Gå til innhold

Hvor mange gaver kjøper du til dine barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøper 1-2 ting de ønsker seg til hver. Kjøpte endel klær forrige uke, men pakker ikke de inn til jul, blir nok av gaver uansett. De får gjerne mer praktiske gaver som sportsutstyr/ klær av andre

Anonymous poster hash: 39868...a3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kjøper vi 10- 15 gaver til hver av de 😃

Greit å leve på NAV

Anonymous poster hash: 95b19...8c9

Nei! Greit å ha en mann som tjener bra!😜
Skrevet

Hun får 7 av meg, 3 fra nissen og 2 fra bikkja.

Anonymous poster hash: c22f3...d8c

Skrevet

Èn fra mamma, èn fra pappa, èn fra søsken og èn fra nissen på morgenen (et spill, bok eller film). 

Å kjøpe ting ungene trenger, og vi som forsørgere plikter å holde dem med, kunne det ikke ramlet meg inn å gi dem til jul.

Skrevet

Har kjøpt 6 gaver hver til barna. Blir for 4000,- til hvert barn.

Skrevet

Her får de 1 gave hver og ferdig med det. Noe de har ønska seg ;) 

Kan hende 2 gaver dersom en av gavene er litt lite, eller passer med noe annet. 

Tror ikke selv at det trenger å være en bra ting å få 4-7 gaver kun av foreldre, i tillegg til alle andre gaver de får på julaften. Innbiller meg at da er lista satt og de vil ble misfornøyde små "bratz" dersom de en jul kun får 1 gave av foreldra.... Eller at fokuset kun blir antallet gaver enn hva de faktisk får.  :sur:

Sier ikke at alle barn blir "bratz" av å få mange pakker av foreldra, men tenker at sjansen er større ;)

Klart jeg skjønner jo de som nesten ikke har familie eller nettverk, som kanskje kjøper noen ekstra for ungas skyld ;)

Skrevet

Jeg har kjøpt akebrett. Men ble perlepakke, tegnesaker og diverse utenom 😉

Anonymous poster hash: a5919...b19

Skrevet

De får ikke ting de trenger til jul. De får ting de ønsker seg, leker osv til jul. Sengetøy og klær osv får de da det blir kjøpt (uten at de får med seg at de går det..) 5-10 gaver hver.

Anonymous poster hash: 9afa9...887

Under treet i år ligger det både sengetøy, badehåndkle og klær. Men det er med Frost, Monster High, Mia and me og EVER after high motiv. Da syns jeg at det blir annerledes. Jeg hadde ikke shoppet de klærne med motiver på ebay til hverdags. Hun har i alle fall sagt at hun ønsker seg det, men får nok av leker også!

Anonymous poster hash: 3e68e...ec9

Skrevet

Om det er en eller flere varierer etter pris, men jeg kjøper ofte noe de ønsker seg, og i tillegg kanskje noe de trenger. Dette året blir det langrennski og billetter til disney on ice.

Anonymous poster hash: 82aa9...52a
Skrevet

Om det er en eller flere varierer etter pris, men jeg kjøper ofte noe de ønsker seg, og i tillegg kanskje noe de trenger. Dette året blir det langrennski og billetter til disney on ice.

Anonymous poster hash: 82aa9...52a
Skrevet

Hovedgaven er togsett. Får i tillegg matboks, nye sokker (altså ting hun trenger) og litt godteri i julestrømpa.

Jeg ser absolutt ikke noe problem med å gi ting barn trenger i julegave eller bursdagsgave. Vi har allerede bestemt at hun skal få juniorseng i bursdagsgave.

Anonymous poster hash: 151af...f49

Skrevet

En gave fra oss og en fra nissen. .

Anonymous poster hash: 72021...1a9

Gjest Julia1984
Skrevet

Kjøper 56 gaver til hvert barn. Men har liten familie, så til sammen er det maks 12-15 gaver. Noe jeg mener er mer enn nok. Erfaringsmessig vil de begynne å leke med det de har fått etter Gave nr 7-8.. . Så de som har 30-40 gaver å åpne...lurer på om de klarer å leke, sette pris på alt de får

Skrevet

Siden våre 3 kun får gaver fra min side - blir det til at vi kjøper 3 gaver til hver. 1 fra oss foreldre samt 1 fra hver av søsknene. Til sammen totalt fra alle får de da 6 gaver (inkludert fra oldemor). Men da kun ting de ønsker seg, kjøper aldri ting de trenger (klær osv) i gaver.

Men vi passer på å kjøpe det de aller helst ønsker seg, slik at de ikke ser at de får "få" gaver.

Det "verste" er de julaftenene vi feirer med min bror - hans 3 får rundt en 15 - 20 gaver da min svigerinne har stor familie. DA merker mine hvor lite de får i sammenligning - men de har aldri klaget.

Har heldigvis 3 barn som ikke finnes materialistiske, og som kan gå inn på enhver leketøysbutikk uten å be om noe, og kun se på hva de kan ønske seg til bursdag og jul.

Skrevet

Her får han 4 pakker fra oss i år, inkl. en liten pakke til strømpen. Totalt i overkant av 500kr. Vanligvis pleier vi å bare kjøpe 2 ting til under treet pluss én til strømpen, men i år var litt spesiell, vi feirer i utlandet og har funnet noe som ikke kan finnnes hjemme. Kjøper leker, ikke nytteting. Også får han noe på deling med sin far fra meg, noe han er litt liten for på egen hånd men som far er litt gammel til å få alene: Stiga hockeybord.

Anonymous poster hash: 2dd29...d3e

Skrevet

10-15 gaver. Max 3000 Kr tilsammen pr barn.

Anonymous poster hash: 0adc1...fa8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...