anonymous poster hash: e4736...ebc Skjønner at dere tror d.... Hyggelig med lite barn og god tid, og selvsagt hyggelig å dra hjem tidlig. MEEEN har man da f.x. senvakt til kl.17 og drar hjem kl.14, så har man plutselig -3 timer avspasering for neste år.... og d er faktisk ikke spesielt ok... D finnes ikke flexitid i bhg. Anonymous poster hash: 2a7b0...dae Jeg er helt enig med deg at det er IKKE OK at foreldre melder på barn for deretter å ikke møte opp elle rikke benytte plassen. Det handler om å kunne planlegge bemanningen for barnehagen, kunne gi de ansatte fri, ulighet for å kunne bruke opp avspassering på dager det uansett ikek er mange barn tilstede framfor å måtte la ansatte bruke avspassering i presspreioder etc Det er rett og slett en uting at foreldre ikke skjønner at en barnehage faktisk er en helt odinær arbeidplass hvor de ansatte har rettigheter som ordinære arbeidstakere og hvor arbeidgiverne (uansett om barnehagen er kommunal eller ikke) skal få bemanningen til å gå opp hele året, de ansatte skal få avviklet sine ferie, ska få ta ut opparbeidet avspassering osv. Ansatte i barnehagen har sikkert også behov for tid til familiene sine i ferie og høytider - blant annet! Jeg reagerer imidlertid på at dere blir trukket tre timer (får tre timer minus) dersom barn blir hentet tidligere på en slik dag og de ansatt kan gå hjem tidligere) det har faktisk ikke arbeidsgiver anledning til dersom dere ikke har en individuell fleksitidsavle (en avtale om gjenomsnittsberegning av arbeidstiden) - noe som jeg faktisk aldri har sett eksistere for en arbeidstaker i en barnehage. At abrn blir hentet tidlig er en uforutsett hendelse som forårsaker tidlig stengning. Ansatte skal da ikke trekkes i lønn! Anonymous poster hash: f3448...61b Nei, arbeidsgiver kan nok ikke forlange at arbeidstakeren tar ut avspasering og drar hjem, men da må hun faktisk jobbe. Nå jobber ikke jeg i barnehage, så jeg vet ikke hvordan ting blir organisert der, men jeg regner med at de også har forefallende oppgaver. Planer som skal skrives og evalueres, referater som skal skrives, vasking,rydding, og sortering... Du kan ikke pålegges avspasering, men du kan pålegges å være på jobb i arbeidstiden. Endret 22. desember 2014 av den perfekte mor
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #34 Skrevet 22. desember 2014 Pga av sikkerhet så må det faktisk være to av personalet på jobb fra 7-17 for å passe ditt ene barn, sier seg selv at det er dårlig økonomi og ressursbruk. Og det er ikke videre fantastisk for trivselen til barnet heller. Vi sender også ut spm om hvor mange som kommer, og dersom vi ser at det er altfor få, blir det desverre stengt... Men les vedtektene til barnehagen, det bør være nevnt der... Anonymous poster hash: ef85d...d88
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #35 Skrevet 22. desember 2014 Og ja, om så alle barna et hentet kl 13 en vanlig onsdag må vi stå igjen og flytte papirer, koste gulvet, vaske kluter, vaske leker o.l... Vi får ikke gå før kl 17... En dag i jula hvor det kanskje er sat opp at siste barnet skal hentes kl 15, settes selvsagt vaktene opp etter det , feks at alle har tidligvakt.... Men da er det litt kjipt når noen ringer inn og sier "Ole kommer ikke bestemor skal passe"... Også har man gjerne 3 stk som har kommet på jobb... Vi opplever dette, virker som mange tror vi bare passer barna, og at vi er heldige som får lov å "passe" lille prinsesse... Glemmer at det er jobben vår .. :-) Anonymous poster hash: ef85d...d88
Mammaentilknollogtott Skrevet 22. desember 2014 #36 Skrevet 22. desember 2014 Stakkars barn som nå være i barnehagen, julaften, romjulen og nyttårsaften! De som har barna sine i barnehagen på slike dager er rett og slett dårlige foreldre! Æsj!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #37 Skrevet 22. desember 2014 Pga av sikkerhet så må det faktisk være to av personalet på jobb fra 7-17 for å passe ditt ene barn, sier seg selv at det er dårlig økonomi og ressursbruk. Og det er ikke videre fantastisk for trivselen til barnet heller. Vi sender også ut spm om hvor mange som kommer, og dersom vi ser at det er altfor få, blir det desverre stengt... Men les vedtektene til barnehagen, det bør være nevnt der... Anonymous poster hash: ef85d...d88 Er dette en regel som gjelder over hele landet? I en av barnehagene her er det bare 1 på jobb hvis det er færre enn 3 barn. Anonymous poster hash: e4736...ebc
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #38 Skrevet 22. desember 2014 ER BARN VIRKELIG I BARNEHAGEN PÅ NYTTÅRSAFTEN? JEG STUSSER MERE PÅ NÅR UNGER GENERELT HAR FERIE. VELDIG MANGE VOKSENE SOM PLASSERER BARNA SINE I BARNEHAGE OG AKS/SFO SLEVOM DE HAR FRI. NÅR SKAL BARNA HA FRI? Anonymous poster hash: 39c64...9d8
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #39 Skrevet 22. desember 2014 Stakkars barn som nå være i barnehagen, julaften, romjulen og nyttårsaften! De som har barna sine i barnehagen på slike dager er rett og slett dårlige foreldre! Æsj! For et nek. Enkelte folk har en jobb, hørt om et fenomen som heter det? Ikke alle har fri hele romjula, og ikke alle har råd til å ta ulønnet fri. Er man satt på vakt som ambulansearbeider, sykehjemspersonell, butikkpersonell osv kan man ikke bare ta fri i hytt og vær. Jeg har råd til å ta ulønnet fri i romjula (som for øvrig er utpreget norsk fenomen at alle skal ha fri), men det er fordi jeg har høy lønn. Forstår godt dem som ikke har samme mulighet. Anonymous poster hash: dbe12...9a3
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #40 Skrevet 22. desember 2014 ER BARN VIRKELIG I BARNEHAGEN PÅ NYTTÅRSAFTEN? JEG STUSSER MERE PÅ NÅR UNGER GENERELT HAR FERIE. VELDIG MANGE VOKSENE SOM PLASSERER BARNA SINE I BARNEHAGE OG AKS/SFO SLEVOM DE HAR FRI. NÅR SKAL BARNA HA FRI? Anonymous poster hash: 39c64...9d8 For å virke voksen selv så bør du kanskje: a - finne ut hvordan man slår av Caps Lock på dataen b - lære deg hvordan ordet "voksne" skrives. Anonymous poster hash: dbe12...9a3
Cruella De Vil Skrevet 22. desember 2014 #41 Skrevet 22. desember 2014 Stakkars barn som nå være i barnehagen, julaften, romjulen og nyttårsaften! De som har barna sine i barnehagen på slike dager er rett og slett dårlige foreldre! Æsj! Så alle foreldre som jobber i yrker der de ikke har fleksibilitet i arbeidstiden er dårlige foreldre? Leger/sykepleiere/butikkansatte osv.? Noen må jobbe i julen også, vet du...
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #42 Skrevet 22. desember 2014 Pga av sikkerhet så må det faktisk være to av personalet på jobb fra 7-17 for å passe ditt ene barn, sier seg selv at det er dårlig økonomi og ressursbruk. Og det er ikke videre fantastisk for trivselen til barnet heller. Vi sender også ut spm om hvor mange som kommer, og dersom vi ser at det er altfor få, blir det desverre stengt... Men les vedtektene til barnehagen, det bør være nevnt der... Anonymous poster hash: ef85d...d88 Er dette en regel som gjelder over hele landet? I en av barnehagene her er det bare 1 på jobb hvis det er færre enn 3 barn. Anonymous poster hash: e4736...ebc Det vet jeg ikke, er i allefall sånn her, med tanke på illebefinnende, osv... Hva om den ene ansatte må reise til legevakt med et skadet barn... Anonymous poster hash: ef85d...d88
Mammaentilknollogtott Skrevet 22. desember 2014 #43 Skrevet 22. desember 2014 Stakkars barn som nå være i barnehagen, julaften, romjulen og nyttårsaften! De som har barna sine i barnehagen på slike dager er rett og slett dårlige foreldre! Æsj! Så alle foreldre som jobber i yrker der de ikke har fleksibilitet i arbeidstiden er dårlige foreldre? Leger/sykepleiere/butikkansatte osv.? Noen må jobbe i julen også, vet du... Man MÅ ikke vet du. Kanskje finne seg en bedre jobb når man har barn. Da slipper man å jobbe på ugunstige tider. Ta seg en ordentlig utdannelse vet du.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #44 Skrevet 22. desember 2014 Stakkars barn som nå være i barnehagen, julaften, romjulen og nyttårsaften! De som har barna sine i barnehagen på slike dager er rett og slett dårlige foreldre! Æsj!Så alle foreldre som jobber i yrker der de ikke har fleksibilitet i arbeidstiden er dårlige foreldre? Leger/sykepleiere/butikkansatte osv.? Noen må jobbe i julen også, vet du... Man MÅ ikke vet du. Kanskje finne seg en bedre jobb når man har barn. Da slipper man å jobbe på ugunstige tider. Ta seg en ordentlig utdannelse vet du. Hahaha, så kirurger på sykehusene har ikke ordentlig utdannelse? Politifolk? De har sikkert ikke fullført grunnskolen en gang... Jo, noen MÅ jobbe i jula. Pipa hadde fått en annen lyd hvis du eller ditt barn måtte på sykehus i jula, men ingen var der siden alle valgte å være hjemme. Anonymous poster hash: dbe12...9a3
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #45 Skrevet 22. desember 2014 D er lov! Alle bhg har vedtekter på dette! Vår bhg er d slik at dersom d er 5 barn, eller færre, så blir d stengt. En jul jeg var på jobb, så var 12 barn 'påmeldt', bhg var åpen som vanlig fra 06.45 til 17.00. På d meste var vi 6 barn. INGEN kom før 09.30, ALLE ble hentet i 14-15-tiden! Og dette er typisk dessverre!! En bhg er ikke bare en service for foreldre, d er en business og en arb.plass også! Du synes vel virkelig ikke at de skal holde åpent for kun å passe DITT barn??Anonymous poster hash: 2a7b0...dae Ja det er en arbeidsplass, du får lønn for å innfinne seg på arbeidsplassen i arbeidstiden hver dag, for å yte en service til dine kunder. De kommunale barnehagene er ikke en foretningsdrift, de snakker jo kun om underskudd. Anonymous poster hash: e53d7...968
Øyne som ser!! Skrevet 22. desember 2014 #46 Skrevet 22. desember 2014 Stakkars barn som nå være i barnehagen, julaften, romjulen og nyttårsaften! De som har barna sine i barnehagen på slike dager er rett og slett dårlige foreldre! Æsj! Så alle foreldre som jobber i yrker der de ikke har fleksibilitet i arbeidstiden er dårlige foreldre? Leger/sykepleiere/butikkansatte osv.? Noen må jobbe i julen også, vet du...Man MÅ ikke vet du. Kanskje finne seg en bedre jobb når man har barn. Da slipper man å jobbe på ugunstige tider. Ta seg en ordentlig utdannelse vet du. Så alle som jobber på sykehuset, politi, sykehjem må finne seg en annen jobb for å være hjemme med barn i romjulen? Vær glad noen vil ha disse jobbene hvis ikke hadde ikke landet gått rundt. Få seg en utdannelse, tror du det bare er folk uten utdannelse som må jobbe på ugunstige tider? Ikke så mye som sviver i topplokket skjønner jeg. Kan du ikke heller gå inn på en av julegavetrådene å skryte av hvor mye barna dine får i julegave heller?
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #47 Skrevet 22. desember 2014 Pga av sikkerhet så må det faktisk være to av personalet på jobb fra 7-17 for å passe ditt ene barn, sier seg selv at det er dårlig økonomi og ressursbruk. Og det er ikke videre fantastisk for trivselen til barnet heller. Vi sender også ut spm om hvor mange som kommer, og dersom vi ser at det er altfor få, blir det desverre stengt... Men les vedtektene til barnehagen, det bør være nevnt der...Anonymous poster hash: ef85d...d88 Er dette en regel som gjelder over hele landet? I en av barnehagene her er det bare 1 på jobb hvis det er færre enn 3 barn.Anonymous poster hash: e4736...ebc Det vet jeg ikke, er i allefall sånn her, med tanke på illebefinnende, osv... Hva om den ene ansatte må reise til legevakt med et skadet barn...Anonymous poster hash: ef85d...d88 Er ikke lov med kun en ansatt en hel dag på jobb! Ting kan skje, og d skal avvikles pause... Anonymous poster hash: 2a7b0...dae
Gjest ronja røverdatter Skrevet 22. desember 2014 #48 Skrevet 22. desember 2014 Og ja, om så alle barna et hentet kl 13 en vanlig onsdag må vi stå igjen og flytte papirer, koste gulvet, vaske kluter, vaske leker o.l... Vi får ikke gå før kl 17... En dag i jula hvor det kanskje er sat opp at siste barnet skal hentes kl 15, settes selvsagt vaktene opp etter det , feks at alle har tidligvakt.... Men da er det litt kjipt når noen ringer inn og sier "Ole kommer ikke bestemor skal passe"... Også har man gjerne 3 stk som har kommet på jobb... Vi opplever dette, virker som mange tror vi bare passer barna, og at vi er heldige som får lov å "passe" lille prinsesse... Glemmer at det er jobben vår .. :-) Anonymous poster hash: ef85d...d88 Nei, ingen glemmer at det er jobben deres. (Eller kanskje burde jeg si vår). Det er nettopp det folk vet - at det er jobben vår og jobben vår er å være tilgjengelig for dem som trenger eller kanskje trenger det. Barnehagepersonell er ikke noe unntak fra andre folk i arbeidslivet. Når det ikke er noe å gjøre i en butikk, på et kontor eller andre steder så benytter man anledningen til å "flytte papirer som du sier, vaske, rydde og gjøre forefallende arbeid.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #49 Skrevet 22. desember 2014 D er lov! Alle bhg har vedtekter på dette! Vår bhg er d slik at dersom d er 5 barn, eller færre, så blir d stengt. En jul jeg var på jobb, så var 12 barn 'påmeldt', bhg var åpen som vanlig fra 06.45 til 17.00. På d meste var vi 6 barn. INGEN kom før 09.30, ALLE ble hentet i 14-15-tiden! Og dette er typisk dessverre!! En bhg er ikke bare en service for foreldre, d er en business og en arb.plass også! Du synes vel virkelig ikke at de skal holde åpent for kun å passe DITT barn?? Anonymous poster hash: 2a7b0...dae Skjønner virkelig ikke hva du reagerer på her, det var jo 6 barn der. Dvs flere enn 5, som du sier er minimum for at barnehagen holdes åpen. Og det er fullt lovlig å benytte barnehagen kun innen kjernetiden. NEI, en bhg er ikke en "business". En "business" er en virksomhet som tar sikte på å gå med overskudd for egen maskin. En bhg er en kommunal institusjon, hvor lønningene til de ansatte er betalt av skatteyterne. JA, det er en arbeidsplass, og det er ingen grunn til at de ansatte skal få en ekstra dag fri på skattebetalernes regning hvis det er barn som trenger å benytte seg av sin betalte bhg-plass! Anonymous poster hash: 81ec8...e63 Ikke alle barnehager er kommunale, hvor i all verden får du det fra? Og jo mange av de private barnehagene er ren business. Anonymous poster hash: 58fbb...21f
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2014 #50 Skrevet 22. desember 2014 Regler, avspasering, budsjetter og vedtekter er nå én ting ... hva med å sette barnets beste i fokus? Barn trenger også fri, og de legger merke til hvem som har nye fri fra barnehagen og hvem som ikke har det. Dersom jeg hadde fått beskjed om at mitt barn kom til å bli helt alene hadde jeg strukket meg _langt_ for å finne et alternativ. Jeg har alltid hatt så vondt av disse "bli levert klokken syv og hentet fem på fem"-barna som ALLTID er i barnehagen i ferier og på klemdager. Huff! Ja huff så grusomt! Min ettåring er alene i barnehagen i dag, gjett om hun storkoser seg med full oppmerksomhet fra den ansatte! Anonymous poster hash: 81ec8...e63 Beklager å ødelegge idyllen din, men det er faktisk ganske kjedelig for barna å være alene i barnehagen, selv for en 1 åring Anonymous poster hash: 58fbb...21f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå