Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #1 Skrevet 12. desember 2014 Jeg blir sikkilig lei meg. Har sett så mange andre jenter som får stor mage eller i alle fall en mage der man kan se at de er gravide. Jeg derimot, har så vidt mage jo. Har en bitte liten kul liksom. Jeg blir sikkilig redd, tenker på om alt er ok i magen? Har jo vært på tidlig UL alt så bra ut, men bekymrer meg at magen ikke vokser. Ikke har jeg lagt på meg 1 kg en gang.. Skal på OUL heldigvis om noen dager, men merker jeg blir sikkilig nervøs. Anonymous poster hash: 9bb2e...1f1
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #2 Skrevet 12. desember 2014 Noen får bare liten mage. Er du høy kan det også være en grunn.Jeg så ut som jeg var 4 mnd på vei da jeg kom inn til fødsel. Nesten ikke mage i det hele tatt. Men babyen har det fint likevel! Anonymous poster hash: a02ca...e0e
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #3 Skrevet 12. desember 2014 Man bærer barna forskjellig, er nok helt i orden!! Se på f.eks fotballfrue, hun hadde liten gravidmage... Trøst deg med at du da antakeligvis slipper å få hengemage etter fødsel. Det er ikke gøy å ha! Anonymous poster hash: cb80e...600
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #4 Skrevet 12. desember 2014 Er du veltrent? Mange med sterke magemuskler får senere babymage fordi magemuskelene holder magen inne. Uansett er det normalt, noen bærer babyen innover, ikke utover, og da synes ikke graviditeten like godt. Anonymous poster hash: 13b41...e2d
Linkii87 Skrevet 12. desember 2014 #5 Skrevet 12. desember 2014 Jeg blir sikkilig lei meg. Har sett så mange andre jenter som får stor mage eller i alle fall en mage der man kan se at de er gravide. Jeg derimot, har så vidt mage jo. Har en bitte liten kul liksom. Jeg blir sikkilig redd, tenker på om alt er ok i magen? Har jo vært på tidlig UL alt så bra ut, men bekymrer meg at magen ikke vokser. Ikke har jeg lagt på meg 1 kg en gang.. Skal på OUL heldigvis om noen dager, men merker jeg blir sikkilig nervøs. Anonymous poster hash: 9bb2e...1f1 Jeg skjønner hvordan du har det. Var i samme situasjon selv. Magen syntes når jeg var rundt 24 uker. Nå er jeg 31 uker og det er en fin kul. Får fortsatt mange kommentarer på at jeg er så liten, men jeg er så fornøyd selv (jeg syns den er stor) Har gått opp 8 kg siden uke 17 ;-)
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #6 Skrevet 12. desember 2014 Hvis du er førstegang så er det ikke vanlig meg mage før tidligst uke 20. Jeg hadde ikke synlig mage før uke 20-21. Den kommer tidsnok og du rekker nok å bli lei av den også...... Anonymous poster hash: 87c62...b63
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #7 Skrevet 12. desember 2014 Jeg er ikke høy i det hele tatt,167 kanskje? Veier typ 66 kg per dags dato. Veide det også når jeg ble gravid. Du som skriver du så ut som du var 4 mnd på vei når du skulle føde, er du lav? Hvor mange kg var babyen din? Henge mage hadde vært fint å slippe uansett, det har jeg faktisk ikke tenkt på før du skrev nå. At man kan få det.. Mitt første barn, tror det er mye jeg ikke hel kan om gravidtiten. Stusser også litt på de jentene som sier "det er så faktisk å være gravid" du får glød i ansiktet, fint hår, fine negler, fint hud osv.. Seriøst kanskje noen får det, men jeg har ikke opplevd noe av det, klør meg heller i hjel jeg. Litt her og der.. Spesielt føttene.. Puppene.. F* som klør! Hehe.. Noen er frustrert her ser dere Anonymous poster hash: 9bb2e...1f1
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #8 Skrevet 12. desember 2014 Jeg blir sikkilig lei meg. Har sett så mange andre jenter som får stor mage eller i alle fall en mage der man kan se at de er gravide. Jeg derimot, har så vidt mage jo. Har en bitte liten kul liksom. Jeg blir sikkilig redd, tenker på om alt er ok i magen? Har jo vært på tidlig UL alt så bra ut, men bekymrer meg at magen ikke vokser. Ikke har jeg lagt på meg 1 kg en gang.. Skal på OUL heldigvis om noen dager, men merker jeg blir sikkilig nervøs. Anonymous poster hash: 9bb2e...1f1 Jeg skjønner hvordan du har det. Var i samme situasjon selv. Magen syntes når jeg var rundt 24 uker. Nå er jeg 31 uker og det er en fin kul. Får fortsatt mange kommentarer på at jeg er så liten, men jeg er så fornøyd selv (jeg syns den er stor) Har gått opp 8 kg siden uke 17 ;-) Da er det bare å vente noen uker til da, og se hva resultatet blir! Får håpe at jeg begynner også å legge på meg snart da.. Synes det er koselig med litt mage jeg:) Da får man følelsen på at man faktisk er gravid. Anonymous poster hash: 9bb2e...1f1
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #9 Skrevet 12. desember 2014 Jeg er ikke høy i det hele tatt,167 kanskje? Veier typ 66 kg per dags dato. Veide det også når jeg ble gravid. Du som skriver du så ut som du var 4 mnd på vei når du skulle føde, er du lav? Hvor mange kg var babyen din? Henge mage hadde vært fint å slippe uansett, det har jeg faktisk ikke tenkt på før du skrev nå. At man kan få det.. Mitt første barn, tror det er mye jeg ikke hel kan om gravidtiten. Stusser også litt på de jentene som sier "det er så faktisk å være gravid" du får glød i ansiktet, fint hår, fine negler, fint hud osv.. Seriøst kanskje noen får det, men jeg har ikke opplevd noe av det, klør meg heller i hjel jeg. Litt her og der.. Spesielt føttene.. Puppene.. F* som klør! Hehe.. Noen er frustrert her ser dere Anonymous poster hash: 9bb2e...1f1 jeg er 160. Babyen var 2,8 Anonymous poster hash: a02ca...e0e
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #10 Skrevet 12. desember 2014 Jeg er ikke høy i det hele tatt,167 kanskje? Veier typ 66 kg per dags dato. Veide det også når jeg ble gravid. Du som skriver du så ut som du var 4 mnd på vei når du skulle føde, er du lav? Hvor mange kg var babyen din? Henge mage hadde vært fint å slippe uansett, det har jeg faktisk ikke tenkt på før du skrev nå. At man kan få det.. Mitt første barn, tror det er mye jeg ikke hel kan om gravidtiten. Stusser også litt på de jentene som sier "det er så faktisk å være gravid" du får glød i ansiktet, fint hår, fine negler, fint hud osv.. Seriøst kanskje noen får det, men jeg har ikke opplevd noe av det, klør meg heller i hjel jeg. Litt her og der.. Spesielt føttene.. Puppene.. F* som klør! Hehe.. Noen er frustrert her ser dere Anonymous poster hash: 9bb2e...1f1 jeg er 160. Babyen var 2,8 Anonymous poster hash: a02ca...e0e Okey Anonymous poster hash: 9bb2e...1f1
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #11 Skrevet 12. desember 2014 Jeg kunne skjule magen med helt vanlige løse klær fram til uke 31 med førstemann. Med andremann kom magen tydelig til syne i uke 12. :-) Samme vektoppgang, samme symfysemål, omtrent identisk vekt på barna. :-) bare bar de annerledes. :-) Anonymous poster hash: 23cbd...d9f
Elsker livet Skrevet 12. desember 2014 #12 Skrevet 12. desember 2014 Da syns jeg du er heldig HI. Jeg har hver gang veldig fort sett ut som en sprengt badeball, til tross for at jeg er noe overvektig. Denne gløden det snakkes om kom heller ikke. Jeg ble heller en blek tikkende bombe med oppblåst ansikt, for å ikke snakke om ale de usynlige plagene som smerter rundt bekkenet, tett nese, snorking om nettene, halsbrann (helt fra starten), fett hår, forferdelig tretthet, forhøyet temperatur osv osv.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #13 Skrevet 12. desember 2014 Du er svinheldig HI. Jeg er 159 og til vanlig 48-49kg. Under mine svangerskap har jeg ikke lagt på meg mindre enn 40 kg begge ganger. Jeg har ikke kunnet gå de to siste månedene. Men selv om jeg har vært sprengt som en overfylt vannballong så har kroppen kommet tilbake uten nevneverdige men. Jeg har flat mage på tross av strekk merker, som nesten ikke viser lenger. Pga et KS har leg en liten "hengekant" nede på magen, men jeg er veldig fornøyd med kroppen på tross av at jeg blir så stor under svangerskap. Vi til slutt legge til at mens jeg går gravid skulle jeg gitt hva som helst for å slippe å ha magen så lenge, og kunne bruke mine egne klær litt lengre enn til uke 6 Anonymous poster hash: a8fd0...0e5
BareMas Skrevet 12. desember 2014 #14 Skrevet 12. desember 2014 "Er du gravid?" Fikk jeg spørsmål om da jeg var 36 uker på vei med første. "Du er gravid du!" Låt det i pipa da jeg var par og 20 uker på vei med nr 2. Alle svangerskap er forskjellig og vi bører våre barn forskjellig.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #15 Skrevet 12. desember 2014 Du er svinheldig HI. Jeg er 159 og til vanlig 48-49kg. Under mine svangerskap har jeg ikke lagt på meg mindre enn 40 kg begge ganger. Jeg har ikke kunnet gå de to siste månedene. Men selv om jeg har vært sprengt som en overfylt vannballong så har kroppen kommet tilbake uten nevneverdige men. Jeg har flat mage på tross av strekk merker, som nesten ikke viser lenger. Pga et KS har leg en liten "hengekant" nede på magen, men jeg er veldig fornøyd med kroppen på tross av at jeg blir så stor under svangerskap. Vi til slutt legge til at mens jeg går gravid skulle jeg gitt hva som helst for å slippe å ha magen så lenge, og kunne bruke mine egne klær litt lengre enn til uke 6 Anonymous poster hash: a8fd0...0e5 Hei, HI her. Tenker du at jeg er heldig fordi magen ikke har vokst så mye eller fordi jeg ikke har lagt på meg? Den kulen som du sier har fått, etter KS hvorfor ble den kulen igjen? Skjer det alle? Anonymous poster hash: 9bb2e...1f1
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #16 Skrevet 12. desember 2014 Da syns jeg du er heldig HI. Jeg har hver gang veldig fort sett ut som en sprengt badeball, til tross for at jeg er noe overvektig. Denne gløden det snakkes om kom heller ikke. Jeg ble heller en blek tikkende bombe med oppblåst ansikt, for å ikke snakke om ale de usynlige plagene som smerter rundt bekkenet, tett nese, snorking om nettene, halsbrann (helt fra starten), fett hår, forferdelig tretthet, forhøyet temperatur osv osv. Synes jo at litt mage hadde vært koselig. Grunnen fordi jeg bekymrer meg med vekten er fordi jeg tenker slikt "hvis jeg ikke legger på meg, så legger ikke barnet på seg heller" . Jeg får faktisk også veldig fettete hår og av og til smerter rund bekkenet. Anonymous poster hash: 9bb2e...1f1
klishe89 Skrevet 12. desember 2014 #17 Skrevet 12. desember 2014 Jeg ser bare litt lubben ut på kveldstid, morgen er magen flat. Snart 18 uker. Folk er forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #18 Skrevet 12. desember 2014 Du er svinheldig HI. Jeg er 159 og til vanlig 48-49kg. Under mine svangerskap har jeg ikke lagt på meg mindre enn 40 kg begge ganger. Jeg har ikke kunnet gå de to siste månedene. Men selv om jeg har vært sprengt som en overfylt vannballong så har kroppen kommet tilbake uten nevneverdige men. Jeg har flat mage på tross av strekk merker, som nesten ikke viser lenger. Pga et KS har leg en liten "hengekant" nede på magen, men jeg er veldig fornøyd med kroppen på tross av at jeg blir så stor under svangerskap. Vi til slutt legge til at mens jeg går gravid skulle jeg gitt hva som helst for å slippe å ha magen så lenge, og kunne bruke mine egne klær litt lengre enn til uke 6 Anonymous poster hash: a8fd0...0e5 Hei, HI her. Tenker du at jeg er heldig fordi magen ikke har vokst så mye eller fordi jeg ikke har lagt på meg? Den kulen som du sier har fått, etter KS hvorfor ble den kulen igjen? Skjer det alle? Anonymous poster hash: 9bb2e...1f1 Jeg tenker du er heldig som ikke har besvær med magen enda, ikke er tung som et tog og sliter med vonde hovne knær enda. Antagelig har du enda ikke forandret utsende og kan bruke dine klær og ikke mammaklær. Det er et arr på magen, vannrett, rett under bikinilinja. Magen min er flat, men det er på en måte en liten hump der som arret er, det er nok arrvev, og ja, jeg vil tro alle som har ks har det. Mtp at jeg skriver dette, unngå ks for alt i verden om du kan. Jeg har hatt begge deler og skulle ønske jeg bare hadde hatt vaginale fødsler. Anonymous poster hash: a8fd0...0e5
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #19 Skrevet 12. desember 2014 Jeg ser bare litt lubben ut på kveldstid, morgen er magen flat. Snart 18 uker. Folk er forskjellige. Det er akkurat sånn hos meg, på kveldstid når jeg da har spist mat i løpet av dagen, rett før jeg legger meg så står jeg foran speiler å nyter magen. Knipser gjerne mange bilder, hehe.. Når jeg står i morgen så er det den flat, men men en liten kul så man kan kunn kjenne med henda men ikke se Anonymous poster hash: 9bb2e...1f1
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #20 Skrevet 12. desember 2014 Hadde det slik eg og, null mage før eg var ca. 26 veker på vei, men då kom den virkelig og!! Anonymous poster hash: 453e6...ca5
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #21 Skrevet 12. desember 2014 Du er svinheldig HI. Jeg er 159 og til vanlig 48-49kg. Under mine svangerskap har jeg ikke lagt på meg mindre enn 40 kg begge ganger. Jeg har ikke kunnet gå de to siste månedene. Men selv om jeg har vært sprengt som en overfylt vannballong så har kroppen kommet tilbake uten nevneverdige men. Jeg har flat mage på tross av strekk merker, som nesten ikke viser lenger. Pga et KS har leg en liten "hengekant" nede på magen, men jeg er veldig fornøyd med kroppen på tross av at jeg blir så stor under svangerskap. Vi til slutt legge til at mens jeg går gravid skulle jeg gitt hva som helst for å slippe å ha magen så lenge, og kunne bruke mine egne klær litt lengre enn til uke 6 Anonymous poster hash: a8fd0...0e5 Hei, HI her. Tenker du at jeg er heldig fordi magen ikke har vokst så mye eller fordi jeg ikke har lagt på meg? Den kulen som du sier har fått, etter KS hvorfor ble den kulen igjen? Skjer det alle? Anonymous poster hash: 9bb2e...1f1 Jeg tenker du er heldig som ikke har besvær med magen enda, ikke er tung som et tog og sliter med vonde hovne knær enda.Antagelig har du enda ikke forandret utsende og kan bruke dine klær og ikke mammaklær. Det er et arr på magen, vannrett, rett under bikinilinja. Magen min er flat, men det er på en måte en liten hump der som arret er, det er nok arrvev, og ja, jeg vil tro alle som har ks har det. Mtp at jeg skriver dette, unngå ks for alt i verden om du kan. Jeg har hatt begge deler og skulle ønske jeg bare hadde hatt vaginale fødsler. Anonymous poster hash: a8fd0...0e5 Ikke tung som et tog, hehe måtte le litt høyt! 😃😛 Jeg bruker til vanlig veldig mye tights så har ikke merket noe forandring enda... Men prøvde en bukse her om dagen å den passet helt ok, men ble litt stramt etter å ha spist middag. Dette er mitt første barn så jeg er utrolig redd for å føde på normalt eller med ks. Hvis ikke morkaka flytter på seg til den tid, så blir det KS. Men visste ikke at det var mange ulemper med å føde med KS. Vet jo at det blir litt arr, men trodde den var ganske liten, og at det ikke følgte med noe "kul"... Jeg var med på fødselen til store søstra mi når hun fødte nr 2, jeg var ganske ung å skulle aldri ha blitt med henne. Var 16 år, jeg svimte av.. etter det så har jeg alltid hatt angst for å føde når den tiden skulle komme, den er nå kommet å jeg er livredd. Hun fødte normalt.. Anonymous poster hash: 9bb2e...1f1
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #22 Skrevet 12. desember 2014 Hadde det slik eg og, null mage før eg var ca. 26 veker på vei, men då kom den virkelig og!! Anonymous poster hash: 453e6...ca5 Vet du eller noen andre noe om dette? Offte de 2 siste ukene så trodde jeg det barnet som bevegde seg, når jeg tar på magen er den hardt, så ser det plutselig magen blir skeiv.? Trodde dette var barnet da som snudde seg eller bare rørte på seg. Men venninna mi sa det er kynnere og det er ikke farlig, musklene som trener seg opp til fødselen eller noe sånt? Men så leser jeg her ett sted om at hvis man har det regelmessig så er det rier? Jeg har hatt det så si hver dag i 2 uker nå, og får offte vondt i ryggen:( betyr det at hvis det er rirer så kan fødsel komme når som helst hvis disse riene forsetter? Blir redd. Anonymous poster hash: 9bb2e...1f1
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #23 Skrevet 12. desember 2014 Skjønner følelsen. Gikk selv gravid med trillinger og hadde seriøst liten mage mtp at det var tre barn der inne. La bare på meg to kg totalt, og veide rett etter fødsel femten kilo mindre enn før jeg ble gravid. Du kan tenke deg hvor mange kommentarer jeg fikk om hvor liten jeg var... Anonymous poster hash: af766...a98
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #24 Skrevet 12. desember 2014 Hadde det slik eg og, null mage før eg var ca. 26 veker på vei, men då kom den virkelig og!! Anonymous poster hash: 453e6...ca5 Vet du eller noen andre noe om dette? Offte de 2 siste ukene så trodde jeg det barnet som bevegde seg, når jeg tar på magen er den hardt, så ser det plutselig magen blir skeiv.? Trodde dette var barnet da som snudde seg eller bare rørte på seg. Men venninna mi sa det er kynnere og det er ikke farlig, musklene som trener seg opp til fødselen eller noe sånt? Men så leser jeg her ett sted om at hvis man har det regelmessig så er det rier? Jeg har hatt det så si hver dag i 2 uker nå, og får offte vondt i ryggen:( betyr det at hvis det er rirer så kan fødsel komme når som helst hvis disse riene forsetter? Blir redd. Anonymous poster hash: 9bb2e...1f1 Høyres ut som kynnere for min del, er heilt normalt, og er veldig vanlig å få det daglig, er og nokon som får vondt i ryggen når det skjer og, vertfall det eg har fått beskjed om. Visst du er urolig og bekymret, går det an å ta kontakt med lege Anonymous poster hash: 453e6...ca5
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #25 Skrevet 12. desember 2014 De fleste får vel ikke mage før i uke 20. Jeg fikk i hvertfall ikke tydelige mage før da, og magen min er flat i utgangspunktet. Anonymous poster hash: b84f6...920
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå