Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #51 Skrevet 15. desember 2014 Hvor mange gaver får barna av dere foreldre? Hvor gamle er de og hva får de? Her får de 5 gaver hver av oss foreldre. 6 åringen får stort 3 -etasjes dukkehus, teksta cat, barbidukke, dr. Mc stuffing veske, Sofia slott. Eldste på 7 år får stort elektrisk helikopter, Lego minecraft den store pakka, teksta t-rex, ninja turtels figurer, Lego ninjago. Så blir det litt som skal kjøpes inn til julestrømpa. Anonymous poster hash: 5845f...60c Herligfred, er det rart at unger blir bortskjemte..? Jeg har også _lyst_ til å kjøpe ørten gaver, men jeg skjønner jo at det ikke går an. Her blir det to gaver fra oss foreldrene. Verktøybenk på kvelden og et puslespill til strømpa på morgenen. Anonymous poster hash: 668b3...311 Ja det hørtes jo morsom ut gitt , to gaver fra foreldrene.. Fy søren så kiipe dere er. Julaften skal være den beste dagen i året for barna med masse kos, god mat, godteri og massse gaver. Anonymous poster hash: ed84c...f05 Akkurat sånn var julaften for meg da jeg var barn, og jeg fikk 1 gave fra foreldrene mine. Anonymous poster hash: 8b37c...832
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #52 Skrevet 15. desember 2014 De skulle egentlig bare få en hver, men så kom mannen til å handle litt mye så nå blir det to til hver. I tillegg får de kalendergave (nye strømpebukser) og morgengave (morgenlåpe, julehefte og snop). Sån sett får de egentlig 4 gaver hver. Anonymous poster hash: 0084b...e07
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #53 Skrevet 15. desember 2014 Hvor mange gaver får barna av dere foreldre? Hvor gamle er de og hva får de? Her får de 5 gaver hver av oss foreldre. 6 åringen får stort 3 -etasjes dukkehus, teksta cat, barbidukke, dr. Mc stuffing veske, Sofia slott. Eldste på 7 år får stort elektrisk helikopter, Lego minecraft den store pakka, teksta t-rex, ninja turtels figurer, Lego ninjago. Så blir det litt som skal kjøpes inn til julestrømpa. Anonymous poster hash: 5845f...60c Herligfred, er det rart at unger blir bortskjemte..? Jeg har også _lyst_ til å kjøpe ørten gaver, men jeg skjønner jo at det ikke går an. Her blir det to gaver fra oss foreldrene. Verktøybenk på kvelden og et puslespill til strømpa på morgenen. Anonymous poster hash: 668b3...311 Nå er det vel ofte de barna som får mye resten av året som må få mye på julaften for å bli fornøyde. De er jo allerede bortskjemte. Tror du virkelig barn blir bortskjemt den ene dagen?? Jeg kan fortelle deg at det er hva vi gjør de andre 364 dager i året som teller. Anonymous poster hash: 0084b...e07
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #54 Skrevet 15. desember 2014 Hvor mange gaver får barna av dere foreldre? Hvor gamle er de og hva får de? Her får de 5 gaver hver av oss foreldre. 6 åringen får stort 3 -etasjes dukkehus, teksta cat, barbidukke, dr. Mc stuffing veske, Sofia slott. Eldste på 7 år får stort elektrisk helikopter, Lego minecraft den store pakka, teksta t-rex, ninja turtels figurer, Lego ninjago. Så blir det litt som skal kjøpes inn til julestrømpa. Anonymous poster hash: 5845f...60c Herligfred, er det rart at unger blir bortskjemte..? Jeg har også _lyst_ til å kjøpe ørten gaver, men jeg skjønner jo at det ikke går an. Her blir det to gaver fra oss foreldrene. Verktøybenk på kvelden og et puslespill til strømpa på morgenen. Anonymous poster hash: 668b3...311 Ja det hørtes jo morsom ut gitt , to gaver fra foreldrene.. Fy søren så kiipe dere er. Julaften skal være den beste dagen i året for barna med masse kos, god mat, godteri og massse gaver. Anonymous poster hash: ed84c...f05 Kanskje vi er kjipe, men vi synes ikke at gutten trenger 20 pakker under juletreet for å ha en fin Jul. For meg er en fin Jul tid med familien, god mat, turer i skogen, spille spill, lange samtaler, et avbrekk fra hverdagen, pynten OG gaver. Vi begrenser oss til 2 pakker pluss strømpen, ikke pga penger og ikke fordi vi er redde for at han skal bli bortskjemt for jeg er enig med de som mener at de 364 resterende dagene har mer å si å bortskjemthet. Vi kjøper mindre fordi vi mener at verden ikke trenger økt forbruk og at gutten ikke blir lykkeligere av flere eiendeler. Vi privilegierer blant annet opplevelser og reiser sammen (hele familien) i løpet av året ellers fremfor shopping i november-desember. Om det gjør oss til dårlige foreldre, so be it. Anonymous poster hash: 6252c...1a7
Gjest Antarctica Skrevet 15. desember 2014 #55 Skrevet 15. desember 2014 Hvor mange gaver får barna av dere foreldre? Hvor gamle er de og hva får de?Her får de 5 gaver hver av oss foreldre. 6 åringen får stort 3 -etasjes dukkehus, teksta cat, barbidukke, dr. Mc stuffing veske, Sofia slott.Eldste på 7 år får stort elektrisk helikopter, Lego minecraft den store pakka, teksta t-rex, ninja turtels figurer, Lego ninjago.Så blir det litt som skal kjøpes inn til julestrømpa.Anonymous poster hash: 5845f...60c Herligfred, er det rart at unger blir bortskjemte..? Jeg har også _lyst_ til å kjøpe ørten gaver, men jeg skjønner jo at det ikke går an. Her blir det to gaver fra oss foreldrene. Verktøybenk på kvelden og et puslespill til strømpa på morgenen.Anonymous poster hash: 668b3...311 Ja det hørtes jo morsom ut gitt , to gaver fra foreldrene.. Fy søren så kiipe dere er. Julaften skal være den beste dagen i året for barna med masse kos, god mat, godteri og massse gaver.Anonymous poster hash: ed84c...f05 Akkurat sånn var julaften for meg da jeg var barn, og jeg fikk 1 gave fra foreldrene mine. Anonymous poster hash: 8b37c...832 Ja, jeg husker julaften som akkurat det, årets beste dag med kos, mat, godteri og masse gaver. Men foreldrene våre kjøpte IKKE gave til oss, de! Vi fikk alle gavene fra tanter, onkler, besteforeldre og venner. Det var helt naturlig hjemme hos oss, julegavene kommer fra Nissen og familie utenfor. Av mamma og pappa fikk vi jo noe hver eneste dag i året. Jeg syntes aldri det var kjipt. På bursdagen hendte det oftere vi fikk noe av mamma og pappa.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 15. desember 2014 #56 Skrevet 15. desember 2014 Her får 3 åringen: Bilgarasje Gravemaskin Doogie doo spill En pakke Lego Også skal mannen kjøpe en ting. 7 åringen får En stor pakke Lego chima En litt mindre pakke Lego chima 1 brettspill Skøyter + hjelm 1 spill Og mannen skal kjøpe Xbox til han. De får også 2 pakker på deling av nissen villkatten spillet og en bok. Også får de en liten pakke Lego og en film hver i julestrømpa.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #57 Skrevet 15. desember 2014 Hvor mange gaver får barna av dere foreldre? Hvor gamle er de og hva får de? Her får de 5 gaver hver av oss foreldre. 6 åringen får stort 3 -etasjes dukkehus, teksta cat, barbidukke, dr. Mc stuffing veske, Sofia slott. Eldste på 7 år får stort elektrisk helikopter, Lego minecraft den store pakka, teksta t-rex, ninja turtels figurer, Lego ninjago. Så blir det litt som skal kjøpes inn til julestrømpa. Anonymous poster hash: 5845f...60c Herligfred, er det rart at unger blir bortskjemte..? Jeg har også _lyst_ til å kjøpe ørten gaver, men jeg skjønner jo at det ikke går an. Her blir det to gaver fra oss foreldrene. Verktøybenk på kvelden og et puslespill til strømpa på morgenen. Anonymous poster hash: 668b3...311 Ja det hørtes jo morsom ut gitt 😳, to gaver fra foreldrene.. Fy søren så kiipe dere er. Julaften skal være den beste dagen i året for barna med masse kos, god mat, godteri og massse gaver. Anonymous poster hash: ed84c...f05 Kjipe? Fordi vi gir han to gaver? Hva i huleste? Han får alt av klær og utstyr han trenger resten av året, for ikke å snakke om at han kommer til å få drøssevis av gaver fra besteforeldre, tanter og onkler. Vi ønsker ikke å bidra til et kjøpepress og en materialisme som er kvalmende, sett utenfra. Sånne som deg gjør meg så vanvittig provosert! Anonymous poster hash: 668b3...311
Gjest Julia1984 Skrevet 15. desember 2014 #58 Skrevet 15. desember 2014 Mine barn får MASSE julegaver av oss foreldre. Men jeg er kjipere enn de aller fleste utenom jul og bursdag.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #59 Skrevet 15. desember 2014 Mine barn får MASSE julegaver av oss foreldre. Men jeg er kjipere enn de aller fleste utenom jul og bursdag. Hva vil MASSE si? Bare nysgjerrig Anonymous poster hash: 19bc0...38c
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #60 Skrevet 15. desember 2014 Har vrengt hode i lengre tid for å finne ut hva barna TRENGER, de ønsker seg jo alt i alle lekekataloger som ramler ned i postkassen, men vi har MASSE leker. 10 åringen: Treningsbukse Hodelykt Knebeskyttere Radiostyrt bil En pose godis 7 åringen Treningsbukse Akebrett Radiostyrt bil En pose godis De får leker fra onklene og bestemor. Anonymous poster hash: e1a25...1c0
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #61 Skrevet 15. desember 2014 Hvor mange gaver får barna av dere foreldre? Hvor gamle er de og hva får de? Her får de 5 gaver hver av oss foreldre. 6 åringen får stort 3 -etasjes dukkehus, teksta cat, barbidukke, dr. Mc stuffing veske, Sofia slott. Eldste på 7 år får stort elektrisk helikopter, Lego minecraft den store pakka, teksta t-rex, ninja turtels figurer, Lego ninjago. Så blir det litt som skal kjøpes inn til julestrømpa. Anonymous poster hash: 5845f...60c Herligfred, er det rart at unger blir bortskjemte..? Jeg har også _lyst_ til å kjøpe ørten gaver, men jeg skjønner jo at det ikke går an. Her blir det to gaver fra oss foreldrene. Verktøybenk på kvelden og et puslespill til strømpa på morgenen. Anonymous poster hash: 668b3...311 Ja det hørtes jo morsom ut gitt 😳, to gaver fra foreldrene.. Fy søren så kiipe dere er. Julaften skal være den beste dagen i året for barna med masse kos, god mat, godteri og massse gaver. Anonymous poster hash: ed84c...f05 Kjipe? Fordi vi gir han to gaver? Hva i huleste? Han får alt av klær og utstyr han trenger resten av året, for ikke å snakke om at han kommer til å få drøssevis av gaver fra besteforeldre, tanter og onkler. Vi ønsker ikke å bidra til et kjøpepress og en materialisme som er kvalmende, sett utenfra. Sånne som deg gjør meg så vanvittig provosert! Anonymous poster hash: 668b3...311 Skulle da bare mangle at en ikke holder barna med klær ellers i året?! Anonymous poster hash: e5a0e...6c0
Gjest Antarctica Skrevet 15. desember 2014 #62 Skrevet 15. desember 2014 Hvor mange gaver får barna av dere foreldre? Hvor gamle er de og hva får de? Her får de 5 gaver hver av oss foreldre. 6 åringen får stort 3 -etasjes dukkehus, teksta cat, barbidukke, dr. Mc stuffing veske, Sofia slott. Eldste på 7 år får stort elektrisk helikopter, Lego minecraft den store pakka, teksta t-rex, ninja turtels figurer, Lego ninjago. Så blir det litt som skal kjøpes inn til julestrømpa. Anonymous poster hash: 5845f...60c Herligfred, er det rart at unger blir bortskjemte..? Jeg har også _lyst_ til å kjøpe ørten gaver, men jeg skjønner jo at det ikke går an. Her blir det to gaver fra oss foreldrene. Verktøybenk på kvelden og et puslespill til strømpa på morgenen. Anonymous poster hash: 668b3...311 Ja det hørtes jo morsom ut gitt , to gaver fra foreldrene.. Fy søren så kiipe dere er. Julaften skal være den beste dagen i året for barna med masse kos, god mat, godteri og massse gaver. Anonymous poster hash: ed84c...f05 Kjipe? Fordi vi gir han to gaver? Hva i huleste? Han får alt av klær og utstyr han trenger resten av året, for ikke å snakke om at han kommer til å få drøssevis av gaver fra besteforeldre, tanter og onkler. Vi ønsker ikke å bidra til et kjøpepress og en materialisme som er kvalmende, sett utenfra. Sånne som deg gjør meg så vanvittig provosert! Anonymous poster hash: 668b3...311 Skulle da bare mangle at en ikke holder barna med klær ellers i året?!Anonymous poster hash: e5a0e...6c0 Ja, men et tårn av julegaver i tillegg skulle ikke bare mangle.
Hannasbananas Skrevet 15. desember 2014 #63 Skrevet 15. desember 2014 (endret) Hvor mange gaver får barna av dere foreldre? Hvor gamle er de og hva får de? Her får de 5 gaver hver av oss foreldre. 6 åringen får stort 3 -etasjes dukkehus, teksta cat, barbidukke, dr. Mc stuffing veske, Sofia slott. Eldste på 7 år får stort elektrisk helikopter, Lego minecraft den store pakka, teksta t-rex, ninja turtels figurer, Lego ninjago. Så blir det litt som skal kjøpes inn til julestrømpa. Anonymous poster hash: 5845f...60c Herligfred, er det rart at unger blir bortskjemte..? Jeg har også _lyst_ til å kjøpe ørten gaver, men jeg skjønner jo at det ikke går an. Her blir det to gaver fra oss foreldrene. Verktøybenk på kvelden og et puslespill til strømpa på morgenen. Anonymous poster hash: 668b3...311 Ja det hørtes jo morsom ut gitt 😳, to gaver fra foreldrene.. Fy søren så kiipe dere er. Julaften skal være den beste dagen i året for barna med masse kos, god mat, godteri og massse gaver. Anonymous poster hash: ed84c...f05 Kjipe? Fordi vi gir han to gaver? Hva i huleste? Han får alt av klær og utstyr han trenger resten av året, for ikke å snakke om at han kommer til å få drøssevis av gaver fra besteforeldre, tanter og onkler. Vi ønsker ikke å bidra til et kjøpepress og en materialisme som er kvalmende, sett utenfra. Sånne som deg gjør meg så vanvittig provosert! Anonymous poster hash: 668b3...311 Skulle da bare mangle at en ikke holder barna med klær ellers i året?! Anonymous poster hash: e5a0e...6c0 Var det virkelig DET du leste ut av det svaret? Gratulerer! Endret 15. desember 2014 av Hannasbananas
Tante Gustava Skrevet 15. desember 2014 #64 Skrevet 15. desember 2014 De får bilane sammen. Eldste får i tillegg et fotballspill og yngste et annet spill. Også blir det en liten ting de kjøper til hverandre. I utgangspunktet bruker vi kjøpe en ting til hver, men i år kommer altså bilbander til de begge i tillegg. De er fem og seks år.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #65 Skrevet 15. desember 2014 Jeg har ikke lest mer enn første siden i tråden, men jeg synes det er merkelig at dere er så enkle at dere teller antall pakker. Om barnet bare får en pakke betyr jo ikke nødvendigvis at de får lite. Vi kjøper for rundt 1400- 1600 pr barn. Det inkluderer klær som de allikevel trenger. Anonymous poster hash: 0e643...dfc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå