Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #26 Skrevet 12. desember 2014 Og jeg sier det igjen. Å bruke hvem istedet for hvilken/hvilket er dialekt. Massevis av folk her i Drammensområdet sier det. Jaja, så er det vel feil, da, men det er det for alle de som sier "oss" istedet for "vi" i Gudbrandsdalen også. Anonymous poster hash: e37ee...7bc
Jezebel Skrevet 12. desember 2014 #27 Skrevet 12. desember 2014 Og jeg sier det igjen. Å bruke hvem istedet for hvilken/hvilket er dialekt. Massevis av folk her i Drammensområdet sier det. Jaja, så er det vel feil, da, men det er det for alle de som sier "oss" istedet for "vi" i Gudbrandsdalen også. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Og hver gang noen unnskylder språkfeil med at det er dialekt, forsøker vi andre å få dere til å forstå at det ikke er lov å skrive på dialekt. Vi har to skriftspråk i Norge: bokmål og nynorsk. Velg ett av dem eller aksepter at folk retter på dere.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #28 Skrevet 12. desember 2014 Og jeg sier det igjen. Å bruke hvem istedet for hvilken/hvilket er dialekt. Massevis av folk her i Drammensområdet sier det. Jaja, så er det vel feil, da, men det er det for alle de som sier "oss" istedet for "vi" i Gudbrandsdalen også. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Min erfaring er at folk flest fra Gudbransdalen er skolerte nok til å vite at vi har to skriftspråk her i Norge, bokmål og nynorsk. Dette evner de fleste å forholde seg til. Vi såmm ær fra Oslo skriver ikke sånn såmm vi snakkr vi hellr, voffor klarer ikke di såmm prater dialekt å skille skriftspråk fra talemål? Anonymous poster hash: 4b91f...2f7
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #29 Skrevet 12. desember 2014 Og jeg sier det igjen. Å bruke hvem istedet for hvilken/hvilket er dialekt. Massevis av folk her i Drammensområdet sier det. Jaja, så er det vel feil, da, men det er det for alle de som sier "oss" istedet for "vi" i Gudbrandsdalen også. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Haha. ...Vi fra Drammen bruker ikke hvem vogn etc. Det er bare en unnskyldning for dårlig språk Anonymous poster hash: 6f2c8...afd
MissYou Skrevet 12. desember 2014 #30 Skrevet 12. desember 2014 Hvor finnes dn første, hi? Den første er en Buggabo buffalo og finner hos babyshop og barnevognhuset, den andre er en Hartan og finnes hos barnevognhuset. HiAnonymous poster hash: ef7ba...392 Hjertelig takk for svar
LME1001 Skrevet 12. desember 2014 #31 Skrevet 12. desember 2014 HVORDAN, ikke hvem! Anonymous poster hash: adcaf...9ec Dumdidum.....
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #32 Skrevet 12. desember 2014 Og jeg sier det igjen. Å bruke hvem istedet for hvilken/hvilket er dialekt. Massevis av folk her i Drammensområdet sier det. Jaja, så er det vel feil, da, men det er det for alle de som sier "oss" istedet for "vi" i Gudbrandsdalen også. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Haha. ...Vi fra Drammen bruker ikke hvem vogn etc. Det er bare en unnskyldning for dårlig språkAnonymous poster hash: 6f2c8...afd Jo, det gjør vi. Anonymous poster hash: e37ee...7bc
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #33 Skrevet 12. desember 2014 Og jeg sier det igjen. Å bruke hvem istedet for hvilken/hvilket er dialekt. Massevis av folk her i Drammensområdet sier det. Jaja, så er det vel feil, da, men det er det for alle de som sier "oss" istedet for "vi" i Gudbrandsdalen også. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Haha. ...Vi fra Drammen bruker ikke hvem vogn etc. Det er bare en unnskyldning for dårlig språkAnonymous poster hash: 6f2c8...afd Jo, det gjør vi. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Det sier ganske mye om deg og miljøet du er i. Det er ikke riktig og har ingenting med dialekt å gjøre. Men du er unnskyldt hvis du ikke vet bedre og vanker i et språkmiljø som snakker så enkel norsk. Anonymous poster hash: 6f2c8...afd
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #34 Skrevet 12. desember 2014 Og jeg sier det igjen. Å bruke hvem istedet for hvilken/hvilket er dialekt. Massevis av folk her i Drammensområdet sier det. Jaja, så er det vel feil, da, men det er det for alle de som sier "oss" istedet for "vi" i Gudbrandsdalen også. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Haha. ...Vi fra Drammen bruker ikke hvem vogn etc. Det er bare en unnskyldning for dårlig språkAnonymous poster hash: 6f2c8...afd Jo, det gjør vi. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Det sier ganske mye om deg og miljøet du er i. Det er ikke riktig og har ingenting med dialekt å gjøre. Men du er unnskyldt hvis du ikke vet bedre og vanker i et språkmiljø som snakker så enkel norsk.Anonymous poster hash: 6f2c8...afd Snakk om å prøve å rakke ned på andre. Hva er poenget? Tror du at du er så mye bedre enn andre bare fordi du prater 100% korrekt? Eller gjør du egentlig det? Hva vet du om hvilket miljø jeg vanker i? (Eller burde jeg sagt hvem miljø...? Skjønner ikke dette jeg, vet du.) Til info har jeg både advokater, piloter, butikkarbeidere og lærere i min omgangskrets, for å nevne noen. Du kommer ikke unna det faktum at i Drammensområdet bruker folk hvem istedet for hvilken. Sånn er det bare. Prøv å høre etter neste gang du snakker med noen herfra. Anonymous poster hash: e37ee...7bc
Lilu81 Skrevet 12. desember 2014 #35 Skrevet 12. desember 2014 Denne Anonymous poster hash: ef7ba...392 Liker den første best. PS. synenes det er bra at amerikanere lærer seg norsk, det er så mange som unskylder seg men å si ' ...but everyone speaks so good english in Norway, there's no need to learn Norwegain' Lykke til videre med norsken.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #36 Skrevet 12. desember 2014 HVORDAN, ikke hvem! Anonymous poster hash: adcaf...9ec NEI! Hvilken!! om du først skal være pirkete! Anonymous poster hash: 8fbc2...713
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #37 Skrevet 12. desember 2014 Og jeg sier det igjen. Å bruke hvem istedet for hvilken/hvilket er dialekt. Massevis av folk her i Drammensområdet sier det. Jaja, så er det vel feil, da, men det er det for alle de som sier "oss" istedet for "vi" i Gudbrandsdalen også. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Haha. ...Vi fra Drammen bruker ikke hvem vogn etc. Det er bare en unnskyldning for dårlig språkAnonymous poster hash: 6f2c8...afd Jo, det gjør vi. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Det sier ganske mye om deg og miljøet du er i. Det er ikke riktig og har ingenting med dialekt å gjøre. Men du er unnskyldt hvis du ikke vet bedre og vanker i et språkmiljø som snakker så enkel norsk.Anonymous poster hash: 6f2c8...afd Snakk om å prøve å rakke ned på andre. Hva er poenget? Tror du at du er så mye bedre enn andre bare fordi du prater 100% korrekt? Eller gjør du egentlig det? Hva vet du om hvilket miljø jeg vanker i? (Eller burde jeg sagt hvem miljø...? Skjønner ikke dette jeg, vet du.) Til info har jeg både advokater, piloter, butikkarbeidere og lærere i min omgangskrets, for å nevne noen. Du kommer ikke unna det faktum at i Drammensområdet bruker folk hvem istedet for hvilken. Sånn er det bare. Prøv å høre etter neste gang du snakker med noen herfra. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Det er ikke mer riktig selv om du og dine venner sier hvem etc. Det er feil, men dessverre MANGE som bruker disse ordene feil. Det som er komisk er at du ikke ser at det er feil, men påstår det er riktig for "alle" i Drammen sier det. enkel er du.. Anonymous poster hash: 6f2c8...afd
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #38 Skrevet 12. desember 2014 Og jeg sier det igjen. Å bruke hvem istedet for hvilken/hvilket er dialekt. Massevis av folk her i Drammensområdet sier det. Jaja, så er det vel feil, da, men det er det for alle de som sier "oss" istedet for "vi" i Gudbrandsdalen også. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Haha. ...Vi fra Drammen bruker ikke hvem vogn etc. Det er bare en unnskyldning for dårlig språkAnonymous poster hash: 6f2c8...afd Jo, det gjør vi. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Det sier ganske mye om deg og miljøet du er i. Det er ikke riktig og har ingenting med dialekt å gjøre. Men du er unnskyldt hvis du ikke vet bedre og vanker i et språkmiljø som snakker så enkel norsk.Anonymous poster hash: 6f2c8...afd Snakk om å prøve å rakke ned på andre. Hva er poenget? Tror du at du er så mye bedre enn andre bare fordi du prater 100% korrekt? Eller gjør du egentlig det? Hva vet du om hvilket miljø jeg vanker i? (Eller burde jeg sagt hvem miljø...? Skjønner ikke dette jeg, vet du.) Til info har jeg både advokater, piloter, butikkarbeidere og lærere i min omgangskrets, for å nevne noen. Du kommer ikke unna det faktum at i Drammensområdet bruker folk hvem istedet for hvilken. Sånn er det bare. Prøv å høre etter neste gang du snakker med noen herfra. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Tviler på at det blir brukt av oppegående folk , for hvem og hvilke er to helt forskjellige ord , med to helt forskjellige betydninger. Så det er vel sikkert mer slang enn dialekt vil jeg tro. Anonymous poster hash: 482ed...f4b
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #39 Skrevet 12. desember 2014 Og jeg sier det igjen. Å bruke hvem istedet for hvilken/hvilket er dialekt. Massevis av folk her i Drammensområdet sier det. Jaja, så er det vel feil, da, men det er det for alle de som sier "oss" istedet for "vi" i Gudbrandsdalen også. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Haha. ...Vi fra Drammen bruker ikke hvem vogn etc. Det er bare en unnskyldning for dårlig språkAnonymous poster hash: 6f2c8...afd Jo, det gjør vi. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Det sier ganske mye om deg og miljøet du er i. Det er ikke riktig og har ingenting med dialekt å gjøre. Men du er unnskyldt hvis du ikke vet bedre og vanker i et språkmiljø som snakker så enkel norsk.Anonymous poster hash: 6f2c8...afd Snakk om å prøve å rakke ned på andre. Hva er poenget? Tror du at du er så mye bedre enn andre bare fordi du prater 100% korrekt? Eller gjør du egentlig det? Hva vet du om hvilket miljø jeg vanker i? (Eller burde jeg sagt hvem miljø...? Skjønner ikke dette jeg, vet du.) Til info har jeg både advokater, piloter, butikkarbeidere og lærere i min omgangskrets, for å nevne noen. Du kommer ikke unna det faktum at i Drammensområdet bruker folk hvem istedet for hvilken. Sånn er det bare. Prøv å høre etter neste gang du snakker med noen herfra. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Tviler på at det blir brukt av oppegående folk , for hvem og hvilke er to helt forskjellige ord , med to helt forskjellige betydninger. Så det er vel sikkert mer slang enn dialekt vil jeg tro. Anonymous poster hash: 482ed...f4b Hvilke= hvilken før noen retter på det for meg Anonymous poster hash: 482ed...f4b
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #40 Skrevet 12. desember 2014 Og jeg sier det igjen. Å bruke hvem istedet for hvilken/hvilket er dialekt. Massevis av folk her i Drammensområdet sier det. Jaja, så er det vel feil, da, men det er det for alle de som sier "oss" istedet for "vi" i Gudbrandsdalen også. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Haha. ...Vi fra Drammen bruker ikke hvem vogn etc. Det er bare en unnskyldning for dårlig språkAnonymous poster hash: 6f2c8...afd Jo, det gjør vi. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Det sier ganske mye om deg og miljøet du er i. Det er ikke riktig og har ingenting med dialekt å gjøre. Men du er unnskyldt hvis du ikke vet bedre og vanker i et språkmiljø som snakker så enkel norsk.Anonymous poster hash: 6f2c8...afd Snakk om å prøve å rakke ned på andre. Hva er poenget? Tror du at du er så mye bedre enn andre bare fordi du prater 100% korrekt? Eller gjør du egentlig det? Hva vet du om hvilket miljø jeg vanker i? (Eller burde jeg sagt hvem miljø...? Skjønner ikke dette jeg, vet du.) Til info har jeg både advokater, piloter, butikkarbeidere og lærere i min omgangskrets, for å nevne noen. Du kommer ikke unna det faktum at i Drammensområdet bruker folk hvem istedet for hvilken. Sånn er det bare. Prøv å høre etter neste gang du snakker med noen herfra. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Det er ikke mer riktig selv om du og dine venner sier hvem etc. Det er feil, men dessverre MANGE som bruker disse ordene feil. Det som er komisk er at du ikke ser at det er feil, men påstår det er riktig for "alle" i Drammen sier det. enkel er du..Anonymous poster hash: 6f2c8...afd Jeg har aldri påstått at det er riktig å si hvem istedet for hvilken. Det eneste jeg prøver å banke inn i det trangsynte huet ditt er at de aller fleste fra Drammensområdet snakker sånn! Og folk er ikke nødvendigvis enkle for det. Eller mener du oppriktig at 100.000 mennesker fra et geografisk område er dumme? Poenget er, slutt å rakke ned på folk som bruker hvem istedet for hvilken. Jeg er så lei. Og til HI, beklager å kuppe tråden din. Likte begge vognene jeg. Anonymous poster hash: e37ee...7bc
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #41 Skrevet 12. desember 2014 Og jeg sier det igjen. Å bruke hvem istedet for hvilken/hvilket er dialekt. Massevis av folk her i Drammensområdet sier det. Jaja, så er det vel feil, da, men det er det for alle de som sier "oss" istedet for "vi" i Gudbrandsdalen også. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Haha. ...Vi fra Drammen bruker ikke hvem vogn etc. Det er bare en unnskyldning for dårlig språkAnonymous poster hash: 6f2c8...afd Jo, det gjør vi. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Ikke pokker om vi gjør! Ihvertfall ikke de av oss som er litt oppegående! Anonymous poster hash: fa96b...2e1
Novemberdama Skrevet 12. desember 2014 #42 Skrevet 12. desember 2014 Og jeg sier det igjen. Å bruke hvem istedet for hvilken/hvilket er dialekt. Massevis av folk her i Drammensområdet sier det. Jaja, så er det vel feil, da, men det er det for alle de som sier "oss" istedet for "vi" i Gudbrandsdalen også. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Haha. ...Vi fra Drammen bruker ikke hvem vogn etc. Det er bare en unnskyldning for dårlig språkAnonymous poster hash: 6f2c8...afd Jo, det gjør vi. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Det sier ganske mye om deg og miljøet du er i. Det er ikke riktig og har ingenting med dialekt å gjøre. Men du er unnskyldt hvis du ikke vet bedre og vanker i et språkmiljø som snakker så enkel norsk.Anonymous poster hash: 6f2c8...afd Snakk om å prøve å rakke ned på andre. Hva er poenget? Tror du at du er så mye bedre enn andre bare fordi du prater 100% korrekt? Eller gjør du egentlig det? Hva vet du om hvilket miljø jeg vanker i? (Eller burde jeg sagt hvem miljø...? Skjønner ikke dette jeg, vet du.) Til info har jeg både advokater, piloter, butikkarbeidere og lærere i min omgangskrets, for å nevne noen. Du kommer ikke unna det faktum at i Drammensområdet bruker folk hvem istedet for hvilken. Sånn er det bare. Prøv å høre etter neste gang du snakker med noen herfra. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Snakk for deg selv! Ingen jeg kjenner bruker hvem istede for hvilken men de jeg har hørt har sagt det er aldri en av de skarpeste knivene i skuffen, for å si det slik.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #43 Skrevet 12. desember 2014 Og jeg sier det igjen. Å bruke hvem istedet for hvilken/hvilket er dialekt. Massevis av folk her i Drammensområdet sier det. Jaja, så er det vel feil, da, men det er det for alle de som sier "oss" istedet for "vi" i Gudbrandsdalen også. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Haha. ...Vi fra Drammen bruker ikke hvem vogn etc. Det er bare en unnskyldning for dårlig språkAnonymous poster hash: 6f2c8...afd Jo, det gjør vi.Anonymous poster hash: e37ee...7bc Ikke pokker om vi gjør! Ihvertfall ikke de av oss som er litt oppegående! Anonymous poster hash: fa96b...2e1 Du som er så oppegående. Fortell gjerne hva du jobber med, eller hvorfor du ellers skulle være så mye mer intelligent enn resten av Drammen. Nå er jeg spent! Anonymous poster hash: e37ee...7bc
MissYou Skrevet 12. desember 2014 #44 Skrevet 12. desember 2014 Åh dere to, lag deres egen diskusjonstråd og ikke kupp Hi sin. Det er ikke det denne tråden handler om, om det er hvem, hvilken eller hva pokker, Hi spurte hva vi syntes om de to vognene. Mye man skal henge seg opp i, skjerp dere a!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #45 Skrevet 12. desember 2014 HVORDAN, ikke hvem! Anonymous poster hash: adcaf...9ec Skal du korrigere, så lær norsk selv først!! HVILKEN vogn..... Hjelpes! Anonymous poster hash: b5dfd...c8f
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #46 Skrevet 12. desember 2014 Jeg er født og oppvokst i Drammen. Har bodd her i snart 40 år. Ikke Sørensen om vi sier hvem i stedet for hvilken osv. Du kjenner 100000 mennesker i Drammen? ? Du burde være flau, men sier som ei over her: ikke pokker om det stemmer kanskje du og din omgangskrets ikke kan norsk - men ikke snakk for oss andre. Anonymous poster hash: 6f2c8...afd
Novemberdama Skrevet 12. desember 2014 #47 Skrevet 12. desember 2014 Og jeg sier det igjen. Å bruke hvem istedet for hvilken/hvilket er dialekt. Massevis av folk her i Drammensområdet sier det. Jaja, så er det vel feil, da, men det er det for alle de som sier "oss" istedet for "vi" i Gudbrandsdalen også. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Haha. ...Vi fra Drammen bruker ikke hvem vogn etc. Det er bare en unnskyldning for dårlig språkAnonymous poster hash: 6f2c8...afd Jo, det gjør vi. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Det sier ganske mye om deg og miljøet du er i. Det er ikke riktig og har ingenting med dialekt å gjøre.Men du er unnskyldt hvis du ikke vet bedre og vanker i et språkmiljø som snakker så enkel norsk.Anonymous poster hash: 6f2c8...afd Snakk om å prøve å rakke ned på andre. Hva er poenget? Tror du at du er så mye bedre enn andre bare fordi du prater 100% korrekt? Eller gjør du egentlig det? Hva vet du om hvilket miljø jeg vanker i? (Eller burde jeg sagt hvem miljø...? Skjønner ikke dette jeg, vet du.)Til info har jeg både advokater, piloter, butikkarbeidere og lærere i min omgangskrets, for å nevne noen. Du kommer ikke unna det faktum at i Drammensområdet bruker folk hvem istedet for hvilken. Sånn er det bare. Prøv å høre etter neste gang du snakker med noen herfra. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Det er ikke mer riktig selv om du og dine venner sier hvem etc. Det er feil, men dessverre MANGE som bruker disse ordene feil. Det som er komisk er at du ikke ser at det er feil, men påstår det er riktig for "alle" i Drammen sier det. enkel er du..Anonymous poster hash: 6f2c8...afd Jeg har aldri påstått at det er riktig å si hvem istedet for hvilken. Det eneste jeg prøver å banke inn i det trangsynte huet ditt er at de aller fleste fra Drammensområdet snakker sånn! Og folk er ikke nødvendigvis enkle for det. Eller mener du oppriktig at 100.000 mennesker fra et geografisk område er dumme? Poenget er, slutt å rakke ned på folk som bruker hvem istedet for hvilken. Jeg er så lei. Og til HI, beklager å kuppe tråden din. Likte begge vognene jeg. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Dummeste jeg har lest på lenge! 100.000 som går rundt og sier "Hvem vogn er finest?" 50 på Fjell kanskje, men ikke 100.000 i resten av byen!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #48 Skrevet 12. desember 2014 Og jeg sier det igjen. Å bruke hvem istedet for hvilken/hvilket er dialekt. Massevis av folk her i Drammensområdet sier det. Jaja, så er det vel feil, da, men det er det for alle de som sier "oss" istedet for "vi" i Gudbrandsdalen også. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Haha. ...Vi fra Drammen bruker ikke hvem vogn etc. Det er bare en unnskyldning for dårlig språkAnonymous poster hash: 6f2c8...afd Jo, det gjør vi. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Det sier ganske mye om deg og miljøet du er i. Det er ikke riktig og har ingenting med dialekt å gjøre. Men du er unnskyldt hvis du ikke vet bedre og vanker i et språkmiljø som snakker så enkel norsk.Anonymous poster hash: 6f2c8...afd Snakk om å prøve å rakke ned på andre. Hva er poenget? Tror du at du er så mye bedre enn andre bare fordi du prater 100% korrekt? Eller gjør du egentlig det? Hva vet du om hvilket miljø jeg vanker i? (Eller burde jeg sagt hvem miljø...? Skjønner ikke dette jeg, vet du.) Til info har jeg både advokater, piloter, butikkarbeidere og lærere i min omgangskrets, for å nevne noen. Du kommer ikke unna det faktum at i Drammensområdet bruker folk hvem istedet for hvilken. Sånn er det bare. Prøv å høre etter neste gang du snakker med noen herfra.Anonymous poster hash: e37ee...7bc Snakk for deg selv!Ingen jeg kjenner bruker hvem istede for hvilken men de jeg har hørt har sagt det er aldri en av de skarpeste knivene i skuffen, for å si det slik. For det er du, eller? Jeg kunne telle minst fire skrivefeil i den ene setningen du så fint klarte å sette sammen. Gratulerer! Anonymous poster hash: e37ee...7bc
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #49 Skrevet 12. desember 2014 Og jeg sier det igjen. Å bruke hvem istedet for hvilken/hvilket er dialekt. Massevis av folk her i Drammensområdet sier det. Jaja, så er det vel feil, da, men det er det for alle de som sier "oss" istedet for "vi" i Gudbrandsdalen også. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Haha. ...Vi fra Drammen bruker ikke hvem vogn etc. Det er bare en unnskyldning for dårlig språkAnonymous poster hash: 6f2c8...afd Jo, det gjør vi.Anonymous poster hash: e37ee...7bc Ikke pokker om vi gjør! Ihvertfall ikke de av oss som er litt oppegående! Anonymous poster hash: fa96b...2e1 Du som er så oppegående. Fortell gjerne hva du jobber med, eller hvorfor du ellers skulle være så mye mer intelligent enn resten av Drammen. Nå er jeg spent! Anonymous poster hash: e37ee...7bc Jeg er en annen anonym enn den som svarte deg først, men det har du kanskje ikke forstått. Om du leser litt og ser på anonymkodene ser du at det er minst 4 forskjellige fra Drammen her og ingen av de kjenner folk som sier hvem istede for hvilken. Anonymous poster hash: fa96b...2e1
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #50 Skrevet 12. desember 2014 Og jeg sier det igjen. Å bruke hvem istedet for hvilken/hvilket er dialekt. Massevis av folk her i Drammensområdet sier det. Jaja, så er det vel feil, da, men det er det for alle de som sier "oss" istedet for "vi" i Gudbrandsdalen også. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Haha. ...Vi fra Drammen bruker ikke hvem vogn etc. Det er bare en unnskyldning for dårlig språkAnonymous poster hash: 6f2c8...afd Jo, det gjør vi. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Det sier ganske mye om deg og miljøet du er i. Det er ikke riktig og har ingenting med dialekt å gjøre.Men du er unnskyldt hvis du ikke vet bedre og vanker i et språkmiljø som snakker så enkel norsk.Anonymous poster hash: 6f2c8...afd Snakk om å prøve å rakke ned på andre. Hva er poenget? Tror du at du er så mye bedre enn andre bare fordi du prater 100% korrekt? Eller gjør du egentlig det? Hva vet du om hvilket miljø jeg vanker i? (Eller burde jeg sagt hvem miljø...? Skjønner ikke dette jeg, vet du.)Til info har jeg både advokater, piloter, butikkarbeidere og lærere i min omgangskrets, for å nevne noen. Du kommer ikke unna det faktum at i Drammensområdet bruker folk hvem istedet for hvilken. Sånn er det bare. Prøv å høre etter neste gang du snakker med noen herfra. Anonymous poster hash: e37ee...7bc Det er ikke mer riktig selv om du og dine venner sier hvem etc. Det er feil, men dessverre MANGE som bruker disse ordene feil. Det som er komisk er at du ikke ser at det er feil, men påstår det er riktig for "alle" i Drammen sier det. enkel er du..Anonymous poster hash: 6f2c8...afd Jeg har aldri påstått at det er riktig å si hvem istedet for hvilken. Det eneste jeg prøver å banke inn i det trangsynte huet ditt er at de aller fleste fra Drammensområdet snakker sånn! Og folk er ikke nødvendigvis enkle for det. Eller mener du oppriktig at 100.000 mennesker fra et geografisk område er dumme? Poenget er, slutt å rakke ned på folk som bruker hvem istedet for hvilken. Jeg er så lei. Og til HI, beklager å kuppe tråden din. Likte begge vognene jeg.Anonymous poster hash: e37ee...7bc Dummeste jeg har lest på lenge! 100.000 som går rundt og sier "Hvem vogn er finest?" 50 på Fjell kanskje, men ikke 100.000 i resten av byen! DRAMMENSOMRÅDET! Dvs Lier, Røyken, Nedre Eiker, mm. Anonymous poster hash: e37ee...7bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå