Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #1 Skrevet 18. desember 2014 Så å si alle ungene på avdelingen jeg jobber på i barnehagen har fått omgansjuken. De få som var der i dag, har begynt å spy nå. Jeg har vært med de i hele dag, hatt de på fanget, tørket snørr og tårer! Finnes det en mulighet for at jeg faktisk slipper unna?? Anonymous poster hash: cf4b4...d6e
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #2 Skrevet 18. desember 2014 Alt er mulig 😊 har du vært flink å vaske hender? Anonymous poster hash: 58bb6...293
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #3 Skrevet 18. desember 2014 Alt er mulig har du vært flink å vaske hender? Anonymous poster hash: 58bb6...293 Har vasket hender i hele dag, tok meg en dusj og skiftet klær så fort jeg kom hjem! Så krysser alt jeg har for at jeg slipper unna. Men det er jo så utrolig smittsomt! Huff jeg gruer meg allerede! Anonymous poster hash: cf4b4...d6e
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #4 Skrevet 18. desember 2014 Det er jo mulig, men for å være ærlig tror jeg ikke du slipper unna. Det smitter jo før det bryter ut også, og da var du neppe like nøye med hygiene osv som etter at de ble syke. Anonymous poster hash: 1bbbc...589
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #5 Skrevet 18. desember 2014 Det er jo mulig, men for å være ærlig tror jeg ikke du slipper unna. Det smitter jo før det bryter ut også, og da var du neppe like nøye med hygiene osv som etter at de ble syke. Anonymous poster hash: 1bbbc...589 Det er sant. Men jeg er jo alltid nøye med å vaske hender på jobb da. Men kanskje ikke så nøye som jeg har vært i dag. Smitter det lenge før det bryter ut da? Anonymous poster hash: cf4b4...d6e
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #6 Skrevet 18. desember 2014 Det er jo mulig, men for å være ærlig tror jeg ikke du slipper unna. Det smitter jo før det bryter ut også, og da var du neppe like nøye med hygiene osv som etter at de ble syke. Anonymous poster hash: 1bbbc...589 Det er sant. Men jeg er jo alltid nøye med å vaske hender på jobb da. Men kanskje ikke så nøye som jeg har vært i dag. Smitter det lenge før det bryter ut da? Anonymous poster hash: cf4b4...d6e Jeg vet ikke akkurat det, men du lever uansett i uvisshet de neste 72 timene før faren er over mener jeg å ha lest. Og opplevde det selv med eget barn. Trodde jeg slapp unna men 70 timer etter barnets siste spying fikk jeg sjuken selv Anonymous poster hash: 855d8...1d4
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #7 Skrevet 18. desember 2014 Det er jo mulig, men for å være ærlig tror jeg ikke du slipper unna. Det smitter jo før det bryter ut også, og da var du neppe like nøye med hygiene osv som etter at de ble syke. Anonymous poster hash: 1bbbc...589 Det er sant. Men jeg er jo alltid nøye med å vaske hender på jobb da. Men kanskje ikke så nøye som jeg har vært i dag. Smitter det lenge før det bryter ut da? Anonymous poster hash: cf4b4...d6e Jeg vet ikke helt, det står bare "en kort periode før" når jeg googler det Ellers var jo dette litt deprimerende lesing http://forskning.no/sykdommer-virus/2012/01/derfor-far-du-omgangssyke Anonymous poster hash: 1bbbc...589
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #8 Skrevet 18. desember 2014 Det er jo mulig, men for å være ærlig tror jeg ikke du slipper unna. Det smitter jo før det bryter ut også, og da var du neppe like nøye med hygiene osv som etter at de ble syke. Anonymous poster hash: 1bbbc...589 Det er sant. Men jeg er jo alltid nøye med å vaske hender på jobb da. Men kanskje ikke så nøye som jeg har vært i dag. Smitter det lenge før det bryter ut da? Anonymous poster hash: cf4b4...d6e Jeg vet ikke akkurat det, men du lever uansett i uvisshet de neste 72 timene før faren er over mener jeg å ha lest. Og opplevde det selv med eget barn. Trodde jeg slapp unna men 70 timer etter barnets siste spying fikk jeg sjuken selv Anonymous poster hash: 855d8...1d4 Så lenge Håper jeg får det nå så jeg er frisk til julaften! Anonymous poster hash: cf4b4...d6e
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #9 Skrevet 18. desember 2014 Er det noen av dere som har sluppet unna da? Anonymous poster hash: cf4b4...d6e
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #10 Skrevet 18. desember 2014 Er spent selv for her har barnet i huset fått det i dag... Anonymous poster hash: ac75d...627
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #11 Skrevet 18. desember 2014 Er spent selv for her har barnet i huset fått det i dag... Anonymous poster hash: ac75d...627 Huff stakkars deg. Vanskelig å unnslippe da tror jeg Anonymous poster hash: cf4b4...d6e
Jenny251210 Skrevet 18. desember 2014 #12 Skrevet 18. desember 2014 Datteren min har hatt det minst 6-7 ganger de siste årene, jeg kun en. Nazi på håndvask og klor.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #13 Skrevet 19. desember 2014 Tror den er på vei nå. Er kvalm, og har litt vondt i magen. Vært engang på do med diare tideligere i dag. Men det har ikke bryti ut enda. Men det finnes vell ingen mulig for å slippe billig unna når det er snakk om noro viruset? Anonymous poster hash: cf4b4...d6e
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #14 Skrevet 19. desember 2014 Sønnen min på 8 år har bare hatt det et par ganger. Jeg har aldri blitt smittet av han. Sist gang jeg hadde spysyken var for 10 år siden, da fikk jeg det natt til julaften. Men det ga seg etter en hel natt med oppkast. Så sitter ikke så lenge på meg tydeligvis. Noen biter det vel letter på enn andre. Men jeg tror man kan slippe unna. Nå har jo du vært i kontakt med mange barn da... Håper du slipper! Anonymous poster hash: 56315...d1c
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #15 Skrevet 19. desember 2014 Så heldig du er som har sluppet unna så mange ganger Jeg har fortsatt ikke begynt å spy. Bare litt småkvalm. Nå er det ovr 24 timer siden jeg var utsatt for smitte. Er det stor sjans for at det kommer etter 24 timer? Vet det kan ta 48 timer også men.. Anonymous poster hash: cf4b4...d6e
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #16 Skrevet 19. desember 2014 Være uthvilt, i god form, normalvektig og sist, men ikke minst. Ekstremt god håndhygiene. Anonymous poster hash: 44b49...3c3
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #17 Skrevet 19. desember 2014 Være uthvilt, i god form, normalvektig og sist, men ikke minst. Ekstremt god håndhygiene. Anonymous poster hash: 44b49...3c3 Har vekten noe å si ? Anonymous poster hash: cf4b4...d6e
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #18 Skrevet 19. desember 2014 Være uthvilt, i god form, normalvektig og sist, men ikke minst. Ekstremt god håndhygiene. Anonymous poster hash: 44b49...3c3 Bortsett fra det siste, LOL. Anonymous poster hash: fd1e7...fbb
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #19 Skrevet 19. desember 2014 Har nettopp kloret alle dørhåndtak, vask og do. Er nøye på håndvask. Barnet er nesten frisk. Hvis jeg får det håper jeg det skjer fort, tirsdag har vi flybilletter til juleferien...... Hvor lenge etter siste oppkast/diaré hos voksne synes dere det er forsvarlig å dra på juleferie til slekta? Alle i slekta er voksne med normalt immunforsvar. Anonymous poster hash: ac75d...627
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #20 Skrevet 19. desember 2014 Har nok litt med immunforsvar og gjøre også. Kanskje du slipper unna! Dra til helsekosten og kjøp ingefær piller. Spiste det da jeg ikk gravid, og kvalmen stoppet raskt! 😊😷 Anonymous poster hash: 57fa8...b6e
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #21 Skrevet 19. desember 2014 Har nettopp kloret alle dørhåndtak, vask og do. Er nøye på håndvask. Barnet er nesten frisk. Hvis jeg får det håper jeg det skjer fort, tirsdag har vi flybilletter til juleferien...... Hvor lenge etter siste oppkast/diaré hos voksne synes dere det er forsvarlig å dra på juleferie til slekta? Alle i slekta er voksne med normalt immunforsvar. Anonymous poster hash: ac75d...627 Skulle ønske jeg bare kunne få det nå så jeg ble ferdig med det. Gått og vært kvalm hele dagen! Men ikke kommet noe ut noen steder! Det smitter jo opptil 48 timer etter, noen sier lenger å. Jeg ville ikke risikert å smittet andre i jula. Spør de om det er greit at dere kommer først hvertfall! Anonymous poster hash: cf4b4...d6e
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #22 Skrevet 19. desember 2014 Har nok litt med immunforsvar og gjøre også. Kanskje du slipper unna! Dra til helsekosten og kjøp ingefær piller. Spiste det da jeg ikk gravid, og kvalmen stoppet raskt! Anonymous poster hash: 57fa8...b6e Ingefær har jeg lest skal være bra. får man kjøpt det på matbutikker eller må man på apoteket? Anonymous poster hash: cf4b4...d6e
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #23 Skrevet 19. desember 2014 Tror dere det er mulig å få omgangssjuken med bare kvalme og vondt i magen, uten noe oppkast eller diare? Anonymous poster hash: cf4b4...d6e
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #24 Skrevet 19. desember 2014 Har nettopp kloret alle dørhåndtak, vask og do. Er nøye på håndvask. Barnet er nesten frisk. Hvis jeg får det håper jeg det skjer fort, tirsdag har vi flybilletter til juleferien...... Hvor lenge etter siste oppkast/diaré hos voksne synes dere det er forsvarlig å dra på juleferie til slekta? Alle i slekta er voksne med normalt immunforsvar.Anonymous poster hash: ac75d...627 Man er smittsom 48 t etter siste 'ladning', så i den perioden har man ingenting blant folk å gjøre, spesielt ikke et fly!! Respekter andres helse! Værsåsnill! Anonymous poster hash: 19143...bde
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #25 Skrevet 19. desember 2014 Har nettopp kloret alle dørhåndtak, vask og do. Er nøye på håndvask. Barnet er nesten frisk. Hvis jeg får det håper jeg det skjer fort, tirsdag har vi flybilletter til juleferien...... Hvor lenge etter siste oppkast/diaré hos voksne synes dere det er forsvarlig å dra på juleferie til slekta? Alle i slekta er voksne med normalt immunforsvar.Anonymous poster hash: ac75d...627 Man er smittsom 48 t etter siste 'ladning', så i den perioden har man ingenting blant folk å gjøre, spesielt ikke et fly!!Respekter andres helse! Værsåsnill! Anonymous poster hash: 19143...bde Enig med denne, det er ganske råttent å smitte en hel gjeng som skal på juleferie. Anonymous poster hash: 8ecc6...ced
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå