Gå til innhold

Blir helt satt ut!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men kjære vene hva er det med dere? Mine barn liker ikke vann! Her tvinger jeg de ikke til å verken drikke eller spise noe de ikke liker. I latveien er de enkle og spiser det meste, men vann det liker de faktisk ikke. Det gjør ikke jeg heller så forstår de godt. Å det er ikke skadelig å drikke kun saft så lenge man pusser tenner godt.

Men men, neste gang han skal til denne kameraten så får jeg sende med en flaske med saft eller brus. Han skal da virkelig ikke måtte tørste.

Å til deg som lurte på hvor mye han drikker om dagen, både han og søsteren drikker vel rundt 2 - 3 liter med saft hver dag.

Anonymous poster hash: 4578e...595

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde han vært så tørst hadde han drukket vann

Anonymous poster hash: 19bb2...b05

Skrevet

Men kjære vene hva er det med dere? Mine barn liker ikke vann! Her tvinger jeg de ikke til å verken drikke eller spise noe de ikke liker. I latveien er de enkle og spiser det meste, men vann det liker de faktisk ikke. Det gjør ikke jeg heller så forstår de godt. Å det er ikke skadelig å drikke kun saft så lenge man pusser tenner godt.

Men men, neste gang han skal til denne kameraten så får jeg sende med en flaske med saft eller brus. Han skal da virkelig ikke måtte tørste.

Å til deg som lurte på hvor mye han drikker om dagen, både han og søsteren drikker vel rundt 2 - 3 liter med saft hver dag.

Åh, det er du ja. Du har skrevet om dette før. Jeg har sagt det før og sier det igjen: Det er ene og alene DIN feil at han ikke "liker" vann. Selvsagt vil han heller ha saft eller brus enn vann, når han vet at han får dette. Du har overført dine egne dårlige vaner på ditt barn, og gjort ham en seriøs bjørnetjeneste som nå gir ham problemer i sosiale sammenhenger. Veldig rart at du ikke ser dette selv må jeg si. Men du har jo bevist gang på gang at du ikke evner å se dette. Veldig synd. 

Anonymous poster hash: 2000b...0ff

Skrevet

Selvsagt liker ikke du vann. Om du selv hadde "likt" vann så hadde du jo ikke vært dum nok til å kun gi ungene saft og brus! Vann smaker ikke noe og det er ikke noe å ikke like ved det. Du har bare en psykisk sperre for det fordi du har bestemt deg for at du ikke liker det.. Når du er tett nok til å overføre denne psykiske skavanken til barna dine får du sørge for at de har med seg egen drikke når de skal bort..

Anonymous poster hash: 97300...e55

Skrevet

2-3 liter???

Sende med han brus???!

Ikke rart han ikke liker vann - ser ikke akkurat ut som om han får andre alternativer..! Og i tillegg er du vel ikke det beste forbildet, eller....?

Alle liker vel vann.. Herlighet. Om ikke, så er det veldig viktig og dn veldig viktig vane å ta med seg videre!

Hvordan gikk/går det i bhg? Får de ha med seg saft?

Driver de med idrett? Slukker de isåfall tørsten med saft?

For meg er dette helt utenkelig, selv om jeg både har juice og saft i skapet. Vann er tørstedrikk nr 1!

Anonymous poster hash: 8e075...006

Skrevet

Hadde ikke fått lov å gått å slurpet på en flaske med saft hos oss. Ikke rett for de andre barna. Her får alle vann og kun det.

Har et barn med seg kake/snop i matboksen får han ikke spise det her, men spare det til han kommer hjem. Her får de vanlig mat etter skoletid eller middag senere.

Drikkeflaske med sagt ville satt bort og vann hadde blitt servert til alle tørste.

Anonymous poster hash: 61798...80d

Skrevet

Selvsagt liker ikke du vann. Om du selv hadde "likt" vann så hadde du jo ikke vært dum nok til å kun gi ungene saft og brus! Vann smaker ikke noe og det er ikke noe å ikke like ved det. Du har bare en psykisk sperre for det fordi du har bestemt deg for at du ikke liker det.. Når du er tett nok til å overføre denne psykiske skavanken til barna dine får du sørge for at de har med seg egen drikke når de skal bort..

Anonymous poster hash: 97300...e55

Vann har smak jo. Men det er vanskelig å kjenne smaken hvis man bare drikker vann fra ett sted. Her vi bor nå, smaker vannet egentlig pyton hvis man ikke er vant til det. Der min mor bor, smaker det helt annerledes enn der min bestemor bor.

Anonymous poster hash: 7406f...39a

Skrevet

Å til deg som lurte på hvor mye han drikker om dagen, både han og søsteren drikker vel rundt 2 - 3 liter med saft hver dag. Anonymous poster hash: 4578e...595

Kanskje ikke så rart at dine barn "ikke liker" vann, når du "ikke liker" det heller? Det er snakk om en vane, jeg har faktisk ikke hørt om noen som ikke liker vann..

Anonymous poster hash: 2f6d7...be8

Skrevet

Troll. Dette tror jeg faktisk ikke på :) 

Vi er så kjedelige at vi har kun juice til frokost - og kun i helgen. Saft har vi aldri hatt i hus, kun kjøpt unntaksvis ved sykdom eller varme sommerdager. Brus drikkes kun til lørdagsmiddagen.

Gjester på besøk får dermed vann som tørstedrikk eller melk til brødmat.

Anonymous poster hash: 69aad...d66
Skrevet

Vann kunne jeg glatt servert, men kunne ikke falle meg inn og servere noen melk.

Anonymous poster hash: acc1f...e85

Skrevet

Da var han vel ikke så tørst alikevel da, om han ikke takket ja til et iskaldt glass med herlig friskt og rent vann.

Skrevet

3-åringen min "liker ikke" vann heller. Men han liker tydeligvis enda mindre å legge seg, for det er ikke måte på hvor mye vann han kan drikke når han er "tørst" etter å ha pusset tennene og vet at han ikke får noe annet. :P

Anonymous poster hash: e0b9d...292
Skrevet

Hahaha! Om gutten din ikke liker vann burde du sørge for at han har med seg noe han liker. Det er ikke alle som har saft i hus, og som faktisk bruker vann som drikke.....

Anonymous poster hash: 6f1f1...762
Skrevet

Pøh, denne må du på landet med hi! Er det virkelig noen som er så skrullete som dette?! "Tenk å ikke tilby barnet annet et vann"!!! Fy skamme seg denne fæle moren altså :o

Anonymous poster hash: 61f86...2dd

Skrevet

Jeg kjenner faktisk en mor som ikke serverer vann til sine barn. I det huset er saft og brus tørstedrikk.

Det finnes faktisk slike folk.

Anonymous poster hash: 8abc5...e0f

Skrevet

Jeg kjenner faktisk en mor som ikke serverer vann til sine barn. I det huset er saft og brus tørstedrikk.

Det finnes faktisk slike folk.

Anonymous poster hash: 8abc5...e0f

Sånn var det hjemme hos oss da jeg vokste opp også, jeg likte ikke vann før jeg ble voksen. Og det var reelt på en måte, jeg ble kvalm om jeg prøvde å drikke vann. Men det gikk fort over da jeg fikk vent meg til det, så jeg kunne gjerne ha blitt tvunget til det tidligere.

Men trodde virkelig folk visste bedre i dag.

Anonymous poster hash: e0b9d...292

Skrevet

Hahahah dette er jo helt skrullete. Tror det er troll, men svarer like vel.

For selv om du og dine barn ikke liker vann, så vet du helt sikkert at de fleste andre har et annet syn på dette og dermed vet du også hva som vil skje om du ringer til denne moren. Men for all del, bare gjør det. Det samme ville skjedd hos oss, og jeg ville ledd meg skakk om jeg hadde fått en sånn telefon!

Skrevet

Har ikke akkurat dette vært skrevet før? Tror ikke noe på det.

Skrevet

Vann er den beste tørstedrikken. Han får lære å drikke vann da?

Skrevet

Det går faktisk an å ikke like vann, bare tull at det "ikke smaker noen ting". I Norge er det mange plasser vannet har alt for mye kalk i seg, og smaker regelrett dritt. Jeg klarer ikke å drikke vann fra springen hjemme, det er som å spise kritt - samme smak. Vann fra flaske og vann fra springen til ei venninne går fint å drikke.

Anonymous poster hash: ae1fc...011
Skrevet

Jeg antar at du tuller.  

Når jeg har barnas venner på besøk får de i utgangspunktet akkurat samme mat og drikke som oss (unntaket er allergikere som har gitt beskjed om at de f.eks. ikke tåler egg, da tilrettelegger jeg).  Jeg tvinger ikke noen til å spise eller drikke noe de ikke vil ha, men jeg har ikke alltid massevis av alternativer.  Noen ganger har vi ikke så mye å velge mellom, f.eks. dagen før stor-handling.  Andre ganger har vi massevis, men jeg ser ingen grunn til å f.eks. ha is som dessert på travel hverdag bare fordi vi har is i fryseboksen.  

Hvis noen har barn som ikke vil spise/drikke alminnelig mat/drikke, så tenker jeg foreldrene må jobbe med ungene sine.  

Anonymous poster hash: cf389...4c5
Skrevet

Jeg antar at du tuller.  

Når jeg har barnas venner på besøk får de i utgangspunktet akkurat samme mat og drikke som oss (unntaket er allergikere som har gitt beskjed om at de f.eks. ikke tåler egg, da tilrettelegger jeg).  Jeg tvinger ikke noen til å spise eller drikke noe de ikke vil ha, men jeg har ikke alltid massevis av alternativer.  Noen ganger har vi ikke så mye å velge mellom, f.eks. dagen før stor-handling.  Andre ganger har vi massevis, men jeg ser ingen grunn til å f.eks. ha is som dessert på travel hverdag bare fordi vi har is i fryseboksen.  

Hvis noen har barn som ikke vil spise/drikke alminnelig mat/drikke, så tenker jeg foreldrene må jobbe med ungene sine.  

Anonymous poster hash: cf389...4c5

Eller at foreldre til disse kompisene har vann med kalk- eller jordsmak. Svigerforeldrene mine hadde jordsmak i vannet, og greide ikke å drikke vann fra springen, de måtte fylle opp hos venner eller kjøpe på flaske. Det smakte rett og slett kvalmende.

Anonymous poster hash: ae1fc...011

Skrevet

Saft har vi ikke, og juice kun i helgene. Så her hadde han kun fått vann.

Anonymous poster hash: d1714...ef9

Skrevet

Barnet mitt på 7 år var på besøk hos en kamerat i dag. Når jeg henter gutten min på ettermiddagen så sier gutten min i bilen at han var så fryktelig tørst. Han hadde spurt moren om å få et glass saft eller juice. Da hadde moren svart at han kunne få vann. Gutten min sa som sant er at han desverre ikke liker vann, da hadde moren svart at det var synd da de kun fikk vann å drikke der!!!! Hva behager???? Man serverer da vel ikke VANN til gjestene sine??? Når han faktisk ikke drikker vann så burde han jo fått noe annet. Vet ikke hva jeg skal gjøre med dette, men har veldig lyst til å ringe hun i morgen å fortelle henne at dette rett og slett var slemt gjort. Stakkars gutten min var jo kjempe tørst. :(

Herregud - du er ikke helt god i hodet ditt. Alle andre prøver å få barna sine til å frastå fra sagt og juice fordi det er ikke sunt, her kommer du og forteller at barnet ditt ikke fikk saft eller juice hos vennen sin, og dette synes du er helt på jorda? Fordi barnet ditt fikk vann? Må si at moren din vennen til sønnen din er smart! Som velger vann i steden for drikkevarer med sukker!

Ta deg en bolle i steden og kom deg over det! Normale mennesker dreper tørsten sik med VANN ikke saft eller juice.

Anonymous poster hash: 8dc1b...8f5

Skrevet

Da var han rett og slett ikke tørst nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...