Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #26 Skrevet 12. desember 2014 Og du da. Skriver du helt korrekt? Er så flaut når mennesker som henger ut andre selv ikke behersker dette. Anonymous poster hash: 357ac...276 Kom gjerne med eksempel på dette! Anonymous poster hash: b2977...cba Tegnsetting er noe du har kontroll på? Anonymous poster hash: 357ac...276 Ja, ingen feil der. Anonymous poster hash: b2977...cba
Jezebel Skrevet 12. desember 2014 #27 Skrevet 12. desember 2014 (endret) Og du da. Skriver du helt korrekt? Er så flaut når mennesker som henger ut andre selv ikke behersker dette. Anonymous poster hash: 357ac...276 Kom gjerne med eksempel på dette! Anonymous poster hash: b2977...cba "Burde" skrives med "r". Der har du et eksempel. Vel bekomme!Det er en vesentlig forskjell på trykkfeil og det å ikke beherske en grunnleggende, grammatisk regel for sitt eget morsmål, synes du ikke? Anonymous poster hash: 5b834...71a I utgangspunktet, ja. Men når vedkommende oppfører seg så arrogant som deg, er jeg villig til å gjøre et unntak. De som kritiserer andre burde sørge for å være feilfrie selv.Arrogant "som meg"? Er jeg arrogant som påpeker at det er forskjell på skrivefeil og grammatiske feil? Jeg er forresten ikke hi. Hi formulerer seg ikke spesielt godt og fremstår litt aggressiv, men jeg er enig i poenget hennes. Og/å-regelen er grunnleggende i norsk grammatikk, og voksne mennesker burde bestrebe å lære seg den om de ønsker å fremstå som seriøse og dannede. Anonymous poster hash: 5b834...71a Trodde du var HI, som jeg synes er arrogant. Jeg irriterer meg også litt over feil i språket, men ville aldri gå så langt som HI i å kritisere de som ikke får det til. Jeg tror de færreste mennesker i dag er så veldig opptatt av å fremstå som "dannet". Endret 12. desember 2014 av Jezebel
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2014 #28 Skrevet 12. desember 2014 Og du da. Skriver du helt korrekt? Er så flaut når mennesker som henger ut andre selv ikke behersker dette. Anonymous poster hash: 357ac...276 Kom gjerne med eksempel på dette! Anonymous poster hash: b2977...cba "Burde" skrives med "r". Der har du et eksempel. Vel bekomme!Det er en vesentlig forskjell på trykkfeil og det å ikke beherske en grunnleggende, grammatisk regel for sitt eget morsmål, synes du ikke? Anonymous poster hash: 5b834...71a I utgangspunktet, ja. Men når vedkommende oppfører seg så arrogant som deg, er jeg villig til å gjøre et unntak. De som kritiserer andre burde sørge for å være feilfrie selv.Arrogant "som meg"? Er jeg arrogant som påpeker at det er forskjell på skrivefeil og grammatiske feil? Jeg er forresten ikke hi. Hi formulerer seg ikke spesielt godt og fremstår litt aggressiv, men jeg er enig i poenget hennes. Og/å-regelen er grunnleggende i norsk grammatikk, og voksne mennesker burde bestrebe å lære seg den om de ønsker å fremstå som seriøse og dannede. Anonymous poster hash: 5b834...71a Trodde du var HI, som jeg synes er arrogant. Jeg irriterer meg også litt over feil i språket, men ville aldri gå så langt som HI i å kritisere de som ikke får det til.Jeg er som sagt enig i at hun ikke fremla saken sin på en god måte.Men å kritisere folk for å ikke lære seg grunnleggende, norsk grammatikk ser jeg ikke helt problemet med. Vi er opptatt av ulike ting. Har sett folk bli kritisert for langt dummere ting her inne, uten at folk flest synes å reagere nevneverdig på det. Anonymous poster hash: 5b834...71a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå