BareMas Skrevet 12. desember 2014 #26 Skrevet 12. desember 2014 Da syns jeg du er heldig HI. Jeg har hver gang veldig fort sett ut som en sprengt badeball, til tross for at jeg er noe overvektig. Denne gløden det snakkes om kom heller ikke. Jeg ble heller en blek tikkende bombe med oppblåst ansikt, for å ikke snakke om ale de usynlige plagene som smerter rundt bekkenet, tett nese, snorking om nettene, halsbrann (helt fra starten), fett hår, forferdelig tretthet, forhøyet temperatur osv osv.Synes jo at litt mage hadde vært koselig. Grunnen fordi jeg bekymrer meg med vekten er fordi jeg tenker slikt "hvis jeg ikke legger på meg, så legger ikke barnet på seg heller" . Jeg får faktisk også veldig fettete hår og av og til smerter rund bekkenet. Anonymous poster hash: 9bb2e...1f1 Jeg gikk ned hele 12kg under første svangerskap, men babyen var normalvektig og sunn og frisk til termin. Er du urolig, så ber du jordmor om litt tettere oppfølging.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #27 Skrevet 12. desember 2014 Hadde det slik eg og, null mage før eg var ca. 26 veker på vei, men då kom den virkelig og!! Anonymous poster hash: 453e6...ca5 Vet du eller noen andre noe om dette? Offte de 2 siste ukene så trodde jeg det barnet som bevegde seg, når jeg tar på magen er den hardt, så ser det plutselig magen blir skeiv.? Trodde dette var barnet da som snudde seg eller bare rørte på seg.Men venninna mi sa det er kynnere og det er ikke farlig, musklene som trener seg opp til fødselen eller noe sånt? Men så leser jeg her ett sted om at hvis man har det regelmessig så er det rier? Jeg har hatt det så si hver dag i 2 uker nå, og får offte vondt i ryggen:( betyr det at hvis det er rirer så kan fødsel komme når som helst hvis disse riene forsetter? Blir redd. Anonymous poster hash: 9bb2e...1f1 Høyres ut som kynnere for min del, er heilt normalt, og er veldig vanlig å få det daglig, er og nokon som får vondt i ryggen når det skjer og, vertfall det eg har fått beskjed om. Visst du er urolig og bekymret, går det an å ta kontakt med lege Anonymous poster hash: 453e6...ca5 Okei... Får håpe det ikke er farlig!! Eller rier som hun påstå... Anonymous poster hash: 9bb2e...1f1
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #28 Skrevet 12. desember 2014 Kjenner følelsen. Jeg hadde så liten mage, at ingen klarte å se at jeg var gravid før jeg var nesten 34 uker på vei :-( i tillegg fødte jeg i uke 37, så fikk bare tre uker hvor det virkelig vistes på kroppen min at jeg var gravid. Men ut kom en perfekt gutt på 3270 gram og 48 cm :-) Anonymous poster hash: 24e36...20f
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #29 Skrevet 13. desember 2014 Jeg blir sikkilig lei meg. Har sett så mange andre jenter som får stor mage eller i alle fall en mage der man kan se at de er gravide. Jeg derimot, har så vidt mage jo. Har en bitte liten kul liksom. Jeg blir sikkilig redd, tenker på om alt er ok i magen? Har jo vært på tidlig UL alt så bra ut, men bekymrer meg at magen ikke vokser. Ikke har jeg lagt på meg 1 kg en gang.. Skal på OUL heldigvis om noen dager, men merker jeg blir sikkilig nervøs. Anonymous poster hash: 9bb2e...1f1 Men magen kommer vel sjelden før uke 20 + da? Gi det noen uker😊 Anonymous poster hash: a50f0...222
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #30 Skrevet 13. desember 2014 Jeg er ikke høy i det hele tatt,167 kanskje? Veier typ 66 kg per dags dato. Veide det også når jeg ble gravid. Du som skriver du så ut som du var 4 mnd på vei når du skulle føde, er du lav? Hvor mange kg var babyen din? Henge mage hadde vært fint å slippe uansett, det har jeg faktisk ikke tenkt på før du skrev nå. At man kan få det.. Mitt første barn, tror det er mye jeg ikke hel kan om gravidtiten. Stusser også litt på de jentene som sier "det er så faktisk å være gravid" du får glød i ansiktet, fint hår, fine negler, fint hud osv.. Seriøst kanskje noen får det, men jeg har ikke opplevd noe av det, klør meg heller i hjel jeg. Litt her og der.. Spesielt føttene.. Puppene.. F* som klør! Hehe.. Noen er frustrert her ser dere Anonymous poster hash: 9bb2e...1f1 Jeg ville kontaktet lege/jordmor ang den Kløen. Hvertfall tatt det opp på neste kontroll. Noen gravide kan få svangerskapsklør. Det er som oftest helt ufarlig, men for noen kan det være leverforandringer og forhøyet nivå av gallesyrer i blodet. Anonymous poster hash: ae5ff...831
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå