Gå til innhold

Hvor mye har dere på konto når jula ringer inn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå har vi 388 000kr siden mannen vant 355 000 på spilleautomat på nettet😃😃

Jøss så morsomt! gratulerer :) utenlansk spill eller?

 

 

 

Anonymous poster hash: 8bfb3...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er et par tusen i minus.. Har 600 000 kr i aksjer, men vil egentlig ikke løse dem inn.

 

Anonymous poster hash: 7a857...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vel 100 kr eller noe,men 500 i lommeboka,men har handlet alle julgavene og har mat frem til 2 januar,så klarer meg bra da, kjøpt alt jeg trenger og må ha, så da har jeg 600 + barnetrygd fra 2 januar,så da blir det ingen problem her :) har det frem til den 12.1

Barnetrygden er jo kommet den 14.12. Det vet du ja?

 

 

Anonymous poster hash: 834d6...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på å bli eneste lottovinner i morgen så da er det vel ca 54 millioner som står på kontoen. Må være såpass synes jeg..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå har vi 388 000kr siden mannen vant 355 000 på spilleautomat på nettet😃😃

Jøss så morsomt! gratulerer :) utenlansk spill eller?

 

 

 

Anonymous poster hash: 8bfb3...dc8

Var på betsson eller norgesautomaten eller noe slikt:) Han våknet den dagen og sa at han hadde en følelse på at han kom til å vinne penger, så han trodde han kom til å vinne på lottokupongen.

Det gjorde han ikke, så han satt inn 500kr og fikk sånn velkomsbonus hvor de dobler inskuddet eller noe sånt. Etter 5 min vant han 5000 euro, 30 min senere hadde han 39 000 euro:)

Veldig kjekt siden vi akkurat tok opp lån for å kjøpe bil, nå slipper vi det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Nå har vi 388 000kr siden mannen vant 355 000 på spilleautomat på nettet😃😃

Jøss så morsomt! gratulerer :) utenlansk spill eller?

 

 

 

Anonymous poster hash: 8bfb3...dc8

Var på betsson eller norgesautomaten eller noe slikt:) Han våknet den dagen og sa at han hadde en følelse på at han kom til å vinne penger, så han trodde han kom til å vinne på lottokupongen.

Det gjorde han ikke, så han satt inn 500kr og fikk sånn velkomsbonus hvor de dobler inskuddet eller noe sånt. Etter 5 min vant han 5000 euro, 30 min senere hadde han 39 000 euro:)

Veldig kjekt siden vi akkurat tok opp lån for å kjøpe bil, nå slipper vi det:)

Wow, så gøy :) Gratulerer til dere begge.

 

 

Anonymous poster hash: 21d42...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

Nå har vi 388 000kr siden mannen vant 355 000 på spilleautomat på nettet😃😃

Jøss så morsomt! gratulerer :) utenlansk spill eller?

 

 

 

Anonymous poster hash: 8bfb3...dc8

Var på betsson eller norgesautomaten eller noe slikt:) Han våknet den dagen og sa at han hadde en følelse på at han kom til å vinne penger, så han trodde han kom til å vinne på lottokupongen.

Det gjorde han ikke, så han satt inn 500kr og fikk sånn velkomsbonus hvor de dobler inskuddet eller noe sånt. Etter 5 min vant han 5000 euro, 30 min senere hadde han 39 000 euro:)

Veldig kjekt siden vi akkurat tok opp lån for å kjøpe bil, nå slipper vi det:)

Wow, så gøy :) Gratulerer til dere begge.

 

 

Anonymous poster hash: 21d42...56a

Takk😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min brukskonto står det igjen 900, absolutt alt er handlet inn. Mannen har sikkert noen tusen på brukskontoen sin, heldigvis har vi en stor buffer som vi muligens må bruke over nyttår da mannen min mest sannsynlig blir permittert fra jobben sin :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 - 300 når alt er ferdig tenker jeg. Masse masse mat, gaver, pynt, røyk og regninger betalt. Men begge to får penger igjen 5 januar så skal nok klare oss. :)

 

Anonymous poster hash: 78a97...e48

 

Så flott at dere har fått kjøpt inn røyk iallefall. Viktig å prioritere når økonomien er stram...

 

Anonymous poster hash: 48154...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker, 1 - 2000,- nå. Får 'lønn' på mandag og skal handle mandag og/eller tirsdag. Har så jeg klarer meg, men har da fått påfyll av mannen 2-3 ganger nå i gave- og julehandlingstiden..

 

Jeg vet ikke hva han har, men han har så vi klarer oss og litt til. Vi har lagt oss på et lavere nivå i forhold til gaver i år, det har hjulpet litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gaver er kjøpt og vi har vel ca 4-5000 kr nå.

Vi får lønn hhv 25. Og 30. Des, så vi er godt rustet til januar:-)

 

Anonymous poster hash: da90c...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har så jeg klarer meg , rundt 16000,- . Værre med kjæresten, han ble svindlet med visakortet. Der tok de jammen alt jævlene :(

Ble heldigvis oppdaget kjapt og nytt kort er på vei.

Sånt er så kjipt, spesielt midt i julestresset.

 

Anonymous poster hash: 0686d...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi 388 000kr siden mannen vant 355 000 på spilleautomat på nettet😃😃

Gratulerer! Husk at dere må skatte 28% på alle gevinster over 10,000. Så dere plutselig ikke står der med skjegget i postkassen når kravet kommer. :)

 

 

 

Anonymous poster hash: 1c978...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ca 7000 og mannen har rundt 5ooo frem til 12 januar. Kjøleskapet er bugner av diverse god mat og fryseren er full, så det skal nok ordne seg. 



Anonymous poster hash: 4e500...fd3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, blir vel sånn minus 5000 tilslutt vil jeg tro. Har vært en hard høst økonomisk og vi henger litt på etterskudd men vet det kommer inn en god del penger i slutten av januar så får bare holde ut til da.



Anonymous poster hash: 5aa30...de7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ca. 11 000. Har ikkje handla ferdig mat o.l. + ei gåve til ca. 500 kr. Reknar med at det går med nokre tusen til matinnkjøp. Får lønn 12. januar. Kva mannen har, anar eg ikkje.



Anonymous poster hash: 54610...f7e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen med felles økonomi lenger ? Er mange som ikke aner hva mannen har av penger ...! Merkelig synes nå jeg :)

 

Anonymous poster hash: 742bd...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen med felles økonomi lenger ? Er mange som ikke aner hva mannen har av penger ...! Merkelig synes nå jeg :)

 

Anonymous poster hash: 742bd...42e

Har "felles" økonomi i den forstand at alt blir betalt av ein eller annan av oss, dvs. den som har. Men vi har eigne lønnskontoar. Pleier ikkje bry meg om akkurat kor mykje han har på kontoen. Er han tom, trør eg til - og omvendt.

 

Anonymous poster hash: 54610...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå har vi 388 000kr siden mannen vant 355 000 på spilleautomat på nettet😃😃

Gratulerer! Husk at dere må skatte 28% på alle gevinster over 10,000. Så dere plutselig ikke står der med skjegget i postkassen når kravet kommer. :)

 

 

 

Anonymous poster hash: 1c978...8de

Tror ikke man må betale 28% skatt, men det blir vel regnet som kapitalinntekt.

 

Fant dette på Skatteetaten:

"I utgangspunktet er gevinster fra utenlandske spill skattepliktige når gevinsten er over kr 10 000. Da er hele gevinsten, med fradrag for innsatsen i det konkrete spillet, skattepliktig og skal normalt beskattes som kapitalinntekt.

 

Beløpsgrensen gjelder for den enkelte gevinst, og ikke samlet netto inntekt gjennom året.

 

Men hvis gevinsten kommer fra EØS/EU-land, og stammer fra spill som tilsvarer spill eller lotterier som lovlig kan tilbys i Norge (for eksempel spill som tilbys fra Norsk Tipping) så vil hele gevinsten være skattefri."

 

Så da gjelder det om mannen sin gevinst kommer fra et eu/EØS land. For hun skrev at han spilte på spilleautomat, norsk tipping har jo også spilleautomater så det tilsvarer jo spill som lovlig tilbys i Norge. Hadde han vunnet penger på poker måtte han ha skattet for det

 

Anonymous poster hash: 7a5c4...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ingen med felles økonomi lenger ? Er mange som ikke aner hva mannen har av penger ...! Merkelig synes nå jeg :)

 

Anonymous poster hash: 742bd...42e

Har "felles" økonomi i den forstand at alt blir betalt av ein eller annan av oss, dvs. den som har. Men vi har eigne lønnskontoar. Pleier ikkje bry meg om akkurat kor mykje han har på kontoen. Er han tom, trør eg til - og omvendt.

 

Anonymous poster hash: 54610...f7e

 

Samme med oss, trodde det var det som var vanlig... Ingen har vel felles konto lenger?

 

Jeg har vel 7000 kr, men får ikke penger før 20. januar og håper jeg ikke må bruke alt! Mannen får lønn i begynnelsen av januar, men hva han faktisk har vet jeg ikke :P Men vi skal på middag 4 dager neste uke og fryseren er full så overlever hvertfall i matveien :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Nå har vi 388 000kr siden mannen vant 355 000 på spilleautomat på nettet😃😃

Gratulerer! Husk at dere må skatte 28% på alle gevinster over 10,000. Så dere plutselig ikke står der med skjegget i postkassen når kravet kommer. :)

 

 

 

Anonymous poster hash: 1c978...8de

Tror ikke man må betale 28% skatt, men det blir vel regnet som kapitalinntekt.

 

Fant dette på Skatteetaten:

"I utgangspunktet er gevinster fra utenlandske spill skattepliktige når gevinsten er over kr 10 000. Da er hele gevinsten, med fradrag for innsatsen i det konkrete spillet, skattepliktig og skal normalt beskattes som kapitalinntekt.

 

Beløpsgrensen gjelder for den enkelte gevinst, og ikke samlet netto inntekt gjennom året.

 

Men hvis gevinsten kommer fra EØS/EU-land, og stammer fra spill som tilsvarer spill eller lotterier som lovlig kan tilbys i Norge (for eksempel spill som tilbys fra Norsk Tipping) så vil hele gevinsten være skattefri."

 

Så da gjelder det om mannen sin gevinst kommer fra et eu/EØS land. For hun skrev at han spilte på spilleautomat, norsk tipping har jo også spilleautomater så det tilsvarer jo spill som lovlig tilbys i Norge. Hadde han vunnet penger på poker måtte han ha skattet for det

 

Anonymous poster hash: 7a5c4...cb9

Hun skriver at han har spilt på norgesautomaten/betsson. Alt annet enn norsk tipping er skattepliktig, dessverre.

 

 

Anonymous poster hash: 1c978...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Nå har vi 388 000kr siden mannen vant 355 000 på spilleautomat på nettet😃😃

Gratulerer! Husk at dere må skatte 28% på alle gevinster over 10,000. Så dere plutselig ikke står der med skjegget i postkassen når kravet kommer. :)

 

 

 

Anonymous poster hash: 1c978...8de

Tror ikke man må betale 28% skatt, men det blir vel regnet som kapitalinntekt.

 

Fant dette på Skatteetaten:

"I utgangspunktet er gevinster fra utenlandske spill skattepliktige når gevinsten er over kr 10 000. Da er hele gevinsten, med fradrag for innsatsen i det konkrete spillet, skattepliktig og skal normalt beskattes som kapitalinntekt.

 

Beløpsgrensen gjelder for den enkelte gevinst, og ikke samlet netto inntekt gjennom året.

 

Men hvis gevinsten kommer fra EØS/EU-land, og stammer fra spill som tilsvarer spill eller lotterier som lovlig kan tilbys i Norge (for eksempel spill som tilbys fra Norsk Tipping) så vil hele gevinsten være skattefri."

 

Så da gjelder det om mannen sin gevinst kommer fra et eu/EØS land. For hun skrev at han spilte på spilleautomat, norsk tipping har jo også spilleautomater så det tilsvarer jo spill som lovlig tilbys i Norge. Hadde han vunnet penger på poker måtte han ha skattet for det

 

Anonymous poster hash: 7a5c4...cb9

Hun skriver at han har spilt på norgesautomaten/betsson. Alt annet enn norsk tipping er skattepliktig, dessverre.

 

 

Anonymous poster hash: 1c978...8de

 

 

Gevinster og skatt

Mange er redd for at det vil påløpe skatt hvis de vinner mye penger på en spilleautomat og her er det greit å kjenne til hvilke regler som gjelder, slik at du ikke føler deg usikker på hvor mye du kan vinne og hva du må skatte for. Hovedregelen er at alle gevinster under 10.000,- er skattefrie. Det gjelder alle former for spill, inkludert spilleautomater. Overstiger gevinsten 9.999,- må du betale 28 % skatt på hele beløpet. Det vil i praksis si at du hver eneste dag kan vinne 9.999,- kroner uten å måtte skatte for det. Merk likevel at dersom du oppnår en samlet gevinst i løpet av et år som overstiger 50.000,- så er du pliktet til å sende dokumentasjon til Skattemyndighetene på dette.

 

Skulle du komme i en situasjon hvor du må betale skatt på gevinsten din er det viktig å huske på at du kan få skattefradrag på alle utgifter du har hatt i forbindelse med nettspill.

 

Anonymous poster hash: 1c978...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11000 på brukskonto.. Har ikke handlet mat enda. Har rundt 60000 tilsammen på andre kontoer som ikke skal røres. Skal sies at dette er første året vi har så mye, har selv vært der at vi starter nye året med minus på konto frem til lønning og lite å rutte med i jula, så det er veldig godt å kjenne på det å ha litt til overs.. Bank i bordet :P regner med at pengene får vinger og flyr avsted i julen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...