Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #1 Skrevet 20. desember 2014 Jeg våknet av at jeg bæsjet på meg....Jepp, diare... Og jeg som ikke har vært syk på over 1 år. Ikke forkjølet en gang, og så blir jeg det nå! Om bare et par timer skal vi kjøre buss i 2 timer for deretter kjøre tog i 7 timer. Jeg føler meg ikke syk i det hele tatt, men har vært på do 2 ganger på kort tid. Jeg har gledet meg utrolig mye til å reise til mine foreldre og søsken. Vi bor på hver vår kant av landet. Kan det være jeg rett og slett bare er spent? Hvis ikke - funker imodium på diare ved omgangssyke? Funker afipran på oppkast ved omgangssyke? Bare til bruk på reisen Å la være og dra eller utsette turen er ikke et alternativ. Ungene gleder seg enormt. Alle julegaver er der. Finnes ikke en eneste ledig billett igjen før jul. Anonymous poster hash: df258...2aa
Babykilo Skrevet 20. desember 2014 #2 Skrevet 20. desember 2014 Uff, uff... Ja, Imodium funker, og det er ment for slike situasjoner. Ikke ta for mye, da blir du veldig forstoppet. Er du kvalm da? I så fall går det an å prøve Afipran hvis du har, men det er ikke sikkert det funker. Bit tennene sammen, det er snart overstått. Og på toget er det do! ;-) Lykke til og god jul! (Håper bare du ikke smitter hele gjengen i jula....)
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #3 Skrevet 20. desember 2014 Imodium kan hjelpe, men hadde ingen effekt på meg da jeg tok maksdose for å overleve flytur med salmonella... Bussturen blir nok verst, på toget kan du okkupere doen. Lykke til! Anonymous poster hash: d9c8e...7d0
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #4 Skrevet 20. desember 2014 Ville tatt på meg nattbind i tilfelle 😱 Anonymous poster hash: 0ff35...68c
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #5 Skrevet 20. desember 2014 Tenk også på at det går omgangssyke nå og du kan risikere å smitte folk både under reisen og hos dine foreldre. Veldig kjedelig få dager før julaften. Du kan ikke bytte reisedag? Anonymous poster hash: 8b64c...716
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #6 Skrevet 20. desember 2014 Hvor gamle og hvor mange barn? Er du den eneste voksne? Hvem skal passe på barna mens du sitter på do på toget? Jeg ville, hvis mulig, latt mann og barn reise i dag og kommet etter om noen dager. Ståplass på toget går an, evt sitte i kafevognen Anonymous poster hash: d4b06...a90
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #7 Skrevet 20. desember 2014 Takk for svar Nei, jeg er ikke kvalm. Men det er litt som når man får brev hjem fra barnehagen og skole at "lusen har kommet". Man begynner å klø med en gang og det slutter ikke å klø før man har fått bekreftet at man ikke har lus Har afipran liggende etter forrige graviditet. Anonymous poster hash: df258...2aa
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #8 Skrevet 20. desember 2014 Vi er 6 stykker. 2 voksne og 4 barn i alderen 0,2,4 og 10. Finnes ikke billetter igjen og vil uansett ikke risikere å f.eks sitte værfast igjen her på julaften. NSB folkens... Anonymous poster hash: df258...2aa
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #9 Skrevet 20. desember 2014 Tenk også på at det går omgangssyke nå og du kan risikere å smitte folk både under reisen og hos dine foreldre. Veldig kjedelig få dager før julaften. Du kan ikke bytte reisedag? Anonymous poster hash: 8b64c...716 Hadde det ikke vært for at det var jul så hadde jeg utsatt reisen. Det er fullt på toget frem til jul. Skal holde meg for meg selv og sprite meg godt. Mine foreldre bryr seg mer om at vi kommer enn at de blir smittet av av omgangssyken. Det er nok mye smitte på toget uansett, men ser poenget ditt altså. Vanligvis holder jeg meg inne når jeg er syk Anonymous poster hash: df258...2aa
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #10 Skrevet 20. desember 2014 Hvis dere velger å reise i dag så forbered dere godt, kan være du "bare" har matforgiftning pga noe bare du har spist. Men det går omgangssyke nå, så tenk hvis barna blir syke på reisen. Vær supernøye med håndvask. Jeg ville vurdert å la mann og barn dra i forveien. Det er sikkert mange som vil hjelpe mannen din med barns på toget. Anonymous poster hash: d4b06...a90
Chl85 Skrevet 20. desember 2014 #11 Skrevet 20. desember 2014 Kan jo være noe du har spist som har vært dårlig? Uansett bør jo imodium dempe det Det er jo en fare å bli smittet med et eller annet på offentlig transport uansett.... Folk sitter jo å snufser, hoster og man har uansett ikke kontroll på om andre er nøye med håndvasken.... (men du bør jo selvfølgelig være det ) Lykke til med reisa også håper jeg du slipper å sitte på do hele tiden He he.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #12 Skrevet 20. desember 2014 Siden det er dråpesmitte også, og veldig smittsomt, så ville jeg tatt på meg et skjerf og hatt det mest mulig foran munnen. Tenk så kjedelig for de som sitter i nærheten av deg dersom du hoster, nyser eller snakker. Da flyr det smitte rundt deg. Håper det bare er julenerver og julestress.Ta immodium og ta også dine forholdsregler for å verne de rundt deg. En ting er når du ikke vet at du er smittsom,men når det har slått ut så bør du ta hensyn til de rundt deg. Dersom du har vært på do så ville jeg hatt med en klorinspray i veska og sprayet nedi av hensyn til de som kommer etter deg. Det er ingenting som er mer surt enn å komme fram til besøk etter en lang togtur og finne ut dagen etter at du har blitt smittet av omgangssjuke på toget og kanskje får jula ødelagt for både din familie og de man besøker. Anonymous poster hash: 2c50f...62b
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #13 Skrevet 20. desember 2014 Tenk også på at det går omgangssyke nå og du kan risikere å smitte folk både under reisen og hos dine foreldre. Veldig kjedelig få dager før julaften. Du kan ikke bytte reisedag? Anonymous poster hash: 8b64c...716 Hadde det ikke vært for at det var jul så hadde jeg utsatt reisen. Det er fullt på toget frem til jul. Skal holde meg for meg selv og sprite meg godt. Mine foreldre bryr seg mer om at vi kommer enn at de blir smittet av av omgangssyken. Det er nok mye smitte på toget uansett, men ser poenget ditt altså. Vanligvis holder jeg meg inne når jeg er syk Anonymous poster hash: df258...2aa Håndsprit hjelper ikke på de fleste magevirus. Vær ekstremt nøye med vasken, og bruk munnbind. En ting er at man kan smitte uten at man vet det selv, men er man klar over at man utgjør en potensiell fare for medpassasjerene bør man ta hensyn. Anonymous poster hash: 675a0...13c
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #14 Skrevet 20. desember 2014 Tenk også på at det går omgangssyke nå og du kan risikere å smitte folk både under reisen og hos dine foreldre. Veldig kjedelig få dager før julaften. Du kan ikke bytte reisedag? Anonymous poster hash: 8b64c...716 Hadde det ikke vært for at det var jul så hadde jeg utsatt reisen. Det er fullt på toget frem til jul. Skal holde meg for meg selv og sprite meg godt. Mine foreldre bryr seg mer om at vi kommer enn at de blir smittet av av omgangssyken. Det er nok mye smitte på toget uansett, men ser poenget ditt altså. Vanligvis holder jeg meg inne når jeg er syk Anonymous poster hash: df258...2aa Håndsprit hjelper ikke på de fleste magevirus. Vær ekstremt nøye med vasken, og bruk munnbind. En ting er at man kan smitte uten at man vet det selv, men er man klar over at man utgjør en potensiell fare for medpassasjerene bør man ta hensyn. Anonymous poster hash: 675a0...13c http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Content_6496&Main_6157=6263:0:25,6534&MainContent_6263=6496:0:25,6547&Content_6496=6178:113268:25,6547:0:6562:1:::0:0 Anonymous poster hash: 675a0...13c
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #15 Skrevet 20. desember 2014 Hadde omgangssyken i forrige uke, først kom diaren og begynte å spy nesten 4 timer etterpå. Da var diaren så løs at når jeg spydde så klarte jeg ikke å holde igjen i rumpa så det kom ut den veien og. Hadde ikke store bind så tok av bleiene til ungen og brukte som ja bleie men på den måten som man bruker bind. Funka det. Meeen det lukter når man bæsjer på seg, så å ta buss og tog og da bæsje på seg vil være flaut. Og ikke noe særlig om du spyr og. Håper det ikke blir verre, god bedring! Anonymous poster hash: d166c...377
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #16 Skrevet 20. desember 2014 Hadde omgangssyken i forrige uke, først kom diaren og begynte å spy nesten 4 timer etterpå. Da var diaren så løs at når jeg spydde så klarte jeg ikke å holde igjen i rumpa så det kom ut den veien og. Hadde ikke store bind så tok av bleiene til ungen og brukte som ja bleie men på den måten som man bruker bind. Funka det. Meeen det lukter når man bæsjer på seg, så å ta buss og tog og da bæsje på seg vil være flaut. Og ikke noe særlig om du spyr og. Håper det ikke blir verre, god bedring! Anonymous poster hash: d166c...377 Hm... Da sitter man på do og spyr i ei bøtte. Motsatt er jo direkte ekkelt. .. Anonymous poster hash: bfa55...b5d
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #18 Skrevet 20. desember 2014 Sprit har ingen effekt på omgangssykevirus, du må bruke såpe, varmt vann og klorin. Anonymous poster hash: 33f2b...954
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #19 Skrevet 20. desember 2014 Jeg hadde aldri reist, ved akutt sykdom blir planene endret, sånn er det bare. Anonymous poster hash: 33f2b...954
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #20 Skrevet 20. desember 2014 Sinnsykt dårlig gjort og egoistisk om at tar toget og smitter andre!! BLI HJEMME!! Anonymous poster hash: 7f495...725
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #21 Skrevet 20. desember 2014 Jeg skjønner deg godt. Hadde dere andre vært lysten på en 7 timers togtur alene med fire barn, hvor den minste er baby? Skjønner godt at de må være to voksne. Lykke til, hi! Anonymous poster hash: 0a0be...3cf
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #22 Skrevet 20. desember 2014 Bland ut 2 teskjeer potetmel i vann. Drikk dette en gang i timen. Dette stopper/ sinker diareen. Gammelt kjerringråd. Helt ufarlig. Google it:-) Anonymous poster hash: 48051...209
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #23 Skrevet 20. desember 2014 Jeg skjønner deg godt. Hadde dere andre vært lysten på en 7 timers togtur alene med fire barn, hvor den minste er baby? Skjønner godt at de må være to voksne. Lykke til, hi! Anonymous poster hash: 0a0be...3cf Spiller ingen rolle. Man legger ikke ut på tur med sykdom som antagelig smitter andre, med viten og vilje 4 dager før julaften. Det går ann å tenke litt lenger enn nesa rekker Anonymous poster hash: 63e81...4e7
Bumblebeee Skrevet 20. desember 2014 #24 Skrevet 20. desember 2014 (endret) Går det an at dere tar bilen? Hvis det er omgangssyke så smitter det fort, og i løpet av de ni timene på reise kan dere risikere at flere av dere spyr. Ufattelig kjipt å med vilje smitte andre passasjerer nå like før jul. Jeg hadde nok blitt rimelig irritert om jeg fikk omgangsyke pga at folk satt og spydde bak meg på bussen. Dere får en legeerklæring og da sikkert refundert billettene. Endret 20. desember 2014 av Bumblebeee
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #25 Skrevet 20. desember 2014 Går det an at dere tar bilen? Hvis det er omgangssyke så smitter det fort, og i løpet av de ni timene på reise kan dere risikere at flere av dere spyr. Ufattelig kjipt å med vilje smitte andre passasjerer nå like før jul. Jeg hadde nok blitt rimelig irritert om jeg fikk omgangsyke pga at folk satt og spydde bak meg på bussen. Dere får en legeerklæring og da sikkert refundert billettene. De har sikkert ikke bil om de velger buss og tog. Jeg hadde faktisk blitt hjemme når man er syk. Vi måtte faktisk avlyse jula for noen år siden da både jeg, mannen og etterhvert ungen ( hadde bare en den gangen) ble syk. Kjedelig ja, men slik er det bare. Vi fik det faktisk ganske koselig etterhvert hjemme også. Anonymous poster hash: ce015...cc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå