Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #26 Skrevet 13. desember 2014 Nei, men nå har jeg aldri hatt noe ønske om det heller. I barnehagen hos oss var det en av de eldste på hver avdeling som fikk være lucia, og den som var lucia på minste avdeling fikk da ikke være på stor når det kom over der. Dette var de veldig beviste på, slik at flest mulig fikk muligheten. Og her hjalp det ikke å være den søt jenta med lyst hår. De som ønsket ble skrivd opp på lapp, og de trakk hvem som fikk være. Så helt tilfeldig. Minste ungen har vært lucia, minste ungen i barnehagen som har vært lucia før tror jeg. 5 år og med høyde som en 2 åring så det litt morsomt ut. Men langt lyst hår hadde hun da, men peng var det ikke for hun er en turbo så hun ser ut som ett troll fem min etter jeg har gredd, flettet og sprayet det i håp om at det skal holde seg frem til lucia toget. Anonymous poster hash: 9b896...68d
Miamimom Skrevet 13. desember 2014 #27 Skrevet 13. desember 2014 Jeg er ikke blond, og på min tid måtte man være blond for å være Lucia. Så nei - aldri.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #28 Skrevet 13. desember 2014 Var Lucia siste året i bhg. Hadde laaaangt mørkt hår. Lillesøsteren min var noen år senere, med kort kommunefarget hår. Anonymous poster hash: befee...fd8
FrkKværner Skrevet 13. desember 2014 #29 Skrevet 13. desember 2014 Var Lucia begge årene jeg gikk i barnehagen. Hadde langt lyst hår 😊
Honningmelon Skrevet 13. desember 2014 #30 Skrevet 13. desember 2014 Ja, var Lucia i bhg. Var den søte jenta med blondt hår "Den søte jenta", mener du at alle de andre jentene var stygge? Anonymous poster hash: 93606...35b Ja, var selvfølgelig det jeg mente.
Villbringebringebær Skrevet 13. desember 2014 #31 Skrevet 13. desember 2014 Eg var lucia i barnehagen. Hadde helt hvitt blondt hår. Var høyest sto mellom meg og en annen blond jente
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #32 Skrevet 13. desember 2014 Nei, jeg var aldri Lucia. I barnehagefeiringen i går var det en mørkhudet gutt med skikkelig afrohår som var Lucia, det er det søteste jeg har sett på lenge 😊 Anonymous poster hash: 78496...5a7
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #33 Skrevet 13. desember 2014 Jeg er 31 år gammel, og var Lucia i første klasse. Alle jentene i på trinnet var med i loddtrekning, jeg vant. Hadde langt lysebrunt hår den gang. Lurer på når det var vanlig praksis å velge den søteste jenta med langt, blondt hår? Det høres veldig gammeldags og lite pedagogisk ut... Anonymous poster hash: ba204...4a0
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #34 Skrevet 13. desember 2014 Jeg var lucia i 2.klasse og hadde langt blondt hår. Mamma jobbet på skolen den gangen og påstår fortsatt at det ble trukket og at det var tilfeldig, men med den læreren vi hadde, er jeg ikke overbevist. I barnehagen der barna mine går, trekker de en jente og en gutt som går foran og er lucia og stjernegutt (den eneste med spiss, høy hatt). Lucia hadde rødt, krøllete hår og var fantastisk med krona på hodet Anonymous poster hash: 4c8f4...e62
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #35 Skrevet 13. desember 2014 Aldri. Begge jentene mine har vært Lucia i barnehagen. De trakk hvem som skulle bli Lucia, og eldste jenta mi ble Lucia fordi hun de trakk først ikke ville. Lucia selv var sannsynligvis mørkhåret, siden hun var italiensk. Anonymous poster hash: 4fc24...27b
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #36 Skrevet 13. desember 2014 Hadde loddtrekning i 6 klasse for første gang på den skolen. Hadde alltid valgt frem til det året. Vi visste ikke om denne loddtrekkingideen da vi skulle starte øving og velge så var ett par råskuffa blonde som hadde trodd kampen sto mellom dem og at den mest populære skulle vinne. Jeg hadde langt brunt hår så hadde ikke regnet med å telle med så ble ikke skuffa. Ble ei fra thailand så dermed mørk. De blonde populære fant dette selvfølgelig helt feil... Vet ikke om loddtrekning skjedde året etter men tror faktisk ikke det med tanke på misnøyen hos noen. Tragisk ! Og håper det er loddtrekning der den dag idag... Anonymous poster hash: 3cdd7...7a4
valkyrien Skrevet 13. desember 2014 #37 Skrevet 13. desember 2014 Har aldri vært Lucia nei, var blond, men det hjelper lite når man er tjukk og upopulær Men jeg kan ikke egentlig huske å ha hatt noe sterkt ønske om det heller.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #38 Skrevet 13. desember 2014 Jeep. var Lucia I 3 klasse. Anonymous poster hash: 8dbc9...c4f
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #39 Skrevet 13. desember 2014 Jeep. var Lucia I 3 klasse. Anonymous poster hash: 8dbc9...c4f
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #40 Skrevet 13. desember 2014 Nei, min største drøm på barneskolen men jeg var langt fra søt nok + jeg hadde rødt hår og fregner. Var alltid hun søte med langt lyst hår som ble valgt. Hvert år! Anonymous poster hash: 76dfb...b9b
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 14. desember 2014 #41 Skrevet 14. desember 2014 Nei, og jeg har aldri hatt noe lyst til å være det heller. Kan aldri huske at det var noe særlig fokus på at det var stas å være.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #42 Skrevet 14. desember 2014 Jeg er 31 år gammel, og var Lucia i første klasse. Alle jentene i på trinnet var med i loddtrekning, jeg vant. Hadde langt lysebrunt hår den gang. Lurer på når det var vanlig praksis å velge den søteste jenta med langt, blondt hår? Det høres veldig gammeldags og lite pedagogisk ut... Anonymous poster hash: ba204...4a0 Jeg er født i 85. Jeg var alltid lucia i bhg med mitt lange lyse hår. Var privat kristen barnehage. Er jo helt horribelt å tenke tilbake på nå.. Anonymous poster hash: 2b6af...2f9
Fandens Oldemor Skrevet 14. desember 2014 #43 Skrevet 14. desember 2014 Jeg er 31 år gammel, og var Lucia i første klasse. Alle jentene i på trinnet var med i loddtrekning, jeg vant. Hadde langt lysebrunt hår den gang. Lurer på når det var vanlig praksis å velge den søteste jenta med langt, blondt hår? Det høres veldig gammeldags og lite pedagogisk ut... Anonymous poster hash: ba204...4a0 Jeg er født i 85. Jeg var alltid lucia i bhg med mitt lange lyse hår. Var privat kristen barnehage. Er jo helt horribelt å tenke tilbake på nå.. Anonymous poster hash: 2b6af...2f9 Jeg er også på deres alder og var Lucia hvert år. Vanlig barneskole. Drøyt at ikke noen reagerte, egentlig.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #44 Skrevet 14. desember 2014 Jeg ble valgt til å være Lucia i bhg en gang. Husker det godt, jeg ble veldig overrasket og synes det var kjempestas! Hadde langt, brunt hår og bare sånn passe søt. Har vært valgt til å være Lucia i voksen alder også, det var mer stas, for da gikk det på sangstemmen! ;-) Anonymous poster hash: 78602...125
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #45 Skrevet 14. desember 2014 Jeg er 31 år gammel, og var Lucia i første klasse. Alle jentene i på trinnet var med i loddtrekning, jeg vant. Hadde langt lysebrunt hår den gang. Lurer på når det var vanlig praksis å velge den søteste jenta med langt, blondt hår? Det høres veldig gammeldags og lite pedagogisk ut... Anonymous poster hash: ba204...4a0 Jeg er 32 og fikk aldri være Lucia, fordi vi hadde ei med plantinablondt hår i barnehagen og skoleklassen (samme jenta), så hun var Lucia hvert år. På skolen var det bare ett år vår klasse gikk Lucia da det var et bestemt trinn sin oppgave. Jeg hadde langt mørkeblondt hår men det holdt ikke, heller ikke de andre blonde fikk være Lucia. Og selvfølgelig ikke de med brundt eller svart hår. Hun som var plantinablond var ikke den søteste, når jeg ser tilbake på bilder, men ikke stygg heller for det er ingen barn. Håper hårfarge ikke har noe å si lenger Anonymous poster hash: 5cadf...4c9
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2014 #46 Skrevet 14. desember 2014 Jeg har vært Lucia ja.. Hadde trekning i klassen.. En gutt og en jente Anonymous poster hash: 483d8...98f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå