Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #1 Skrevet 13. desember 2014 Leste nettopp en artikkel om en 94 år gammel kvinne som endelig fikk være Lucia og muntre selv gleden min i 4.klasse da jeg endelig ble valgt. I alle år hadde jeg misunnelig sett at de søteste jentene med blondt hår ble valgt og jeg med mitt røde hår følte meg misunnelig og forbigått. I går i barnehagen ble den søte, blonde jenta valgt for andre år på rad og jeg kjente det stakk i meg på vegne av de andre barna. Hvorfor ble ingen andre Lucia, det var garantert noen der som ikke hadde det vært det før. Hva med deg? Fikk du være Lucia? Anonymous poster hash: 16f63...863
Honningmelon Skrevet 13. desember 2014 #2 Skrevet 13. desember 2014 Ja, var Lucia i bhg. Var den søte jenta med blondt hår
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #3 Skrevet 13. desember 2014 Jeg har vært lucia to ganger. Har langt, blondt hår. Anonymous poster hash: 01d04...ac9
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #4 Skrevet 13. desember 2014 Jeg ble valgt til Lucia i bhg, ufrivillig sådan, var og den søte jenta med blondt hår, men ville ikke være det.. Var altfor sjenert til å ta på meg den oppgaven, så da det nærmet seg gråt jeg og ba om å få slippe.. Fikk heldigvis det Anonymous poster hash: ea36d...36f
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #5 Skrevet 13. desember 2014 Nei, aldri. Men kan ikke huske at jeg har gått i Luciatog noen gang heller da Anonymous poster hash: b9d7a...3c8
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #6 Skrevet 13. desember 2014 Ja jeg var Lucia i bhg da jeg var fem år. Det var ute ved et eldresenter. Jeg hadde hverken mangt eller lyst blondt hår. Hadde derimot på en knallgrønn, grufull lue under Luciakronen. Ser ikke problemet med gutter som Lucia heller. Greit at Lucia var jente, men det er jo bare en dag som markeres med sang og bakst hos de unge. Ikke at jeg orker engasjere meg om bhg vil ha ei lys jente, men synes det er helt ubetydelig om det er gutt Anonymous poster hash: 8009f...708
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 13. desember 2014 #7 Skrevet 13. desember 2014 jada. alt for mange ganger dessverre.. hadde laaangt hår som gikk til midt på låret (brunt hår da) å måtte være Lucia pga det. Jeg hatet det som pesten, noe som medførte mange dager med gru og tennes gnissel før Luciadagen! Nå trekker de mellom de jentene som vil, noe som er mer rettferdig!
gresskar Skrevet 13. desember 2014 #8 Skrevet 13. desember 2014 Var Lucindy på ungdomsskolen, hahaha ;-) var når Cindy Crawford var så populær. (Ja, jeg er utgammel) var gøy det og da
moota m storebror&lillebror Skrevet 13. desember 2014 #9 Skrevet 13. desember 2014 Jeg var Lucia på barneskolen. Hadde lyst, ikke så langt hår. Var heller ikke blant de søteste. Var heller ikke særlig godt likt av læreren så ble nokså paff når hun valgte meg..
Gjest Skrevet 13. desember 2014 #10 Skrevet 13. desember 2014 Ja var Lucia i 5.klasse. Langt brunt hår den gangen.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #11 Skrevet 13. desember 2014 Nei. Jeg har lyst hår med krøller og der jeg bodde skulle Lucia ha svart hår. Men kan ikke si det har plaget meg:) Var bare sånn det var. Anonymous poster hash: 04d7b...71a
Marriet Skrevet 13. desember 2014 #12 Skrevet 13. desember 2014 det var på barneskolen jeg virkelig begynte å hate kroppen min. Lucia skulle bli valgt og det var jeg og ei annen som hadde lyst. Læreren sa at hun andre ble lucia og en av guttene i klassen så vel at jeg ble skuffa og så sa han foran alle: du er for feit til å være lucia uansett. Trur det var i tredje eller fjerde klasse. Det verste var at alle lo. Og jeg lo med, men inni meg hadde jeg så vanvittig vondt. Det er helt ufattelig vondt å tenke på nå faktisk.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #13 Skrevet 13. desember 2014 det var på barneskolen jeg virkelig begynte å hate kroppen min. Lucia skulle bli valgt og det var jeg og ei annen som hadde lyst. Læreren sa at hun andre ble lucia og en av guttene i klassen så vel at jeg ble skuffa og så sa han foran alle: du er for feit til å være lucia uansett. Trur det var i tredje eller fjerde klasse. Det verste var at alle lo. Og jeg lo med, men inni meg hadde jeg så vanvittig vondt. Det er helt ufattelig vondt å tenke på nå faktisk. Skjønner godt at det er vondt fortsatt. Sender deg en klem Anonymous poster hash: e8ec7...685
Marriet Skrevet 13. desember 2014 #14 Skrevet 13. desember 2014 det var på barneskolen jeg virkelig begynte å hate kroppen min. Lucia skulle bli valgt og det var jeg og ei annen som hadde lyst. Læreren sa at hun andre ble lucia og en av guttene i klassen så vel at jeg ble skuffa og så sa han foran alle: du er for feit til å være lucia uansett. Trur det var i tredje eller fjerde klasse. Det verste var at alle lo. Og jeg lo med, men inni meg hadde jeg så vanvittig vondt. Det er helt ufattelig vondt å tenke på nå faktisk. Skjønner godt at det er vondt fortsatt. Sender deg en klem Anonymous poster hash: e8ec7...685 Takk Jeg bare håper og trur det ikke er sånn det foregår rundt forbi nå lenger. At vi har kommet oss et godt stykke videre
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #15 Skrevet 13. desember 2014 Ja, var Lucia i bhg. Var den søte jenta med blondt hår "Den søte jenta", mener du at alle de andre jentene var stygge? Anonymous poster hash: 93606...35b
QueeenBeee Skrevet 13. desember 2014 #16 Skrevet 13. desember 2014 Hadde langt lyst, men var ikke den søte så fikk ikke være Lucia noen gang.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #17 Skrevet 13. desember 2014 I går i barnehagen ble den søte, blonde jenta valgt for andre år på rad og jeg kjente det stakk i meg på vegne av de andre barna. Hæ, finnes det enda barnehager her til lands som velger Lucia etter steinalderske metoder?! Hvor i landet befinner vi oss - i en liten kommune et stykke fra andre folk? Anonymous poster hash: 51517...a7f
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #18 Skrevet 13. desember 2014 Jeg var Lucia en gang. Jeg var hverken lyshåret eller søt, jeg hadde kort, brunt hår og var bare middels pen Jeg ble nesten Lucia en gang til. En av de søte lyshårete jentene skulle egentlig være Lucia, men hun var borte fra skolen flere dager før Lucia, så i tilfelle hun ikke ble frisk i tide, valgte de meg som reserve. Men på Luciadagen var hun tilbake igjen Anonymous poster hash: 4e44c...100
Salla Skrevet 13. desember 2014 #19 Skrevet 13. desember 2014 Ja, var Lucia i barnehagen tror jeg. Husker bare at det var på et eldresenter:-)
tante grusom master of law Skrevet 13. desember 2014 #20 Skrevet 13. desember 2014 Jeg ble valgt lucia flere ganger i barneskolen. Jeg var veldig glad for det, fordi da slapp jeg å synge. Lucia i sverige synger ikke.
☆☆☆ Skrevet 13. desember 2014 #21 Skrevet 13. desember 2014 Har berre gått i luciatog ein gong, meinar det var arrangert av tanta mi og alle var Lucia. Ei ordning fleire burde vurdere.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #22 Skrevet 13. desember 2014 Nei jeg var aldri Lucia, men hadde heller ikke noe ønske om det. Aldri likt oppmerksomhet. Vi var 15 jenter i klassen, så det var mange som aldri fikk vært Lucia, var jo ikke noe spesielt med det. Men synes det er veldig rart og feil at en får være flere ganger når det er mange nok til at ikke alle får vært. Hos oss ble det trekt mellom de som hadde lyst, og da kun de som ikke hadde vært før. Det eneste riktige i mine øyne. Anonymous poster hash: d3c05...ed8
Elsker livet Skrevet 13. desember 2014 #23 Skrevet 13. desember 2014 Både da jeg var barn og hos mine barn får alle spille hovedrollen uansett kjønn og utseende.
Bananen Skrevet 13. desember 2014 #24 Skrevet 13. desember 2014 Jeg var så heldig å bli trekt til å være Lucia i bhg. Det var kjempestas fram til en annen lagde opprør fordi hun ikke ble trekt. Endte opp med at bhg lagde egen krone til hun og vi måtte dele på å gå foran. Husker jeg syns det var skikkelig urettferdig, det var tross alt jeg som ble trekt:p Godt jeg bare var 5, idag hadde jeg gledelig delt/gitt bort rollen:)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #25 Skrevet 13. desember 2014 Nei. Det holdt ikke med langt, blondt hår og bra oppførsel, når ei i klassen i følge læreren hadde "gullhår". Bærer ikke noe nag nå, gjorde det ikke da heller, har klart meg veldig bra uten å være Lucia altså. Anonymous poster hash: 7f858...3aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå