Gå til innhold

Proffboksing lovlig i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man går bevisst inn for

Jeg er helt og fullt for proffboksing. Alt her i verden er farlig, man kan få hjernerystelse av å ramle ned trappa og. Dette er voksne mennesker som velger å utsette seg for den risikoen det er å drive med en sånn sport, til min store glede. Jeg elsker å se boksing og håper det blir mange kamper her på hjemmebane for våre flinke boksere :)

Du må tenke lengre enn som så. Ikke kult å ha vakt og få inn hodetraumer pga boksing! Dette kan bli realiteten for oss som jobber i helsevesenet. Synes det er underlig at boksing skal forherliges. Hadde dere bare sett IRL hva som kan skje av hodeskader...

Anonymous poster hash: 00ba5...fea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man går bevisst inn for

Jeg er helt og fullt for proffboksing. Alt her i verden er farlig, man kan få hjernerystelse av å ramle ned trappa og. Dette er voksne mennesker som velger å utsette seg for den risikoen det er å drive med en sånn sport, til min store glede. Jeg elsker å se boksing og håper det blir mange kamper her på hjemmebane for våre flinke boksere :)

Du må tenke lengre enn som så. Ikke kult å ha vakt og få inn hodetraumer pga boksing! Dette kan bli realiteten for oss som jobber i helsevesenet. Synes det er underlig at boksing skal forherliges. Hadde dere bare sett IRL hva som kan skje av hodeskader...

Vil anta det ikke er kult å få inn hodetraumer uansett årsak. Men jeg mener at andelen skader som vil øke vil være minimal, og at proffboksing ikke er mer skadelig enn veldig mange andre sporter. Man må regne med skader i enhver sport. Det er ikke snakk om å forherlige boksing, alle oppegående mennesker forstår risikoen - men man kan ikke forby alt som er farlig eller kan forbindes med risiko, dette er noe man selv må velge om man vil utsette seg for eller ikke.  Jeg har dessverre mange ganger sett hodeskader på nært hold og vet godt hva utfallet kan være på godt og vondt. Ingen av de skadene var forøvrig forårsaket av boksing, men av helt hverdagslige gjøremål som bilkjøring, motorsykkelkjøring, ramlet ned trapp og slalomkjøring. 

Skrevet

Å oppfordre til vold er aldri greit; vil du at ungene dine skal ha voldelige forbilder? Dette er ekte, rå vold der man kan dø.

Visste du at når noen blir slått i svime, er de alltid i fare for å dø?

Anonymous poster hash: 04544...728

Skrevet

Man går bevisst inn for

Altså,det drives jo allerede boksing i Norge, tviler på at skadeomfanget plutselig øker.. Og som nevnt over her er det mange sporter som kan være mer skadelig. Jeg driver selv med kampsport og sikkerhet står alltid øverst.

Skrevet

Å oppfordre til vold er aldri greit; vil du at ungene dine skal ha voldelige forbilder? Dette er ekte, rå vold der man kan dø.

Visste du at når noen blir slått i svime, er de alltid i fare for å dø?

Anonymous poster hash: 04544...728

Det visste jeg ja, heldigvis. Har selv drevet med kampsport og da lærer man mye om sikkerhet, noe som er bra. Men hvis du synes boksing er oppfordring til vold, hva da med all annen kampsport? Skyting? Bryting? Og hva med å la barna få se filmer, der det ofte også er slåssing? er det å la barna få ha voldelige forbilder? Eks, spiderman, batman, supermann og alle andre superhelter som barna ser opp til når de er små. Så har man tv-spill, dataspill og alle andre arenaer man får servert en form for vold. Som foreldre må man lære barn forskjell på vold og sport på samme måte som man lærer dem forskjellen på virkelighet og fiksjon. Jeg håper mine barn blir oppegående nok til å forstå at man kan se på boksing på tv uten å gå løs på hverandre i skolegården.(Dog vil jeg ikke la barna se sånt på tv før de er gamle nok til å forstå hva det dreier seg om) Om de så vil drive med boksing når de blir voksne og forstår konsekvensene av sine valg så får de naturligvis lov til det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...