Gå til innhold

Hva feiler det folk?


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

 

 

Og du da. Skriver du helt korrekt?

:P

 

Er så flaut når mennesker som henger ut andre selv ikke behersker dette.

 

Anonymous poster hash: 357ac...276

Kom gjerne med eksempel på dette!

 

Anonymous poster hash: b2977...cba

Tegnsetting er noe du har kontroll på? :P

 

Anonymous poster hash: 357ac...276

Ja, ingen feil der.

 

 

Anonymous poster hash: b2977...cba

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

 

 

 

 

 

 

Og du da. Skriver du helt korrekt?

:P

 

Er så flaut når mennesker som henger ut andre selv ikke behersker dette.

 

Anonymous poster hash: 357ac...276

Kom gjerne med eksempel på dette!

 

Anonymous poster hash: b2977...cba

"Burde" skrives med "r". Der har du et eksempel. Vel bekomme!
Det er en vesentlig forskjell på trykkfeil og det å ikke beherske en grunnleggende, grammatisk regel for sitt eget morsmål, synes du ikke?

 

 

Anonymous poster hash: 5b834...71a

I utgangspunktet, ja. Men når vedkommende oppfører seg så arrogant som deg, er jeg villig til å gjøre et unntak. De som kritiserer andre burde sørge for å være feilfrie selv.
Arrogant "som meg"? Er jeg arrogant som påpeker at det er forskjell på skrivefeil og grammatiske feil? Jeg er forresten ikke hi.

 

Hi formulerer seg ikke spesielt godt og fremstår litt aggressiv, men jeg er enig i poenget hennes. Og/å-regelen er grunnleggende i norsk grammatikk, og voksne mennesker burde bestrebe å lære seg den om de ønsker å fremstå som seriøse og dannede.

 

 

Anonymous poster hash: 5b834...71a

Trodde du var HI, som jeg synes er arrogant. Jeg irriterer meg også litt over feil i språket, men ville aldri gå så langt som HI i å kritisere de som ikke får det til.

 

Jeg tror de færreste mennesker i dag er så veldig opptatt av å fremstå som "dannet".

Endret av Jezebel
Skrevet

 

 

 

 

 

 

 

Og du da. Skriver du helt korrekt?

:P

 

Er så flaut når mennesker som henger ut andre selv ikke behersker dette.

 

Anonymous poster hash: 357ac...276

Kom gjerne med eksempel på dette!

 

Anonymous poster hash: b2977...cba

"Burde" skrives med "r". Der har du et eksempel. Vel bekomme!
Det er en vesentlig forskjell på trykkfeil og det å ikke beherske en grunnleggende, grammatisk regel for sitt eget morsmål, synes du ikke?

 

 

Anonymous poster hash: 5b834...71a

I utgangspunktet, ja. Men når vedkommende oppfører seg så arrogant som deg, er jeg villig til å gjøre et unntak. De som kritiserer andre burde sørge for å være feilfrie selv.
Arrogant "som meg"? Er jeg arrogant som påpeker at det er forskjell på skrivefeil og grammatiske feil? Jeg er forresten ikke hi.

 

Hi formulerer seg ikke spesielt godt og fremstår litt aggressiv, men jeg er enig i poenget hennes. Og/å-regelen er grunnleggende i norsk grammatikk, og voksne mennesker burde bestrebe å lære seg den om de ønsker å fremstå som seriøse og dannede.

 

 

Anonymous poster hash: 5b834...71a

Trodde du var HI, som jeg synes er arrogant. Jeg irriterer meg også litt over feil i språket, men ville aldri gå så langt som HI i å kritisere de som ikke får det til.
Jeg er som sagt enig i at hun ikke fremla saken sin på en god måte.

Men å kritisere folk for å ikke lære seg grunnleggende, norsk grammatikk ser jeg ikke helt problemet med. Vi er opptatt av ulike ting. Har sett folk bli kritisert for langt dummere ting her inne, uten at folk flest synes å reagere nevneverdig på det.

 

 

Anonymous poster hash: 5b834...71a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...