Gå til innhold

Sjokkert over barns oppførsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag stanset jeg to gutter i å slå i bhg. Da fikk jeg høre av 4 åringen at jeg var ikke mora hans og jeg jobba ikke der, og da bestemte ikke jeg over han. Jeg satte "morske blikket" i han og svarte at jeg er voksen, og jeg bestemmer at ingen får lov å slå.

En fireåring må ha lært å si det et sted? Jeg blir litt smådårlig. Unger har ingen respekt for voksne mennesker i hele tatt lengere?

Hun ene som jobbet i barnehagen kikket bare litt rart på meg, som om jeg hadde gjort noe feil? Men hun gjorde ingenting når de slo på hverandre. Man må da få lov å være en tydelig voksen selv i en barnehage. Sette grenser å oppdra disse trolla våre. Jeg håper virkelig noen tar tak i min unge om hun oppfører seg dårlig.

Anonymous poster hash: 227a4...2f1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jeg ser unger slår eller er stygge mot hverandre sier jeg ifra.

Ville pratet med den ansatte og spurt hvorfor hun/han ikke grep inn

Skrevet

Selv om du møter noen unger som oppfører seg sånn blir det helt feil å konkludere med at barn ikke har respekt for voksne lenger! Fireåringen kan ha hørt det fra storesøsken, venner med større søsken osv.

Det at hun som jobbet der ikke grep inn er en ting jeg hadde stusset mer over... Kanskje hun såg rart på deg fordi hun var flau over at du kom og såg at hun ikke gjorde noe med det?

På den andre siden... såg du at det ikke var lekesloss? Det var slåing? Var det to mot en? Kan være at det er noe du ikke har fått med deg. Feks at den ansatte observerte barna, for å finne ut hva som gjør at han slår!

Anonymous poster hash: 8a09a...63c
Skrevet

DU har ingenting med å blande deg inn i hva et barn i barnehagen gjør, så sant det ikke var mot ditt barn. Hadde du snakket slik til mitt barn skal jeg love deg jeg hadde laget et helvete for deg! Makan til kjerring som skal blande seg inn i ting du absolutt ikke har noe med!

Anonymous poster hash: c2369...5d9

Skrevet

Har opplevd respektløse barn her også. Det var to gutter (3-4 år) som satt og puttet småsteiner i munnen på en ettåring ute på lekeplassen, og jeg gikk bort til de og sa at det må man ikke gjøre! Sa at ettåringen kunne sette steinene i halsen, og at det kunne være farlig. Den ene gutten på meg og apte etter det jeg sa, type "na na na na na...!" før han geipte til meg. Men de sluttet i alle fall, og reiste seg og gikk. Måtte holde meg selv igjen for ikke å løpe etter gutten og riste han. Ble helt målløs. 

Anonymous poster hash: cf80f...a6b
Skrevet

DU har ingenting med å blande deg inn i hva et barn i barnehagen gjør, så sant det ikke var mot ditt barn. Hadde du snakket slik til mitt barn skal jeg love deg jeg hadde laget et helvete for deg! Makan til kjerring som skal blande seg inn i ting du absolutt ikke har noe med!

Ikke rart det blir krig i verden. Og ikke rart folk ikke tør å bry seg.  Og ikke rart det ikke nytter når man har et barn som blir mobbet og mobberen har foreldre som deg deg. Fysj. 

Anonymous poster hash: 56f38...00f

Skrevet

Seriøst!?

Mitt barn har ikke lov til å slå, og det er bra andre voksne stopper han om de ser at han gjør det. Er det andre ting ditt barn skal få drive med som kan skade andre, så lenge ikke dere foreldre eller barnehageansatte ser h*n?

Anonymous poster hash: 0b399...b59

Skrevet

Nå tror jeg vel egentlig at du er et lite troll, men det finnes nok noen som tenker som du skriver her.

Men jeg kommer alltid til å gripe inn om jeg ser urett. Så får håpløse foreldre tenke og si hva de vil.

Skrevet

Synes du håndterte situasjonen kjempebra:-) Selvfølgelig skal voksne reagere når barn slåss!!

Anonymous poster hash: f399d...c43

Skrevet

Å herre skaper, snakk om dårlig trolling! 

Anonymous poster hash: 0a1ad...3f2

Skrevet

DU har ingenting med å blande deg inn i hva et barn i barnehagen gjør, så sant det ikke var mot ditt barn. Hadde du snakket slik til mitt barn skal jeg love deg jeg hadde laget et helvete for deg! Makan til kjerring som skal blande seg inn i ting du absolutt ikke har noe med! Anonymous poster hash: c2369...5d9

Idiot.

Skrevet

Hehe, lusa som hoster i lovotten her? Jeg er veldig glad for å kjenne mange som er som HI, og veldig få som er som deg og vil gå forbi. Dessuten tviler jeg sterkt på din evne til å "lage helvete" for noen i det hele tatt.

Skrevet

Nei så lenge det ikke er noen jeg kjenner, så skal jeg bare vende det andre kinnet til, jeg vil jo ikke tråkke noen foreldre på tærne. Uansett om det gjelder slåssing, mobbing, eller noen som kaster stein. Sånt skaper gode medmennesker og hjelper de som blir plaget. Overse og gå videre, ikke bry deg om jenta som blir slått, eller gutten som blir dyttet ned fra akebakken, det er ikke din business å passe på at andre har det bra.

Flott innstilling. 

Skrevet

Hva er galt med deg? Går du bare rett forbi å later som ingenting du eller? Du burde sett på programmet "hvem bryr seg" som gikk på tv 2. Håper det var ditt barn som fikk juling eller ble banket, kanskje det hadde vært greit at noen blandet seg????

Anonymous poster hash: d10c3...2f3

Skrevet

Vel, når ingen andre gidder å bry seg, så må hun selvfølgelig snakke til disse ungene!! Det skulle bare mangle!! Fatter ikke at voksne mennesker kan ha en slik holdning som deg!

Hvis mitt barn slår et annet barn håper jeg at hun blir irettesatt av noen voksne, hvis jeg ikke er der slik at jeg kan gjøre det selv!

Skrevet

...5d9 må være en spøk! En dårlig sådan...

Selvfølgelig bryter man inn hvis noen slår hverandre.

Litt nysgjerrig på anonym over her. Hvis dette mot alle formodning ikke er en spøk, hvordan reagerer du om bhgansatte irettesetter ditt barn?

Anonymous poster hash: 2b08b...599

Skrevet

Har opplevd respektløse barn her også. Det var to gutter (3-4 år) som satt og puttet småsteiner i munnen på en ettåring ute på lekeplassen, og jeg gikk bort til de og sa at det må man ikke gjøre! Sa at ettåringen kunne sette steinene i halsen, og at det kunne være farlig. Den ene gutten på meg og apte etter det jeg sa, type "na na na na na...!" før han geipte til meg. Men de sluttet i alle fall, og reiste seg og gikk. Måtte holde meg selv igjen for ikke å løpe etter gutten og riste han. Ble helt målløs.

Anonymous poster hash: cf80f...a6b

........nå fikk jeg enda mindre lyst til å sende ettåringen i barnehage........

Anonymous poster hash: ecb34...0b4

Skrevet

Har jeg forstått deg rett? Hvis noe sier noe til ditt barn som slår et annet barn, lager du et helvete fordi dem sa fra?? Hvor er logikken?? Du burde heller takke dem, som ikke lar ditt barn være slemme med andre.

Anonymous poster hash: 2bc6a...b43

Skrevet

Da vet vi jo hva slags foreldre denne typen barn har... 👏 (ja, den applausen var særdeles ironisk.)

Skrevet

Du liker vel ikke at noen irettesetter ungen din om det så er en lærer, ansatt eller ungen din er ufin hjemme hos en kamerat.

Hvis du ser en fremmed unge mobbe eller slå et annet barn i nabolaget....du går rett forbi? Hvis det var ditt barn som ble slått av et annet barn, hadde du ikke satt pris hvis en voksen som så dette grep inn??

Gratulerer med sjarmtrollet du oppdrar.

jeg synes det er flott at vi bryr oss om hverandre.

Anonymous poster hash: 4b585...ffe

Skrevet

Er du ikke riktig skrudd sammen? Selvfølgelig skal man stoppe barn som slår. Hadde hun ikke stoppet dem så er det det samme som å si at hun aksepterer det. Hva tror du barna lærer av det? I alle fall ikke at det ikke er lov til å slå. Jeg hadde glatt grepet inn om jeg så et barn slå om det var i barnehagen, på skolen eller på fritiden.

Anonymous poster hash: 810f8...753

Skrevet

DU har ingenting med å blande deg inn i hva et barn i barnehagen gjør, så sant det ikke var mot ditt barn. Hadde du snakket slik til mitt barn skal jeg love deg jeg hadde laget et helvete for deg! Makan til kjerring som skal blande seg inn i ting du absolutt ikke har noe med! Anonymous poster hash: c2369...5d9

Har du skolebarn? Kanskje det var du som hang på telefonen min i går kveld da, og skjelte meg ut etter noter. Etter heftig research hadde du funnet fram til meg, etter at jeg stoppet langs barnas skolevei og hyggelig, men litt alvorlig , sa til noen førsteklassinger at de måtte holde seg på gangveien og ikke springe ut i gata rett foran biler. En av disse førsteklassingene var ydmyk og sa unnskyld og at han skjønte hva jeg mente, mens en av de andre bare gliste og sa nanananana, før han rakte tunge. Jeg sa ikke noe til han, men satte et nokså mørkt blikk i ham.

Anonymous poster hash: 426bf...61b

Skrevet

I dag stanset jeg to gutter i å slå i bhg. Da fikk jeg høre av 4 åringen at jeg var ikke mora hans og jeg jobba ikke der, og da bestemte ikke jeg over han.

Anonymous poster hash: 227a4...2f1

hehehe... Jeg kunne vært så barnslig at jeg hadde svart ham: "nei, det har du jaggu meg rett i. For hadde jeg vært mora di så hadde du ikke slått andre barn i første omgang" :fnise:

Anonymous poster hash: b4255...d59

Skrevet

Er det mulig??? HVA er galt med å snakke til unger som er slemme? Hadde det vært mitt barn hadde jeg vært GLAD for at noen grep inn! "Laget et helvete" fordi hun snakket til barn som slo?? Hvor er verden på vei??

Anonymous poster hash: 88bf9...512

Skrevet

Mannen min så også to gutter som holdt på å slå en annen mindre gutt da han var ute på trilletur. Og selvfølgelig grep han inn i situasjonen!! Man skal ikke stå å se på at noen blir mobbet og/eller blir utøvd vold mot. Det er vårt samfunnsansvar å gripe inn, og da spesielt med tanke på BARN! Jeg er stolt over å ha en man som er så empatisk og bryr seg om andre :)

Anonymous poster hash: 0345b...45a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...