Gå til innhold

Får ikke forlenget ansettelse etter prøveperiode.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber på sykehus. Fikk nettopp beskjed om at de ikke synes jeg er selvstendig nok, og for sen progresjon :(

Har aldri hatt lignende problem tidligere. Men det er også 12 år siden sist jeg var på et sykehus. Men fikk aldri skikkelig opplæring, kollegene hilser ikke, smiler ikke tilbake, og er generelt ubehagelige..Anonymous poster hash: 97f15...7cd

Dette må du ta opp med fagforeningen din. Mangelfull opplæring og så si deg opp er rimelig graverende. Anonymous poster hash: d8812...7a2
Opplæringen har vært at jeg har kommet på jobb og fått tildelt arbeidsoppgaver. Så har jeg måttet spørre meg frem. Fikk omvisning første dagen. Det har ikke vært noen kontinuitet.

Men jeg har i denne jobben mistet all selvtillitt, og vet ikke lenger om problemet ligger hos meg eller dem :(

Ikke har jeg videre lyst å fortsette å jobbe med de kolkegaene heller, egentlig..Anonymous poster hash: 97f15...7cd

Huff det der høres ut som min arbeidsplass. Ingen opplæring men alikevel forventer de at man skal Være på nivå med de andre sykepleierne som har jobbet der i mange år. De ynker og uffer seg når man spør om noe og gir deg virkelig følelsen av at man er dum.

Jobben gir meg mindre selvtillit og tror aldri jeg har gått hjem fra jobben og følt at alle var fornøyd med meg.

Jeg orker ikke jobbe der lenger så driver å ser etter en annen jobb. Anonymous poster hash: 7612a...dc5

Takk for svar. Synd at det er flere som har det slik, men samtidig en trøst for meg å høre at jeg ikke er alene om å føle det på den måten. Det valid etter på en måte følelser mine. Det er tungt å ha det slik.

Jeg orker ikke å kjempe for min egen sak heller, for jeg vil bare komme meg bort. Håper jeg kan få tilbake selvtilliten. Har skrevet en mail til sjefen min og fortalt om min opplevelse av avdelingen. Ikke for at jeg skal beholde jobben, men fordi jeg ikke vil at andre skal oppleve det samme som meg. Å jobbe under slike forhold kan ta knekken på enkelte :/

Opplevde faktisk at en kollega begynte å gråte på jobben da hun kom, og hun sa høyt at det var fordi det var så tungt å komme på jobb når ingen smilte eller hilset på henne. Sjefen la armen rundt henne og sa: jaja, sånn er det av og til.

Jeg mener at det er tegn på en kultur som ikke skal avfeies, men gripes tak i.Anonymous poster hash: 97f15...7cd

Det du beskriver, ligner mobbing ...
Ja, det sier min mann også. Men så er det ofte litt diffuse ting som kan være vanskelig å sette fingeren på. Typisk "kvinneutpsyking". Slik som er vanskelig å angripe. Blikk, toneleie, himling med øyne osv. Man er redd for at man har missforstått, eller er oversensitiv.

Men så hører man kolleger vitse å le på bekostning av både noen leger og en student, og tenker at det blir snakket bak min rygg også.

I lunsjen snakkes det om menyer til private middager hvor alle er invitert utenom meg. Osv..

Er dette mobbing?

Anonymous poster hash: 97f15...7cd

Jeg kan en del om akkurat dette, og tenker at det nok ikke kan regnes som det ut fra det du forteller. Atferden må være mer omfattende, gjentakende, muligens også mer alvorlig og rettet mot en eller flere personer for å regnes som mobbing.

Men det høres likevel på meg ut som om det kanskje eksisterer en ukultur der som ikke gir helt optimalt psykososialt arbeidsmiljø, og med fordel kunne jobbes med. Slikt er vanskelig å selv ta opp som ny og særlig når du er i prøvetid, siden slikt innebærer en viss risiko for at det ikke bedres, men at du selv isteden blir sett på som ukollegial.

Selv om du helst vil bort derfra: Jeg hadde ikke akseptert en slik oppsigelse noen måneder før permisjon, og det overasker meg nok ikke om oppsigelsen er delvis motivert av forestående fødsel... Og dersom det er din tilpasning til arbeidet det faktisk går i:

Du skal ha mulighet til å forbedre deg, før en oppsigelse gis- også i prøvetiden.

Du har garnatert retten på din side her, så jeg vil anbefale deg å kontakte fagforeningen, arbeidstilsynet, en arbeidsrettsavokat eller eventuelt LDO snarest mulig for råd og hjelp. Og husk å gi beskjed om at oppsigelsen ikke aksepteres.

Du vil tape mye i permisjonspenger på å gå over på dagpenger, så det vil jeg ikke anbefale deg

Jeg er nok ikke gravid, så det er ikke snakk om permisjonspenger her. Takk for mye nyttig informasjon :)

Anonymous poster hash: 97f15...7cd

Bare hyggelig :). Godt å høre at du ikke er gravid i det minste, og lykke til uansett hva du velger å gjøre :).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utfra det du skriver høres dette ut som en ugyldig oppsigelse. Om du skulle være så udugelig som de mener så har de strenge dokumentasjonskrav på seg for å bruke det som gyldig grunn. De må også kunne dokumentere at du har fått vite det og at du har fått flere sjanse til å forbedre deg. Selv om du ikke ønsker å bli værende så bør du gå videre med dette. Det er ikke greit at de behandler sine ansatte på denne måten. Hvis du ikke får deg jobb med en gang vil du jo også lide økonomisk.

Anonymous poster hash: 22eed...2ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...