mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. desember 2014 #1 Skrevet 16. desember 2014 Noen ganger gjør det vondt å ha samtaler med skole, bupa,ppt osv ... Vondt å ha fokus på hva som ikke fungerer, hvor langt etter han ligger etter i norsk... Hvor vanskelig ting noen ganger kan være.. Hvor rådvill den unge læreren som bare vil det beste er... Vondt å se hvor mye enklere alt er på skolen for lillebror... Som regel tar jeg alt på strak arm, men noen ganger er det vondt... Som akkurat i dag etter en samtale... Da hjelper det med slikt som bildet viser...😊😊😊
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #2 Skrevet 16. desember 2014 Du bare syter og klager! Stakkars barn. Hva med å være litt positv?!! Anonymous poster hash: c2f37...db8
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #3 Skrevet 16. desember 2014 Det er lov å ha tunge stunder innimellom - så absolutt. Samtidig er det det spesielle ved din gutt som gjør at du ser verden med andre øyne, og setter pris på og elsker akkurat dette mennesket. Du har 2 unike gutter på hver sin måte - vær stolt og glad over det (noe jeg vet at du er), og gå på igjen med krum rygg etter å ha hatt det litt vond ei stund. Vi har alle slike stunder innimellom. Det fine er at det positive er større og sterkere og gir oss krefter til å takle også det tunge/vonde. Klem Anonymous poster hash: 4be96...65e
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. desember 2014 Forfatter #4 Skrevet 16. desember 2014 Du bare syter og klager! Stakkars barn. Hva med å være litt positv?!! Anonymous poster hash: c2f37...db8 Hvor leser du at jeg syter og klager?? Jeg er veldig positiv jeg, hele tiden.. Men er vel lov å være litt lei seg og?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #5 Skrevet 16. desember 2014 Du bare syter og klager! Stakkars barn. Hva med å være litt positv?!! Anonymous poster hash: c2f37...db8 Hvor leser du at jeg syter og klager?? Jeg er veldig positiv jeg, hele tiden.. Men er vel lov å være litt lei seg og? Ja,er lov å være lei seg Anonymous poster hash: 107e3...592
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. desember 2014 Forfatter #6 Skrevet 16. desember 2014 Det er lov å ha tunge stunder innimellom - så absolutt. Samtidig er det det spesielle ved din gutt som gjør at du ser verden med andre øyne, og setter pris på og elsker akkurat dette mennesket. Du har 2 unike gutter på hver sin måte - vær stolt og glad over det (noe jeg vet at du er), og gå på igjen med krum rygg etter å ha hatt det litt vond ei stund. Vi har alle slike stunder innimellom. Det fine er at det positive er større og sterkere og gir oss krefter til å takle også det tunge/vonde. Klem Anonymous poster hash: 4be96...65e Tusen takk😊😊😊 vet jo at han er verdens fineste uansett og at det aller viktigste for meg er at han er lykkelig og glad !! Og i det store bildet betyr det faktisk lite om han kan lese eller ikke lese akkurat nå💙
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #7 Skrevet 16. desember 2014 Du bare syter og klager! Stakkars barn. Hva med å være litt positv?!! Anonymous poster hash: c2f37...db8 Hvor leser du at jeg syter og klager?? Jeg er veldig positiv jeg, hele tiden.. Men er vel lov å være litt lei seg og? Ja,er lov å være lei seg Anonymous poster hash: 107e3...592 Jammen godt det da Anonymous poster hash: 35896...5ce
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #10 Skrevet 16. desember 2014 Jeg har opp og nedturer med det ene barnet mitt. Det har vært tungt men også lyst og fint. Det ER tungt med barn med ekstra utfordringer, uansett hvordan man vrir og vender på det. Jeg har ikke utlevert barnet mitt her på DIB eller andre nettsteder. Hvis jeg hadde hatt behov for å gjøre det, ville jeg gjort det anonymt. Både for å beskytte barnet og meg selv. Du gjør det med nick, da må du regne med sure kommentarer. Her inne er ikke alle voksne nok til å holde kjeft hvis det er noe som trigger. Men, ja det er godt å få det ut Styrkeklem til deg!! Anonymous poster hash: 6f3cd...dcb
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. desember 2014 Forfatter #11 Skrevet 16. desember 2014 Det er noen ganger godt å få det ut ja😊😊
Iiiiik Skrevet 16. desember 2014 #12 Skrevet 16. desember 2014 Du bare syter og klager! Stakkars barn. Hva med å være litt positv?!! Anonymous poster hash: c2f37...db8 Dette er vel ikke å syte?! Av de trådene jeg har lest, har det langt mer vært sånn at HI har ledd av sønnen, fortalt morsomme anekdoter. I hvert fall ikke klaging og syting. Skjønner at det gjør vondt, man vil jo helst at ting skal gå bra. Håper hverdagen byr på mer balanse. Ved neste anledning kan du dessuten godt si at du er mer opptatt av løsningene enn av elendighetsbeskrivelsene.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #13 Skrevet 16. desember 2014 Syns du er kjempetøff jeg 😊 Du utleverer deg med nick og tør å lufte tankene dine/være ærlig. Jeg tror du er en kjempeflink mamma og jeg står i stor respekt for deg og alle mødre med diagnosebarn. Ha en fin kveld 😊💕 Anonymous poster hash: be47e...a0b
Lessismore Skrevet 16. desember 2014 #14 Skrevet 16. desember 2014 (endret) Og selvfølgelig måtte det komme en anonym inn og spre eder og galle med en gang. Ikke bry deg om dem du, Hi. Det er lov å ha tunge stunder innimellom. Endret 16. desember 2014 av Lessismore
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #15 Skrevet 16. desember 2014 Det er vanskelig om en fokuserer altfor mye på utfordringer og mindre på styrker, ressurser og det sønnen din mestrer. En utvikling på skolen forutsetter at han også mestrer oppgavene han får og skolesituasjonen/hverdagen. Han må styrkes i det han får til - også norsken. Selv om han ligger bak, så får han til noe. Og: Det er din fulle rett å klage over situasjonen, over at du må i mange møter og høre på alt som er "vanskelig". Det forstår jeg godt. Ofte har foreldre (og barna!) behov for å høre det positive, utviklingen fra møte til møte. Om en ikke ser en utvikling, så bør de (skole/bhg/BUP osv) gå i seg selv og se hva som bør endres. Anonymous poster hash: a191a...287
kaklemor Skrevet 16. desember 2014 #16 Skrevet 16. desember 2014 (endret) Kjenner til det.. Har et barn med spesielle behov selv, som gir utfordringer i hverdagen. Mye på tilpasses og tilrettelegges, men er stort sett alltid tatt på strak arm. MEN, innimellom en sjelden gang så Kan jeg føle at jeg syns det er trist og urettferdig at han må ha det slik. Jeg føler jeg ikke får gjort nok, og blir lei meg de sjeldne dager jeg kan være frustrert. Men, så kommer alle disse dagene hvor han løper inn i armene mine, smiler og ler. Han skriker maaaammmaaaa når jeg henter han i barnehagen og er så stolt når jeg kommer. Han synger nattasang sammen med meg. Han ser på meg med sitt skøyerblikk og får meg til å le:-) Lyser opp hele rommet når han kommer og er så ufattelig omtenksom og empatisk, morsom og tillitsfull ❤ Det ER lov til å ha tunge stunder, men man må alltid vite at de gode stundene er der :-) Han lærer noe nytt hver dag, og viser en sakte men sikkert utvikling ifht det å mestre flere ting! Han er nå superflink lillegutten min❤ Endret 16. desember 2014 av kaklemor
BareMas Skrevet 16. desember 2014 #17 Skrevet 16. desember 2014 Du bare syter og klager! Stakkars barn. Hva med å være litt positv?!! Anonymous poster hash: c2f37...db8 De fleste innlegg jeg leser av hi er av typen hvor hun ønsker å dele gode opplevelser med guttene sine, når de har fått ros eller gjort noe som hun synes er morsomt, da får hun pinadø meg pes da også. Det blir liksom aldri bra nok, hæ?
Mamma_til_2 Skrevet 16. desember 2014 #18 Skrevet 16. desember 2014 Det er tøft og få høre slikt om barnet sitt, og når det ikke er en quik fiks så er det kjempetungt! 💖💖
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. desember 2014 Forfatter #19 Skrevet 16. desember 2014 Tusen takk for støtte jenter💜
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #20 Skrevet 16. desember 2014 😍 Anonymous poster hash: 35896...5ce
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #21 Skrevet 16. desember 2014 Jeg forstår deg godt! Men jeg reagerer på at du utleverer deg selv, og ikke minst barnet ditt, veldig her på forumet. Er det ikke slik at noen her vet hvem du er irl? Anonymous poster hash: f87fc...748
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. desember 2014 Forfatter #22 Skrevet 16. desember 2014 Jeg forstår deg godt! Men jeg reagerer på at du utleverer deg selv, og ikke minst barnet ditt, veldig her på forumet. Er det ikke slik at noen her vet hvem du er irl? Anonymous poster hash: f87fc...748 Hvis noen vet hvem jeg er, javel... Jeg har ikke noe å skjule . Lett å si " nå vet jeg hvem du er!!" Som en trussel.. Jeg står for mine valg ang hva jeg deler og hva andre velger å dele er opp til dem😊
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #23 Skrevet 16. desember 2014 Jeg tror mange som ikke har barn med spesielle behov/ utfordringer ikke klarer å sette seg inn i hvordan det er å være mamma til et slikt barn. Det er mange gleder, men bekymringene for barnet og hva fremtiden vil bringe, kan mange ganger være fryktelig tøft! Og det gjør vanvittig vondt i hele sjela... Anonymous poster hash: af992...982
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #24 Skrevet 16. desember 2014 Vet ikke om dette er noen trøst, men selv har jeg to gutter i bhg.alder (ene snart skolegutt). Begge er godt utviklet, og har ingen diagnoser eller generelle utfordringer. Likevel er jeg stadig bekymret for om de vil klare seg i livet. Hvordan skolen blir for dem. Klarer de å følge med i undervisningen? Vil de mestre skolegangen? Venner? Vil de bli mobbet, eller mobbe andre? Tror dette er tanker de fleste mødre har, og man er alltid bekymret for barna sine, men håper på det beste. Og det er lov å bli lei seg, synes at motgang er tøft. Stå på videre, og gjør ditt beste for gutten din. Noe jeg for så vidt tror du allerede gjør:) Anonymous poster hash: 82e8a...77d
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. desember 2014 Forfatter #25 Skrevet 16. desember 2014 Godt å ha mulighet for å tømme seg noen ganger😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå