Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #26 Skrevet 19. desember 2014 Tror dere det er mulig å få omgangssjuken med bare kvalme og vondt i magen, uten noe oppkast eller diare? Anonymous poster hash: cf4b4...d6e Ja, vi hadde det forrige uke. Alle barna spydde, mens vi voksne ble kvalme, slappe og mistet matlysten. Anonymous poster hash: c7acc...966
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #27 Skrevet 19. desember 2014 Tror dere det er mulig å få omgangssjuken med bare kvalme og vondt i magen, uten noe oppkast eller diare? Anonymous poster hash: cf4b4...d6e Ja, vi hadde det forrige uke. Alle barna spydde, mens vi voksne ble kvalme, slappe og mistet matlysten. Anonymous poster hash: c7acc...966 Håper det er sånn det er med meg også. Vært kvalm og hatt vondt i magen siden i går kveld. Men plutselig kommer det vell noe ut tenker jeg.. Håper jeg får det som dere! Anonymous poster hash: cf4b4...d6e
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #28 Skrevet 19. desember 2014 Du går og kjenner etter og da blir man kvalm.. Jeg dr likedan som deg.. Det går i bhg og på min jobb og er kvalm hele tiden og venter på det. Livredd juleferien blir ødelagt.. Håpe du slipper!!!! Anonymous poster hash: 48009...d7e
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #29 Skrevet 19. desember 2014 VAKSINE! Anonymous poster hash: 6c31c...416
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #30 Skrevet 19. desember 2014 Så å si alle ungene på avdelingen jeg jobber på i barnehagen har fått omgansjuken. De få som var der i dag, har begynt å spy nå. Jeg har vært med de i hele dag, hatt de på fanget, tørket snørr og tårer! Finnes det en mulighet for at jeg faktisk slipper unna?? Anonymous poster hash: cf4b4...d6e Her hjemme spydde 3/4, jeg slapp unna tørka spy g alt, ble kun lettere kvalm. Anonymous poster hash: 4b7d3...40b
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #31 Skrevet 19. desember 2014 Er det noen som har tatt vaksine? Den hjelper vel kun mot ene viruset? Får man det hos fastlegen nå?? Isåfall vil jeg ta den. Anonymous poster hash: 48009...d7e
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #32 Skrevet 19. desember 2014 Er det noen som har tatt vaksine? Den hjelper vel kun mot ene viruset? Får man det hos fastlegen nå?? Isåfall vil jeg ta den. Anonymous poster hash: 48009...d7e Rota, ikke noro. Anonymous poster hash: fd1e7...fbb
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #33 Skrevet 19. desember 2014 Så å si alle ungene på avdelingen jeg jobber på i barnehagen har fått omgansjuken. De få som var der i dag, har begynt å spy nå. Jeg har vært med de i hele dag, hatt de på fanget, tørket snørr og tårer! Finnes det en mulighet for at jeg faktisk slipper unna?? Anonymous poster hash: cf4b4...d6e Her hjemme spydde 3/4, jeg slapp unna tørka spy g alt, ble kun lettere kvalm. Anonymous poster hash: 4b7d3...40b Heldig du var håper jeg er like heldig! ikke begynt å spy ennå! Men magen har begynt å gjøre veeldig vondt! Anonymous poster hash: cf4b4...d6e
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #34 Skrevet 19. desember 2014 Bank i bordet! Jeg jobber i bhg og har hatt omgangssyke 1 gang siden jeg begynt i bhg i 1999 og da var jeg gravid og da har man lavere immunforsvar. Er ikke super hysteriske når det gjelder hygienen. Gutta har hatt det seks ganger tilsammen på 9 år. Vet ikke hvorfor det er slikt jos oss, men jeg går vel i smitte hele tiden slik at kroppen blir immun på en måte. Anonymous poster hash: 9bc5d...fd1
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #35 Skrevet 20. desember 2014 Hvordan gikk det hi? Anonymous poster hash: 48009...d7e
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #36 Skrevet 20. desember 2014 Jeg får det ALDRI jeg! Har 3 barn i skole og bhg, tørker spy så det holder, men blir aldri smittet!?! Går det ann å være imun mot det? Vasker ikke mer enn vanlig heller.. Anonymous poster hash: 70310...0ea
SuperFries Skrevet 20. desember 2014 #37 Skrevet 20. desember 2014 Det spørs jo helt om barna har fått rota- eller norovirus. Rota smitter for det meste barn, noro smitter alle.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #38 Skrevet 20. desember 2014 Hvordan gikk det hi? Anonymous poster hash: 48009...d7e Nå er det over 48 timer siden, og jeg spyr ikke ennå. har vært kvalm hele dagen da.. Men håper jeg slipper unna med det er vell ikke stor sjans å få det så lenge etterpå? Anonymous poster hash: cf4b4...d6e
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #39 Skrevet 20. desember 2014 Det spørs jo helt om barna har fått rota- eller norovirus. Rota smitter for det meste barn, noro smitter alle. det er nok noro. Anonymous poster hash: cf4b4...d6e
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #40 Skrevet 20. desember 2014 Har hatt omgangssyken to ganger som voksen, er 32 år. Første gangen jobbet jeg ikke med barn og hadde ikke barn, vet ikke hvor jeg fikk det fra for jeg er veldig nøye med å vaske hendene. Samboer ble ikke smittet av meg. Andre gangen så siklet sønnen min rett inn i munnen min dagen etter han hadde spydd, eneste gangen han har siklet inn i munnen min. Samboer ble ikke smittet av oss. Jeg har jobbet med barn i noen år nå, begynte med det ikke så lenge etter den første gangen jeg hadde omgangssyken som voksen. Så er absolutt mulig å slippe unna. Jeg er veldig nøye med håndhygienen som sagt, vasker hendene GODT både før jeg lager mat og spiser mat. Vasker alltid hendene med en gang jeg kommer hjem, vasker sønnen min sine hender når han kommer hjem fra barnehagen. Ellers vasker jeg hendene etter besøk og ellers i blant fordi jeg føler for det på jobb. Hater å bli syk, er friskere etter jeg ble så opptatt av å vaske hendene. Anonymous poster hash: e7f91...102
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #41 Skrevet 20. desember 2014 Bank i bordet! Jeg jobber i bhg og har hatt omgangssyke 1 gang siden jeg begynt i bhg i 1999 og da var jeg gravid og da har man lavere immunforsvar. Er ikke super hysteriske når det gjelder hygienen. Gutta har hatt det seks ganger tilsammen på 9 år. Vet ikke hvorfor det er slikt jos oss, men jeg går vel i smitte hele tiden slik at kroppen blir immun på en måte. Anonymous poster hash: 9bc5d...fd1 Jeg jobber i barnehage og har omgangssyke minst 2 ganger i året. Så det å gå rundt i smitten hjelper ikke meg i hvert fall Anonymous poster hash: 1dfce...e5c
det er berre mordi Skrevet 20. desember 2014 #42 Skrevet 20. desember 2014 Eg fekk spyet til tausa i munnen - (ikkje direkte, men via ein barneneve som akkurat hadde vore innom munnen) - og eg fekk det ikkje, så alt er mogleg. Sist gong eg spydde var på 80-talet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå