Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #1 Skrevet 18. desember 2014 Har fått kjønnsvorter for første gang, eller kondolymer som legen sa så fint. Var på GU på mandag, og fikk noe å "pensle" på. Det skulle på to ganger om dagen, i tre dager. Når jeg var på GU var det noen få "prikker", som jeg egentlig ikkje kjente noe spesielt til. Etter jeg nå har smørt på i tre dager er det blitt ti ganger verre, i tillegg til å bli helt hvitt og det svir noe innmari. Har hatt ubehag i hele dag, fordi det er så ekstremt sårt. Og går ungene i meg eller noe så er det så vondt at jeg ikke vet helt hvor jeg skal gjøre av meg. I dag tidlig når jeg smørte på fikk jeg ekstremt svie, og det førte til umiddelbar svimmelhet, hodepine, kvalme og alt som er. Måtte bare legge meg ned. Gikk over etter 5-10 minutter da, men svien er voldsom der og da. Å pensle på disse vortene er så vondt at jeg gruer meg skikkelig til jeg skal gjøre det i kveld, for siste gang... Er det slik at det blir verre før det blir bedre, eller må jeg ha meg en ny tur til legen? Noen med erfaringer? Trodde ikke man skulle kjenne så mye til disse kjønnsvortene... Anonymous poster hash: 196f3...8e5
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #2 Skrevet 18. desember 2014 Ingen som har hatt dette? Anonymous poster hash: 196f3...8e5
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #3 Skrevet 18. desember 2014 De blir jo etset bort av det middelet du smører på, men at det skal gjøre så vondt vet jeg ikke. Kan være reaksjon på middelet? Jeg fikk utbrudd som bare fy under svangerskapet, så måtte inn og ta dagskirurgi på det. Utrolig ekkelt Men, Ring legevakten og spør:-) Anonymous poster hash: 9c92b...4a2
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #4 Skrevet 18. desember 2014 Du må være kjempe nøye på å ikke komme utenfor vortene. Da gjør det gørrvondt! Anonymous poster hash: b0a69...d19
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #5 Skrevet 18. desember 2014 Eehm... okei, that explains.... Har googla litt nå og fant ut at condyline ikke må komme borti huden. Deet visste jeg ikke. Er ikke rart det svir som bare julingen.... Har vel etsa bort hele underlivet jeg nå da. Oooff.. Anonymous poster hash: 196f3...8e5
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #6 Skrevet 18. desember 2014 Eehm... okei, that explains.... Har googla litt nå og fant ut at condyline ikke må komme borti huden. Deet visste jeg ikke. Er ikke rart det svir som bare julingen.... Har vel etsa bort hele underlivet jeg nå da. Oooff.. Anonymous poster hash: 196f3...8e5 Hehe, det er fort gjort ;-) Nei, bare vask godt nedentil, og smør på vaselin:-) Anonymous poster hash: 9c92b...4a2
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #7 Skrevet 18. desember 2014 Off.. Føler meg som verdens teiteste Har vært så opptatt av at dette skulle bort, så har tatt riikelig i. Og de sitter jo rimelig tett, så smørte på med fingen jeg, istedenfor den lille dingsen. off. Har ikke vaselin, er det noe annet som kan hjelpe? Aloe vera-gel? Anonymous poster hash: 196f3...8e5
Linkii87 Skrevet 18. desember 2014 #8 Skrevet 18. desember 2014 Har fått kjønnsvorter for første gang, eller kondolymer som legen sa så fint. Var på GU på mandag, og fikk noe å "pensle" på. Det skulle på to ganger om dagen, i tre dager. Når jeg var på GU var det noen få "prikker", som jeg egentlig ikkje kjente noe spesielt til. Etter jeg nå har smørt på i tre dager er det blitt ti ganger verre, i tillegg til å bli helt hvitt og det svir noe innmari. Har hatt ubehag i hele dag, fordi det er så ekstremt sårt. Og går ungene i meg eller noe så er det så vondt at jeg ikke vet helt hvor jeg skal gjøre av meg. I dag tidlig når jeg smørte på fikk jeg ekstremt svie, og det førte til umiddelbar svimmelhet, hodepine, kvalme og alt som er. Måtte bare legge meg ned. Gikk over etter 5-10 minutter da, men svien er voldsom der og da. Å pensle på disse vortene er så vondt at jeg gruer meg skikkelig til jeg skal gjøre det i kveld, for siste gang... Er det slik at det blir verre før det blir bedre, eller må jeg ha meg en ny tur til legen? Noen med erfaringer? Trodde ikke man skulle kjenne så mye til disse kjønnsvortene... Anonymous poster hash: 196f3...8e5 Jeg har opplevd det samme. Det er faktisk noe av det værste jeg har vært med på i hele mitt liv. Jeg hadde mange små vorter og sårene ble til slutt så ille at det ble skikkelig åpne "kjøttsår". Jeg fikk tilbakefall mange ganger. Vanskelig å bli kvitt :/
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #9 Skrevet 18. desember 2014 Har du skiftet partner i det siste siden du har fått kjønnsvorter? Husk å holde deg unna sex en stund hvis du ikke har fast partner. Middelet bør ikke fås på huden nei.. Kanskje smøre med sinksalve der du har etter litt bort og det vil beskytte huden mot friksjon Anonymous poster hash: c1f35...cba
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #10 Skrevet 18. desember 2014 Hei. Det er en del som må operere de bort. Vanskelig å bli kvitt. Vi gir ikke oxycontin ( morfinpreparat) til laprascopier, men til de som har fjernet condylomer. Så Dvs at det er ganske vondt. Prøv å bruk den lille penselen😉 Anonymous poster hash: 5a300...1ef
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #11 Skrevet 18. desember 2014 Off.. Føler meg som verdens teiteste Har vært så opptatt av at dette skulle bort, så har tatt riikelig i. Og de sitter jo rimelig tett, så smørte på med fingen jeg, istedenfor den lille dingsen. off. Har ikke vaselin, er det noe annet som kan hjelpe? Aloe vera-gel? Anonymous poster hash: 196f3...8e5 Auuu, da er det ikke rart du har fått vondt! ta en pause noen dager ihvertfall! Vent med å smør til du har blitt bra. Slimhinner leges heldigvis fort Anonymous poster hash: b0a69...d19
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #12 Skrevet 19. desember 2014 Aloe vera gele:-)! Lykke til, de greiene er no lumsk! Anonymous poster hash: 9c92b...4a2
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #13 Skrevet 19. desember 2014 Hos meg ble det sånn du beskriver før jeg startet behandling... turte ikke gå til lege med det før jeg var helt nødt. Ble bra med behandling, men mannen smurte for meg da, lettere for han å se hva han gjør enn når man gjør det selv. Anonymous poster hash: a5015...2f0
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #14 Skrevet 19. desember 2014 Hvordan kan dere få kjønnsvorter plutselig i er forhold etter barn? Da må dere ha blitt smittet nylig.. Anonymous poster hash: c1f35...cba
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #15 Skrevet 19. desember 2014 Nei det kan ligge latent i kroppen og bryte ut når en blir gravid. Skjedde med meg Anonymous poster hash: c5698...f67
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #16 Skrevet 19. desember 2014 Hvordan kan dere få kjønnsvorter plutselig i er forhold etter barn? Da må dere ha blitt smittet nylig.. Anonymous poster hash: c1f35...cba De fleste som blir smittet vet ikke om det og får aldri symptomer. Andre får symptomene etter lang tid. Anonymous poster hash: a5015...2f0
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #17 Skrevet 19. desember 2014 Hvordan kan dere få kjønnsvorter plutselig i er forhold etter barn? Da må dere ha blitt smittet nylig.. Anonymous poster hash: c1f35...cba De fleste som blir smittet vet ikke om det og får aldri symptomer. Andre får symptomene etter lang tid. Anonymous poster hash: a5015...2f0 HPV blir ikke i kroppen i så lang tid. Og usannsynlig at man har gått igjennom flere graviditeter med HPV som ikke har slått ut når immunforsvaret går ned. Og så slå ut senere hvis kroppen ikke kvitter seg med det? Anonymous poster hash: c1f35...cba
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #18 Skrevet 19. desember 2014 Hvordan kan dere få kjønnsvorter plutselig i er forhold etter barn? Da må dere ha blitt smittet nylig.. Anonymous poster hash: c1f35...cba De fleste som blir smittet vet ikke om det og får aldri symptomer. Andre får symptomene etter lang tid. Anonymous poster hash: a5015...2f0 HPV blir ikke i kroppen i så lang tid. Og usannsynlig at man har gått igjennom flere graviditeter med HPV som ikke har slått ut når immunforsvaret går ned. Og så slå ut senere hvis kroppen ikke kvitter seg med det? Anonymous poster hash: c1f35...cba Det kan fint være i kroppen i så lang tid. Hos meg har det vært i kroppen i 25 år. Anonymous poster hash: 2b964...2ba
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #19 Skrevet 19. desember 2014 Hvordan kan dere få kjønnsvorter plutselig i er forhold etter barn? Da må dere ha blitt smittet nylig.. Anonymous poster hash: c1f35...cba De fleste som blir smittet vet ikke om det og får aldri symptomer. Andre får symptomene etter lang tid. Anonymous poster hash: a5015...2f0 HPV blir ikke i kroppen i så lang tid. Og usannsynlig at man har gått igjennom flere graviditeter med HPV som ikke har slått ut når immunforsvaret går ned. Og så slå ut senere hvis kroppen ikke kvitter seg med det? Anonymous poster hash: c1f35...cba Nå har jeg ikke så mye greie på det, men mener å ha lest at kjønnsvorter ikke nødvendigvis er HPV? Uansett, jeg fikk det for 13 år siden og får fortsatt utbrudd, men fikk ikke utbrudd da jeg var gravid. Regner med jeg ikke har blitt smittet flere ganger siden jeg har vært sammen med den samme mannen de 13 årene. Er ikke naiv altså, men det ville jo vært litt av en tilfeldighet om jeg skulle fått akkurat det samme som jeg har hatt før og ikke noe annet. Anonymous poster hash: a5015...2f0
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #20 Skrevet 19. desember 2014 Legen jeg var hos sa forresten at dette er noe man aldri blir kvitt... Man kan bli kvitt symptomene, og det kan hende de aldri kommer igjen, men viruset er der likevel sa hun. Anonymous poster hash: a5015...2f0
Gemini77 Skrevet 19. desember 2014 #21 Skrevet 19. desember 2014 Det er sant at HPV er et virus man blir kvitt. Skremmende med leger som ikke vet dette. Det er virus i herpesfamilien man ikke blir kvitt. Aller aller fleste klarerte HPV innen et år. Og alle kjønnsvorter forårsakes av HPV.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #22 Skrevet 19. desember 2014 Jeg hadde mitt første store utbrudd da eg var ca 17. Nå er jeg 32 og har kun hatt et lite utbrudd til. Siden det ligger i kroppen, så er det jo sjans for at jeg får flere utbrudd. Anonymous poster hash: d4abb...29e
Gemini77 Skrevet 19. desember 2014 #23 Skrevet 19. desember 2014 Jeg hadde mitt første store utbrudd da eg var ca 17. Nå er jeg 32 og har kun hatt et lite utbrudd til. Siden det ligger i kroppen, så er det jo sjans for at jeg får flere utbrudd. Anonymous poster hash: d4abb...29e Det ligger ikke i kroppen din. HPV et ikke et virus som ligger i nervegangliene slik som herpes. Leger er veldig dårlig informert og gir feilinformasjon videre til pasientene. Skremmende!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #24 Skrevet 19. desember 2014 Jeg hadde mitt første store utbrudd da eg var ca 17. Nå er jeg 32 og har kun hatt et lite utbrudd til. Siden det ligger i kroppen, så er det jo sjans for at jeg får flere utbrudd. Anonymous poster hash: d4abb...29e Det ligger ikke i kroppen din. HPV et ikke et virus som ligger i nervegangliene slik som herpes. Leger er veldig dårlig informert og gir feilinformasjon videre til pasientene. Skremmende! Forklar da jevnlige utbrudd i 25 år? Anonymous poster hash: 2b964...2ba
Gemini77 Skrevet 19. desember 2014 #25 Skrevet 19. desember 2014 Jeg hadde mitt første store utbrudd da eg var ca 17. Nå er jeg 32 og har kun hatt et lite utbrudd til. Siden det ligger i kroppen, så er det jo sjans for at jeg får flere utbrudd. Anonymous poster hash: d4abb...29e Det ligger ikke i kroppen din. HPV et ikke et virus som ligger i nervegangliene slik som herpes. Leger er veldig dårlig informert og gir feilinformasjon videre til pasientene. Skremmende!Forklar da jevnlige utbrudd i 25 år? Anonymous poster hash: 2b964...2ba Jeg sier kun at HPV ikke forblir i kroppen resten av livet slik herpes gjør. Normalt så klareres kroppen etter 1 år. Jeg har jobbet med HPV i mange år og har publikasjoner på arbeidet. Enten så er du smittet igjen eller så greier ikke kroppen din å kvitte seg med viruset noe som ikke er så vanlig. Du er smittet av en lavrisiko type som gir kjønnsvorter og ikke nødvendigvis celleforandringer men det er nermalt de som ikke greier å kvitte seg med viruset som må koniseres for celleforandringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå