Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #26 Skrevet 18. desember 2014 Herlighet som dere overdriver.. Hi, vær hyggelig, svelg kameler, ignorer hans forsøk på krangling Anonymous poster hash: 0ef6e...eb3
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #27 Skrevet 18. desember 2014 Herlighet som dere overdriver.. Hi, vær hyggelig, svelg kameler, ignorer hans forsøk på krangling Anonymous poster hash: 0ef6e...eb3 Lite sannsynlig at de klarer dette når de har kranglet daglig i over et år, samt gått til fysiske angrep på hverandre i lengre tid. Mønsteret må brytes nå og jeg tror det eneste som kan gjøre dette er at en av dere flytter. Når han ikke vil, så er det HI sitt ansvar å gjøre dette. Men hun har ingen rett til å kaste ham ut eller skifte låser. Avgjørelser vedrørende bo og barn må gjøres på et senere tidspunkt under mekling. Det viktigste nå er å skåne barna, dette må HI gjøre om det så innebærer å dra på et krisesenter i julen. Anonymous poster hash: 35b4f...0bc
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #28 Skrevet 18. desember 2014 Hva mener du med at dere slåss? Slår dere hverandre, kaster ting, sparker, kniper, biter, lugger, ruller rundt på gulvet og prøver å skade den andre? Når du merker at ting begynner å eskalere så gå ut av rommet, unngå situasjoner hvor du vet det ender med krangling og slåssing. Når dere har en god dag så sett deg ned sammen med han og begyn med å si at du vil ikke krangle, men at dere MÅ snakke ut om hvordan dere oppførere dere mot hverandre. Hold en saklig tone og ikke hiss han opp. Du får ta frem at sånn dere holder på er skadelig for barna, at du ikke ønsker å ha det slik. Prøv å snakk om hva dere begge kan gjøre for å endre situasjonen og hør hva han mener og vil og hvordan dere sammen kan komme ut av denne situasjonen, i hverfall nå i julen, for barnas skyld. Anonymous poster hash: ea855...9ac
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #29 Skrevet 18. desember 2014 Jeg syns ikke du skal tilkalle politi eller bytte låser. Det fører bare til at konflikten eskalerer ut i det hinsidige. Søk heller hjelp hos krisesenter, barnevern, lege eller en venn. I første omgang hadde jeg betrodd meg til en venninne og bedt om hjelp til et sted å bo. Jeg tror ikke du har noe annet valg enn å flytte. Huset er fremdeles ditt, selv om han bor der. Det juridiske får du ta etter hvert. Førstepri her er å skjerme deg selv og barna. Finn et sted å bo, ta med det mest nødvendige og si at du ikke ønsker kontakt med mannen din før dere har avtale på fvk. Har han noe vett i skallen respekterer han det. Ta gjerne med deg en person den dagen du skal flytte/snakke med ham. Fortell barna dine hva som skjer, hvis ikke blir de bare mer redd. Ikke legg all skyld på pappa, men si at "mor og far har det ikke helt greit og vi har bestemt at det beste er at vi ikke bor sammen lenger." Når du har kommet deg ut er det tid for å begynne med det praktiske. Hus, fordeling av barn osv. Ikke tenk på noe av dette nå. Det eneste du bør ha i hodet er å komme deg bort! Anonymous poster hash: 911a3...0a7
robot Skrevet 18. desember 2014 #30 Skrevet 18. desember 2014 Kan du ikke sende meg en pm, HI? Jeg har en del erfaring med folk som er i tilsvarende situasjoner.
Ster IL Skrevet 18. desember 2014 #31 Skrevet 18. desember 2014 Tenk allerede nå på adresse ang barna. Skifter du og barna står oppført hos han så gir du han siste ord i alle saker...vær obs.... Ut må du, dette skader deres barn for livet, og dere lærer bort hvordan et forhold skal være.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #32 Skrevet 18. desember 2014 Dere kan ikke bo under samme tak! Om du hadde visst hvor skade barn tar av slike konflikter mellom dere. Kan du ikke ta med barna til dine foreldre? Mannen bo hos en kamerat? Det der går ikke, og du må ta ansvar for at det ikke skjer! Jeg prøver! Og jeg Har prøvd! Tatt oss til fvk, kontaktet andre terapauter, pratet med legen min osv. Har prøvd å prate med mannen og endre ting til st ting skal bli bra igjen. Har heller bare blitt verre og verre.!! Barna ser Daglig krangling. Ingens lossing har de vært vitne til..(enda?! (!) jeg har prøvd å få dette til å ta slutt, jeg har prøvd å få mannen til å forstå alvorligheten. Han bare presser og presser. Han stopper ikke!! Jeg har bedt han å flytte, flere ganger! Så blir ting bra i en dag eller to, så er det påan igjen. Jeg er jo delskyldig i å la barna mine gå igjennom dette!!!! Jeg prøver å stoppe dette!!!jeg prøver å få han UT!!! Han nekter!!!! (( Anonymous poster hash: a976f...567 Ring politiet! Få besøksforbud. En mann som har så lite til overs for barna sine og barnas mor må noen bare fjerne fra dere. Anonymous poster hash: d1b10...cea
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #33 Skrevet 18. desember 2014 For en grusom mor du er som lar de stakkars ungene dine oppleve dette. Tenk deg så redde de er der de ligger i sengene sine og hører på dere! Gro deg litt baller og kvitt deg med drittsekken.. Anonymous poster hash: 83cc8...67f
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #34 Skrevet 18. desember 2014 Er han far til barna? Hvor lenge har dere vært sammen og hva krangler dere om? Det må vel ha vært bedre før? Anonymous poster hash: a4fa8...ed4
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #35 Skrevet 18. desember 2014 Jeg vil bare sende deg en klem, Hi. Jeg har det noe på samme måte, og det er vondt og ødeleggende og fortvilende og helt jævlig å tenke på overfor barna. Anonymous poster hash: a8542...a1a
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #36 Skrevet 18. desember 2014 Jeg har vært i din situasjon, og det er dessverre ingenting å gjøre dersom du har en samboer som nekter å flytte. Du kan ikke tvinge ham, MEN du kan be om besøksforbud, og da flytter han på dagen. For min del var det det som måtte til, og da var ting kommet så langt som at han drapstruet meg mens han slo, og så langt bør det ikke gå. Jeg ser i ettertid at jeg burde reagert på et tidligere tidspunkt. Barna forteller nå at de har fått med seg mye mer enn hva jeg trodde, de lever i dag i frykt med en trussel av latent vold over seg. De er redde for sin far, for det om han aldri har slått dem. Jeg vet det er hardt, men det vil alltid virke som tidspunktet er dårlig, man finner aldri et "bra" tidspunkt for et samlivsbrudd. Nå er et like godt tidspunkt som et hvilket som helst annet, kanskje bedre i og med at det er jul og folk har ferie. Det er lettere å ta imot deg som gjest de dagene det tar å få et besøksforbud innvilget. For meg virker det som han forsøker å f ådeg til å utsette bruddet fordi han ønsker å hanke deg inn igjen. Det virker i allefall ikke til å være et forslag som kommer fra en far som setter sine barn i sentrum. Anonymous poster hash: 5e0de...9f9
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #37 Skrevet 18. desember 2014 Ring banken, Finn ut hvor mye av huset du eier. Ring politiet og be om hjelp til å eskortere han ut av huset! Sørg for at barna ikke er i nærheten når det skjer. Bytt låser. Allier deg med en venninne eller helst en kompis som er der med deg! Eller dra på hotell med barna i julen, og kos dere mens du gir frist til mannen om å flytte ut innen en dato. Eierandel i huset er irrelevant. Man kan få besøksforbud fra et hus man selv eier, selv om samboeren som har bedt om besøksforbud ikke har noen eierandel. Jeg ville bedt om besøksforbud i første omgang, og funnet ut av det praktiske etterpå når man har ro og fred til å tenke. Anonymous poster hash: 5e0de...9f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå