Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #26 Skrevet 16. desember 2014 Vel, helt uten noe som helst empiri kan jeg vel si at det stemmer hos oss. Vi har et par skikkelig umulige barn, og de har pedagoger (førskolelærere) til foreldre. Aldri tenkt på det før. Men ja, de får aldri tilsnakk, mødrene hever aldri stemmen eller irettesetter tydelig. Ungene gjør som de vil. Anonymous poster hash: 1d5dd...3aa
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #27 Skrevet 16. desember 2014 Hallo?? Det er da åpenbart: Vi pedagoger vil jo ikke at VÅRE barn skal bli gruppens hakkekylling. Derfor bruker vi alle triks og knep vi kan for å oppdra våre egne barn til mobbende pøbler ...Når denne jobben er gjort gir vi blaffen i barna våre. Vi har mer enn nok å henge fingrene i på jobb ... dessuten får vi jo ikke betalt for å oppdra våre egne barn. På fritiden har også vi krav på FRI.Ærlig talt! Dette innlegget er faktisk noe av det mest tullete jeg har lest her inne på lenge.Det blir jo som å si at av barna til ernæringsfysiologer blir tre av fire overvektige, eller at tre av fire barn av politifolk blir kriminelle.Dagens herligste innlegg:) Nå måtte jeg le litt:)Lurer på hva det er med oss pedagoger som gjør at "alle" føler at det er greit å kritisere alt vi gjør, nå også barna våre.Anonymous poster hash: bcee0...e28 Igjen, dette er basert på egne erfaringer. Jeg er vel heller ikke "alle". Og jeg er selv pedagog HI Anonymous poster hash: 127e1...d94 Mente ikke at du er alle, men det er jo daglig negative tråder om pedagoger på dette forumet. At du selv er pedagog, og starter en slik tråd synes jeg at er pinlig. Er det rart at vi som yrkesgrupper har lav status når våre egne til og med har holdninger som deg? Anonymous poster hash: bcee0...e28 Så man skal ikke være kristisk?Når så mye som 3 av 4 av alle mobbere jeg har vært borti (ifbm barna mine) er barn av pedagoger, så stiller jeg spørsmål ved dette. Skal jeg som pedagog tenke at dette er tilfeldig og bare automatisk støtte mine "medsøstre"? For det ville jeg synes var pinlig! Jeg sier ikke at alle barn av pedagoger er mobbere, jeg sier at 3 av 4 barn som mobber er barn av pedagoger (mine erfaringer). Det er en vesentlig forskjell. Anonymous poster hash: 127e1...d94 Du kan ikke konkludere med at 3 av 4 mobbere er barn av pedagoger basert på sine egne begrensede erfaringer. Det er jo bare stupid og ikke et høyskoleutdannet menneske verdig. Anonymous poster hash: c3b2e...47a
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #28 Skrevet 16. desember 2014 Det sier seg jo selv, du vet vel at bakerens barn ikke har brød? Anonymous poster hash: 7fc72...e6d
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #29 Skrevet 16. desember 2014 Hallo?? Det er da åpenbart: Vi pedagoger vil jo ikke at VÅRE barn skal bli gruppens hakkekylling. Derfor bruker vi alle triks og knep vi kan for å oppdra våre egne barn til mobbende pøbler ... Når denne jobben er gjort gir vi blaffen i barna våre. Vi har mer enn nok å henge fingrene i på jobb ... dessuten får vi jo ikke betalt for å oppdra våre egne barn. På fritiden har også vi krav på FRI. Ærlig talt! Dette innlegget er faktisk noe av det mest tullete jeg har lest her inne på lenge. Det blir jo som å si at av barna til ernæringsfysiologer blir tre av fire overvektige, eller at tre av fire barn av politifolk blir kriminelle. Du kan le så mye du vil av dette, du. Erfaringene mine endrer seg ikke av den grunn. Følte du deg truffet? Anonymous poster hash: 127e1...d94 Jeg er faktisk helt enig med deg HI. Det er min erfaring og. Jenta mi blir mobbet av 2 jenter på skolen. Begge mødrene er lærere. Har prøvd å ta opp problemet med dem, men ikke går det an å prate til dem heller. De går rett i forsvar. Barna deres har ikke gjort noe galt ( selv om kontaktlærer er helt enig med meg i denne saken ). Anonymous poster hash: 9eb74...a4d
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #30 Skrevet 16. desember 2014 Sønnen min ble mobbet sv en gjeng to år eldre gutter. Endte med at han måtte til psykolog. Ironisk nok viste det seg at psykologen var mor til en av mobberene... Anonymous poster hash: fcaa1...d06
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #31 Skrevet 16. desember 2014 Jeg er selv førskolelærer og så klart jeg irettesetter mitt barn!! Og om jeg må også foran andre foreldre, hvis barnet mitt har gjort noe som IKKE er greit! Mitt barn har særskilte behov og jeg har valgt å være åpen ovenfor andre foreldre/elever. Vær snill og ikke ta alle under en kam... Anonymous poster hash: f5fd4...47b
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #32 Skrevet 16. desember 2014 Etter å ha jobbet i barnehage syns jeg faktisk at barn av pedagoger er de verste ungene! Anonymous poster hash: 81efe...9f4
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #33 Skrevet 16. desember 2014 Kanskje ikke så rart når man ser at den selverklærte pedagogen her inne (mammatilnurket) er sarkastisk i svarene til alle hun nødvendigvis er enig med og liker å trykke den ned for egen selvfølelse. Det overføres sikkert til barna. Anonymous poster hash: 0557d...5b7
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #34 Skrevet 16. desember 2014 Hallo?? Det er da åpenbart: Vi pedagoger vil jo ikke at VÅRE barn skal bli gruppens hakkekylling. Derfor bruker vi alle triks og knep vi kan for å oppdra våre egne barn til mobbende pøbler ...Når denne jobben er gjort gir vi blaffen i barna våre. Vi har mer enn nok å henge fingrene i på jobb ... dessuten får vi jo ikke betalt for å oppdra våre egne barn. På fritiden har også vi krav på FRI.Ærlig talt! Dette innlegget er faktisk noe av det mest tullete jeg har lest her inne på lenge.Det blir jo som å si at av barna til ernæringsfysiologer blir tre av fire overvektige, eller at tre av fire barn av politifolk blir kriminelle.Dagens herligste innlegg:) Nå måtte jeg le litt:)Lurer på hva det er med oss pedagoger som gjør at "alle" føler at det er greit å kritisere alt vi gjør, nå også barna våre.Anonymous poster hash: bcee0...e28 Igjen, dette er basert på egne erfaringer. Jeg er vel heller ikke "alle". Og jeg er selv pedagog HI Anonymous poster hash: 127e1...d94 Mente ikke at du er alle, men det er jo daglig negative tråder om pedagoger på dette forumet. At du selv er pedagog, og starter en slik tråd synes jeg at er pinlig. Er det rart at vi som yrkesgrupper har lav status når våre egne til og med har holdninger som deg? Anonymous poster hash: bcee0...e28 Så man skal ikke være kristisk?Når så mye som 3 av 4 av alle mobbere jeg har vært borti (ifbm barna mine) er barn av pedagoger, så stiller jeg spørsmål ved dette. Skal jeg som pedagog tenke at dette er tilfeldig og bare automatisk støtte mine "medsøstre"? For det ville jeg synes var pinlig! Jeg sier ikke at alle barn av pedagoger er mobbere, jeg sier at 3 av 4 barn som mobber er barn av pedagoger (mine erfaringer). Det er en vesentlig forskjell. Anonymous poster hash: 127e1...d94 Du kan ikke konkludere med at 3 av 4 mobbere er barn av pedagoger basert på sine egne begrensede erfaringer. Det er jo bare stupid og ikke et høyskoleutdannet menneske verdig. Anonymous poster hash: c3b2e...47a Les hva jeg skriver da! Jeg skriver helt tydelig at dette er mine erfaringer. Jeg har ikke akkurat tenkt å skrive en forskningsartikkel basert på mine observasjoner Ut i fra hva andre her skriver, så er jeg heller ikke den eneste som opplever dette. Kanskje det rett og slett er noe i det? HI Anonymous poster hash: 127e1...d94
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #35 Skrevet 16. desember 2014 Jeg er selv førskolelærer og så klart jeg irettesetter mitt barn!! Og om jeg må også foran andre foreldre, hvis barnet mitt har gjort noe som IKKE er greit! Mitt barn har særskilte behov og jeg har valgt å være åpen ovenfor andre foreldre/elever. Vær snill og ikke ta alle under en kam... Anonymous poster hash: f5fd4...47b Selvfølge er ikke alle pedagogunger "bråkebøtter", men min oppfatning er at av de bråkebøtter som finnes er pedagogunger veldig godt representert. I yngste gutten sin klasse har det vært en del tull. Ingen mobbing, men mye bråk i timene og i friminuttet, tegner på vegger etc. Den gjengen som driver med dette består av 8 unger. 6 av disse har lærerforeldre. Dette er en klasse på 24 elever, og 7 av de har pedagogforeldre. Sier ikke at det er slik over alt, men såg også tendenser der vi bodde før. Anonymous poster hash: 51e89...edf
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #36 Skrevet 16. desember 2014 Jeg er selv førskolelærer og så klart jeg irettesetter mitt barn!! Og om jeg må også foran andre foreldre, hvis barnet mitt har gjort noe som IKKE er greit! Mitt barn har særskilte behov og jeg har valgt å være åpen ovenfor andre foreldre/elever. Vær snill og ikke ta alle under en kam... Anonymous poster hash: f5fd4...47b Selvfølge er ikke alle pedagogunger "bråkebøtter", men min oppfatning er at av de bråkebøtter som finnes er pedagogunger veldig godt representert. I yngste gutten sin klasse har det vært en del tull. Ingen mobbing, men mye bråk i timene og i friminuttet, tegner på vegger etc. Den gjengen som driver med dette består av 8 unger. 6 av disse har lærerforeldre. Dette er en klasse på 24 elever, og 7 av de har pedagogforeldre. Sier ikke at det er slik over alt, men såg også tendenser der vi bodde før. Anonymous poster hash: 51e89...edf Fascinerende observasjon! Da er jeg kanskje ikke helt på jordet med mine erfaringer mtp pedagogbarn.. HI Anonymous poster hash: 127e1...d94
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #37 Skrevet 16. desember 2014 Jeg har også fire barn, fra 6 til 14 år gamle, og min erfaring er at mobberne kommer fra superreligiøse og veldig strenge familier. De oppfører seg som lam når pappas harde blikk holder øye med dem, men er som ville banditter så fort de vet foreldrene er langt unna. Jeg sier selvfølgelig ikke at alle religiøse foreldre oppdrar drittunger, men de virkelige pøblene vi har vært borti har foreldre som er veldig synlige i de religiøse miljøene her. Anonymous poster hash: a0c33...a10
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #38 Skrevet 16. desember 2014 Jeg er enig med deg, HI. Har samme erfaring selv fra da jeg gikk på barneskolen. Anonymous poster hash: e55e9...894
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #39 Skrevet 16. desember 2014 Jeg har også fire barn, fra 6 til 14 år gamle, og min erfaring er at mobberne kommer fra superreligiøse og veldig strenge familier. De oppfører seg som lam når pappas harde blikk holder øye med dem, men er som ville banditter så fort de vet foreldrene er langt unna. Jeg sier selvfølgelig ikke at alle religiøse foreldre oppdrar drittunger, men de virkelige pøblene vi har vært borti har foreldre som er veldig synlige i de religiøse miljøene her. Anonymous poster hash: a0c33...a10 Hvor bor du? Her jeg bor er det svært få religiøse, så jeg kan ikke se slike tendenser her. Men (!) jeg ble selv mobbet som liten, på barneskolen, av ei som var Jehovas Vitne. HI Anonymous poster hash: 127e1...d94
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #40 Skrevet 16. desember 2014 Her har min datter blitt mobbet flere ganger, og de aller verste er barna av enslige mødre, hvor mødrene aldri har tid til barna. Men jeg konkluderer da virkelig ikke med at barn av enslige mødre mobber. Nå er jeg enslig mor selv, og mine barn mobber ikke. De er omsorgsfulle flotte barn. De barna av pedagoger jeg kjenner, oppfører seg ikke dårligere enn andre barn. Anonymous poster hash: 0df7a...7bd
Iiiiik Skrevet 16. desember 2014 #41 Skrevet 16. desember 2014 Jeg tror det er en persepsjonfeil og en slutningsfeil. Når dette er teorien din, ser du mer etter "pedagogbarna" og legger bedre merke til at de gjør noe galt. Omtrent som da jeg besøkte min venninne på juridisk fakultet og kun så perleøredobber og foldeskjørt. Fornuftsmessig vet jeg at de aller fleste jusstudenter ser ut som meg, men dem la jeg ikke merke til. Dessuten tror jeg at man er mer kritisk til "pedagogbarna" og "psykologbarna" fordi man tenker at de burde vite bedre, at de har foreldre som burde fanget opp dette. Det stemmer sikkert at 3 av de 4 du har lagt merke til har pedagogforeldre, men jeg er temmelig sikker på at det også finnes mobbere i din nærhet som du ikke har lagt merke til. Og hvis du har full kontroll, er det søkt å generalisere det til å påstå at det finnes en generell sammenheng.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #42 Skrevet 16. desember 2014 Ufaglærte foreldre er i flertall når det kommer til barn som mobber. Anonymous poster hash: 08d16...b10
MammantilNurket Skrevet 16. desember 2014 #43 Skrevet 16. desember 2014 Kanskje ikke så rart når man ser at den selverklærte pedagogen her inne (mammatilnurket) er sarkastisk i svarene til alle hun nødvendigvis er enig med og liker å trykke den ned for egen selvfølelse. Det overføres sikkert til barna. Anonymous poster hash: 0557d...5b7 Hva i alle dager mener du med dette??Innlegget ditt gir ingen mening. Foreslår at du leser igjennom en gang til og skriver om. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #44 Skrevet 16. desember 2014 Jeg er ganske sikker på at innlegget ditt er ganske så generaliserende, selv om jeg selv har tenkt tanken ved et par anledninger. Eksempel, sønn av 2 pedagoger: Kameraten til sønnen min er det frekkeste, mest frittalende barnet jeg noensinne har møtt. Barnet bærer ikke preg av noen som helst av oppdragelse. Han aper etter deg når du snakker, kverulerer og diskuterer absolutt alt. Han er kjempefrekk, selv mot ukjente voksne. Jeg har selv sett foreldrene i aksjon sammen med barnet, og de gjør ingen forsøk på å begrense eller stoppe den negative adferden, de bare sitter fornøyd og smiler mens han driver på. Jeg lurer litt på hva filosofien bak en slik oppdragelse kan være. Og det er nærliggende å tro at de ønsker at han i samspill med samfunnet skal få sanksjoner for negativ adferd og selv lære av feilene han gjør, sånn helt på egenhånd. Det er veldig synd, for det er egentlig en klok og kjekk gutt. Men han er ødelagt av manglende oppdragelse og et ego på størrelse med et stort land i Afrika. At disse foreldrene er pedagoger, kan jo sikkert være tilfeldig, eller kanskje ikke. Anonymous poster hash: c886c...b32
Gjest Antarctica Skrevet 16. desember 2014 #45 Skrevet 16. desember 2014 Jeg kjenner en tannlege som gir ungene sukker hele tida. De har hull i tennene begge to. Og sønnen til en musiker jeg kjenner kan ikke synge en rein tone. Og så videre, og så videre. Man forventer at tannlegebarna skal ha fullkomne tenner, musikerbarna skal synge reint, prestebarna skal være fromme, legebarna skal være friske, pedagogbarna skal være veloppdragne, politibarna skal være lovlydige, lærerbarna skal være skoleflinke og så videre. Og når det ikke stemmer, hey presto! DA har deres foreldre dumma seg ut, da! "Du som er tannlege, burde du ikke klare å pusse tenna på dine egne barn før du begynner å mase på oss!" Joda, vi kjenner alle mønsteret, Norge i et nøtteskall... Hva med å innse at tannleger, pedagoger, butikkdamer, glassmestere, fiskere, høyesterettsadvokater og alle rundt oss bare er feilbarlige mennesker, og at ungene deres ikke nødvendigvis har noen fordeler eller frynsegoder av foreldrenes yrke.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #46 Skrevet 16. desember 2014 Nå har mitt 4. barn begynt på skolen. Minsten går i 1. klasse, eldste går i 8. klasse på ungdomsskolen. Jeg har sett og hørt mye gjennom tiden ungene har gått i barnehagen, barneskolen og også ungdomsskolen. Det som slår meg, er at minst 3 av 4 mobbere er barn av pedagoger (førskolelærere, lærere og barnevernspedagoger). Tilfeldighet? Jeg tror ikke dette er en tilfeldighet, noe må det være! Hva er det egentlig pedagogene driver med hjemme med barna sine? Er normal folkeskikk-opplæring helt utdatert? Anonymous poster hash: 127e1...d94 De gjør vel som mange andre....tar ikke med seg jobben hjem. Man er ikke pedagog for egne barn Anonymous poster hash: bc5e3...45b Andre ikke-pedagoger er heller ikke pedagoger hjemme. Eller? Jeg skjønte ikke helt hva du mente her. Anonymous poster hash: 127e1...d94 Er du ikke utdannet pedagog, så er du ikke pedagog hjemme heller nei. Jeg jobber som pedagog, og mange av mine kolleger sier at det er ikke så lett å være pedagogisk riktig for egne barn. Noe jeg selv og erfarer. Men det betyr ikke at pedagoger oppdrar mobbere som valser over andre barn, men at oppdragelse er like vanskelig for de som jobber som pedagoger som for andre foreldre. Selv om en er pedagog så har man ikke riktig svar på alt. Men det blir jo uasnsett feil å trekke de konklusjonene som du gjør Anonymous poster hash: bc5e3...45b Synes ikke det er så rart faktisk. Man har en følelsesmessig relasjon til egne barn. Anonymous poster hash: 818fb...fff
Virginia. Skrevet 17. desember 2014 #47 Skrevet 17. desember 2014 Jeg har langt mer mot pedagoger - som i "master i pedagogikk" - enn jeg har mot noen stakkars A4 lærer/førskolelærer/etc eller barna deres. Anonymous poster hash: da9b6...e22 Ja, i alle dager,- hvorfor det? Her er det vel heller snakk om at du har fordommer mot akademisk utdannelse...
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #48 Skrevet 17. desember 2014 Har jobbet mange år i skolen, og min erfaring er at mobbere har foreldre med alle slags yrker... Pedagoger er overhodet ikke overrepresentert på noen måte. Selv om noen tydeligvis mener at barn av pedagoger burde vite bedre - og at pedagoger tydeligvis burde være flinkere enn alle andre til å oppdra barna sine - så er det jo ikke sånn... Men, jeg må innrømme at jeg har sett min del av vanskelige, bråkete, frekke barn...og også flere mobbere selvfølgelig. Har da tenkt at "slik skal ikke mine barn bli". Det er de heldigvis ikke heller. De er veloppdragne og skoleflinke alle 3, og glad er jeg for det. Anonymous poster hash: 83a3a...b14
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #49 Skrevet 17. desember 2014 Jeg har fire barn, og har opplevd både det ene og det andre med de. Min erfaring er at barn av trygdede er de som mobber mest. De mangler folkeskikk, er frekke og brautende. Det har ikke vært noe gehør å få fra disse trygdeforeldrene, da de virkelig ikke ønsker å se hvordan deres barn oppfører seg. Anonymous poster hash: 52aa0...71d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå