Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #51 Skrevet 12. desember 2014 Og jeg sier det igjen. Å bruke hvem istedet for hvilken/hvilket er dialekt. Massevis av folk her i Drammensområdet sier det. Jaja, så er det vel feil, da, men det er det for alle de som sier "oss" istedet for "vi" i Gudbrandsdalen også. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Haha. ...Vi fra Drammen bruker ikke hvem vogn etc. Det er bare en unnskyldning for dårlig språkAnonymous poster hash: 6f2c8...afd Jo, det gjør vi.Anonymous poster hash: e37ee...7bc Ikke pokker om vi gjør! Ihvertfall ikke de av oss som er litt oppegående! Anonymous poster hash: fa96b...2e1 Du som er så oppegående. Fortell gjerne hva du jobber med, eller hvorfor du ellers skulle være så mye mer intelligent enn resten av Drammen. Nå er jeg spent!Anonymous poster hash: e37ee...7bc Jeg er en annen anonym enn den som svarte deg først, men det har du kanskje ikke forstått. Om du leser litt og ser på anonymkodene ser du at det er minst 4 forskjellige fra Drammen her og ingen av de kjenner folk som sier hvem istede for hvilken. Anonymous poster hash: fa96b...2e1 Spiller det noen rolle om du er en annen anonym? Du svarte ikke på spørsmålet mitt... Anonymous poster hash: e37ee...7bc
Novemberdama Skrevet 12. desember 2014 #52 Skrevet 12. desember 2014 Og jeg sier det igjen. Å bruke hvem istedet for hvilken/hvilket er dialekt. Massevis av folk her i Drammensområdet sier det. Jaja, så er det vel feil, da, men det er det for alle de som sier "oss" istedet for "vi" i Gudbrandsdalen også. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Haha. ...Vi fra Drammen bruker ikke hvem vogn etc. Det er bare en unnskyldning for dårlig språkAnonymous poster hash: 6f2c8...afd Jo, det gjør vi. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Det sier ganske mye om deg og miljøet du er i. Det er ikke riktig og har ingenting med dialekt å gjøre. Men du er unnskyldt hvis du ikke vet bedre og vanker i et språkmiljø som snakker så enkel norsk.Anonymous poster hash: 6f2c8...afd Snakk om å prøve å rakke ned på andre. Hva er poenget? Tror du at du er så mye bedre enn andre bare fordi du prater 100% korrekt? Eller gjør du egentlig det? Hva vet du om hvilket miljø jeg vanker i? (Eller burde jeg sagt hvem miljø...? Skjønner ikke dette jeg, vet du.) Til info har jeg både advokater, piloter, butikkarbeidere og lærere i min omgangskrets, for å nevne noen. Du kommer ikke unna det faktum at i Drammensområdet bruker folk hvem istedet for hvilken. Sånn er det bare. Prøv å høre etter neste gang du snakker med noen herfra.Anonymous poster hash: e37ee...7bc Snakk for deg selv!Ingen jeg kjenner bruker hvem istede for hvilken men de jeg har hørt har sagt det er aldri en av de skarpeste knivene i skuffen, for å si det slik. For det er du, eller? Jeg kunne telle minst fire skrivefeil i den ene setningen du så fint klarte å sette sammen. Gratulerer! Anonymous poster hash: e37ee...7bc Fire? Gikk litt fort så jeg glemte en n og , hvilke andre feil er det? Eller for å skrive så du forstår det: Hvem andre feil er det?
Novemberdama Skrevet 12. desember 2014 #53 Skrevet 12. desember 2014 Og jeg sier det igjen. Å bruke hvem istedet for hvilken/hvilket er dialekt. Massevis av folk her i Drammensområdet sier det. Jaja, så er det vel feil, da, men det er det for alle de som sier "oss" istedet for "vi" i Gudbrandsdalen også. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Haha. ...Vi fra Drammen bruker ikke hvem vogn etc. Det er bare en unnskyldning for dårlig språkAnonymous poster hash: 6f2c8...afd Jo, det gjør vi. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Det sier ganske mye om deg og miljøet du er i. Det er ikke riktig og har ingenting med dialekt å gjøre.Men du er unnskyldt hvis du ikke vet bedre og vanker i et språkmiljø som snakker så enkel norsk.Anonymous poster hash: 6f2c8...afd Snakk om å prøve å rakke ned på andre. Hva er poenget? Tror du at du er så mye bedre enn andre bare fordi du prater 100% korrekt? Eller gjør du egentlig det? Hva vet du om hvilket miljø jeg vanker i? (Eller burde jeg sagt hvem miljø...? Skjønner ikke dette jeg, vet du.)Til info har jeg både advokater, piloter, butikkarbeidere og lærere i min omgangskrets, for å nevne noen. Du kommer ikke unna det faktum at i Drammensområdet bruker folk hvem istedet for hvilken. Sånn er det bare. Prøv å høre etter neste gang du snakker med noen herfra. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Det er ikke mer riktig selv om du og dine venner sier hvem etc. Det er feil, men dessverre MANGE som bruker disse ordene feil. Det som er komisk er at du ikke ser at det er feil, men påstår det er riktig for "alle" i Drammen sier det. enkel er du..Anonymous poster hash: 6f2c8...afd Jeg har aldri påstått at det er riktig å si hvem istedet for hvilken. Det eneste jeg prøver å banke inn i det trangsynte huet ditt er at de aller fleste fra Drammensområdet snakker sånn! Og folk er ikke nødvendigvis enkle for det. Eller mener du oppriktig at 100.000 mennesker fra et geografisk område er dumme? Poenget er, slutt å rakke ned på folk som bruker hvem istedet for hvilken. Jeg er så lei. Og til HI, beklager å kuppe tråden din. Likte begge vognene jeg.Anonymous poster hash: e37ee...7bc Dummeste jeg har lest på lenge! 100.000 som går rundt og sier "Hvem vogn er finest?" 50 på Fjell kanskje, men ikke 100.000 i resten av byen! DRAMMENSOMRÅDET! Dvs Lier, Røyken, Nedre Eiker, mm. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Ja, jeg har gått på skole i Nedre Eiker og Lier og det er definitivt ikke normalt å snakke slik der! Du finner kanskje noen på Fjell som snakker slik, men det er langt ifra normalt. Ihvertfall ikke i oppegående kretser.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #54 Skrevet 12. desember 2014 Så barnslige dere er! Anonymous poster hash: 860c7...76a
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #55 Skrevet 12. desember 2014 Jeg er en av de anonyme. Skjønner ikke HVILKEN relevans hva jeg jobber med har med å snakke korrekt norsk. Jeg er utdannet ingeniør og jobber i Oslo. Født og oppvokst i Drammen. De 100.000 av vennene dine som ikke kan forskjell på hvem, hvilken osv er tydeligvis ikke i min omgangskrets Anonymous poster hash: 6f2c8...afd
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #56 Skrevet 12. desember 2014 Og jeg sier det igjen. Å bruke hvem istedet for hvilken/hvilket er dialekt. Massevis av folk her i Drammensområdet sier det. Jaja, så er det vel feil, da, men det er det for alle de som sier "oss" istedet for "vi" i Gudbrandsdalen også. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Haha. ...Vi fra Drammen bruker ikke hvem vogn etc. Det er bare en unnskyldning for dårlig språkAnonymous poster hash: 6f2c8...afd Jo, det gjør vi.Anonymous poster hash: e37ee...7bc Ikke pokker om vi gjør! Ihvertfall ikke de av oss som er litt oppegående! Anonymous poster hash: fa96b...2e1 Du som er så oppegående. Fortell gjerne hva du jobber med, eller hvorfor du ellers skulle være så mye mer intelligent enn resten av Drammen. Nå er jeg spent!Anonymous poster hash: e37ee...7bc Jeg er en annen anonym enn den som svarte deg først, men det har du kanskje ikke forstått. Om du leser litt og ser på anonymkodene ser du at det er minst 4 forskjellige fra Drammen her og ingen av de kjenner folk som sier hvem istede for hvilken. Anonymous poster hash: fa96b...2e1 Spiller det noen rolle om du er en annen anonym? Du svarte ikke på spørsmålet mitt... Anonymous poster hash: e37ee...7bc Haha, men må nok ikke være rakettforsker for å klare å snakke skikkelig, selv om man er fra Drammen! Jeg påstår ikke at jeg er mer intelligent enn resten av Drammen, men jeg er nok litt mer intelligent enn de som ikke evner å bruke hvem/hvilken riktig! Anonymous poster hash: fa96b...2e1
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #57 Skrevet 12. desember 2014 Det er helt normalt blant lærere, butikkarbeidere, piloter, advokater, sjåfører og politi i Drammensområdet. Det er de jeg kommer på nå i farta som bruker hvem istedet for hvilken, i hvertfall blant de jeg kjenner. Men de må jo være tilbakestående de da. Æsj, får håpe dere slipper å måtte ut å fly, eller har barn i skolen, eller må ha hjelp av politiet. Det kan gå skikkelig ille med så uintelligente folk. Seriøst? Mener dere virkelig at folk som bytter ut et lite ord med et annet er lite oppegående? I så fall er lista rimelig lav. Hva med hun som startet en tråd der hun var blitt "trekt" 1300 kr av kontoen? Trekt??! Eller hun med "hoved omsorgen?" Ikke like gøy å hakke på, kanskje? Anonymous poster hash: e37ee...7bc
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #58 Skrevet 12. desember 2014 Det er helt normalt blant lærere, butikkarbeidere, piloter, advokater, sjåfører og politi i Drammensområdet. Det er de jeg kommer på nå i farta som bruker hvem istedet for hvilken, i hvertfall blant de jeg kjenner. Men de må jo være tilbakestående de da. Æsj, får håpe dere slipper å måtte ut å fly, eller har barn i skolen, eller må ha hjelp av politiet. Det kan gå skikkelig ille med så uintelligente folk. Seriøst? Mener dere virkelig at folk som bytter ut et lite ord med et annet er lite oppegående? I så fall er lista rimelig lav. Hva med hun som startet en tråd der hun var blitt "trekt" 1300 kr av kontoen? Trekt??! Eller hun med "hoved omsorgen?" Ikke like gøy å hakke på, kanskje? Anonymous poster hash: e37ee...7bc Ja, du er nok tilbakestående. Anonymous poster hash: 6f2c8...afd
Novemberdama Skrevet 12. desember 2014 #59 Skrevet 12. desember 2014 (endret) Det er helt normalt blant lærere, butikkarbeidere, piloter, advokater, sjåfører og politi i Drammensområdet. Det er de jeg kommer på nå i farta som bruker hvem istedet for hvilken, i hvertfall blant de jeg kjenner. Men de må jo være tilbakestående de da. Æsj, får håpe dere slipper å måtte ut å fly, eller har barn i skolen, eller må ha hjelp av politiet. Det kan gå skikkelig ille med så uintelligente folk. Seriøst? Mener dere virkelig at folk som bytter ut et lite ord med et annet er lite oppegående? I så fall er lista rimelig lav. Hva med hun som startet en tråd der hun var blitt "trekt" 1300 kr av kontoen? Trekt??! Eller hun med "hoved omsorgen?" Ikke like gøy å hakke på, kanskje? Anonymous poster hash: e37ee...7bc Nå må du gi deg! Det er ikke normalt blant verken lærere, piloter, advokater eller politi å prate slik. En advokat som sier "Hvem lov skal jeg lese?" Eller en lærer som spør elevene om "Hvem lekser har dere gjort?" Jeg har en ganske stor omgangskrets men ingen i den snakker slik. Ingen lærere på noen av skolene barna har gått på snakker slik heller. Endret 12. desember 2014 av Novemberdama
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #60 Skrevet 12. desember 2014 Og jeg sier det igjen. Å bruke hvem istedet for hvilken/hvilket er dialekt. Massevis av folk her i Drammensområdet sier det. Jaja, så er det vel feil, da, men det er det for alle de som sier "oss" istedet for "vi" i Gudbrandsdalen også. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Haha. ...Vi fra Drammen bruker ikke hvem vogn etc. Det er bare en unnskyldning for dårlig språkAnonymous poster hash: 6f2c8...afd Jo, det gjør vi.Anonymous poster hash: e37ee...7bc Ikke pokker om vi gjør! Ihvertfall ikke de av oss som er litt oppegående! Anonymous poster hash: fa96b...2e1 Du som er så oppegående. Fortell gjerne hva du jobber med, eller hvorfor du ellers skulle være så mye mer intelligent enn resten av Drammen. Nå er jeg spent! Anonymous poster hash: e37ee...7bc Yrke har lite relevans i denne saken.En dasstømmer som vet forskjellen på "hvem" og "hvilken" vil uansett fremstå som mer oppegående enn en advokat som ikke gjør det. Hvis det faktisk er slik at det går en haug av høyt utdannede folk rundt i Drammen og sier "hvem" i stedet for "hvilken", så viser det egentlig bare to ting: * Man trenger ikke være veldig smart for å få seg en høyere utdanning her til lands. * Det er stor forskjell på å være utdannet og å være dannet. Anonymous poster hash: 4b91f...2f7
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #61 Skrevet 12. desember 2014 Tenk at dere rettskrivningsfanatikere kan herpe en tråd så fullstendig. Dere har null respekt for hi Anonymous poster hash: 8d4dc...9c9
Gjest lillehi Skrevet 12. desember 2014 #62 Skrevet 12. desember 2014 HVORDAN, ikke hvem! Anonymous poster hash: adcaf...9ec Er vel strengt tatt HVILKEN😉😉😉
anonymsuperbruker Skrevet 12. desember 2014 #63 Skrevet 12. desember 2014 Jeg gikk inn på innlegget bare for å se hvor mange som bare måtte kommentere feil bruk av spørreord... Anonymous poster hash: 8a1a5...917 Jeg også
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #64 Skrevet 12. desember 2014 Og jeg sier det igjen. Å bruke hvem istedet for hvilken/hvilket er dialekt. Massevis av folk her i Drammensområdet sier det. Jaja, så er det vel feil, da, men det er det for alle de som sier "oss" istedet for "vi" i Gudbrandsdalen også. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Haha. ...Vi fra Drammen bruker ikke hvem vogn etc. Det er bare en unnskyldning for dårlig språkAnonymous poster hash: 6f2c8...afd Jo, det gjør vi. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Ikke pokker om vi gjør! Ihvertfall ikke de av oss som er litt oppegående! Anonymous poster hash: fa96b...2e1 er vel også feil bruk av de/dem her subjekt/objekt osv. Anonymous poster hash: 08015...5be
anonymsuperbruker Skrevet 12. desember 2014 #65 Skrevet 12. desember 2014 Denne Anonymous poster hash: ef7ba...392 Eller denne? Anonymous poster hash: ef7ba...392 Denne
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #66 Skrevet 12. desember 2014 Og jeg sier det igjen. Å bruke hvem istedet for hvilken/hvilket er dialekt. Massevis av folk her i Drammensområdet sier det. Jaja, så er det vel feil, da, men det er det for alle de som sier "oss" istedet for "vi" i Gudbrandsdalen også. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Haha. ...Vi fra Drammen bruker ikke hvem vogn etc. Det er bare en unnskyldning for dårlig språkAnonymous poster hash: 6f2c8...afd Jo, det gjør vi. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Ikke pokker om vi gjør! Ihvertfall ikke de av oss som er litt oppegående! Anonymous poster hash: fa96b...2e1 er vel også feil bruk av de/dem her subjekt/objekt osv. Anonymous poster hash: 08015...5be Ingen subjekt/objektsfeil der nei! Anonymous poster hash: 4b91f...2f7
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #67 Skrevet 12. desember 2014 Herregud å barnslige dere er, skulle ikke tro at dere er oppegående mødre (eller kanskje dere ikke er det?) For å svare på HI's spørsmål, likte vogn nr 2, liker ikke utseende på den første. Anonymous poster hash: 685f5...1a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå