sug lut Skrevet 21. desember 2014 #26 Skrevet 21. desember 2014 (endret) Vi har foreløpig ikke tatt frem gavene, men forutser et enormt gavehav. Vi har også en familie som kjøper altfor mange (ikke nødvendigvis store eller dyre) gaver. Til og med hunden kjøper gaver til foreldre og barn her. Absolutt, her gir både hundene, diverse personlig tilpassete nisser, Gud, vekkeheksa, barbereren på kirurgisk avdeling og en masse andre glade givere. Havet oppstår jo også fordi jeg bevisst ikke gir ting ungene uansett trenger de siste månedene før jul - så ene ungen, som har vokst ut av en hel generasjon gensere, får fem under treet i hver sin pakke. Andre ungen får gavekort på HM nå i stedet for å få penger i oktober, der er det også klesbehov. Det er mye morsommere å pakke ut. Endret 21. desember 2014 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #27 Skrevet 21. desember 2014 Fantastisk mange. Bare fra meg er det femten-tjue gaver til den ene ungen, sju-åtte til den andre og fem-seks til foreldrene mine. Og siden mange-gaver-genet er arvet så blir det nok så det holder, tenker jeg, med ti mennesker hvorav bare en er avviker nok til å kjøre "vi voksne skal ikke gi til hverandre"-løpet, og alle har med seg alt av gaver fra alle hold, så gaver fra superkollegaen min og fra venninner og fra nabodama blir også med, de åpnes definitivt ikke i skamfull stillhet hjemme for å unngå å støte noen. Er det noen som gjør det siste der da? Alle gavene skal jo under treet, ellers er det juks! Anonymous poster hash: 6893e...741 Husker det var en bruker her inne i fjor som mente at man kun skulle åpne pakker fra dem man var sammen med og at det var uforskammet åpne pakker fra andre. Anonymous poster hash: 63642...bba
sug lut Skrevet 21. desember 2014 #28 Skrevet 21. desember 2014 Fantastisk mange. Bare fra meg er det femten-tjue gaver til den ene ungen, sju-åtte til den andre og fem-seks til foreldrene mine. Og siden mange-gaver-genet er arvet så blir det nok så det holder, tenker jeg, med ti mennesker hvorav bare en er avviker nok til å kjøre "vi voksne skal ikke gi til hverandre"-løpet, og alle har med seg alt av gaver fra alle hold, så gaver fra superkollegaen min og fra venninner og fra nabodama blir også med, de åpnes definitivt ikke i skamfull stillhet hjemme for å unngå å støte noen. Er det noen som gjør det siste der da? Alle gavene skal jo under treet, ellers er det juks! Anonymous poster hash: 6893e...741 Husker det var en bruker her inne i fjor som mente at man kun skulle åpne pakker fra dem man var sammen med og at det var uforskammet åpne pakker fra andre. Anonymous poster hash: 63642...bba Ja, jeg husker også den. Det finnes alltid en grinch.
Sienna85 Skrevet 21. desember 2014 #29 Skrevet 21. desember 2014 Over 30. Men det er kun gaver til familie fra meg og mannen. Vi skal ikke feire jul her, så alle presangene som ligger under treet nå, skal under andre trær på julaften 😊😊
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #30 Skrevet 21. desember 2014 Jeg skjønner ingenting jeg. Ligger pakkene under treet allerede? Anonymous poster hash: 18b75...dbb
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #31 Skrevet 21. desember 2014 Fantastisk mange. Bare fra meg er det femten-tjue gaver til den ene ungen, sju-åtte til den andre og fem-seks til foreldrene mine. Og siden mange-gaver-genet er arvet så blir det nok så det holder, tenker jeg, med ti mennesker hvorav bare en er avviker nok til å kjøre "vi voksne skal ikke gi til hverandre"-løpet, og alle har med seg alt av gaver fra alle hold, så gaver fra superkollegaen min og fra venninner og fra nabodama blir også med, de åpnes definitivt ikke i skamfull stillhet hjemme for å unngå å støte noen. Er det noen som gjør det siste der da? Alle gavene skal jo under treet, ellers er det juks! Anonymous poster hash: 6893e...741 Husker det var en bruker her inne i fjor som mente at man kun skulle åpne pakker fra dem man var sammen med og at det var uforskammet åpne pakker fra andre. Anonymous poster hash: 63642...bba Hæ? Må være en feilkobling et sted da. Anonymous poster hash: 6893e...741
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #32 Skrevet 21. desember 2014 Jeg skjønner ingenting jeg. Ligger pakkene under treet allerede? Anonymous poster hash: 18b75...dbb Nei, ikke her, men jeg regnet over sånn ca hvor mange som kommer til å ligge under treet. Å legge pakkene under treet er det siste som gjøres klart her, lille julaften etter barnet er i seng og før vi setter oss ned og puster ut med grevinnen og hovmesteren. Anonymous poster hash: 6893e...741
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #33 Skrevet 21. desember 2014 Veldig mange. Ungene ønsk seg overraskelser og mange pakker, så der ligger det mange overraskelser. Fra meg og mormor er det endel hjemmelagede ting til ungene, så ikke mange dyre gaver. Kjøper jeg ett sett med mange øredobber på glitter syns ungene det er stas om jeg deler det opp i mange gaver (og med en mor som har i overkant mange øredobber og rare smykker, så går jeg amokk på glitter når det er salg. Pakke med 8par øredobber til 5 eller 10kr på salg så blir ikke ting dyrt.) Anonymous poster hash: 31ce9...3b9
Elsker livet Skrevet 21. desember 2014 #34 Skrevet 21. desember 2014 Jeg vet ikke ennå, mangler mange fra familie og venner. Men det pleier å være slik at treet drukner i gaver og stua ser ut som et lagerrom. Vi har aldri prøvd å telle gavene, det er noe vi gjør på slutten av åpninga. Da prøver vi å få oversikt over hvor mange som er igjen til hver enkelt og legger gavene hauger. Det er med blandet følelse hele greia. Veldig koselig med gaver, men det berget av ting skal faktisk plasseres i huset vårt, og det er brukt mye penger på overfloden som kunne gått til noe mer fornuftig.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 21. desember 2014 #35 Skrevet 21. desember 2014 Mange gaver. Vi skal feire julaften hos min mor og hun kommer til å bli sjokkert over alle gavene vi har med oss og at ungene får ca 15 gaver hver av bare oss foreldre.😃 Jeg er oppvokst med lite gaver og fikk sjelden ting jeg ønsket meg og derfor bestemte jeg meg for at mine barn alltid skulle få mange pakker til jul.😃
MrsMilla Skrevet 21. desember 2014 #36 Skrevet 21. desember 2014 Akkurat nå - ingen. Og treet står i gangen. Men på julaften er nok gavehaugen så stor at vi knapt ser treet. Stor familie, tør ikke tippe engang - men vi skal være seks voksne og fire barn på julaften......(ja, begge sett besteforeldre - hurra!)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #37 Skrevet 21. desember 2014 altfor mange, kjøpt 7 selv bare til gutten min, og han får 5 gaver av besteforeldrene, 10 av oldeforeldrene + av alle andre, så er mange + alt til de voksene Anonymous poster hash: f233c...0da
klishe89 Skrevet 21. desember 2014 #38 Skrevet 21. desember 2014 (endret) 9-10 kanskje. Kommer noen fler og har fått to gaver allerede som jeg trengte før jul. Vi er to og blir fire på julaften så lite selskap i år Hunden sin gave ligger ikke under treet i tilfelle den skulle være litt for fristende. Endret 21. desember 2014 av klishe89
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. desember 2014 #39 Skrevet 21. desember 2014 Aner ikke, har ikke telt. Men vi er 19 til bords den dagen så regner med vi pakker ut til vi blir flaue
Optatium Skrevet 21. desember 2014 #40 Skrevet 21. desember 2014 Har ikke telt, men mange!! Og jeg skammer meg ikke! Her støttes veldedige organisasjoner, jeg er miljøbevisst i hverdagen, sparer og er fornuftig hele året gjennom, og jeg har derfor god samvittighet angående gavegildet på julaften. Her gis ting folk trenger eller ønsker seg, ikke nips oh søppel som fort havner i søpla. Forøvrig er det likt som for sug lut, her gir bikkja (og får) gaver, nissen er fra både her og der, og alle får mer enn en gave heldigvis :-)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #41 Skrevet 21. desember 2014 Vi skal ikke feire jul hjemme, så under treet ligger gavene jeg har kjøpt til barna og familie. Min søster som er litt vel over gjennomsnittet gniten kom på for 3 år siden at det var unødvendig å kjøpe gaver til de voksne, noe min andre søster som også er gniten desverre var enig i. Min mor ble vel bare glad for det, så hun var også enig. Men hun er unntaket så hun må få gave, for hun kjøper jo til barnebarna sine..(selvom jeg ikke forstår logikken i det) Så blir ingen gaver på meg, utenom de 3 gavene jeg får fra barna som er laget på skolen og i bhg. Så vi kjøper bare til barna inkludert nieser og nevøer, pluss mine foreldre og søsken som ikke har barn, for det er min mor veldig opptatt av. De som ikke har barn må få gave. Og ja, jeg er irritert over dette tullete opplegget mine søstre kjører om at ingen gaver til voksne og julen er for barna! Julen er for alle og jeg vil også ha gave! Fra faren sin side kommer det ingen gaver, de bor i utlandet og barna kjenner de omtrent ikke. Så barna får vel 6 gaver hver fra øvrig familie pluss 7 gaver fra meg, 2 fra nissen og en fra kjæledyret, som også er unødvendig mener mine søstre. Blir for mye gaver og jeg bør pakke alle gavene inn i en pakke. Noe jeg ikke gjør, så jeg kjøper litt ekstra bare for å irritere de! Ja, vet jeg er barnslig, men so be it! Er bare jul en gang i året. Anonymous poster hash: b7ebf...2f4
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #42 Skrevet 21. desember 2014 På julaften blir vi 5 voksne og 2 barn, og alle er glade i å gi mange gaver. Har aldri telt pakkene, men det pleier aldri å bli plass til alt under treet. Det er jo det som er moro med julaften. Gleder meg som en unge:-) Anonymous poster hash: 60891...305
Gjest Hercule Poirot Skrevet 21. desember 2014 #43 Skrevet 21. desember 2014 Vi feirer alene, så her blir ikke haugen så voldsomt, men opp i mot 30 pakker totalt, kanskje. To voksne og to barn. Og bikkja.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #44 Skrevet 21. desember 2014 Skal det være interessant må man jo vite hvor mange personer som skal dele disse gavene under juletreet. At det er 12 gaver på 3 personer, 6 personer, 12 personer? Anonymous poster hash: 9c5f1...b3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå