Gå til innhold

Blir helt satt ut!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt på 7 år var på besøk hos en kamerat i dag. Når jeg henter gutten min på ettermiddagen så sier gutten min i bilen at han var så fryktelig tørst. Han hadde spurt moren om å få et glass saft eller juice. Da hadde moren svart at han kunne få vann. Gutten min sa som sant er at han desverre ikke liker vann, da hadde moren svart at det var synd da de kun fikk vann å drikke der!!!! Hva behager???? Man serverer da vel ikke VANN til gjestene sine??? Når han faktisk ikke drikker vann så burde han jo fått noe annet. Vet ikke hva jeg skal gjøre med dette, men har veldig lyst til å ringe hun i morgen å fortelle henne at dette rett og slett var slemt gjort. Stakkars gutten min var jo kjempe tørst. :(

Anonymous poster hash: 4578e...595

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en sær unge du har. På tide at han lærer seg å drikke vann.

Anonymous poster hash: a1bcc...3b2
Skrevet

Herlighet, send med drikkeflaske neste gang da vel. Kan vel være at de ikke hadde annet enn vann i huset, hva vet vel vi? Jeg hadde aldri i verden ringt for noe sånt, det burde du holde deg for god for. 

Anonymous poster hash: ba072...626
Skrevet

Barnet mitt på 7 år var på besøk hos en kamerat i dag. Når jeg henter gutten min på ettermiddagen så sier gutten min i bilen at han var så fryktelig tørst. Han hadde spurt moren om å få et glass saft eller juice. Da hadde moren svart at han kunne få vann. Gutten min sa som sant er at han desverre ikke liker vann, da hadde moren svart at det var synd da de kun fikk vann å drikke der!!!! Hva behager???? Man serverer da vel ikke VANN til gjestene sine??? Når han faktisk ikke drikker vann så burde han jo fått noe annet. Vet ikke hva jeg skal gjøre med dette, men har veldig lyst til å ringe hun i morgen å fortelle henne at dette rett og slett var slemt gjort. Stakkars gutten min var jo kjempe tørst. :(

Kanskje de ikke hadde noe annet enn vann. Jeg har ofte bare vann å drikke, en sjelden gang melk eller juice, Aldri saft. Men hvis hun ikke fikk noe annet av prinsipp så synes jeg det var dumt gjort

Anonymous poster hash: 29c88...2ae

Skrevet

Vi har faktisk ikke saft og juice hjemme på fast basis, her får man kun vann eller melk .... desverre.

Anonymous poster hash: 2df8b...304
Skrevet

Dette må være tull vel?

Synes ikke noe synd i gutten din.

Er han virkelig tørst kan han drikke vann, det er ikke alle som har sagt og juice i hus til enhver tid.

Anonymous poster hash: 4cca3...8d0

Skrevet

Jo, man serverer vann til gjestene sine. Det er normalt i 2014. I alle fall her i området.

Anonymous poster hash: 84e36...d27
Skrevet

Det som er slemt er at han (du) ikke har lært å drikke vann når han er tørst, og det i en alder av 7 år.

Anonymous poster hash: 74e32...158
Skrevet

Sorry, men man kan faktisk ikke gå igjennom livet og "ikke like" vann. Min datter får ofte beskjed om det samme - er du tørst, drikker du vann. Når barn ber om noe annet enn vann, er det som regel fordi de vil ha noe godt og ikke fordi de er tørste.

Skrevet

Det er vel helt greit å servere vann til gjester. Det er ikke alle som drikker juice og saft.

Du får sende med han en flaske med saft neste gang, eller lære han å drikke vann. Synes det er veldig spesielt med en på 7 år som ikke klarer å drikke vann for å slukke tørsten.

Skrevet

Her drakk eldste bare saft før. Men satte en stopper for det, når drikke han kun vann. Noe alle barna mine gjør.

Men har en alltid en flaske med saft, da gjerne Fun. Som gjester får :) En gang blandt er greit...

MEN sønnen din burde lære seg å drikke vann. Saft og juice er ikke bra...

Anonymous poster hash: 490ed...8cd
Skrevet

Man drikker da ikke vann fordi det smaker så godt. Det finnes ikke bedre tørstedrikk.

Ditt barn er bortskjemt!

Anonymous poster hash: 55e5c...419

Skrevet

Kanskje de ikke hadde noe annet enn vann. Jeg har ofte bare vann å drikke, en sjelden gang melk eller juice, Aldri saft. Men hvis hun ikke fikk noe annet av prinsipp så synes jeg det var dumt gjort

Men hvis du ringer og sier at det var slemt, så driter du deg ut

Skrevet

Ei såpass sær uvane bør vel du som mor informere om og tilrettelegge eigen drikke for guten?

Det luktar troll lang veg, men for å glede deg; meinar du alvorlig at foreldra til andre barn skal endre på enkle og innarbeidde husreglar pga dette? Han har ikkje vondt av litt motstand, vil han ikkje ha det som blir tilbudt kan han fint tørste nokre timar. Det er ikkje farlig, og skulle det bli for ille kan han vel hentast før..

Skrevet

Hadde ikke falt meg inn å kjøpe inn saftbare fordi barnet mitt fikk gjester. Hadde aldri i verden tenkt at noen ikke drakk vann hvis de var tørste. Har kun vann og melk i hus. Av og til juice. 

Anonymous poster hash: 71c9b...377
Skrevet

Enten er du ny på dette forumet, eller så troller du😄

Skrevet

Han hadde fått vann her i huset også...

Skrevet

Jeg trukke på'ræ..

Anonymous poster hash: 4cca3...8d0

Skrevet

Barna mine har gjester/kompiser hos seg omtrent hver dag. Alle får vann å drikke. Skulle mine barn fått drikke saft og juice flere ganger til dagen pga gjester?

Du må lære ungen å drikke vann. Ikke bra for helse og tenner å drikke saft og juice.

Ungene mine er aktive, jeg tenker på hvor mye vann de drikker iløpet av en dag, drikker barnet ditt litervis med saft/juice eller er han lite aktiv så han ikke trenger så mye drikke?

Anonymous poster hash: 61798...80d

Skrevet

Ja, stakkars lille gutt altså. Tenk han fikk tilbud om drikke når han var tørst. Han skal være glad han ikke må gå i flere timer hver dag for å få noe å drikke i det hele tatt. Herregud for et ilandsproblem. 

Anonymous poster hash: 2000b...0ff
Skrevet

Men kjære vene hva er det med dere? Mine barn liker ikke vann! Her tvinger jeg de ikke til å verken drikke eller spise noe de ikke liker. I latveien er de enkle og spiser det meste, men vann det liker de faktisk ikke. Det gjør ikke jeg heller så forstår de godt. Å det er ikke skadelig å drikke kun saft så lenge man pusser tenner godt.

Men men, neste gang han skal til denne kameraten så får jeg sende med en flaske med saft eller brus. Han skal da virkelig ikke måtte tørste.

Å til deg som lurte på hvor mye han drikker om dagen, både han og søsteren drikker vel rundt 2 - 3 liter med saft hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...