Gå til innhold

Neeeeei! Drar på juleferie om få timer og...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig med andre! Jeg hadde kommet etter om jeg var syk.. Hadde nekta å reise om jeg hadde våkna av at jeg bæsja på meg.. Nå vet jeg ikke om du har lappen/bil.. Men hadde kjørt etter når jeg var frisk igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De gangene jeg har hatt omgangsyken har jeg sitter konstant på do med bøtte fremfor meg, så busstur hadde vært uaktuelt.

Om du ikke er dårligere enn at du føler du klarer denne reisen hadde jeg reist.

Anonymous poster hash: 4c58a...ac7

Skrevet

Sjønner dillemaet.  enkelt for meg å sitte her og si at du må bli hjemme, ikke utsette andre for smitten osv osv osv...

Men hadde det vært meg, hadde jeg nok selv også gjort alt jeg kan for å få dratt. 

Men har du diaree og må på do med en gang når du kjenner noe, så kan du jo bare ikke dra idag...  Imodium skal ikke brukes, da diaree er kroppens måte å kvitte seg med bakteriene på. Likevell så kan du jo kanskje prøve å bruke det bare til reisen... 

Huff, vanskelig dette. Så utrolig typisk ihvertfall.

Håper du kommer deg avgårde på et eller annet vis.

God juleferie.!

Anonymous poster hash: 09e22...df7
Skrevet

Lei en bil! Hadde aldri risikert å bæsje meg ut på toget. Eller å spy over medpasasjerer og bagasje. Herregud! 

Anonymous poster hash: c067f...d0e
Skrevet

Synes helt ærlig at av hensyn til de andre passasjerene så bør dere holde dere hjemme. Er man syk så er man syk, og det er ikke noe å gjøre med. 

Å bevisst gå smittsom inn på stappfull buss og tog noen få dager før jul er egentlig bare fælt. Ingen vil ha omgangssjuke oppi jula, og det har jo allerede vært flere fortvilede tråder her om hvordan man skal holde omgangssjuken unna i dagene før jul. Å da risikere å smitte mange, mange andre fordi man på død og liv skal på juleferie synes jeg blir veldig egoistisk. Du har ingen garanti for at ikke andre i familien blir dårlig underveis på turen også, når du allerede har blitt dårlig. 

Få ting er så smittsomt som omgangssjuken, og når du i tillegg har smekkfulle tog og busser nå rett før jul så kan det potensielt ødelegge julefeiringen for veldig mange. 

Vi ble smittet på toget rett før jul for et par år siden, på vei til foreldrene mine. En dame som satt ved siden av meg klaget over hvordan hun hadde kastet opp i flere dager, og at barnet hennes hadde kastet opp hele natten, så hun var redd de skulle forsove seg til toget. Mhm. Takk skal du ha liksom. 

Av ni personer på julaften var det bare en som var helt frisk. Resten hadde eller hadde akkurat hatt omgangssjuken, så jeg rekker ut en varm takk til denne damen som ikke hadde vett til å holde seg selv og barnet hjemme til de var smittefrie. 

Skrevet

Er enig med de som foreslår å leie bil. Dersom det er omgangssyke du har er sannsynligvis barna allerede smittet og smittsomme. Er dere så egoistiske å gjennomføre turen, så hold for all del barna i setene gjennom hele togturen. Slipp dem ikke løs i familievognen! Omgangssyke=isolat hjemme (for oppegående mennesker).

Anonymous poster hash: 675a0...13c

Skrevet

Bli hjemme!!

Anonymous poster hash: b5c6b...8fa

Skrevet

Nå er det slett ikke sikkert HI er smittsom... ettersom hun ikke svarer her er hin abrakrlug reist allerede.

God tur! Håper det gikk over😊

Anonymous poster hash: bfa55...b5d

Skrevet

Synes helt ærlig at av hensyn til de andre passasjerene så bør dere holde dere hjemme. Er man syk så er man syk, og det er ikke noe å gjøre med. 

Å bevisst gå smittsom inn på stappfull buss og tog noen få dager før jul er egentlig bare fælt. Ingen vil ha omgangssjuke oppi jula, og det har jo allerede vært flere fortvilede tråder her om hvordan man skal holde omgangssjuken unna i dagene før jul. Å da risikere å smitte mange, mange andre fordi man på død og liv skal på juleferie synes jeg blir veldig egoistisk. Du har ingen garanti for at ikke andre i familien blir dårlig underveis på turen også, når du allerede har blitt dårlig. 

Få ting er så smittsomt som omgangssjuken, og når du i tillegg har smekkfulle tog og busser nå rett før jul så kan det potensielt ødelegge julefeiringen for veldig mange. 

Vi ble smittet på toget rett før jul for et par år siden, på vei til foreldrene mine. En dame som satt ved siden av meg klaget over hvordan hun hadde kastet opp i flere dager, og at barnet hennes hadde kastet opp hele natten, så hun var redd de skulle forsove seg til toget. Mhm. Takk skal du ha liksom. 

Av ni personer på julaften var det bare en som var helt frisk. Resten hadde eller hadde akkurat hatt omgangssjuken, så jeg rekker ut en varm takk til denne damen som ikke hadde vett til å holde seg selv og barnet hjemme til de var smittefrie. 

Kan jeg spørre hvordan du tror du ble smittet?

Har fullstendig angst for omgangssyke, og trodde ikke det smittet så lett fra person til person om man bare satt ved siden av hverandre? :S

Anonymous poster hash: 46c15...1c9

Skrevet

Vi har også fått julen ødelagt pga folk som ikke tar hensyn. Mor og barn der og. Jeg og barna ble syke, smittet hele familien og barna lå med hodet i bøtta hele julen.

Anonymous poster hash: 999e9...2c7

Skrevet

Jeg hadde aldri turd  legge ut på flere timers buss- og tog reise med omgangssyken. Jeg hadde vært livredd for å drite på meg. Tenk om doen ikke er ledig, hva da? Jeg klarer så vidt å holde meg fra senga og inn på badet her hjemme, når det står på som verst.

Anonymous poster hash: c4e81...064
Skrevet

Siden HI ikke har svart mer i tråden så regner jeg med at hun reiste likevel.

Jeg mener at det er uansvarlig og egoistisk å reise om man har omgangssyken. Svært mange risikerer å bli smittet og få ødelagt julen fordi HI vurderer at hennes jul er viktigere enn andres.

Er det matforgiftning hun har fått så er det ikke bra å ta immodium for å stoppe magen, da bør det få komme ut, ellers risikerer hun jo å bli enda dårligere.

Jeg forstår frustrasjonen og desperasjonen, men de følelsene forsvarer likevel ikke å med viten og vilje risikere å smitte så utrolig mange andre mennesker og ødelegge alle deres jul i tillegg.

Anonymous poster hash: 1ce2e...aa6
Skrevet

Fatter ikke at du tør å sette deg på en buss og tog med diare.. 

Anonymous poster hash: a3572...dd3
Skrevet

Hvordan gikk turen hi?

Anonymous poster hash: c4e81...064
Skrevet

*dytter*

Anonymous poster hash: 1ce2e...aa6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...